Zobacz pełną wersję : Gasnący silnik.
Witam. Mam taki problem z moim cromalem a mianowicie jak mu przygazuje na maxa to po przekroczeniu 3000 obr silnik wywala błąd `check engine` i praktycznie gasi mi silnik tak jak by odciął paliwo czy powietrze.
Po zgaszeniu stacyjki i ponownym uruchomieniu jest wszystko ok i znowu mogę jechać tylko nie mogę przekraczać 3000 obr. bo znowu zgaśnie ale kontrolka się pali.
Czasem jak auto postoi dłużej kontrolka nie zapala się check-u.
Co ostatnio zrobiłem: wyczyściłem EGR i czujnik doładowania w kolektorze oraz zawór overboost. Sprawdziłem wężyki do overboostu i nie zauważam jakiś uszkodzeń.
EGR nie rozbierałem cewki bo tam było czyściutko i cycek ładnie lekko i szybko odbija. Klapka z czterema otworami założona.
Może ktoś miał taką przypadłość.
Wiem żę najlepiej podłączyć się do kompa i kupiłem interfejs elm ale za cholerę nie mogę się połączyć, chyba jakaś chińszczyzna.
desmo999
30-12-2017, 21:22
Zmien na poczatek filtr
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
No i jaki blad konkretnie wywala? ?
Jaki filtr?
Błąd nie jestem w stanie odczytać bo nie mogę się połączyć tym interfejsem więc dopiero po nowym roku gdzieś podjadę.
desmo999
30-12-2017, 21:52
Filtr Paliwa
Jestem właśnie po wymianie obudowy (pękła sama z siebie) i filtra paliwa.
desmo999
30-12-2017, 23:37
Moze byc cos z turbo z wtryskami z egrem z pompa paliwa cr z czujnikami itd.Odczytaj w pierwszej kolejnosci błędy.
ok dzięki za info, cazekam do nowego roku i jadę na kompa bo nie daje rady z tym interfejsem z alegro.
desmo999
31-12-2017, 00:24
Kup elm. Ja mam tego ELM 327 + adaptery FIAT ALFA Multiecuscan w 24h (5183832095) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/show_item.php?item=5183832095)
Smiga bez problemu.
No ja kupiłem taki sam tylko bez tych przejściówek i nie mogę się połączyć. Jakie wgrałeś sterowniki i jakie masz ustawienia tego interfejsu?
desmo999
31-12-2017, 00:44
Tego to ja Ci nie powiem nie pamiętam. Na pewno nie chodzi to na win 10 . Na xp smiga mi bez problemów.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Do silnika przejsciowek nie potrzebujesz
MES 3.1 i wyższe działa na WIN10! Ewentualnym problemem mogą być nieodpowiednie sterowniki albo kabel z nieusuniętym rezystorem 120 ohm pomiędzy pinami 4 i 16.
Kolego na rynku jest masa różnych interfejsów ELM w tej samej obudowie. Najlepszym rozwiązaniem, jeżeli chcesz go uruchomić jest, otwarcie i zrobienie zdjęcia płytki. Na tej podstawie moge pomóc Tobie w znalezieniu sterowników.
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
No więc tak trochę kombinowałem i teraz już interfejs jest wykrywany przez programy ale nie mogę połączyć się z ECU. Jedyne co to kliknąłem w programie scanmaster opcję na dole OPEL i tam w zakładce mi się połączył i wykrył jakiś moduł opla KWK2000 czy coś takiego, połączył się z ECU i pokazał błąd p1100 i p0000 nie wiem czy to bzdury czy coś konkretnego.
W programie MES połączył się ale nie pokazuje żadnych kompletnie danych, połączony ale puste dane nic nie ma.
Ok sprawa wygląda tak, połączyłem się z ECu silnika ale MES mi nie pokazuje żadnych danych ani nie mogę nic odczytać, niby połączony ale nie może odczytać. System dobrze wykrywa interfejs ale MES nie może odczytać danych z ECU.
To są zdjęcia tego interfejsu:
30511
Dziwna przypadłość....
Osobiście szukałbym problemu od strony czujnika położenia koła zamachowego -czujnik halotronowy ale te błędy powinny być zarejestrowane przez komputer...
