PDA

Zobacz pełną wersję : Bravo 2 MJ 105 1.9 - strzeliło przy wyprzedzaniu. teraz szarpie, kopci na czarno, gaśnie po odpaleniu



winshido
02-09-2017, 17:08
dzień dobry,

samochód: Bravo 2, diesel 1.6 MultiJet 105KM, bez DPF, rok 2011

mam następujący problem:
przy wyprzedzaniu (większe obroty) coś strzeliło. dźwięk przypominał strzał z rury wydechowej albo jakby coś rozsadziło pod ciśnieniem.
od razu po tym wystrzale auto zaczęło szarpać i kopcić na czarno. straciło również moc.
zapaliła się kontrolka check engine, ale nie zawiozłem jeszcze na diagnostykę,

dziś przy probie odpalenia auto zapala po czym od razu gaśnie.

dużo wokoło tematów opisujących podobne problemy. Może komuś w tym samym modelu zdarzyło się coś podobnego
uprzejma prośba o pomoc

toofoxy
02-09-2017, 17:27
Na poczatek sprostuj. W temacie jest 1.9 a w poscie 1.6. Odczytaj najpierw blad bo powodow moze byc wiele. Jak juz bedzie znany blad to wtedy nalezy interpretowac.
Pozdro.

Sent from my SM-G7105 using Tapatalk

Fiacikowo
02-09-2017, 20:08
Może najperw posprawdzaj przewody od turbo i zsilające. Objaw strzelonego przewodu.

wpfiat
03-09-2017, 10:01
Bez diagnostyki możemy gdybać. Skoro gaśnie od razu to coś raczej grubego lub ECU gasi silnik, aby nie narobić więcej szkód.

Braval
03-09-2017, 10:40
Z fusów...zawór EGR?

winshido
03-09-2017, 12:11
czesc,

faktycznie. walnąłem się w temacie.
silnik 1.6 MJ 105KM

komp pokazuje błędy:
P010F -
P0130

winshido
03-09-2017, 17:30
to tak: wyczyściłem przepustnicę i zawór egr. niestety nie rozwiązało to problemu.
odpiąłem przepływomierz - auto zapaliło. pojeździłem trochę z odpiętym przepływomierzem. auto pracowało równo i płynnie, ale bez mocy (brak turbo).
jak silnik trochę się rozgrzał podłączyłem przepływomierz i skasowałem błędy w komputerze.
na ciepłym silniku auto zapaliło. przejechałem się diagnozując FiatEcuScanem, auto szaprało, kopciło i brak mu mocy. po kilku minutach ECU wyrzucił błąd P010F i w tym samy momencie auto zaczęło pracować jak na odłączonej przepływce.

jako ciekawostkę dodam, że komputer na jałowym biegu pokazuje mi zamkniecie zaworu overboost na 89% czy to normalne?

Godfrey
03-09-2017, 17:54
sprawdzałęś jak radzono czy nie masz dziury w dolocie powietrza od turbo do silnika ?

bnbn1
03-09-2017, 18:10
u mnie byly takie objawy, gdy w oplu ktorego posiadałem (ale z silnikie fiata) czyli brak mocy i czarny dym (diesel objawia moc) gdy strzelił wąż pomiedzy turbina a intercollerem, założenei nowego i objawy przeszły. sprawdz caly dolot

winshido
03-09-2017, 22:29
podpowiedzcie jak z tą nieszczelnością przewodu to może wyglądać? tzn. spodziewać się wyraźnego uszkodzenia czy raczej sprawdzać milimetr po milimetrze i szukać mini uszkodzeń? powiem tak - na pierwszy rzut oka nie widać żeby przewody były gdzieś uszkodzone, ale może nie sprawdzać zbyt skrupulatnie.
czy małe uszkodzenie dolotu może powodować aż takie objawy?

