Zobacz pełną wersję : Czyżby wtryskiwacze do wymiany?
Prosiłbym o przeanalizowanie danych i doradzenie czy robić coś z wtryskiem (podejrzany nr 4). Po za tym żadnych objawów prócz lekkiego szumu po lewej stronie (prawdopodobnie sprężyny sprzęgła - nic z tym nie robione) i czasami się świecącej kontrolki "sprawdź świece" przy odpalaniu nie ma.
30541
na czerwono zaznaczyłem zachowanie wtrysku na biegu jałowym. Reszta podczas jazdy w mieście.
Za doradę będę niezmiernie wdzięczny
Jesli chcesz sprawdzic tanio i dobrze same wtryski nalezy zrobic probe przelewowa. Internet o tym huczy. Korekcje niewiele powiedza o stanie wtryskiwaczy. Ja np mialem duza dodatnia korekcje na 3 wtryskiwaczu bo puscila mi podkladka. Ostatnio robilem probe przelewowa i mialem roznice 10 procent i to tylko na 3 wtryskiwaczu. Co ciekawe korekcje mam na nim troche ponad plus 1. Reszta ponizej 1 na plus czy minus. Wydaje mi sie ze po prostu cos zostalo zle zrobione i dalej podkladka nie lezy tak jak powinna. Moze kestia dokrecenia. Bo czasem wszystkke korekcje mam niemal identyczne. Roznica wartosci wtedy wynosi +- 0.01.
Sent from my SM-G7105 using Tapatalk
Tak btw. niepodales temp. silnika podczas badania. Chyba ze cos przeoczylem..
Jesli chcesz sprawdzic tanio i dobrze same wtryski nalezy zrobic probe przelewowa. Internet o tym huczy. Korekcje niewiele powiedza o stanie wtryskiwaczy. Ja np mialem duza dodatnia korekcje na 3 wtryskiwaczu bo puscila mi podkladka. Ostatnio robilem probe przelewowa i mialem roznice 10 procent i to tylko na 3 wtryskiwaczu. Co ciekawe korekcje mam na nim troche ponad plus 1. Reszta ponizej 1 na plus czy minus. Wydaje mi sie ze po prostu cos zostalo zle zrobione i dalej podkladka nie lezy tak jak powinna. Moze kestia dokrecenia. Bo czasem wszystkke korekcje mam niemal identyczne. Roznica wartosci wtedy wynosi +- 0.01.
Sent from my SM-G7105 using Tapatalk
Tak btw. niepodales temp. silnika podczas badania. Chyba ze cos przeoczylem..
badanie było wykonane na rozgrzanym silniku po trasie...90 stopni
na 4 cylindrze już grubo jest na + powinno byc jak najmniej ale w granicy 0-2 max, tak jak kolega napisał zrób sobie test przelewowy będziesz wstępnie wiedział czy wtrysk jest sprawny. Co do wymiany to możliwa tez jest regeneracja :)
No mozna tak zrobic...tylko zauwazylem jedna rzecz ze gdy auto nie ma 70 stopni to wszystko pieknie ladnie hula wskazania sa od -1 do +1 i nie ma odchylenia na żadnym wtrysku nawet spalanie jest niższe i auto wrzawsze...i zastanawia mnie teraz czy przypadkiem komputer ma jakies zle mapy albo cos odwala...bo na logikę powinno byc na odwrot niz u mnie jest.
Wtryski masz do regeneracji. Można wcześniej spróbować dolewek oleju 2T, może coś się poprawi. Co do samych korekt. Nie wiem czy dobrze zrozumiałem ostatni post - korekty rozjeżdżają się po przekroczeniu temperatury silnika 70 stopni?
Ja np mialem duza dodatnia korekcje na 3 wtryskiwaczu bo puscila mi podkladka.
Miałeś zauważalny nagar w okolicy tego wtrysku?
Miałeś zauważalny nagar w okolicy tego wtrysku?
Nie widzalem go tam. Ale po wymianie, korekcja zblizyla sie do tej dobrej. Tak jak pisalem wczesniej dziwnie to troche u mnie wyglada, bo czasem przy okolo 85 stopniach celsjusza plynu wszystkie korekcje sa +- 0.65 z roznica maksymalnie 0.01 miedzy poszczegolnymi wtryskiwaczami a czasem wlasnie na 3 jest okolo + 1.05 na 1 i 2 sa zblizone do siebie warosciami np 0.8 a 4 tez jest typu 0.4. Nie pamietam dokladnych wartosci ani znakow.
Sent from my SM-G7105 using Tapatalk
U mnie też jest dziwnie z korektami. Sprawdzałem je kiedyś na wolnych obrotach wraz z rozgrzewaniem silnika. Korekty sobie wędrują z cylindra na cylinder w zależności od temperatury silnika. Nie przekraczają +/-1mm3/w. Problem mam podczas spokojnej jazdy kiedy sterownik oraz program diagnostyczny jeszcze ogarniają korekty. Po przekroczeniu temperatury silnika 73 stopni leci na łeb na szyję korekta na IV cyl. Jej wartość dochodzi do +3mm3/w. Ktoś mi zasugerował, że to ewidentnie wtryskiwacz lub tak jak napisałeś podkładka. Auto odpala od przysłowiowego strzała, nie kopci.