Poczytaj a dasz radę usprawnić swój kabel: Fiat Punto :: Forum ⢠Zobacz temat - Modyfikacja ELM 327 aby łączył z CAN (http://fiatpunto.com.pl/topic28042.html)
Ok sprawa wygląda tak, połączyłem się z ECu silnika ale MES mi nie pokazuje żadnych danych ani nie mogę nic odczytać, niby połączony ale nie może odczytać. System dobrze wykrywa interfejs ale MES nie może odczytać danych z ECU.
To są zdjęcia tego interfejsu:
30511Odinstaluj sterowniki od kabla na podloczonym kablu, a nastepnie zainstaluj te : http://www.arduined.eu/files/CH341SER.zip
Daj znac jaki efekt.
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
mi to wyglada na uwalony overboost lub przepływke. bez odczytu bledow to jednak loteria
Też mi to wygląda na overboost lub przepływkę. Jakiś czas temu miałem tak że na trasie np. załączył mi check-a i nie mogłem jechać szybciej nić 90km/h ale za jakiś czas się wyłączało i było normalnie. Teraz to praktycznie jak przygazuję mu konkretnie to już mi odcina i wyłącza silnik. Póki jadę spokojnie bez szaleństw to jest ok, nawet check się nie zapala.
W swoim zakresie wyczyściłem overboost-a bo mam ten rozbieralny ale niestety nic to nie dało.
Czekam na nowy interfejs bo tamten popsułem z nerwów:) Zamówiłem wersję 1.4 z tej aukcji co podał Desmo999 może teraz będzie dobrze.
Też mi to wygląda na overboost lub przepływkę. Jakiś czas temu miałem tak że na trasie np. załączył mi check-a i nie mogłem jechać szybciej nić 90km/h ale za jakiś czas się wyłączało i było normalnie. Teraz to praktycznie jak przygazuję mu konkretnie to już mi odcina i wyłącza silnik. Póki jadę spokojnie bez szaleństw to jest ok, nawet check się nie zapala.
W swoim zakresie wyczyściłem overboost-a bo mam ten rozbieralny ale niestety nic to nie dało.
Czekam na nowy interfejs bo tamten popsułem z nerwów:) Zamówiłem wersję 1.4 z tej aukcji co podał Desmo999 może teraz będzie dobrze.
Ale problemy z zmienną geometrią turbiny nie gaszą silnka po 3000 obr.
Jeśli ogranicz ci tylko moc to masz przeładowanie i odcięcie mocyprzez komputer ale silnik nadal pracuje do kolejnego wyłączenia zapłonu na ograniczonej mocy.
Jeśli tak jest to zobacz czy pracuje ci cięgno turbiny na biegu jałowym przy dogazowaniu i czy jak zasysasz ustami powietrze ( wężyk od gruszki-turbiny) to cięgło się wsuwa do środka. Jeśli nie to masz zatarte/zapieczone kierownice w turbinie. i dokładnie sprawdź wszystkie węzyki - też najlepiej zaciągając się ;-)
Ale problemy z zmienną geometrią turbiny nie gaszą silnka po 3000 obr.
Jeśli ogranicz ci tylko moc to masz przeładowanie i odcięcie mocyprzez komputer ale silnik nadal pracuje do kolejnego wyłączenia zapłonu na ograniczonej mocy. ;-)
No właśnie tak miałem przez jakiś czas, ograniczał mi moc ale nie gasił silnika. Teraz mam tak że jedzie i turbina też działa bo słyszę, przyspieszenie też jest ale jak mu mocno wcisnę pedał gazu to załącza mu się check i gasi mi silnik. Po ponownym odpaleniu znowu mogę jechać.
Mi to wygląda na problemy z paliwem, a dokładniej z ciśnieniem w szynie comon rail. Kolega z pracy i forum miał taki problem. W czasie jazdy jak "depnął" to silnik dostawał muła lub gas. W serwisie boscha wymienili mu pompe wysokiego ciśnienia. Niestety nie pomogło, wczasie drugiej wizyty wzieli temat dogłębniej. Okazało się, że w pompie jest filter. Był tak zapchany jakimś żelem, że przy spokojnej jeździe dawał wystarczające ciśnienie, ale przy przegazowaniu przepływ paliwa był zbyt mały. Skończyło się na czyszczeni całego układu paliwowego. Od tamtej pory spokój i tankowanie sprawdzonego paliwa.
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
Ostatnio wymieniałem filtr paliwa, może się zapowietrzyło albo oringi nie trzymają. Poczekam na kabelek i zobaczę co jest grane.
