PDA

Zobacz pełną wersję : Udało się połączyć z ECU scanem, tylko jak interpretować wyniki...?



nowszy_00
04-11-2017, 20:38
Witam, po raz pierwszy udało mi się połączyć kompa z fiatem. Oczywiście wyskoczyly błędy od egr (zaslepiony) ale mniejsza o to.
Najważniejsze to chciałem się dowiedzieć co dziwne się z moim pdf em. Wyniki są na załączonych zdjęciach.
Nie wiem tylko jak zinterpretować przebieg od wymiany dpf....
Auto kupiłem kiedy miało 213, teraz ma 223 a wymiana dpf na 218...?
Poza tym zrobiłem zdjęcie wtryskom, nie umiem jeszcze załączyć wykresu, więc narazie zdjęcia.
Coś możecie ocenić na postawie tego...?

czapelka21
04-11-2017, 21:29
Gratulacje, w sumie wszystko w porządku. Interwały wypalania dość długie więc fajnie. 4 wtryskiwacz wychodzi poza zakres -1 do 1 ale bynajmniej nie przelewa a tym samym nie będzie dymić. Trzeba było dać więcej fotek albo chociaz zaznaczyc wiecej widocznych parametrów.

nowszy_00
04-11-2017, 22:44
Zakres od 1 do -1 jest właściwy? Jakie rzeczy dzieją się kiedy wtryski są poza zakresem?

Spajdi
05-11-2017, 00:00
Nie jest prawdą, że - 1 do 1 to graniczne wartości. Korekty 1,5-2 to jeszcze bez tragedii jeżeli silnik pracuje równo, dobrze odpala, ma moc i nie kopci. Trzeba pamiętać, że sprawdzenie korekt ma sens tylko przy w pełni rozgrzanym silniku i z wyłączonymi wszystkimi odbiornikami elektrycznymi w samochodzie (światła, radio, nawiew itp.).

U mnie przy 80-83 stC korekty ok. 1.2 na jednym wtrysku, a po rozgrzaniu do 90 już 0.7. Włączenie świateł, radia, nawiewu i już korekty lecą.

Korekty mają za zadanie stabilizować pracę silnika i odchyłki na poszczególnych cylindrach mogą wynikać nie tylko ze stanu wtryskiwaczy, chociaż to najczęstsza przyczyna.

Korekty to wstępna ocena czy jest z grubsza ok. Jeżeli jedynym objawem jest lekka odchyłka korekt to nie ma co panikować, że wtryski do roboty, tylko obserwować pracę silnika i sprawdzić za kilka miesięcy czy dana korekta się nie zmieniła jakoś drastycznie.

Wysłane z mojego MI 5s przy użyciu Tapatalka

Marcin_Croma
06-11-2017, 14:09
Nie jest prawdą, że - 1 do 1 to graniczne wartości. Korekty 1,5-2 to jeszcze bez tragedii jeżeli silnik pracuje równo, dobrze odpala, ma moc i nie kopci. Trzeba pamiętać, że sprawdzenie korekt ma sens tylko przy w pełni rozgrzanym silniku i z wyłączonymi wszystkimi odbiornikami elektrycznymi w samochodzie (światła, radio, nawiew itp.).

U mnie przy 80-83 stC korekty ok. 1.2 na jednym wtrysku, a po rozgrzaniu do 90 już 0.7. Włączenie świateł, radia, nawiewu i już korekty lecą.

Korekty mają za zadanie stabilizować pracę silnika i odchyłki na poszczególnych cylindrach mogą wynikać nie tylko ze stanu wtryskiwaczy, chociaż to najczęstsza przyczyna.

Korekty to wstępna ocena czy jest z grubsza ok. Jeżeli jedynym objawem jest lekka odchyłka korekt to nie ma co panikować, że wtryski do roboty, tylko obserwować pracę silnika i sprawdzić za kilka miesięcy czy dana korekta się nie zmieniła jakoś drastycznie.

Wysłane z mojego MI 5s przy użyciu Tapatalka

korekty powinno się chyba przeprowadzać dla normalnych obciążeń: światła,klima/nawiew,grzanie dupy,wycieraczki...

desmo999
06-11-2017, 18:19
Korekty zawsze robi sie na wylaczonych odbiornikach i rozgrzanym aucie. Musza byc jakies warunki wyjsciowe.

nowszy_00
06-11-2017, 22:12
Coś kojarzę że niektórzy robili na zimnym starcie silnika, ale najwlasciwsze są chyba robione na rozgrzanym silniku i bez elektroniki.
Jakie wartości są wtedy optymalne?
Co jeszcze można sprawdzić przy pomocy ECU scan, co powie nam w jakiej kondycji jest masz samochód??

