PDA

Zobacz pełną wersję : Długo kręci przy odpaleniu.



Fiacikowo
04-11-2017, 21:30
Witam wszystkich!
Tak jak w temacie. Problem mam od początku posiadania fiacika. Dość długo trzeba kręcić aż maszyna odpali (bez względu na temperaturę i czas stania autka). Świece nowe, filtry nowe, wtryski nie wiem, ale działa wszystko. Ostatnio kolega, który pracuje przy Jtdkach powiedział, że słabo kręci rozrusznik. I tu moje ptanie, czy da się sprawdzić czy rozrusznik sprawnie kręci silnikiem? Jeśli tak, to jak? Mam drugi rozrusznik, ale zanim go zmienię, proszę o pomoc, może ktoś coś miał i zna temat. Pozdrawiam.

miki920615
05-11-2017, 00:15
Witam,
tak jak powiedzial ci kolega, winowajca jest rozrusznik.
Sam naprawialem teraz bo juz wszystko wymienilem co tylko moglem a problem byl nadal i strasznie denerwowal a teraz pali delikatnie i na dotyk(wymienilem wszystkie poduszki, swiece, sprawdzalem wtryski, nie ktorzy mowili ze dwumas, inni, ze za mala dawka rozruchowa)
Mialem rowniez objawy takie jak uderzenie przy odpalaniu, wolne krecenie rozrusznika przy naladowanym akumulatorze.
Problem rowniez wystepowal w Vectrze C.
Okazalo sie rowniez ze mialem problem z alterantorem, wiec warto go tez od razu sprawdzic.
Co do sprawdzenia rozrusznika to mozesz sprawdzic, jakie napiecie jest przy rozruchu itd. Podjedz do warsztatu, gdzie takim czyms sie zajmuja i powiedza ci wszystko.
Pozdrawiam

Fiacikowo
05-11-2017, 14:28
Dzięki za odpowiedź. Alternator sprawdzałem i jest ok, więc zostaje rozrusznik. Przerzucę i sprawdzę.
Pozdrawiam

piotr86
06-11-2017, 22:33
Podobny przypadek
http://fiatklubpolska.pl/bravo-ii-467/temperatura-powietrza-dolotowego-38909/

Fiacikowo
07-11-2017, 21:30
Niestety po podmianie rozrusznika, problem nie ustąpił. Test z odpinaniem czujnika temp. robiłem wcześniej i też nie to. Chyb czeka mnie mozolne szukanie po kolei... Pozdrawiam!

toofoxy
07-11-2017, 22:05
Proponuje sprawdzic na poczatek wtryskiwacze, a jak sa ok no to pompa UHP. do wtryskiwaczy najszybciej i najpewniej no i chyba najdrozej - wykrecic dac do sprawdzenia. A pompa CR tez do sprawdzenia cisnienie przy odpalaniu w jakims sensownym serwisie. Ja bym tak zrobil wnioskujac z Twoich postow.

Sent from my SM-G7105 using Tapatalk

wojtas85
07-11-2017, 23:08
A jak kolego u Ciebie z akumulatorem? Miałem podobny problem. Wczoraj zamontowałem nowy aku 77 ah (stary padł, jak się okazało był od nowości i miał za małą pojemność) i jest bardzo duża poprawa. Pali od razu, a wcześniej nie chciał od razu załapać. Wydaje mi się, że lepszym rozwiązaniem jest sprawdzenie aku niż wtrysków.

Fiacikowo
08-11-2017, 08:00
Akumulator jest nowy.

Fiacikowo
26-11-2017, 14:55
Witam ponownie. Dzisiaj przy odpalaniu fiacior, jak zwykle trochę pokręcił. Pojechałem do sklepu, jakieś 5km i po zakupach odpalam autko i dramat... Kręci i kręci dopiero za drugim razem i po dość długim kręceniu odpalił... Być może skaranie Boskie za zakupy w niedzielę, ale zaczyna mnie to męczyć. Czy jest możliwość sprawdzenia ciśnień na obu pompach? Jak tak, to jakie mają mieć wartośći? Może ten zaworek na pompie CR?

toofoxy
27-11-2017, 09:36
W elearn sa podane wartosci cisniena pompy uhp w zaleznosci od predkosci obrotowej silnika. Za pomoca obd spradzisz cisnienie. Tylko musisz byc przed startem polaczony z ecu. Co do pompki w zbiorniku to nie wiem..

