PDA

Zobacz pełną wersję : Drgania kierownicy przy 2,5 tyś obrotów



piter1972
09-11-2017, 21:19
Fiat Tipo 1,4 95km sedan, 900 kilometrów przejechane .Mam takie objawy że na każdym biegu przy 2,5 tyś obrotów mam bardzo lekkie można powiedzieć mrowienie czy delikatne drgania na kierownicy. Na biegu jałowym jest ok.

manio20
09-11-2017, 22:53
U mnie też kierownica drga ale w zakresie ok 1000-1500 obrotów. Najbardziej mnie wkurza jak uruchamiam zimny silnik, wtedy to czuć najbardziej. Na jałowym też nie mam drgań. Dodam, że mam t-jeta, więc może wymyślimy nowy slogan TTTM (te typy tak mają)

rajtkezjusz
09-11-2017, 22:55
Poduszka silnika,skrzyni ?

tox88
10-11-2017, 02:10
Po drugiej długiej trasie wydaje mi się że, za duże drgania są. Na kierownicy,na podłokietniku. Wydaje mi się że silnik tak jakoś dziwnie te drgania przenosi + to zawieszenie (wcześniej miałem wielowahacz). Zmieniłem opony na zimowe i nic się nie zmieniło. Na jałowym po odpaleniu ok. W mieście, jak się dużo manewruje wjeżdza na nierówności nie jest tak wyczuwalne, jak na autostradzie lub drodze szybkiego ruchu gdzie jest w miarę równo. Nie pamiętam niestety jak było na jeździe testowej.

ata
10-11-2017, 13:47
Poduszka silnika,skrzyni ?
W pewnym sensie, bo parametry poduszek są przyczyną (sztywność).


Nie pamiętam niestety jak było na jeździe testowej.
Tak samo, przynajmniej w tych dwóch którymi ja jeździłem jakiś czas temu.

To nie jest problem tylko tego jednego modelu i tylko Fiata, wiele aut ma tendencję do przenoszenia drgań silnika na kabinę albo układ kierowniczy w pewnych zakresach obrotów. Za słabe tłumienie niektórych częstotliwości przez zawieszenie silnika plus brak elementów tłumiących (albo ich niewłaściwa charakterystyka tłumienia) w układzie kierowniczym - to jest moim zdaniem przyczyna. Na pewno nie we wszystkich egzemplarzach wystąpi taki problem, i będzie się to zmieniać zależnie od przebiegu (zużycia pojazdu).

krowka1978
10-11-2017, 14:27
Koledze @rajtkezjusz chodziło o uszkodzoną poduszkę silnika, zapewne prawą. Bolączka Renegade'ów i 500X - nie jest powiedziane, że nie dotyczy Tipo.

piter1972
10-11-2017, 16:57
Kiedyś miałem forda fieste z 20 lat temu, i pamiętam po wymianie poduszek z pod skrzyni też miał drgania na kierownicy ale po jakimś czasie drgania minęły

ata
10-11-2017, 17:31
Drgania na kierownicy może powodować nawet urwany wieszak tłumika.
Mówię poważnie, nie w moim aucie to było ale ja naprawiałem. Właściciel miał z tym Golfem (3) problemy "od zawsze", znaczy odkąd je kupił. Oczywiście "w dizlu", " w skórze", "niemiec tylko do kościoła jeździł", przebieg jakieś 150kkm, z zewnątrz nówka nieśmigana. Na moje oko to padło było po grubej kolizji albo spawane z ćwiartek, ale kogo to obchodzi. W każdym razie przyturlał się nim do mnie bo mu strasznie wydech pierdział (podobno mam dobre układy u tłumikarzy, dlatego). No więc pojechałem tym złomem gdzie trzeba, ale jak nim jechałem to czułem się jak operator młota pneumatycznego. Prawie, bo to nie jest "uderzenie" tylko wyraźnie odczuwalne mrowienie rąk na kierownicy - kto miał problem z drganiami silnika przenoszącymi się na układ kierowniczy na pewno wie dokładnie o czym piszę.
Wymieniliśmy co trzeba, a było co robić. Spawy zamiast gumek, tylny tłumik praktycznie nie istniał (denka przyklejone bo nie było do czego spawać, ofc klej w końcu puścił), rura zamiast elastycznego łącznika.
I wiecie co? w drodze powrotnej już nie było drgań na kierownicy, jedynie na postoju minimalnie coś dało się wyczuć.