Walnieta podkladke mozesz sprawdzic obwachujac wtryski. Jak na ktoryms bedziesz czul spaliny to masz winnego. U mnie bylo czuc.
Sent from my SM-G7105 using Tapatalk
Podkładki sprawdzone są OK, nic nie czuć nic się nie osadza. Porównywałem dane które mam sprzed pół roku i wcześniejszych okresów i ogólnie tak samo wyglądają. Gdy temperatura płynu powyżej 70 stopni lub gdy jazda jest bardzo dynamiczna to wartości zaczynają odwalać. Zastanawiałem się nad regeneracją 4 wtrysku ale pogadałem z mechanikiem i stwierdził że on by w koszty nie szedł gdyż może to być wina ECU. Może się myli ale o typowego szpeca w okolicach ciężko.
Przy takich parametrach wtrysków na rozgrzanym silniku i wolnych obrotach wtryski kwalifikują się do regeneracji. Żeby wszystko grało zregenerować należy wszystkie wtryski, a nie tylko ten, na którym parametry są najsłabsze (u Ciebie czwarty cylinder). Wszystkie wtryskiwacze w tym samym silniku wypracowały taką samą liczbę mth, więc możesz zakładać, że jak zregenerujesz tylko najsłabszy, to po wymianie korekty się raczej nie wyrównają. Na początek możesz spróbować zastosować preparat czyszczący układ paliwowy Archoil AR6400D-MAX, a potem zamiast dolewać do paliwa oleju 2T, dolewać do paliwa preparat Archoil AR6900D-MAX (z preparatem stosuje się zwykłe paliwo Diesel, nie premium). Lecz to profilaktyka już później. Widzę, że auto jest z 2007 roku, więc jak sądzę przebieg to grubo powyżej 200kkm. Wtryskiwacze nie są wieczne. Jak nie stosowałeś nigdy 2T do paliwa, ani innych środków smarujących układ paliwowy, to raczej nie ma cudów. Wtryski się po prostu zużyły. Zregeneruj je i korzystaj potem z prawidłowej profilaktyki.
shrek_fr
05-02-2018, 20:57
To najglupsze co mozna zrobic.
Dolewac t2 do dizla i to z fapem. Specjalnie kupujemy olej o niskiej zawartosci popiolow chujow, mujow dzikich wezy, smiejemy sie z trabantow i innych takich, a niekturzy jeszcze t 2 leja do nowych maszyn.
To najglupsze co mozna zrobic.
Dolewac t2 do dizla i to z fapem. Specjalnie kupujemy olej o niskiej zawartosci popiolow chujow, mujow dzikich wezy, smiejemy sie z trabantow i innych takich, a niekturzy jeszcze t 2 leja do nowych maszyn.Zdecydowanie nie pomagasz.
Pozdro
Sent from my SM-G7105 using Tapatalk
Zdecydowanie nie pomagasz.Bardzo delikatnie i dyplomatycznie odniosłeś się do posta, co "to to" napisało :-)
shrek_fr
07-02-2018, 07:23
Bardzo delikatnie i dyplomatycznie odniosłeś się do posta, co "to to" napisało :-)
A jak mam pomagac skoro piszecie TYLKO o korektach wyrysku i gdybacie czy wtryski do wymiany. To tak calkiem jak wrozenie z fusow.a Przy rozjezdzajacych sie korektach wtrysku trzeba zerknac na inne parametry pracy silnika i na sama jego kondycje( cisnienie sprezenia). Rozjechane koreky moga sie nawet brac z powodu np. Klap w kolekterze lub niewystarczajacego cisnienia paliwa.
A jak juz ma ktos podejrzenie o padniety wtrysk to wtryski na stol i do sprawdzenia, bo internetowo nie do sie ich sprawdzic.
@vitos "to to " to se mozez gadac do twoich kolegow a nie do mnie. Delikatnie mowiac.
@toofoxy Jak nie pomagm? Lej T2do dizla i zobaczysz ile problemow zacznie sie z silnikiem. No i opisuj je kolejno na forum.
A po drugie jezeli wzrasta korekta po wzroscie temp. to Nalezy sprawdzic korekty dlugoterminowe, cisnienie wtrysku, cisnienie sprezania i osobiscie sprawdzil bym dolot i sam wtrysk na koncu. Panie inzynierze.
Wiec widzicie ze diagnostyka to nie tylko usowanie bledow i i ogladanie jednego parametru. To jest zaleznosc jednedo parametru od drugiego.
Np. Przwaznie przy uszkodzonym egr pierwszy blad jaki wyskakuje to blad przeplywki, bo mu sie masy powietrza nie zgadzaja i co? I MAP do wymiany. 2 dni pozniej ta sama spiewka. No i przedewszystkim do diagnozy urzywamy kompa a nie jak w wiekszosci przypadkow telefonu i jakiegos dziadowaskiego oprogramowania
@shrek_fr nie bede sie odnosil do tego co mowiles nt wtryskow. Ja to wszystko wiem przy czym zawsze w naszych polskich warunkach wszyscy zaczynaja od najtanszych sposobow leczenia - zupelnie to rozumiem.
