PDA

Zobacz pełną wersję : Chiptuning a obroty i niska prędkość



PawelM
23-10-2017, 22:47
Witam, niedawno zakupiłem używanego Fiata Bravo 2 1.9 MultiJet 120KM z podniesioną mocą do 150KM dzięki chiptuningowi. Martwi mnie jedna rzecz - może niepotrzebnie, dlatego proszę o poradę. Jest to mój pierwszy samochód z silnikiem diesla i jeździ mi się bardzo przyjemnie. aczkolwiek martwią mnie obroty, tzn. Czytałem w wielu miejscach aby jeździć powyżej tych 1900-2000 obrotów, jednak jest to ciężko wykonalne w mieście, przy standardowych prędkościach 40/50 silnik utrzymuje obroty w okolicach 1900 lub trochę poniżej. Tak samo przy dojeżdżaniu do skrzyżowania - w benzynie spokojnie podjeżdżałem na dwójce, upewniałem się, że nic nie jedzie, a tutaj zaczyna ostro 'telepać' silnikiem - jakby chciał zgasnąć. Zapoznałem się z tematem dwumasy, czytałem o charakterystyce pracy tych silników. Zastanawia mnie fakt czy takie zachowanie jest normalne, czy może być ono spowodowane podniesieniem mocy? Przekopałem wiele stron w internecie odnośnie jazdy dieslem, jednak nie uzyskałem satysfakcjonującej mnie odpowiedzi. Mógłby mi ktoś coś doradzić w temacie obrotów:
1. Czy tak to powinno wyglądać, że przy bardzo małej prędkości po prostu jestem zmuszony wrzucić tą jedynkę?
2. Czy jazda na obrotach niższych niż 2000 obr/min jest bardzo szkodliwa dla silnika?
3. Czy dwie powyższe rzeczy mają związek ze zwiększeniem mocy i czy gdyby ją znów zmniejszyć do 120KM to powinna być poprawa?

Użyłem opcji szukaj, jednak nie znalazłem tam rozwiązania mojego problemu

Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi i pozdrawiam

toofoxy
23-10-2017, 22:59
Ad.1 nie wiem czym u Ciebie jest mala predkosc, ale ja tez czasem mam problem zeby zdecydowac miedzy biegami 1 i 2
Ad.2 wg mnie trzeba tak jezdzic zeby silnik pracowal rowno. Nie dlawic. Mam wersje 120km i tak np na kazdym biegu jadac po drogach bez wzniesien wydaje mi sie ze minimum 1700 obr/min jest wystarczajace. Trzeba miec po prostu wyczucie.
Ad.3 nie wiem.

Sent from my SM-G7105 using Tapatalk

PawelM
23-10-2017, 23:13
Pisząc mała prędkość mam na myśli np. dojazd do jakiegoś skrzyżowania na drodze osiedlowej - ok 20km/h

zeflik
23-10-2017, 23:44
W dieslu trudno zdławić samochód - silnik ma o wiele większe sprężanie niż w benzynie. Dlatego przy zmniejszaniu obrotów i niby dławieniu się obroty same powinny wskoczyć w górę. Przecież w naszych dieslach w sumie można nawet ruszyć z 3 biegu.
Jedź do speca od elektroniki i niech podłączy samochód do kompa. Bez tego to można gdybać.

egon
24-10-2017, 09:17
Ad 3. Nie, nie ma to związku.

lookas
24-10-2017, 11:17
Ad. 2. jazda na obrotach poniżej 2000 nie jest szkodliwa dla silnika, ale jest bardzo szkodliwa dla koła dwumasowego które bardzo nie lubi niskich przędkości obrotowych i taka jazda może przyspieszyć jego zużycie a koszty naprawy nie są małe
Ad. 3 jeżeli podniesienie mocy zostało poprawnie przeprowadzone nie ma to związku, wręcz przeciwnie silnik ma wtedy większą moc i moment i nie powinien domagać się redukcji biegu przy jak piszesz ok 1900obr a na drugim biegu nawet poniżej tych prędkości obrotowych, być może coś nie tak z programem

Twistt
27-10-2017, 22:24
Co z zaworem EGR ? Był zaślepiony/czyszczony/wyłączony ?
Czy przy ostrym ruszaniu z pierwszego biegu samochód jest zmulony?