PDA

Zobacz pełną wersję : Jak to jest z tą turbosprężarka?



toofoxy
13-11-2017, 15:51
Krókie pytanie. Jaki rodzaj turbosprezarki montowany jest w bravo 1.9 8v 120 km? Zylem do tej pory w przekonaniu ze jest stala geometria.. i ostatnio zaczalem miec watpliwosci. Ktos ma taka wiedze?

Sent from my SM-G7105 using Tapatalk

faradek
13-11-2017, 22:41
W tym silniku jest turbosprężarka ze zmienną geometrią.

toofoxy
13-11-2017, 22:54
Zaskoczenie. Ktos z uzytkownikow tego silnika(120KM) jest w stanie powiedziec od jakich obrotów silnik 'wstaje'?

Sent from my SM-G7105 using Tapatalk

Godfrey
15-11-2017, 20:31
Garrett gt1749v oczywiście zmienna geometria ;

mam w stilo ten silnik i ciąg łapie od 1800rpm

toofoxy
15-11-2017, 22:51
A masz tez moze tzw karetke pod maska? Ja mam odkad kupilem auto. W sumie wydaje mi sie ze auto jezdzi caly czas tak samo-dobrze, przy czym nie mam porownania z autem bez tych dzwiekow. Wiem ze odglosy turbosprezarki to dlugi temat ale moze jest cos w tych silnikach co powoduje ten ciekawy dzwiek i moze nie jest to wina TS a np ukladu wydechowego? Pozdro

Sent from my SM-G7105 using Tapatalk

Braval
15-11-2017, 23:58
Inzynierowie łamali sobie glowy jak zmniejszyc "turbodziure" i takiego patenta zastosowali.U jednych dziala dobrze,drugim sie zacina lub zapieka...grunt ,ze daje kopa silniczkowi

toofoxy
16-11-2017, 00:10
Inzynierowie łamali sobie glowy jak zmniejszyc "turbodziure" i takiego patenta zastosowali.U jednych dziala dobrze,drugim sie zacina lub zapieka...grunt ,ze daje kopa silniczkowiNo dobrze, ale co z tymi odglosami karetki?

Sent from my SM-G7105 using Tapatalk

Braval
16-11-2017, 21:17
W stilo tez mam ten efekt "wycia" szczególnie jak zimny,przebieg 242kkm,w bravce 202kkm, nie slysze tego .Oleju ,zadna nie bierze,to nie ruszam ,Ciag auta mają.Mozna się pokusic ,wyciągnąc turbine, wyczyscic zmienną geometrię, sprawdzic dolot.Efekt ten wystepuje na zimnym silniku,pozniej juz nic nie slysze,wiec tematu nie drązę.Podjedz do szpeców od regeneracji turbin, posluchasz ich opinii....

toofoxy
16-11-2017, 22:17
Na zimnym faktycznie najbardzej slychac ale nie wiem w sumie czy dlatego ze w takiej sytuacji jade powoli i krecąc do 1800-2000 max. Jak sie zagrzeje to. Tez slychac moze ciut cichsze odglosy. Dodam jeszcze ze zrobilem sobie logi no i przy 3000 rpm sprezarka naladowala mi wg alfa obd 2.41bar(1.41) czy takie przeladowanie jest norma? wg elearn cisnienie doladowania to 2.3 ale o tym pewnie wiekszosc wie. Btw. Jacys dobrzy turbiarze okolicach Krakowa, Wadowic?