Braval
03-09-2017, 23:25
Zaslep EGR na próbe. i zmierz cisnienie doladowania

Fiacikowo
04-09-2017, 00:07
Tak, może powodować aż takie objawy. Po pierwsze, to sprawdź czy wąż zasilający od turbo robi się twardy po dodaniu gazu.

winshido
06-09-2017, 23:00
hej. zlokalizowałem usterkę. przewody ok, ale faktycznie chodziło o ciśnienie w układzie powietrza. pod wpływem wysokiego ciśnienia puścił intercooler. w ogóle dziwna sprawa: z zaczepów chłodnicy wyskoczył ten plastikowy fragment przechodzący w redukcję (integralna część intercoolera) na której zaciśnięta jest rura dolotowa.

wadliwy intercooler? czy często powtarzająca się usterka?

miał ktoś tak?

pzdr

moris10
07-09-2017, 08:18
U mnie w 2.0 IC rozszczelnil się na łączenie aluminiowej części z plastikowa. Podejrzewam, że niski przód i uderzanie o krawężniki dolna belka mogą trochę skrócić jego żywot

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

winshido
07-09-2017, 11:01
U mnie w 2.0 IC rozszczelnil się na łączenie aluminiowej części z plastikowa. Podejrzewam, że niski przód i uderzanie o krawężniki dolna belka mogą trochę skrócić jego żywot

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

u mnie dokładnie właśnie w tym miejscu co opisujesz.
jak to ogarnąłeś? naprawiałeś to czy wymieniałeś IC na nowy?

pzdr

moris10
07-09-2017, 11:29
Naprawiłem doraźnie, ale czeka mnie wymiana, tylko do 2.0 IC jest ciężko osiągalny więc założę coś uniwersalnego.
Masz foto jest to dorobiona obejma z rury 1/2 cala. Testy na sprężarce wykazywały szczelność przy 2 barahttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20170907/27746a06d2e1612b43ed53634730da12.jpg

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

winshido
07-09-2017, 12:31
Naprawiłem doraźnie, ale czeka mnie wymiana, tylko do 2.0 IC jest ciężko osiągalny więc założę coś uniwersalnego.
Masz foto jest to dorobiona obejma z rury 1/2 cala. Testy na sprężarce wykazywały szczelność przy 2 barahttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20170907/27746a06d2e1612b43ed53634730da12.jpg

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

:):):) sprytnie. ja właśnie mocuje się ze zderzakiem. nigdzie nie ma wątków na temat zdejmowania przedniego zderzaka.
odpiąłem nadkola, wykręciłem śruby od spodu i od góry i te łączące błotnik ze zderzakiem. coś tam jeszcze trzyma i zastanawiam się czy zdejmować lampy.
pamiętasz może gdzie tam jeszcze zderzak się trzyma?

moris10
07-09-2017, 12:38
Zderzak demontuje się bardzo prosto. Masz 4 śruby torx od góry pod maską, bodajże 3 torx pod zderzakiem oraz 3 śruby + trzymające nadkola przykrecone do zderzaka oraz za nadkole po jeden typu torx łączącej zderzak z blotnikiem.

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

winshido
07-09-2017, 14:08
tu jest do 2.0 za 440zł INTERCOOLER FIAT BRAVO 07- 2.0 MULTIJET NOWY (6939579938) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/intercooler-fiat-bravo-07-2-0-multijet-nowy-i6939579938.html)
ja raczej nie będę tego naprawiał tylko kupie nowy

BTW - dużo oleju miałeś w IC?

moris10
07-09-2017, 21:04
Z tym IC nie była taka prosta sprawa. Po stwierdzeniu usterki kupiłem nowy i jak się okazało była uszkodony. Więc chciałem kupić nowy i okazuje się, że najbliższy termin dostawy do od 2-4 tygodni. Zarówno sklep gdzie kupiłem jak i ja na własną ręką obdzwonilem sklepy z dostępnym IC i okazuje się, że każdy "ma w ofercie", ale nie na magazynie. Więc byłem zmuszony do takiego moda, bo auto było mi potrzebne.

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

bnbn1
10-09-2017, 14:39
tu jest do 2.0 za 440zł INTERCOOLER FIAT BRAVO 07- 2.0 MULTIJET NOWY (6939579938) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/intercooler-fiat-bravo-07-2-0-multijet-nowy-i6939579938.html)
ja raczej nie będę tego naprawiał tylko kupie nowy

BTW - dużo oleju miałeś w IC?

sprawdz na eperze po numerze VIN jaki jest numer cześci, i na podstawie tego szukaj właściwej (czy to używanej czy nowego zamiennika)