rajtkezjusz
10-11-2017, 23:16
Może przełączyć w inny tryb jazdy np SPORT wtedy kierownic pracuje sztywniej i patrzeć ,czy są drgania to wykluczyłoby luzy w przekładni . Fakt,że tak na wyrost szukam,ale sprawdzić mozna

krowka1978
11-11-2017, 02:17
Może przełączyć w inny tryb jazdy np SPORT wtedy kierownic pracuje sztywniej i patrzeć ,czy są drgania to wykluczyłoby luzy w przekładni . Fakt,że tak na wyrost szukam,ale sprawdzić mozna

W Tipo nie ma przełącznika trybu jazdy :tongue My w pincetach nie mamy City, za to jest progresywne + przełącznik trybu jazdy :wink:

Pietro
12-11-2017, 10:17
Mam Tipo SW 1.4 z fabrycznym LPG od końca sierpnia przebieg 11000 km.
Przy przebiegu Ok 5-6 tys pierwszy raz zauważyłem drgania kierownicy. Na początku bardzo intensywne nawet rzeczy leżące na ziemi czy fotelu pasażera przenosiły te drgania. Zawsze to czułem po trasie na biegu jałowym w chwili gdy zaparkowałem albo stanąłem na światłach. Od tej pory cały czas je czuć w mini lub średnim stopniu ale zawsze na postoju. Przy przebiegu Ok 9 tys byłem z tym w ASO, serwisant siadł a ja na fotelu pasażera i czuć było wyraźnie w całym aucie. Nawet ja na siedzeniu. Zabrali auto, mówili ze posprawdzali wszystko nawet mapy silnika i nic nie wskazywało na żadną usterkę. Powiedzieli że ten silnik tak ma. Po nowym roku stuknie mi przegląd 15 tys więc ponownie to zgłoszę.

marx30
12-11-2017, 10:46
Zabrali auto, mówili ze posprawdzali wszystko nawet mapy silnika i nic nie wskazywało na żadną usterkę. Powiedzieli że ten silnik tak ma. Po nowym roku stuknie mi przegląd 15 tys więc ponownie to zgłoszę.
Mapy silnika - a to dobry. Bajer bezradnych mechanikow osiaga wyzyny. Szkoda ze nie powiedzieli ze byli z nim u egzorcysty. Ten silnik tak NIE ma. W alfie jest totalnie bez wibracji.

TipoSedan
12-11-2017, 11:17
Przy przebiegu Ok 9 tys byłem z tym w ASO, serwisant siadł a ja na fotelu pasażera i czuć było wyraźnie w całym aucie. Nawet ja na siedzeniu. Zabrali auto, mówili ze posprawdzali wszystko nawet mapy silnika i nic nie wskazywało na żadną usterkę. Powiedzieli że ten silnik tak ma. Po nowym roku stuknie mi przegląd 15 tys więc ponownie to zgłoszę.

Powiedziałeś im, zeby z Tobą wsiedli do innego Tipka z takim silnikiem i sprawdzili czy TTTM? ASO pewnie koło salonu z Tipkami, więc powinni mieć.
Napisz które to ASO jak jesteś pewny zbyt duzych drgań - inni będą unikać jeśli jest tam wybór.

tox88
12-11-2017, 19:05
Hmm to też bede musiał sie przejechać jakimś innym , bo u mnie sa wyczuwalne. Jak jeszcze jestesmy w temacie wibracji, to po włączeniu ogrzewania tylniej szyby lub halogenów, wyczuwalny sa na postoju wibracje na fotelach i kierownicy. Silnik czy ciepły czy zimny to samo. Klima tego nie powoduje. Wcześniej w aucie mailem ze obroty rosły delikatnie, ale nie szły wibracje.