U mnie bardzo podobne objawy tj. check engine zapala się przy wyższych obrotach (ale nie zawsze) lub tak jak ostatnio po zjeździe na MOP na autostradzie i ponownym uruchomieniu (wcześniej przy wyższych obrotach "check engine" i auto stop).
Błędy wskazane przez komputer (podłączenie u "znajomego" tunera silników):
P0087 - Cisnien. w rurce wtryskiw. - [ciśnienie w szynie wtryskiwaczy - niski]
P0190 - Czujnik wysok. cisnienia paliwa - [czujnik wysokiego ciśnienia paliwa - wysoki]
P2294 - Cisn. paliwa (regulat. wyjscie pompy wys. cisn. lub rurka) - [ciśnienie paliwa (wyjście regulatora pompy wysokiego ciśnienia - niepoprawny]
oraz 1 wtrysk trochę odstawał od pozostałych 3 (ale komputer był podłączony w zasadzie przez 1min, więc parametr orientacyjny).
...podejrzewam paliwo z nie "firmowej" stacji, a przed tym tankowaniem niestety trochę jazdy na rezerwie...
dodałem STP Formuła do czyszczenia Wtryskiwaczy wtrysków Diesla oraz STP Water Remover a później zatankowałem Arktyczny ON na Statoil...przez jakiś czas było OK...ale w sobotę na MOPie znowu się zapalił "check engine" (teraz nie mam jak sprawdzić jakie są błędy); ale wróciłem do domu 300km bez problemów...
hm...jak rozpoznać czy wymienia się wkład filtra paliwa czy cały/kompletny filtr?
...jak rozpoznać czy wymienia się wkład filtra paliwa czy cały/kompletny filtr?
Jak masz plastykową obudowę filtra z nakrętką jakby od słoika to jest do wymiany sam wkład, a jeżeli cały filtr jest metalowy do do wymiany cały filtr.
Jak wkład to u mnie jest plastikowy zakrecany u góry, a kompletny metalowy.
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
mam "czarny słoik":
30524
więc sam wkład wystarczy...wybrać UFI?
Ja miałem poprzednio bosch-a i bez problemów zapalił po wymianie. Teraz jak wymieniłem na taki z białego materiału to miałem problem z odpaleniem, może to jest sprawca całego zamieszania bo rzeczywiście auto się zachowuje tak jak by przy mocniejszym kopnięciu brakowało paliwa albo za niskie ciśnienie było.
Jutro dostanę nowy interfejs to zobaczę co wykaże komp.
michalpodroznik
02-01-2018, 17:09
To nie jest przypadkiem problem niewlasciwie pracujacych zaworów scv?
Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
No że wy się nie boicie eksperymentować z filtrami paliwa ;-) to ostatnia rzecz na której nie warto oszczędzać w tym aucie bo potem to tylko płacz i $$$$$$$$$
Filtry tylko oryginalne lub ewentualnie UFI ( ale teraz jest tyle podróbek UFI ze nawet ich strach zakładać... )
u nie filtr był wymieniany pół roku temu (niestety nie byłem przy wymianie, dlatego zapytałem o rodzaj filtra: wkład czy pełny), rzeczywiście widzę, że UFI są bardzo różne...
No że wy się nie boicie eksperymentować z filtrami paliwa ;-) to ostatnia rzecz na której nie warto oszczędzać w tym aucie bo potem to tylko płacz i $$$$$$$$$
Filtry tylko oryginalne lub ewentualnie UFI ( ale teraz jest tyle podróbek UFI ze nawet ich strach zakładać... )
Myślę że trochę rozsądku też potrzeba bo ten żółty papierek boscha czy manna to nie jest żadna kosmiczna technologia. Bez przesady to są zwykłe filtry hepa.
Miałem w ręku 3 filtry w sklepie UFI, Max Gear i jakiś no name rękę dał bym sobie uciąć że wyszło to z jednej linii produkcyjnej. Boscha miałem poprzednio i uważam że nie wart jest tych 85 złotych, więcej jest tam tego plastykowego stelaża niż tego papierka. U siebie w pracy na co dzień mam styczność z różnymi filtrami i np. te hepa szybciej przepuszczają brud niż te materiałowe ale oczywiście to moje zdanie i spostrzeżenia możecie się nie zgodzić.
desmo999
03-01-2018, 13:41
Ja bym powiedział ze producent juz nie ma takiego znaczenia tylko miejsce zakupu.Mann ,ufi,filtron itd czesto ida na pierwszy montaż także są podobnej jakości. .
