PDA

Zobacz pełną wersję : Problem z klimatyzacją



Pirzmak
08-08-2017, 19:48
Witam,

Mam następujący problem, klimatyzacja działa, trochę słabo ale działa, ale na postoju (na światłach na przykład) co chwila słychać dziwny odgłos i czuć wibracje jakby cały układ nagle dostawał większego oporu. Ktoś może miał podobny objaw? Co może być tego przyczyną?

gurmiki
08-08-2017, 19:53
Moim zdaniem jest to spowodowane tym że nie działa Ci wentylator chłodnicy na 1 biegu lecz cały czas na 2...spr sobie w FES...a jak nie masz komputera to załącz klimatyzację na postoju i posłuchaj czy wentylator załączy Ci sie od razu czy może po 20 sekundach

Pirzmak
08-08-2017, 21:00
Sprawdziłem, za pierwszym razem po włączeniu klimy włączył się po ok. 20 sek. Później włączał się po jakiś 3-4 sekundach.

gurmiki
08-08-2017, 22:01
może głupie pytanie ale ważne kiedy ostatnio robiłeś przegląd klimy i czynnik uzupełniałeś ?

Pirzmak
09-08-2017, 08:44
Wcale nie takie głupie :) Bardzo dawno z 3 lata to na pewno. Czy brak czynnika może to powodować?
Wczoraj jeszcze się przyglądałem jak to pracuje i wygląda to tak, że przy włączonej klimatyzacji sprężarka co chwila się włącza i wyłącza. W cyklach po ok. 20 sekund. I w momencie kiedy się włącza czuć te wibracje i zwiększony opór?

Póki co w ogóle jej nie włączam żeby nie pogorszyć sytuacji. Myślicie, że jak uzupełnię czynnik to wszystko wróci do normy?

moris10
09-08-2017, 08:54
Może to nie być takie proste. Mniejsza ilość czynnika powodowałaby, że sprężarka będzie dłużej włączona, żeby uzyskać odpowiednią temperaturę. Częste włączanie i wyłączanie sprężarki może być spowodowane wzrostem zbyt dużym ciśnienia w układzie (zbyt duża ilością czynnika, brudny skraplacz), zamarazniem układu, źle dziajalacym presostatem lub brakiem odprowadzania zimna (zabity, brudny parownik), aż po uszkodzone sprzęgło. Przyczyn może być wiele.
Zawsze można zacząć od serwisu klimy i sprawdzenie ilości czynnika i ciśnienia w układzie.

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

Pirzmak
09-08-2017, 11:24
Może to nie być takie proste. Mniejsza ilość czynnika powodowałaby, że sprężarka będzie dłużej włączona, żeby uzyskać odpowiednią temperaturę. Częste włączanie i wyłączanie sprężarki może być spowodowane wzrostem zbyt dużym ciśnienia w układzie (zbyt duża ilością czynnika, brudny skraplacz), zamarazniem układu, źle dziajalacym presostatem lub brakiem odprowadzania zimna (zabity, brudny parownik), aż po uszkodzone sprzęgło. Przyczyn może być wiele.
Zawsze można zacząć od serwisu klimy i sprawdzenie ilości czynnika i ciśnienia w układzie.

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

Wielkie dzięki. Wybiorę się w przyszłym tygodniu na przegląd klimy od serwisu i zobaczymy co powiedzą. Jak poznam przyczynę to dam znać.

Adii
15-08-2017, 10:01
Podpinam sie pod temat. U mnie zas po wlaczeniu klimy samochód dziwnie sie zachowuje, a mianowicie praca sprzęgła sie zmienia, bardziej zrywa przy zmianie biegów. Dodam, że nabijam, odgrzybiam, wymieniam filtry raz a roku. Posiadam dwustrefowa.