Sent from my SM-G7105 using Tapatalk

Godfrey
17-11-2017, 21:47
A masz tez moze tzw karetke pod maska? Ja mam odkad kupilem auto. W sumie wydaje mi sie ze auto jezdzi caly czas tak samo-dobrze, przy czym nie mam porownania z autem bez tych dzwiekow. Wiem ze odglosy turbosprezarki to dlugi temat ale moze jest cos w tych silnikach co powoduje ten ciekawy dzwiek i moze nie jest to wina TS a np ukladu wydechowego? Pozdro

Sent from my SM-G7105 using Tapatalk

jaki olej stosujesz i co ile zmieniasz ?

u mnie ten odgłos jest tylko chwilę przy zimnym silniku , ale na zimnym staram sie delikatnie przyspieszać , na ciepłym nie ma tego , tylko lekki świst jak się butuje

toofoxy
17-11-2017, 21:58
jaki olej stosujesz i co ile zmieniasz ?

u mnie ten odgłos jest tylko chwilę przy zimnym silniku , ale na zimnym staram sie delikatnie przyspieszać , na ciepłym nie ma tego , tylko lekki świst jak się butujeNa pczatku stosowalem 5w30 bo taki niby byl wczesniej. Ale doczytalem w elearn ze ma byc 5w40 wiec zaoszczedzielm i taki kupilem. leje selenie wr 5w40 wymiana co 15kkm ma to cos do rzeczy?

Sent from my SM-G7105 using Tapatalk

toofoxy
19-11-2017, 18:15
Planuje sciagnac TS coby przyjzec sie luzom i wirnikom. Moze gdzies w grudniu przy dluzszym wolnym. Pytanie do znawcow tematu. Da rade zdemontowac od gory, od dolu? Dalej ewentualne czyszczenie VGT, w warunkach domowych ma to sens czy trzeba oddac na ultrdzwieki?

Sent from my SM-G7105 using Tapatalk

Godfrey
27-11-2017, 23:22
co prawda w poprzednim stilo , ale demontowałem od dołu , bo wygodniej , i tak musisz z dołu odkręcić turbo od wydechu , rozpiąć przewody olejowe od bloku silnika , a turbinę najlepiej rwać razem z kolektorem , czyszczenie w domu jak masz czas i cierpliwość , poznacz sobie położenie muszli względem korasa przed rozkręcaniem muszli , w sumie mi się podobała ta papranina z tym na stole , piwko i na spokojnie ;)


olej i interwał jest ok , tak tylko pytałem czy nie stosujesz zasady long life

toofoxy
19-12-2017, 14:11
Pytanie jeszcze odnosnie demontazu i montazu turbo sprezarki. Konieczne jest zalozenie nowych uszczelek? Miedzy kolektorem a blokiem jest stosunkowo nowa bo ma jakies 5 miesiecy, ta bym sobie darowal a co z reszta? Jest chyba jeszcze od strony chlodnicy egr, wydechu?

Sent from my SM-G7105 using Tapatalk

moris10
19-12-2017, 22:49
Uszczelki to lepiej dać nowe. Starej nie założysz idealnie jak była i może delikatnie puszczać. Koszt nie jest jakiś wygórowany

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

boch
22-12-2017, 00:24
Efekt karetki to prawdopodobnie wirnik turbosprężarki ocierający się o jej obudowę.

toofoxy
22-12-2017, 07:14
Byc moze. W kazdym razie jezdze z tym juz niemal 2 lata i nic w tym temacie sie nie zmienia. Moc jest, dzwiek zawsze ten sam. Na cieplym jest ciszej.

Sent from my SM-G7105 using Tapatalk

toofoxy
27-12-2017, 19:25
Przyjzalem sie dzisiaj zimnej stronie. Zauwazylem ze rura laczaca turbo ze przeplywomierzem i obudowa filtra, ibraca sie dosyc swobodnie na wlocie do turbo i nawet porusza sie wzdluz osi. Zdjalem j zlapalem oske wirnika poruszalem po osi- zero luzu, po promieniu tez nic nie wyczulem. Wnioskuje ze jest ok. Zalozylem nowa opaske na slimaka, zacisnalem szczelnie i gwizd nadal jest..co teraz proponujecie, zostaje szukac nieszczelnosci w innych miejscach i/lub sprawdzenie cieplej strony? Zakladam ze ciepla jest w porzadku skoro nie mam luzow na wirniku.. no ale moze zmienna geometria?

Sent from my SM-G7105 using Tapatalk