Co do oleju 2t czytalem opinie na forum glownie alfy i sam mialem dlugo watpliwosci. W koncu zalalem, korekcje sie wyrownaly po jednym zbiorniku, co prawda mniej wiecej na +- 0.8 no ale zawsze. Zaznaczam ze moj silnik jest bez DPF, dlatego sie zdecydowalem. Nie mialem korekcji ponad 2, jedynie w przypadku poluzowanej podkladki pod wtryskiwaczem. Stad moja rada nt sprawdzania podkladki.
Suma sumarum nie stac nas za bardzo na te samochody zwlaszcza ze po 10 latach sie psuja i koszty wchodza w tysiace, zawsze mozna kupic tanszy samochod no ale czesto gesto jestesmy oszukiwani i wyglada na to ze auto jest w dobrej cenie i w pelni sprawne - stad decyzja o zakupie troche lepszego auta. Chociaz prawda jest taka ze fiat to ogolnie rzecz biorac zaden prestiz i mi to nawet pasuje. Mozna kupic calkiem dobre auto za stosunkowo nieduze pieniadze w porownaniu z vieswagenami itp. A swoje i tak trzeba dorzucic bo WSZYSTKIE sie pusja czy to vieswageny, audiki, alfy czy fiaciory.
Sent from my SM-G7105 using Tapatalk
Panie Szreku
Dodawałem olej Liqui Moly 1052 (2T) do paliwa diesel w samochodach z filtrem cząstek stałych i bez niego. Żadnych problemów nie stwierdziłem nigdy. Wiadomą rzeczą jest, że NIE MOŻNA dolewać jakiego bądź oleju 2T, a zwłaszcza oleju syntetycznego. Olej 2T musi się spalić razem z ropą w cylindrze i nie zostawić po sobie żadnych depozytów. A nim się spali przesmaruje pompę wysokiego ciśnienia oraz wtryski. Silnik ciszej pracuje po prostu. A na zimnym rozruchu tak nie klekocze. Jak to mówią silnik od razu chodzi "na miękko". Akurat olej LM 1052 nadaje się bardzo dobrze do poprawienia smarności suchego ON. Lepiej oczywiście używać dedykowanych środków smarujących, jakim jest np. Archoil-AR6900-D-MAX. W stosowaniu wychodzi tak samo cenowo jak LM1052.
Więc januszową tezę o tym, że stosowanie LM1052 niszczy silnik można sobie włożyć pomiędzy bajki. Gurmikowi poradziłem, żeby na początek spróbował sobie przeczyścić układ paliwowy i wtryskiwacze. A nóż coś to pomoże. Jeśli nie, to już dalej mechanik się powinien zająć resztą.
A Panu, Panie Szreku, proponuję sobie włączyć w przeglądarce polski słownik ortograficzny. Błędy podkreśla on czerwonym szlaczkiem. Ponadto nie ma oleju T2, jest 2T. Nazwa pochodzi od słów dwutakt lub dwusuw.
Pozdrawiam
shrek_fr
07-02-2018, 11:56
Niestety nie mam Polskiej klawiatury.
Z ciekawosci podleje mojego olejem do kosiarek i zobacze. Ile tego lejecie na bak?
Proponuje poczytac temat ON + Mixol na Alfoholikach. W skrocie, Mixola i byle oleju do kosiarek sie nie leje. Zalecane sa pewnego rodzaju oleje z temp zaplonu zblizona do ON.
Sent from my SM-G7105 using Tapatalk
Dokładnie tak jak napisał @toofoxy. Nie możesz wlać pierwszego lepszego oleju od dwusuwów, czy od kosiarki. LM1052 akurat ma taki skład, że oprócz tego, że stosuje się go w dwusuwach, to przypadkiem spala się tak samo jak ON i nie pozostawia z tego spalania syfu w silniku, ani w filtrze DPF. Na tym polega jego wyjątkowość na tle innych. Jeszcze parę olejów 2T się nadaje, ale większość nie. Zwłaszcza nie pełno-syntetyczyne. LM1052 jest półsyntetykiem. Jak nie chce Ci się kombinować kup Archoil AR6900DMAX. Wlewasz go około 50ml na 50 litrów paliwa. Czyli w Bravo będzie to na oko 50 tka na cały bak. Najpierw wlewasz 50 ml dodatku a potem zalewasz cały bak do pełna olejem napędowym. Uwaga. Tankujesz zwykły diesel, nie premium. AR6900DMAX ma już w sobie wszystkie dodatki. Robi robotę lepiej niż olej 2T. Poczytaj sobie o Archoil http://archoil.pl/wp-content/uploads/2016/08/Archoil-AR6900-D-MAX-Charakterystyka-Produktu-PL.pdf. Mają masę bardzo dobrych produktów, które na prawdę działają. W Polsce póki co niezbyt znana firma, ale w USA, czy Wielkiej Brytanii jest bardzo znana.
