PDA

Zobacz pełną wersję : Bład P0091 a ciśnienie pompy common rail



Adrian2204
02-12-2017, 14:58
Cześć,
od ponad pół roku mam problem z błędem P0091. Pojawia się od w momencie zapotrzebowania na moc, tj. mocniejsze przyspieszanie, w okolicach 3000 obrotów, tuż przed wystąpieniem błędu widoczne jest mocne dymienie na z rury.
Przeszukując chyba wszystkie możliwe fora natrafiłem na sporo wątków jednak w moim przypadku żadne działanie nie przyniosło rozwiązania. Ze zrobionych rzecz:
-sprawdzenie wtryskiwaczy w Boschu
-jeden wtryskiwacz nowy
-wymiana regulatora na pompie cr na nowy(Bosch)
-nowy oryginalny filtr paliwa

Udało mi się zrobić logi podczas przyspieszania które dodaje, jednak warunki drogowe były bardzo kiepskie, aczkolwiek widać że na wyższych obrotach ciśnienie mierzone odbiega od oczekiwanego zwykle o 100-200 barów.
Prosiłbym o interpretacje czy jest to wynik w normie czy nie?
Dodam tylko, że jak na złość błąd podczas logowania nie wyskoczył.

Auto jest po chipie już jakieś 50 tysięcy km, jednak błąd wyskakuje od około 10 tys i niestety ostatnio coraz częściej.

shrek_fr
11-12-2017, 08:26
No ta jak masz mniej o 200 bar to do sprawdzenia pompa niskiego cisnienia i pompa wysokiego cicnienia.

Braval
11-12-2017, 23:02
Moze wystarczy tylko wyczyscić filtr paliwa na smoku pompy w zbiorniku.Dlawienie przeplywu skutkuje mniejszą wydajnoscią i tu moze byc problem.

shrek_fr
12-12-2017, 06:21
Zobaczyc mozesz, ale watpie,zeby byl az tak brudny.

Braval
12-12-2017, 23:13
Niech zobaczy ,to nic nie kosztuje.Trzeba przejrzec cała magistrale od zbiornika. Na koniec pozostanie wymiana pompy CR. Ceny uzywek sa do przyjecia,wymiana dosc prosta. Juz chlopak wywalil troche kasy ,a efektu zero.Podobny temat przerabialem u siebie w stilo. Wszystko robię sam ,lacznie z czyszczeniem wtryskow w myjce ultradzwiekowej.Wymiana samej pompy to prych. Dobrze więc by bylo,nie gadac ,ze się nie da lub nie pomoże.

boch
13-12-2017, 17:01
Wszystko robię sam ,lacznie z czyszczeniem wtryskow w myjce ultradzwiekowej.Wymiana samej pompy to prych. Dobrze więc by bylo,nie gadac ,ze się nie da lub nie pomoże.
To czekamy na manual z samodzielnej regeneracji wtryskiwaczy :) Generalnie cienko z tym w googlach.

A co do logów... Logi zapisujemy w postaci pliku .csv prosto z programu Multiecuscan. Logi które wrzuciłeś są średnio przydatne. Wypadałoby zlogować

- oczekiwane ciśnienie doładowania
- zmierzone ciśnienie doładowania
- oczekiwane ciśnienie paliwa
- zmierzone ciśnienie paliwa

A co do błędu P0091 podobny temat już kiedyś się tutaj pojawił

http://fiatklubpolska.pl/bravo-ii-467/bravo-ii-1-9-multijet-120km-blad-p0091-29796/

Masz tam listę rzeczy do sprawdzenia. Jak Ci się nie chce samemu, to możesz podjechać do polecanego serwisu włoszczyzny w Krakowie autka.pl czy jakoś tak.

Braval
14-12-2017, 22:42
Pewnie ,ze nie ma i nie bedzie predko info o regeneracji wtryskow. Ceny urzadzen do "regeneracji" zaczynają sie od 80 tys.zl w góre i nikt za friko tajemnicy nie zdradzi.Manual,coz,trzeba zainwestowac w myjkę taką od 300zl np.Troche zdolnosci manualnych , wtryskiwacz w imadlo, rozkrecamy czesc z koncówką, wyjmujemy igliće ,obie czesci do myjki z plynem .Myjemy kilka cykli. Montaz w kolejnosci odwrotnej, skrecamy mocno z czuciem ,jak ktos ma klucz dynamo ,to dobrze,nowa podkladka pod wtrysk i wszystko,sprawdzamy korekty, próbe przelewową.Jak nie pomoglo , to trzeba zainwestowac w nową koncowke , np. Firad,Bosch,na co kogo stac ,ceny od 150 zl/szt.Generalnie polecam wymiane calego wtrysku,taniej i szybciej, mam na mysli uzywke.Ktos pewnie powie,ze sie rozkalibruje, rozreguluje, etc. Wszystko sie robi na wlasne ryzyko...więc dla wystraszonych nie polecam tej zabawy,dla nich jest serwis. Udanej zabawy.