desmo999
07-11-2017, 00:25
Mozliwie bliskie 0 ;)
Jak auto chodzi elegancko to nie ryj. Turbo mozesz sprawdzic.Ostanie auta powie Ci tez conieco dpf

andy5
07-11-2017, 01:12
Zabierz laptopa na jazdę, sprawdź korekty w trakcie jazdy pod obciążeniem, nie powinny przekraczać +-3. Taki test da Ci pełną wiedzę na temat sprawności wtryskiwaczy. Z drugiej strony jak auto łatwo odpala, nie kopci to nie szukaj.

desmo999
07-11-2017, 01:23
Sprawdzanie korekt pod obciążeniem mija sie z celem.Warunki musza byc identyczne (mozliwie)by cos do czegos porownywac..dlatego korekty sprawdza sie bez obciazenia i bez odbiorników..

Skad kolego andy5 wiesz jak bedzie obciazony silnik innego kolegi ktory pojedzie na 6 przy 40km/h i przy wietrze 180km/h i pod górę? ?,korekty beda zupelnie inne

KOBRA
07-11-2017, 09:30
na 6 przy 40km/h i przy wietrze 180km/h i pod górę? ?,korekty beda zupelnie inne

Korekty są tylko na wolnych obrotach .:lol:

desmo999
07-11-2017, 09:59
To wlasnie pisze;)bez obciazen cieply silnik na luzie i wyedy badamy korekty

nowszy_00
07-11-2017, 19:43
Generalnie z samochodem nie mam problemów. Czasami tylko przy pierwszym odpaleniu jakby nie zalapuje na wszystkie gary, robi jak traktor na dwóch cylindrach i gaśnie.
Następne odpalenia są jak najbardziej ok.
Jak mogę sprawdzić stan turbiny? Przy pomocy komputera?
Kablem od viakena przelaczylem się na drugą opcję, poduszek, ale jakoś nie chciał w ten sposób się połączyć laptop i ECU scan, ktoś z Was to przerabiał?

desmo999
07-11-2017, 20:41
Znien akumulator zregeneruj rozrusznik. U mkie tez tak se palil czasem z rana. Po wymianie aku pali od strzala, chociaz np gorzej od silnikow vw na pompowtryskach. Tak niechetnie....chwile musi pokrecic i sie namyslec.Moze to byc kwestia dawek startowych bo przy wiekszych mrozach jest lepiej..ogolnie nie przejmuję sie pierdolami i mic z tym nie robie. Turbo to pomiar cisnienia jedynie...

nowszy_00
07-11-2017, 21:41
No, to jest prawda kręcić trzeba trochę dłużej niż autami z koncernu VAG. Poza tym ja Cromę odpalam raz na 3-4 dni. może stąd wynika takie odpalania. Jeżeli problem będzie się powtarzał może i faktycznie trzeba będzie zainwestować w akumulator.
Jaki pomiar ciśnienia wykonać do określenia stanu turbiny i jakie wartości powinien mieć?

desmo999
07-11-2017, 22:56
No, to jest prawda kręcić trzeba trochę dłużej niż autami z koncernu VAG. Poza tym ja Cromę odpalam raz na 3-4 dni. może stąd wynika takie odpalania. Jeżeli problem będzie się powtarzał może i faktycznie trzeba będzie zainwestować w akumulator.
Jaki pomiar ciśnienia wykonać do określenia stanu turbiny i jakie wartości powinien mieć?

Mniej więcej względnego 1,3-1,5 chyba przy 1,8 jest info o przeładowaniu...Małe ciśnienie nie do znaczy że turbo kaput - prędzej luzy na turbo Ci to powiedzą, może być przewód sterujący uszkodzony,zawór uszkodzony,kolektor nieszczelny itd itd. Jak auto śmiga to nie grzeb za dużo bo przestanie śmigać:)

maka131
07-11-2017, 23:25
przed odpaleniem odłącz czujnik temperatury płynu chłodniczego, ten w termostacie. z tego co pamiętam chyba wyświetli błąd ale tym się nie przejmuj, jak go ponownie podłączysz to błąd zniknie.

sprawdź jak wtedy odpala.

nowszy_00
08-11-2017, 14:40
A powiedzcie mi jeszcze proszę na temat wymiany filtra dpf. Wg kompa wymiana(!!!!) była przy przebiegu. 218000 a teraz mam 223000 co ni jak się ma ani do wypalenia.
Moim zdaniem to po prostu auto moje ma skręcony licznik,
Poprzedni właściciel w 2013 ściągnął to auto z Francji z przebiegiem 114000, więc już wtedy było cofniete o jakieś 120000, odbił do 200 tys i tak oto go kupiłem....