W Polsce póki co niezbyt znana firma, ale w USA, czy Wielkiej Brytanii jest bardzo znana.
Jest znana zwłaszcza na forum alfaholików, gdzie działają prężnie przynajmniej dwaj sprzedawcy produktów Archoil ;)
Co do do dolewek oleju do aut z filtrem DPF byłbym ostrożny. Rozmawiałem z szefem serwisu posiadającym certyfikat Bosch i polecał on dolewki oleju 2T wyłącznie do aut bez filtra DPF. Ciekawa rzecz, że polecał on zwykły Mixol. Tutaj wypadałoby zadać pytanie. Dlaczego jako najlepszy olej 2T jako dodatek do ropy uznawany jest Liqui Moly 1052? Czy jest aż tak rewelacyjny? Otóż nie. Jego temperatura zapłonu oraz zawartość popiołów nie stawia go w czołówce olejów 2T. Czym jest marketing szeptany chyba nikomu nie trzeba tłumaczyć... Pytanie następnie, dlaczego zalecany jest olej półsyntetyczny, zamiast syntetycznego? Nie znalazłem na to pytanie odpowiedzi. Generalnie wokół tematu oleju 2T narosło wiele faktów i mitów i trochę mnie dziwi dlaczego żaden z popularnych vlogerów motoryzacyjnych nie podjął się jego zgłębiania.
...,gdzie działają prężnie przynajmniej dwaj sprzedawcy produktów Archoil ;)Ja nie sprzedaję Archoil oraz nie czerpię żadnych zysków z reklamowania tych produktów. Po prostu z tych z jakimi udało mi się sprawdzić, są najlepsze.
Ciekawa rzecz, że polecał on zwykły MixolMixol zapcha DPF, LM1052 z tego co czytałem nie. Ponadto na forach różnych marek ludzie piszą, że zwiększyły im się interwały wypaleń DPF używając LM1052. Oleje syntetyczne 2T mają wyższą temperaturę zapłonu niż ON, dlatego się nie spalą i nie mogą być stosowane. LM1052 ma mniej więcej jak ON. Ważne, żeby po oleju nic nie pozostało. Tak przynajmniej ja to rozumiem. Zasadniczo jednak sądzę, że lepiej używać dedykowanego dodatku smarnego do ON niż oleju 2T.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Generalnie wokół tematu oleju 2T narosło wiele faktów i mitów i trochę mnie dziwi dlaczego żaden z popularnych vlogerów motoryzacyjnych nie podjął się jego zgłębiania.Święta prawda. Może Łysy z Miłośników Czterech Kółek się podejmie kiedyś tematu. Bardzo lubię oglądać jego filmy na YT :-)
Ja stosuje orlen semisynthetic 2t ktorego temp. zaplonu to okolo 70 stopni C, jakosciowo tez jest odpowiedni chyba 0.17% popiolow siarczanowych ale ja i tak nie mam dpf..
Sent from my SM-G7105 using Tapatalk
to do każdego tankowania dolewacie czy co jakiś czas?
Oleje syntetyczne 2T mają wyższą temperaturę zapłonu niż ON, dlatego się nie spalą i nie mogą być stosowane. LM1052 ma mniej więcej jak ON.
Wystarczy porównać karty charakterystyki półsyntetycznego oleju LM 1052 i syntetycznego oleju ELF MOTO 2 TECH żeby stwierdzić że nie jest to do końca prawda.
1. Liqui Moly 1052
- temperatura zapłonu 115 stopni.
- brak w specyfikacji wartości popiołów
http://m.liqui-moly.pl/files/1052k.pdf
2. ELF MOTO 2 TECH
- temperatura zapłonu 108 stopni
- zawartość popiołów 0,12
http://www.finol.ie/wp-content/uploads/2017/04/ELF_MOTO_2_TECH_Engine_Oil.pdf
Najniższe wartości zarówno popiołów jak i temperatury zapłonu znalazłem w orlenowskim półsyntetycznym oleju PLATINUM MOTO 2T
- temperatura zapłonu 81 stopni
- zawartość popiołów 0,07
ORLEN OIL (http://www.orlenoil.pl/PL/NaszaOferta/Produkty/Strony/PLATINUM_MOTO_2T.aspx)
Najniższe wartości zarówno popiołów jak i temperatury zapłonu znalazłem w orlenowskim półsyntetycznym oleju PLATINUM MOTO 2T - temperatura zapłonu 81 stopni - zawartość popiołów 0,07Istotnie, orlenowski olej Moto 2T być może się najlepiej nadaje. Utkwiło mi w głowie, że czytałem posty różnych forów, że kolesie lali Orlen Moto 2T i było ok. Z tego co sprawdziłem Orlen Moto 2T wychodzi o niecałe 10 zł taniej na litrowej butelce niż LM1052. Litrowa butelka starcza na około od 4 do 5 baków. Ja wlewałem zawsze 200 ml LM1052 na cały bak paliwa w Bravo 2.
