PDA

Zobacz pełną wersję : Problem z cewkami szarpie autem



Gawronsky
19-12-2017, 23:09
Dzień dobry

W tym jednym poście chciałbym się przywitać aby nie zaśmiecać forum durnymi postami od razu napiszę w czym problem i liczę na kogoś kto ma identyczny samochodzik.

Mam Fiat Seicento 899ccm z 1999r. oczywiście Benz. Mój problem polega na tym iż mój kolega wypiął wszystkie kable od świec i z cewek nie zapisując kolejności podłączenia, po zakupie cewek (firmy nieznanej) przez niego nie udało się ponownie podpiąć tak aby silnik pracował na wszystkie garki. Teraz pytanie zagadka jak podpiąć te nieszczęsne świece do cewki, ostatnia znana konfiguracja to 30365 Czyli patrząc na cewki od przodu do górnej cewki podając kolejność od góry do dołu 1 Cewka 3 2 2 Cewka 4 1

Nie mam pojęcia czy to jest dobra konfiguracja dlatego ogromna prośba o odpowiedź jaka jest kolejność a najlepiej ze zdjeciami waszego podpięcia zarówno kabli wysokiego napięcia jak i tych dwóch wtyczek do cewek ponieważ aktualnie samochód chodzi jak traktor i na jedynce musze pokonywać górki 20 km/h zero mocy.

Dziękuje i pozdrawiam :)

ata
19-12-2017, 23:19
30366
coś takiego powinno być

Gawronsky
19-12-2017, 23:20
To cylindry nie liczy się od strony alternatora czyli od lewej 1 2 3 4 ?

ata
20-12-2017, 01:04
Może i nie tak się je liczy, ważne że jedna cewka pracuje na skrajnych zewnętrznych cylindrach a druga na wewnętrznych. Iskra idzie jednocześnie na dwa, cewki są podwójne. Podejrzewam raczej problem z:

po zakupie cewek (firmy nieznanej)
bo już kilka razy miałem problem z cewkami znanej firmy noname które działały "prawie". Nie w Seicento, ale identyczny zapłon był stosowany w większości fiatów z tego okresu. Tak że ja bym sprawdził czy te kable i cewki działają, różnie może być.

Gawronsky
20-12-2017, 10:35
Dzisiaj to sprawdzę, a dobre cewki do seicento to jak sadze magneti mirrelli?

sandamiano
20-12-2017, 12:37
To cylindry nie liczy się od strony alternatora czyli od lewej 1 2 3 4 ?
Tak liczymy a od sprzęgła to francuzy liczą sobie. Jak przedmówca podał - jedna cewka cylindry 1 i 4 (kabel najdłuższy i najkrótszy) a druga cewka świece 2 i 3 czyli środkowe
Musisz wiedzieć która jest cewka od jakich cylindrów ale jak się przyjrzysz na blachę mocjącą cewki do głowicy to tam masz rozpiskę cylindrów i jeśli przewody - kostki niskiego napięcia nie były przekładane w cewkach to tak być powinno

Gawronsky
22-12-2017, 11:09
Rozwiązane. Cewki które były uprzednio kupione to było jakieś gówno. Aktualnie założyłem cewki Delphi za 170zł komplet (2 sztuki) dodatkowo sprawdziłem podłączenie tych kabli w innym Seicento i faktycznie jest Patrząc od przodu

CEWKA 1

O - 3
O - 2

CEWKA 2

O - 4
O - 1

Chodzi jak burza teraz, aha ! Jeszcze był problem z przerwą na świecy były od 0.5 - 0.2 nawet, a fabrycznie ma być 0.9 mm

Dzięki i pozdrawiam !