Abramsik
08-11-2017, 14:54
Kolego nie gorączkuj się ten parametr możesz pomijać. Będziesz podłączał MES i zauważysz, że dane się zmieniają. Ja przez pewien czas myślałem, że to przebieg przy ostatnim wypaleniu DPFa ale pewny nie jestem. Co do przebiegu to wcale nie musi być tak jak myślisz. Po pierwsze zobacz czy masz taki sam przebieg "na blacie" i w MES. Mam dziwne wrażenie, że nie, co więcej w MES może być mniejszy. Po drugie sprawdź w MESie (tam gdzie odczytujesz parametry) pozycje Ilość programowań. Jeśli będzie "0" to duże prawdopodobieństwo, że nikt nie kręcił choć pewności nigdy nie ma.

maka131
08-11-2017, 15:24
jak w ECU wejdziesz na zakładkę, chyba regulacje, to jest tam opcja coś o wymianie DPF. jak to aktywujesz to przebieg znowu się zmieni.

jak MES połączysz się z modułem silnika to będziesz widział inny przebieg niż na liczniku. ale jak połączysz się z modułem zegarów to przebieg będzie już zgodny z licznikiem.
nawet w MES jest informacja, teraz nie pamiętam w którym miejscu, że przebieg na liczniku będzie się różnił od tego zaczytanego z komputera auta chyba o ok 5%.

z wartościami trochę strzelam, obecnie nie mam dostępu do MES

Abramsik
08-11-2017, 15:35
Tylko, że ta wymiane zaznaczamy po fizycznej wymianie DPF na nowy. Można także po chemicznym czyszczeniu filtra aby komp zaczął liczyć od początku.

maka131
08-11-2017, 16:33
ja jakiś czas temu wykonałem tą opcję, bez uprzedniego czyszczenia filtra ani jego wymiany.

chciałem pokazać tylko koledze skąd ta wartość się bierze.
możne jemu kiedyś też się to kliknęło i z dlatego ma informację o niedawnej wymianie filtra.

Abramsik
08-11-2017, 16:56
Ja tego nie neguje. Ten parametr jest dla mnie nieważny. Inna sprawa, że dzięki temu możemy niekiedy oszukać komp i zmusić do innego liczenia. Samo naciśnięcie jest raczej nie groźne no chyba że DPF jest zapchany. Jednak nie wiem jaki jest tego skutek.

nowszy_00
10-11-2017, 21:33
Zobaczę co będzie jak filtr za jakieś 500 km się wypali, czy to się zmieni, czy nie.
Na chwilę obecną to myślę żeby zrobić dobre zdjęcia środka, kierownicy i pedałów i wrzucić dla porównania z innymi, bo cyferki na wyświetlaczu to tylko cyferki...

Abramsik
10-11-2017, 21:46
Powiem tak. Mój rydwan ma nakręcone prawie 226 tys. i środek jest jak nowy. Gdybym się zajmował handlem spokojnie po skręceniu o 100 tys. nie budziło by to podejrzeń. Piszę to po to aby zaznaczyć że środek a raczej jego stan nie jest wykładnią. Jeśli jednak jest mocno stetrany to może budzić podejrzenia, że ma o 100 - 150 tys. więcej.

Voyager1
10-11-2017, 22:21
No u mnie niecałe 180 i też wszystko jak nowe...jeszcze skóry ten swój zapach mają.
Ale jednak myślę, że to nie jest wyznacznikiem stanu auta. Jeżeli trafimy na "złośliwy" egzemplarz to taki z np. 100 rzeczywistego przebiegu będzie gorszy od tego co ma nakręcone ze 300.

Abramsik
10-11-2017, 22:55
Wbrew pozorom środek mówi dużo o samochodzie bo jeśli ktoś nie dbał o to to tym bardziej , miał wywalone na technikę. A to czy środek jest wypicowany przez Mirka handlarza czy też jest po prostu zadbany to widać. Bo jak wiemy nie wszystko da się zrobić aby wyglądało na zadbane.

desmo999
11-11-2017, 11:31
Niekoniecznie;)u mnie srodki byly zadbane do czasu az sie nie pojawily 2szkraby;)Teraz to duzo do idealu brakuje im:) Takze bez mycia ani rusz przy sprzedaży; )

Albi
31-12-2018, 00:54
Witam, po raz pierwszy udało mi się połączyć kompa z fiatem. Oczywiście wyskoczyly błędy od egr (zaslepiony) ale mniejsza o to.
Najważniejsze to chciałem się dowiedzieć co dziwne się z moim pdf em. Wyniki są na załączonych zdjęciach.
Nie wiem tylko jak zinterpretować przebieg od wymiany dpf....
Auto kupiłem kiedy miało 213, teraz ma 223 a wymiana dpf na 218...?
Poza tym zrobiłem zdjęcie wtryskom, nie umiem jeszcze załączyć wykresu, więc narazie zdjęcia.
Coś możecie ocenić na postawie tego...?