Dorzuce jeszcze swoje 3 grosze nt dodawania oleju 2t. Wczoraj zaczalem drugi zbiornik. Po przejechani pierwszego jakiejs rewelacji nie bylo. Troche korekty sie poprawily. A dzisiaj SZOK. Odpalam auto na zewnatrz dosc zimno a w aucie o dziwo jakos tak cicho w srodku. Mam taki zmysl ze uslysze kazdy dziwny najcichszy dzwiek w aucie, nic mi nie umknie. I roznica jest moim zdaniem duza jesli chodzi o drgania jak i o halas. Sprawdzam korekty a tu jeszcze lepsze: dwa wtryski po +-0.45 i dwa po -+0.65. Idzie ku lepszemu. A tu dopiero zaczalem 2 zbiornik.
Sent from my SM-G7105 using Tapatalk
Właśnie tak to się objawia. Silnik zaczyna po prostu ładnie pracować. Jest cichszy a po zapuszczeniu zimnego silnika nie ma tego okropnego dieslowskiego klekotu. Od razu słychać silnik tak, jakby już był od razu rozgrzany.
Mixol zapcha DPF, LM1052 z tego co czytałem nie.
Pewnie tak, dlatego zalecają go stosować wyłącznie w dieslach bez DPF. Temperatura zapłonu orlenowskiego Mixolu to ok. 62 stopni, czyli bije na głowę to co tutaj wcześniej wrzucałem.
Pewnie tak, dlatego zalecają go stosować wyłącznie w dieslach bez DPF. Temperatura zapłonu orlenowskiego Mixolu to ok. 62 stopni, czyli bije na głowę to co tutaj wcześniej wrzucałem.Ja już od ponad roku stosuję LM1052 do paliwa. Wybrałem LM1052 opierając się na poście z alfaholików Mixol + ON - dlaczego dolewamy oleje 2T do ropy? - w pigułce. (http://www.forum.alfaholicy.org/forum_ogolne_o_alfa_romeo/76456-mixol_dlaczego_dolewamy_oleje_2t_ropy_pigulce_.htm l). Wlewam LM1052 do każdego tankowania. Tankuję paliwo zwykłe jak również czasem premium głównie na Orlenie i Shellu. Kolega stosuje LM1052 do Opla Signum 1.9 CDTI 150KM (fiatowski silnik z DPF) i filtra nie zniszczył. Wręcz przeciwnie. Twierdzi, że interwały wypalania DPFa następują obecnie rzadziej niż przed aplikacją LM1052. Czytając cały wątek o 2T na alfaholikach dużo ludzi sobie chwali również Orlen Moto 2T.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Sprawdzam korekty a tu jeszcze lepsze: dwa wtryski po +-0.45 i dwa po -+0.65. Idzie ku lepszemu. A tu dopiero zaczalem 2 zbiornik.Prawdopodobnie nie będzie tak, że będą one coraz lepsze, żeby dojść w końcu do zera. Cudów nie ma, 2T to nie jest jakiś cudowny środek. Bez przesady. Korekty prawdopodobnie zatrzymają Ci się na przyzwoitych +-0,4. Ale moim zdaniem najważniejsze są przede wszystkim znacznie lepsza kultura pracy, mniejszy hałas i przyjemniejszy dla ucha dźwięk silnika.
Sprawdzilem temp zaplonu orlenowskiego mixol s. Wynosi 85 stopni celsjusza. I ma 0.11% popiolów siarczanowych. Warto wziac pod uwage orlen semisynthetic 2t (czerwony). Jego temp zaplonu to 70 stopni celsjusza i 0.17% popiolow siarczanowych. Wydaje mi sie ze ten ostatni jest sosunkowo rzadkim olejem i dobrze wymiesza sie z ON
Sent from my SM-G7105 using Tapatalk
Prawdopodobnie nie będzie tak, że będą one coraz lepsze, żeby dojść w końcu do zera. Cudów nie ma, 2T to nie jest jakiś cudowny środek. Bez przesady. Korekty prawdopodobnie zatrzymają Ci się na przyzwoitych +-0,4. Ale moim zdaniem najważniejsze są przede wszystkim znacznie lepsza kultura pracy, mniejszy hałas i przyjemniejszy dla ucha dźwięk silnika.
Domyslam sie, korekcje do 0 nie dotra. Tak czy inaczej jestem przekonany ze wyrownanie wartosci korekcji skutkuje w wyciszeniu silnika. Przed zastosowaniem 2t korekcje byly rozne w zaleznosci od cylindrow. Np na 3 cylindrze bywalo - 1 a na 4, 0.24. Mimo ze praca silnika byla niby wyrownowazona przez korekcje to jednak tak duza roznica miedzy sasiednimi cylindrami musiala dawac sie we znaki.
Panuje moim zdaniem bledne przekonanie ze roznica powyzej 30% miedzy korekcjami sasiadujacych wtryskiwaczy kwalifikuje go do wymiany.