Ja osobiście zawsze oleje filtry itd kupuję z hurtowni hart intercars zadne allegro.
Ogolnie zajmuje sie tez handlem gratami do motorów pomimo duzych rabatów na motula i tak kupuje drożej w hurtowni Larsson czasem niz na allegro . Także daje to do myślenia
Również nie kupuje nic na allegro, mam sklep opla w łodzi i tam wszystko biorę do cromala. Jedynie sparzyłem się na żarówkach xenon philipsa ale to już inny temat.
Wracając do tematu przyszedł mi dzisiaj interfejs więc spróbuję wieczorem się podłączyć i zobaczymy co kuleje w silniku.
michalpodroznik
03-01-2018, 14:19
Slaveta
Daj znac, co się dZieje. Obstawiam zawory scv.
Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
Ok mam kody błędów popatrzcie na to zdjęcie.
30540
Tylko tu są jeszcze stare błędy więc wykasowałem wszystkie i zobaczę co mi konkretnie z tych błędów wykaże.
desmo999
04-01-2018, 00:04
Z tych błędów to i DPF coś szwanuje i ogólnie coś z układem paliwowym. Błąd p091 to może i pompa, regulator,wtryski,jakieś nieszczelności itd....
Pokasuj polataj do wystąpienia ponownego i zrób ponowny odczyt
Poczytaj o tych błędach p0091 i p0092 w google sporo jest i różne diagnozy i rozwiązania.
Coś też masz od przekaźnika pompy wstępnej paliwa - może on jest winny powyższym błędom??
Ok mam kody błędów popatrzcie na to zdjęcie.
30540
Tylko tu są jeszcze stare błędy więc wykasowałem wszystkie i zobaczę co mi konkretnie z tych błędów wykaże.
No więc sprawa wygląda tak. Skasowałem wszystkie te błędy i pojechałem na przejażdżkę, jakimś cudem wszystko działa bardzo dobrze, auto przyśpiesza elegancko do odcięcia i nie wyrzuca żadnych komunikatów. Wszystko w porządku. Możliwe jest że te błędy które wisiały w kompie powodowały taka historię?
desmo999
04-01-2018, 16:27
Nie bledy nie aktywne nie powodują problemów.
desmo999
04-01-2018, 17:40
Bo co teraz nie ma błędów? ?
tomasch19
04-01-2018, 18:33
Mam identyczną sytuację w swojej cromce od 2 lat. Wszystkie rzeczy ktore zostały wymienione opisałem w swoim poście dawno temu. Dodatkowo na dzień dzisiejszy został usunięty dpf i niestety ale dalej mam ten sam problem. A zaczynało sie też podobnie po skasowaniu błędów wytrzymywał nawet około tygodnia a na dzień dzisiejszy świeci praktycznie non stop. Jak coś ustalisz to daj znać może coś przeoczyłem😂 pozdrawiam
desmo999
04-01-2018, 18:52
To moze komp Ci umiera jak juz wszystko co szlo jest wymienione? ?
Bo co teraz nie ma błędów? ?
Nie ma żadnych błędów. Pojeździłem trochę i wszystko w porządku.
Zrobiłem jeszcze log wtrysków jak możecie to zerknijcie czy jest wszystko ok.
30546
...podobnie było u mnie; po jakimś czasie "check engine" przestał się zapalać/pojawiać - przez 2 tygodnie jazda bez błędów. Teraz błąd znów się pojawił po postoju na MOPie na A4...i nadal świeci, ale jak wczoraj dałem na obroty 3000-4000 silnik pracował normalnie (nie zgasł). Muszę w końcu zakupić ELMa aby sprawdzić jakie teraz są błędy.
desmo999
05-01-2018, 18:07
Korekty sprawdzacsie na biegu jalowym i odlaczone wszystkie odbiorniki pradu tj. Swiatla klima radio itp. Tak to logowales??
Korekty sprawdzacsie na biegu jalowym i odlaczone wszystkie odbiorniki pradu tj. Swiatla klima radio itp. Tak to logowales??