Sent from my SM-G7105 using Tapatalk

wojtas85
27-11-2017, 18:48
A jakiej pojemności masz akumulator?

Fiacikowo
27-11-2017, 21:14
Akumulator 60Ah 540A. Udało mi się znaleźć potrzebne informacje na temat spradzania pompy. Na razie sprawdziłem elektrycznie pompę w baku. Niestety, przez pracę i brak garażu idzie mi to mozolnie...

wojtas85
27-11-2017, 22:49
Producent zaleca taką moc akumulatora co jest zupełnie odmienne w przypadku danego producenta aku. W katalogu centry do mojego auta zalecany jest 74Ah albo 77Ah. Kupiłem ten mocniejszy i problem zniknął. Twierdzę, że oryginalny tj. 60Ah ma za małą moc rozruchową i stąd taki problem. Jak masz możliwość to włóż większy i zobaczysz różnicę.

lukq
27-11-2017, 23:40
Podstawa to: sprawdzenie rozrusznika, jak obraca. Następnie stan świec żarowych ( chociaż to przy pierwszym odpaleniu ma duże znaczenie, jak silnik złapie trochę temperatury to mają już mniejszy wpływ), stan wtrysków ( można zrobić próbę przelewowa). To na początek.


Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

Fiacikowo
28-11-2017, 09:01
Świece mam nowe. Na starych palił tak samo. Rozrusznik podmieniony. Aku raczej nie, bo problem jest też po przejechaniu się autem, czyli jak silnik ciepły. Próbę przelewową robiłem i wyszła ok. w mojej ocenie... Musze zobaczyć jak z ciśnieniami paliwa i z mierzyć kompresję. A takie pytanko, czy jeśli byłby problem z kompresja na jakimś cylindrze, to odczuje się to podczas jazdy?

wojtas85
28-11-2017, 20:41
Moim zdaniem to nie wina rozrusznika. Sprawdzałem wtryski i okazuje się, że jeden leje. U mnie samochód stał 8h na słońcu w lato i też kręciłem na 2 razy. Teraz jest zimno i nie ma żadnego problemu z odpaleniem (zimny cy ciepły).

lukq
29-11-2017, 00:45
To do sprawdzenia zostaje kompresja, chociaż to byś odczuł, czujnik temperatury ( odpowiedzialny za dobór mieszanki paliwowo powietrznej), odpowietrzenie - powrót z pompy paliwa, ciśnienie paliwa.

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

toofoxy
03-12-2017, 11:50
czujnik temperatury ( odpowiedzialny za dobór mieszanki paliwowo powietrznej)

O jakim czujniku mowisz? Temperatury plynu chlodzacego?

Sent from my SM-G7105 using Tapatalk

marajan
03-12-2017, 18:42
Kolego zanim wymienisz pół samochodu sprawdź sobie jak odpala auto z kabli przy użyciu drugiego auta. Akumulator akumulatorowi nie rożny. Ważne jest tez w baterii oprócz pojemności (Ah) także prąd rozruchowy (A). Kolejno sprawdź połączenia oczek do klem do rozrusznika, do alternatora i do masy! Tam często ucieka napięcie przez co rozrusznik nie kręci jak powinien. Później szukaj problemu w droższych sprawach! Pozdro


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Darekx
04-12-2017, 20:33
Witam wszystkich Podepnę się do tematu...
J302133021430215estem tutaj nowy i mam problem z moim Fiacikiem.
Od pewnego czasu autko zaczęło ciężko odpalać podkreślam że od tego czasu wymieniłem świece żarowe, akumulator, filtr paliwa, oringi na zaworze wysokiego ciśnienia paliwa, wyczyszczona szyna i niestety nic to nie dało jak ciężko odpalał tak jest dalej. Po dłuższym postoju trzeba go kręcić około 5 razy po 15 sek i dodatkowo pompować pedałem gazu, gdy odpali i pochodzi około 15 min odpala po około 8 sekundach, później wystarczy że autko postoi 4 godziny i problem z odpaleniem nawraca. Jest to rocznik 2008 i silnik 1.6 105 km proszę o pomoc.
Nie wiem jak i jakim programem zrobić logi z odpalania samochody .

marajan
31-12-2017, 11:59
Może rozrusznik już słabo kręcić przez co ciężko mu wytworzyć ciśnienie


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

qqryk
31-12-2017, 14:28
Jeśli odpali i jest chmura dymu to prawdopodobnie leje któryś ze wtrysków,przynajmniej ja tak miałem w Stilo.