Ta roznica ma znaczenie w probie przelewowej bo na nia nie maja wplywu takie historie jak kompresja etc. Przelewy mowia o faktycznej kondycji wtryskiwacza w odniesieniu do regulacji.
Pozdro.
Sent from my SM-G7105 using Tapatalk
W temacie diagnostyki wtryskiwaczy w silnikach diesla panuje wiele niedomówień wynikających głównie z faktu, że nikt z branży praktycznej wiedzy w tym temacie nie sprzeda, bo to się po prostu nie kalkuluje. Jedzie taki Kowalski z uwalonym wtryskiwaczem do serwisu diesla gdzie na dzień dobry musi zapłacić za diagnostykę komputerową, próbę przelewową, pomiar kompresji i regenerację kompletu wtryskiwaczy. Nierzadko regeneracja kończy się ich naprawą co w niektórych serwisach kosztuje więcej niż nowy wtryskiwacz. Łącznie w skrajnym przypadku można popłynąć na ponad 2000 zł. Później się dziwić, że ludzie leją różne wynalazki do baku ;) Co do Mixolu S, specyfikacja w PDF podaje temperaturę >62 stopnie C. Tymczasem na stronie Orlenu jest to 85 stopni C. Ach ten marketing...
Toofoxy, jeśli możesz to sprawdź i zloguj korekty na rozgrzanym silniku podczas spokojnej jazdy na 4 biegu z prędkością obrotową nie przekraczającą 2000 obr./min. W logu obok korekt dodaj temperaturę silnika oraz ciśnienie paliwa. Da radę?
Toofoxy, jeśli możesz to sprawdź i zloguj korekty na rozgrzanym silniku podczas spokojnej jazdy na 4 biegu z prędkością obrotową nie przekraczającą 2000 obr./min. W logu obok korekt dodaj temperaturę silnika oraz ciśnienie paliwa. Da radę?
Da sie zrobic ale kiedy to juz nie wiem. W kazdym razie, tak z pamieci mowiac to przy spokojnej jezdzie zawsze korekcje mialem wyrownane. A wlasnie na wolnych obrotach bywalo roznie.
Domyslam sie ze chodzi o weryfikacje czy wtryskiwacze leja. Jesli tak bedzie to cisnienie na listwie bedzie mniejsze niz oczekiwane. Chociaz nie wiem czy jest mozliwosc rejestracji miarodajnych wartosci w takich warunkach pracy.
Sent from my SM-G7105 using Tapatalk
Mam problem z alfaObd bo niby zapisuje mi dane i plik niby tez gdzies jest ale nie moge go zlokalizowac. W kazdym razie przy 2k obrotow na plaskiej drodze przy lekkim wcisnieciu gazu korekcje byly na dwoch wtryskach +-1.45 a na kolejnych +-1.9 cienie na listwie okolo 470 bar roznica byla okolo 3 bar miedzy zmierzonymi a oczekiwanymi przy czym nie pamietam w ktora strone.
Sent from my SM-G7105 using Tapatalk
Dzięki za info. Ja wczoraj logowałem swojego drania. Ciśnienie na listwie podobne ~470 bar, odchyłka pomiędzy oczekiwanym i zmierzonym max. 10 bar. Namierzyłem dwie rzeczy. Uwalony termostat (71 stopni podczas spokojnej jazdy to max) oraz przeładowanie ok. 250mBar przy jeździe z obrotami w granicach 2000 obr./min. To ostatnie to pewnie kwestia rozruszania łopatek, bo wystarczyło kilkanaście mocniejszych depnięć w gaz podczas jazdy i wartość przeładowania zmniejszyła się.
jak narazie testuje Orlenowski ole ale ze względu na duże mrozy zrobiłem przerwę. Jedynie co zauważyłem to silnik cichszy i minimalnie więcej kopci, ale to może być spowodowane przez aktualne temperatury które są minusowe. No i co mogę powiedzieć to gorzej odpala gdy wlany jest olej. Przy - 15 trzeba było na 5 razy go odpalać, natomiast gdy przejechałem cały bak i nie dolałem oleju 2T (3 dni temu)to przez ostatnie dni przy - 18 odpalał bez problemu. No i nieco głośniejszy ale to chyba przez sprzęgło które wyrcy w niebogłosy od wczoraj na biegu jałowym.
Z tym odpalaniem przy wlanym 2t do paliwa to jakos chyba osobliwy przypadek. Ja mam juz 3 bak i przy -16 odpalil jak zwykle w takich warunkach- za pierwszym razem i po 1-2 obrotach rozrusznika.
Sent from my SM-G7105 using Tapatalk
A jakie kolega proporcje oleju 2T sobie zafundował? Może tu leży problem.
A jakie kolega proporcje oleju 2T sobie zafundował? Może tu leży problem.
Olej zafundowałem sobie taki: https://www.ceneo.pl/17422053
natomiast proporcje oleju to 250 ml na pełen bak paliwa. Zwykły ON. Gdy były mrozy i problem był z odpalaniem to dolałem około 80 ml Dodatek do diesla Kleen-Flo (Dodatek do diesla Kleen-Flo 500ml (kat.992)-new store (http://zmienolej.pl/pl/dodatki-do-paliwa-diesel/2959-dodatek-do-diesla-kleen-flo-500ml-kat992)) do 3/4 zbiornika z olejem 2T i problemów z odpalaniem już nie było. Po przejechaniu baku pojawił się problem ze sprzęgłem i będę musiał wymienić. Prosiłbym też o doradę w założonym temacie: http://fiatklubpolska.pl/bravo-ii-467/kompletne-sprzeglo-z-dwumasa-40392/
Powiedzcie jaka jest procedura kodowania wtryskiwaczy? Na samym początku wrzucam nowy kod i tyle czy muszę jeszcze wyzerować jakieś funkcję adaptacyjne w samochodzie?
Wtryskiwacz 4 wymieniony na używany sprawdzony z gwarancją. Po wymianie na rozgrzanym silniku na biegu jałowym korekty z ponad +2,5 dochodzącego do ponad +3, zmieniły się na +0,8 dochodzące do +1,3. Do ON dolany Orlenowski Olej 2T, ale przy następnym tankowaniu zamierzam dolać LiquiMoly: Diesel Spulung lub Diesel Systempflege. Po ściągnięciu wtryskiwacz przed końcówką minimalnie upaprany olejem.
Wtryskiwacz wziąłeś z allegro? Jakieś większe problemy z wyjęciem starego wtryskiwacza?
Wtryskiwacz wziąłeś z allegro? Jakieś większe problemy z wyjęciem starego wtryskiwacza?
Wtryskiwacz znalazłem na allegro ale okazało się że gościu mieszka 20 km odemnie i zajmuje się profesjonalnie wtryskiwaczami (popytałem kilku mechaników u mnie w okolicy i potwierdzili że u niego regenerują lub kupują używany ale sprawdzony na gwarancji i są zadowoleni). Zgadałem się poza Allegro i na miejscu u niego zrobiłem. Problemów nie było. Wtryskiwacz zapieczony nie był. Wyszedł bez problemowo, dosłownie ściągnięcie i założenie innego zajęło może maksymalnie 15 minut.
Chcac zastosowac Liqui moly diesel spulung w tej sytuacji podalbym go bezposrednio na wtryskiwacze, moim zdaniem tylko tak mozna wplynac jakos na ich kondycje. Takie zalewanie do baku wplywa jedynie na wyciszenie pracy silnika (korekcje maja wiele do powiedzenia w tej kwestii-wlasne obserwacje) no i silnik dostaje odczuwalnego kopniaczka tylko w sytuacji gdy srodek jest w zbiorniku, po wypaleniu zbiorbika z LM wszystko wraca do 'normy'.
Sent from my SM-G7105 using Tapatalk
Chcac zastosowac Liqui moly diesel spulung w tej sytuacji podalbym go bezposrednio na wtryskiwacze, moim zdaniem tylko tak mozna wplynac jakos na ich kondycje. Takie zalewanie do baku wplywa jedynie na wyciszenie pracy silnika (korekcje maja wiele do powiedzenia w tej kwestii-wlasne obserwacje) no i silnik dostaje odczuwalnego kopniaczka tylko w sytuacji gdy srodek jest w zbiorniku, po wypaleniu zbiorbika z LM wszystko wraca do 'normy'.
Sent from my SM-G7105 using Tapatalk
Czyli można powiedzieć że taki sam efekt jak stosowanie oleju 2T? Zastanawiam się też nad specyfikiem VALVOLINE HD Diesel System Complete (https://www.valvolineeurope.com/english/products/valvoline_professional_series/cid(572)/vps_hd_diesel_system_complete), który polecili goście od których kupowałem wtryskiwacz i się nimi zajmują. Butelka za około 50 zł na 1000 litrów paliwa. Ponoć bardzo dobry ale mało znany. Może ktoś używał?
Nie wiem czy daje taki sam efekt, nigdy nie zalewalem liqui moly diesel spulung 4 zbiornikow pod rzad. Generalnie w przypadku oleju 2t planuje zrobic w sumie 8 i odstawic. Zbaczyc czy zmiana tez jest tylko chwilowa. Btw. po dodaniu liqui moly czuc lepszego kopa, olej 2t w stosunku 1:200 nie wplywa na kopa lub nieodzuwalnie go zaniza(liczba cetanowa)
Sent from my SM-G7105 using Tapatalk
Nie wiem czy daje taki sam efekt, nigdy nie zalewalem liqui moly diesel spulung 4 zbiornikow pod rzad. Generalnie w przypadku oleju 2t planuje zrobic w sumie 8 i odstawic. Zbaczyc czy zmiana tez jest tylko chwilowa. Btw. po dodaniu liqui moly czuc lepszego kopa, olej 2t w stosunku 1:200 nie wplywa na kopa lub nieodzuwalnie go zaniza(liczba cetanowa)
Sent from my SM-G7105 using Tapatalk
Właśnie to zauważyłem ze do 1500 obrotów gdy olej 2T jest zalany to auto minimalnie słabsze. Dlatego właśnie myślę nad innym specyfikiem i szukam opinii jeśli ktoś stosował.
Właśnie to zauważyłem ze do 1500 obrotów gdy olej 2T jest zalany to auto minimalnie słabsze. Dlatego właśnie myślę nad innym specyfikiem i szukam opinii jeśli ktoś stosował.Stosując dotychczas olej 2T Liqui Moly 1052 nie zauważyłem spadków mocy, choć stosowałem LM1052 od ponad roku dodając 200ml na cały bak paliwa podczas każdego tankowania. Pozytywne efekty opisywane wyżej w tym wątku były widoczne od razu (cichsza praca silnika oraz miękki start). Obecnie zastosowałem preparat Archoil AR6400-D MAX. Wlewa się całą butelkę na cały bak paliwa. Z opisu wynika, że działa on trochę inaczej niż LM Diesel Spulung. Kiedyś stosowałem LM Diesel Spulung wlewając go w całości do filtra paliwa podczas wymiany tegoż filtra na nowy. AR6400-D MAX działa długofalowo i czyści cały układ paliwowy, nie tylko same wtryski. Depozyty wypłukane przez AR6400-D MAX dostają się do oleju w silniku, także aplikację preparatu warto zaplanować sobie tuż przed wymianą oleju silnikowego i filtrów na nowe. Po przeczyszczeniu układu przez AR6400-D MAX stosuje się potem normalnie zamiast oleju 2T preparat Archoil AR6900-D MAX w proporcji 10 ml na 10 litrów paliwa. W Bravo wychodzi około 60ml na cały bak paliwa. Także stosowanie AR6900-D MAX cenowo wychodzi mniej więcej jak 200ml 2T na bak. AR6900-D MAX poprawia smarność ON oraz podwyższa liczbę cetanową, czego akurat nie robi 2T, bądź minimalnie ją obniża. Podsumowując po aplikacji środków Archoil silnik pracuje bardzo cicho i miękko. Dotychczas nie zaobserwowałem żadnych skutków negatywnych.
A ja zawsze stosuję Smar do diesla Kleen-Flo (http://zmienolej.pl/pl/dodatki-do-paliwa-diesel/2953-smar-do-diesla-kleen-flo-192l-kat953). Mam nadzieję że przedłuży życie wtryskiwaczy w moim silniku. Chociaż te preparaty Archoil też wyglądają obiecująco. Pytanie który z preparatów rzeczywiście jest wart stosowania. Kleen-Flo aplikuję profilaktycznie już od kilku lat, niestety nie mogę powiedzieć by była jakaś zauważalna różnica. Z drugiej strony silnik 9-cio letni jest jak nowy, ale może to ogólnie efekt dbania...
Jest dużo preparatów ale który najlepszy trudne pytanie. Ja Kleen-flo używam w zimie by ON miał niżą temp zamarzania i jestem zadowolony z efektów ale jako dodatek który Jordan7 (http://fiatklubpolska.pl/klubowicz/jordan7-70747/) stosuje powiem szczerze nie spotkałem się jeszcze ale może dlatego że zawsze szukałem innych.
Na dzień dzisiejszy po wymianie 4 wtryskiwacza korekty wyglądają tak. Zastanawia mnie jedna rzecz dlaczego przy temp w przedziale 64 stopnie do 73 są takie odchylenia od normy. Po tym wszystkie wracają do dopuszczalnych zakresów. Może ktoś coś wie na ten temat i mógłby się wypowiedzieć. Mam jeszcze jedno pytanie jak kodowane są wtryskiwacze w FES 1 od rozrządu = 1 w programie , kolejny to 2 = 2, następny 3 = 3 a na samym końcu 4 = 4? Czy może kolejność 1 od rozrządu = 1 w programie, 3 = 2 w programie, 2 = 3 w programie, 4 = 4 w programie, a może inna?
Na dzień dzisiejszy zalany jest do pełnego baku Liqui Moly Diesel Spülung 500ml. Od momentu zalania przejechane 300 km.
31803
Zerknąłem w ostatni log z rozgrzewania pojazdu. Za dużo parametrów zaznaczyłeś jednocześnie. Wystarczyło obroty, temperaturę oraz korekty. Pamiętaj, im mniej parametrów tym szybciej odświeżają się dane na wykresie. Jak logujesz przepływkę to zadajesz obroty, oczekiwaną masę powietrza i zmierzoną masę powietrza. Analogicznie z pozostałymi pomiarami. Z tego co widzę, maksymalną temperaturę jaką osiągnąłeś to 79 stopni. Masz podobnie jak ja. Zastanawiałem się nawet nad wymianą termostatu, ale mechanik stwierdził, że nie widzi potrzeby.
Wydaje mi się ze z temp wszystko jest ok. W tamtym roku przy dużych upalach bez niczego dochodziło do ponad 90 stopni. A propo logów będę miał to na uwadze. Ale ciekawi mnie czemu w takich zakresach temperatury korekty są takie dziwne i jedynie wtedy bo przed tym zakresem i po są jak dla mnie w porządku.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.