Tak, żadne odbiorniki nie działały oprócz świateł pozycji i na biegu jałowym.
desmo999
05-01-2018, 18:22
Korekty sa ok. Nic jezdzic i sie cieszyć;)bo przed wymiana tej obudowy filtra bylo ok??
Przed wymianą obudowy filtra wywalał mi komunikat tylko na trasie po dłuższej jeździe. W mieście na krótkich odcinkach było ok.
Ciężko teraz powiedzieć czy wyczyszczenie EGR-a miało wpływ bo wymiana filtra i czyszczenie EGR oraz czujnika doładowania zrobiłem za jednym zamachem.
Reszta problemów które opisałem pojawiły się zaraz po wymianie filtra więc mogłem coś zrobić nie tak.
desmo999
05-01-2018, 22:19
Jeździć obserwować
Myślę że trochę rozsądku też potrzeba bo ten żółty papierek boscha czy manna to nie jest żadna kosmiczna technologia. Bez przesady to są zwykłe filtry hepa.
Miałem w ręku 3 filtry w sklepie UFI, Max Gear i jakiś no name rękę dał bym sobie uciąć że wyszło to z jednej linii produkcyjnej. Boscha miałem poprzednio i uważam że nie wart jest tych 85 złotych, więcej jest tam tego plastykowego stelaża niż tego papierka. U siebie w pracy na co dzień mam styczność z różnymi filtrami i np. te hepa szybciej przepuszczają brud niż te materiałowe ale oczywiście to moje zdanie i spostrzeżenia możecie się nie zgodzić.
Nie wiem o jakim żółtym papierku piszesz... :lol:
Po rozcięciu wkładu filtra UFI lub oryginału Fiata/Lancia nie ma w środku żadnej bibuły:!: i właśnie na tym polega ta gigantyczna różnica...
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Ok mam kody błędów popatrzcie na to zdjęcie.
30540
Tylko tu są jeszcze stare błędy więc wykasowałem wszystkie i zobaczę co mi konkretnie z tych błędów wykaże.
Przecież masz informacje... twój problem to niskie ciśnienie paliwa na wejściu do pompy CR..
Co może byc powodem:
- zatkany filtr
- niesprawna pompa paliwa ale ta w zbiorniku !!!
- Zawalony smok w zbiorniku ( tam przed pompa tez powinien być siatkowy filtr
- zgnieciony, uszkodzony, zatkany przewód doprowadzający paliwo do filtra z zbiornika
Sprawdź ciśnienie paliwa za filtrem paliwa... powinno być ponad 2 Bary
desmo999
06-01-2018, 14:39
Tak ale kolega miał problem z obudową filtra bo pękła czy coś tam także stąd mogą byc błędy , także narazie nie ma co grzebać jak obecnie fura śmiga. .
tomasch19
06-01-2018, 15:28
A takie pytanie. Którędy dokładnie idzie przewód paliwa z pompy paliwa w zbiorniku do filtra? Czy on idzie jakośw podłodze? Jest do niego jakiś w miare prosty dostęp żeby sprawdzić zagniecenia?
Na forum vectry dużo ludzi pisało o problemach z pompą paliwa w zbiorniku, na razie nie ruszam bo jest dobrze. Poczekam aż znowu wywali ten komunikat.
Sprawdzę jeszcze to ciśnienie za filtrem paliwa.
Ok dzisiaj jechałem do miasta, wdepnąłem mu w dechę i znowu wywaliło check-a to pokazało mi:
30579
zastanawiam się od czego zacząć.
Najlepsze jest to że poszedłem do sklepu, wróciłem i błędu już nie było.
desmo999
07-01-2018, 17:38
Cos sie kończy. Moze byc pompka wstepna, regulator,wtryski,czujniki itd..Sporo jest o tym błędzie w sieci. Rozwiązania bardzo różne. ..Powertuj forum alfy tam jest sporo materiałów o tym..Chu... blad bo raz jest a raz nie ciężko sie cos takiego weryfikuje.
Zaczne od najprostszych rzeczy czyli po pierwsze wyczyszczę pompę i filtr w baku, później regulator ciśnienia itd. w końcu coś musi być.
desmo999
07-01-2018, 17:52
Zmierz tez przelewy wtryskow
Odkopuję bo już wiadomo co było uszkodzone może się komuś przyda informacja.
Finał okazał się taki że poszły dwa wtryski. Czekam teraz na naprawę do wtorku bo mechanicy zawaleni są robotą.
Pozdro
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.