Pietro
16-11-2017, 13:32
Tak tak powiedziałem, ale wg serwisanta mieli tylko Tipka ze słabszym silnikiem. Odpaliliśmy i nie było żadnych drgań. Chodzi o ASO w Kozach koło Bielska-Białej. Tak się zastanawiam czy nie pojechać na przegląd 15 tys. do ASO w Bielsku. Chyba nie ma z tym problemu, że robię przeglądy w innym ASO niż salon w którym kupiłem auto?

kartonik
16-11-2017, 13:59
Nie ma żadnego. Ja samochody kupuję w Ganinexie w Pszczynie, a przeglądy robię w Bielsku.

DamianoZaw
20-11-2017, 16:26
Dziś jadę 90km/h i 2500obr. Kierownica drży.. Krew mnie.. Niedawno zmienialem koła na zimowe ale nie pamiętam żeby było coś nie tak. Zimowki były wyważanie rok temu. Teraz wypada znów wyważyć i zobaczyć czy pomoże

kartonik
20-11-2017, 17:40
Żeby wyeliminować niewyważenie kół, to sprawdź czy na wyższych obrotach silnik przy tej samej prędkości też będzie odczuwalne drżenie kierownicy.

tedybear
20-11-2017, 19:19
a nie wystarczy stać w miejscu i wkrecać silnik na obroty? jak stoisz i drży to znaczy sie poduszki od silników. jak drży tylko podczas jazdy - układ kierowniczy

ata
20-11-2017, 19:41
nie wystarczy stać w miejscu i wkrecać silnik na obroty?
Niekoniecznie, ponieważ podczas jazdy zmienia się obciążenie elementów podwozia i mocowania silnika/skrzyni. Mogą wystąpić drgania na postoju ale nie muszą.

mikus76
21-11-2017, 15:26
podobny przypadek miałem w Linei gdzie panowie wymieniali koła całe z letnich na zimówki i powiedzieli że je wyważyli sprawdzili ciśnienie itp. Pojechałem do innego serwisu opon i wyszło że źle wyważone koła, skorygowali błędy w ciężarkach po czym przejechałem się tak do 100km/h i spokój już nic nie drgało

tedybear
21-11-2017, 16:39
ja miałem doświadczenie z wyważeniem opon - jak miałem mondeo moje pierwsze autko miałem dwa komplety opon. zimowe i letnie. Jeździłem do jednego ze szczecińskich serwisów oponiarskich i zawsze powyżej 100km/h miałem lekkie drgania kierownicy ale stwierdziłem że auto ma swoje lata i tak ma być. A że nie miałem doświadczenia to tak jeździłem kilka lat. Przy kolejnej wymianie opon była kolejka do serwisu do którego jeździłem od lat i pojechałem do innego serwisu. Gość się zdziwił że na feldze mam tyle odważników - jak bombki na choince - dosłownie tak powiedział. Odczepił te odważniki, zamiast nich doczepił jeden na stronę i zapomniałem co to drgania kierownicy.
Poza tym ja zawsze proszę aby zawołali mnie jak kalibrują moje koło po nałożeniu odważników. I raz zdarzyło się tak, że koleś założył odważniki, koło było gotowe do założenia ale ja poprosiłem aby przy mnie zakręcił kołem na maszynie. Maszyna pokazała rozbieżności a gość przypalił głupa że jeszcze jej nie sprawdzali.
Zatem kontrolować i jeszcze raz kontrolować!

kartonik
21-11-2017, 17:33
Stalin niegdyś powiedział "Kontrola najwyższą formą zaufania" :cool: