Zobacz pełną wersję : Zmiana kierownicy zwykłej na kierownicę ze sterowaniem - czy możliwe ?
rob_in_hood
13-12-2017, 23:49
Witam,
Chcę zmienić kierownicę w Fiat Croma 2007, kierownica jest zwykła, znalazłem niedaleko miejsca zamieszkania kierownicę ale ze sterowaniem radia. Mam kilka pytań w związku z zamianą kierownicy na taką ze sterowaniem. Proszę o pomoc.
Z tego co się dowiedziałem należy również zmienić zwijak/taśmę pod kierownicą - ok też do ogarnięcia.
Teraz kilka razy była mowa czy radio jest odpowiednie do sterowania z kierownicy - radio Blaupunkt - takie jak na zdjęciu
30286
Czy jeśli teoretycznie te radio może być sterowane z kierownicy to jeszcze trzeba sprawdzić czy dochodzą odpowiednie kabelki ? - jeśli tak to jakie to mają być i w którym miejscu?
Dalej czy jak wszystko byłoby na tak - radio może być obsługiwane przez sterowanie z kierownicy i kabelki odpowiednie są - to wystarczy montaż przy odłączonym akumulatorze w działa, czy należy kodować, lub jak wyczytałem na forum może mrugać licznik po zamianie bo jest coś nowego w aucie?
Jeśli będzie mrugać to co dalej - da się to jakoś skasować czy już tylko wizyta w ASO?
Wszystko jest sterowane po sieci CAN, Jeśli auto nie miało sterowania to niema modułu w pamięci więc po zamontowaniu jego będzie potrzebne "osiowanie" lub montaż opóźnienia czasowego na załączenie zasilania lub pogodzenie się z mryganiem licznika ;-). Tak to radio jak najbardziej będzie sterowane z przycisków. Sa dwa rodzaje przycisków .. bardziej rozbudowane do Navi i mniej ale oba będą pracować tak samo... Co trzeba mieć: Przyciski, kierownice, spirale pod kierownicą ( Uwaga !!!! z montażem bo istotne jest w jakiej pozycji jest ten ślimak/spirala- musi być dokładnie na środku czyli tyle samo obrotów w lewo i w prawo i kierownica auta musi być na środku - na wprost ustawiona ) no i podłączenie +12V po stacyjce i CAN... najlepiej wpiąć się pod linię bezpośrednio za radiem... ( dwa przewody )
Montaż identyczny jak w Stilo więc zobacz poszukaj ja swego czasu dokładałem sobie w Stilo ... W cromie zmieniłem tylko przyciski z tych zwykłych do tych rozbudowanych gdy wstawiałem Navi..
Croma 08
14-12-2017, 12:34
Ja u siebie po zamontowaniu radia z navi miałem problem z mruganiem licznika, jest na to skuteczny sposób, trzeba zrobić osiowanie. Jeden warunek, osiowanie przeprowadzić trzeba w momencie jak licznik mruga bo program musi widzieć bład do naprawy.
rob_in_hood
14-12-2017, 20:52
dzięki za szybko odpowiedź!
czyli nie obejdzie się mimo wszystko bez dodania przewodów ?
a to "osiowanie" to jedynie serwis czy odpowiedni człowiek z odpowiednim programem? - jaki to jest koszt?
dzięki za szybko odpowiedź!
czyli nie obejdzie się mimo wszystko bez dodania przewodów ?
a to "osiowanie" to jedynie serwis czy odpowiedni człowiek z odpowiednim programem? - jaki to jest koszt?
Wszystko zależy od wersji... być może masz te przewody w wiązkach a być może nie masz... ja tego nie ocenię zdalnie ;-) musisz dokopać się do ślimaka pod kierownicą i zobaczyć jakie przewody dochodzą do wtyczki może masz nawet samego ślimaka ( spirale ) już przygotowanego pod taką kierownicę. U fiata było z tym różnie i montowali to co mieli na stanie... ;-)
Zacznij od zapoznania się z schematem elektrycznym...
Co do osiowania to jest program MES który jak poszukasz to znajdziesz ;-) i sam to możesz wykonać..
gibon2000
16-12-2017, 08:32
Ja u siebie po zamontowaniu radia z navi miałem problem z mruganiem licznika, jest na to skuteczny sposób, trzeba zrobić osiowanie. Jeden warunek, osiowanie przeprowadzić trzeba w momencie jak licznik mruga bo program musi widzieć bład do naprawy.
Ja u siebie też wstawiłem navi i licznik mi nie miga. Wtyczki te same co w poprzednim radiu (też chodziło na CANie). Z tego co widzę na schemacie to akurat linia CAN jest na tych samych pinach w starym radiu i nawigacji. MES podczas proxi alignment nic nie wykrył. Navi działa, ale nie wyświetla godziny i daty, nie działa sterowanie z kierownicy i wyłącza się samo po jakimś czasie. Coś z nią nie tak czy ją sobie coś źle?
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
Ja u siebie też wstawiłem navi i licznik mi nie miga. Wtyczki te same co w poprzednim radiu (też chodziło na CANie). Z tego co widzę na schemacie to akurat linia CAN jest na tych samych pinach w starym radiu i nawigacji. MES podczas proxi alignment nic nie wykrył. Navi działa, ale nie wyświetla godziny i daty, nie działa sterowanie z kierownicy i wyłącza się samo po jakimś czasie. Coś z nią nie tak czy ją sobie coś źle?
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
Maż źle lub wcale nie podłączony CAN lub/i zasilanie +12V po stacyjce ( radia nie mają tego zasilania tylko Navi ). Niemożliwe jest aby po zmianie radia na Navi i poprawnym podłączeniu system nie wykrył nowego urządzenia, które nie jest dopisane do sieci zresztą objawy o tym jednoznacznie świadczą
gibon2000
16-12-2017, 22:08
Maż źle lub wcale nie podłączony CAN lub/i zasilanie +12V po stacyjce ( radia nie mają tego zasilania tylko Navi ). Niemożliwe jest aby po zmianie radia na Navi i poprawnym podłączeniu system nie wykrył nowego urządzenia, które nie jest dopisane do sieci zresztą objawy o tym jednoznacznie świadczą
Ok, to może być to. Jeszcze nie wpiąłem zasilania po stacyjce bo nie wiem za bardzo skąd go pociągnąć. Jest tylko stałe +12V przerzucone z innego pina starego radia.
Czy po dodaniu węzła do sieci będzie możliwość sterowania z kierownicy?
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
Ok, to może być to. Jeszcze nie wpiąłem zasilania po stacyjce bo nie wiem za bardzo skąd go pociągnąć. Jest tylko stałe +12V przerzucone z innego pina starego radia.
Czy po dodaniu węzła do sieci będzie możliwość sterowania z kierownicy?
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
Po podaniu +12V po stacyjce dopiero można sterować z kierownicy w przeciwnym przypadku Navi nie aktywuje sieci CAN
marwojcin
23-01-2023, 22:54
Cześć, nie chcąc tworzyć nowego tematu pisze tutaj, czy ktoś ma wiedzę, czy do cromay będzie pasowała kierownica od brawo bądź punto ? Denerwuje mnie garb w dolnej części kierownicy, sterowanie kierownicy nie ma znaczenia bo i tak mam zmienione radio, bardziej chodzi mi o wieloklin i poduszkę powietrzna żeby komputer nie pokazywał błędu.
Przy okazji czy ktoś próbował w jakiś sposób zwiększyć zakres regulacji kierownicy gora/dół? Nie mogę wgl dopasować wygodnie kierownicy albo jest za daleko albo za wysoko..
el_homer
24-01-2023, 10:40
...czy ktoś ma wiedzę, czy do cromay będzie pasowała kierownica od brawo bądź punto ? Denerwuje mnie garb w dolnej części kierownicy...
nie mam wiedzy, od razu mówię.
ale na mój prosty rozumek, nie sądzisz że kwestia poduszki/modułu może się tu gryźć?
co do garba, faktycznie, bywa irytujący(niezamierzone nacisnięcie to standard) xD
marwojcin
24-01-2023, 11:30
No właśnie głównie o ten moduł poduszki chodzi, pytanie czy to się wgl różni.. ogólnie kierownica jest fajna, gdyby nie ten garb..
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.