PDA

Zobacz pełną wersję : Problem z obrotami po odpaleniu 1,4 MultiAir



Paweł_tbu
24-07-2017, 13:15
Mam problem z silnikiem MA 135Km. po długim postoju /noc/dzień i temp od 20 stopni w górę po odpaleniu obroty falują, dodanie gazu czasem nawet całkiem zdławia silnik. trwa to chwile i potem wszystko jest już ok. jak jest chłodniej nie ma problemu tylko przy wysokich temp. i tylko po długim postoju. Chciałem zrobić kalibrację uniair ale niestety wywala ze nie ma odpowiednich warunków i dupa. Silnik nagrzany start/stop off klima off i nie idzie. Świece nowe irydowe. Ktoś coś w temacie??

jovi123
24-07-2017, 15:29
sprawdź czujnik temperatury powietrza oraz przepustnice czy nic jej nie blokuje oraz czy nie ma tam za dużo syfu

Paweł_tbu
24-07-2017, 15:39
czujnik temp ten od termometru na desce??

krowka1978
24-07-2017, 16:00
sprawdź czujnik temperatury powietrza oraz przepustnice czy nic jej nie blokuje oraz czy nie ma tam za dużo syfu

Od kiedy w MA jest przepustnica?
Mi to wygląda na opróżnianie z oleju modułu MA - długi postój. Bez info o błędach z ECU można gdybać.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


Mam problem z silnikiem MA 135Km. po długim postoju /noc/dzień i temp od 20 stopni w górę po odpaleniu obroty falują, dodanie gazu czasem nawet całkiem zdławia silnik. trwa to chwile i potem wszystko jest już ok. jak jest chłodniej nie ma problemu tylko przy wysokich temp. i tylko po długim postoju. Chciałem zrobić kalibrację uniair ale niestety wywala ze nie ma odpowiednich warunków i dupa. Silnik nagrzany start/stop off klima off i nie idzie. Świece nowe irydowe. Ktoś coś w temacie??

Założyłeś wątek w dwóch działach. W dziale Grande Punto zadałem Ci kilka pytań.

Paweł_tbu
24-07-2017, 16:09
Od kiedy w MA jest przepustnica?
Mi to wygląda na opróżnianie z oleju modułu MA - długi postój. Bez info o błędach z ECU można gdybać.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.



Założyłeś wątek w dwóch działach. W dziale Grande Punto zadałem Ci kilka pytań.

Wątek w GP zgłosiłem do usunięcia więc kontynuujmy tu:
1. Jaki przebieg ma auto? 120000km
2. Ile przejechane na aktualnym oleju? 4000km /10 m-cy
3. Podczas wymian oleju była ustawiana flaga wymiany oleju? /była, robiłem też kalibrację modułu. /ustawienie dyspresji/
4. Są jakieś błędy zgłoszone przez ECU? błędów 0
5. Czy filterek modułu był wymieniany? nie był. będzie przy kolejnej wymianie we wrześniu, robiłem tylko płukankę i wymieniałem śrubę z filtrem od turbo.

krowka1978
24-07-2017, 16:15
Odnośnie filterka MA powinien być wymieniony najpóźniej przy rozrządzie.
Podłącz się MES/Alfa OBD i sprawdź temperatury z czujników powietrza, temperaury płynu chłodniczego, podciśnienia itd - zwracane przez ecu.
Jednak po głowie nadal chodzi mi ten filterek.
Jak długo trzeba czekać na stabilizację pracy silnika? Sekundę, dwie, pięć?

Paweł_tbu
24-07-2017, 16:19
Odnośnie filterka MA powinien być wymieniony najpóźniej przy rozrządzie.
Podłącz się MES/Alfa OBD i sprawdź temperatury z czujników powietrza, temperaury płynu chłodniczego, podciśnienia itd - zwracane przez ecu.
Jednak po głowie nadal chodzi mi ten filterek.
Jak długo trzeba czekać na stabilizację pracy silnika? Sekundę, dwie, pięć?

tak 3-5s rok temu to było ledwo zadławienie, teraz jest gorzej. co do czujników to mam sprawdzić na zimnym czy ciepłym silniku?

krowka1978
24-07-2017, 16:24
Na zimnym i patrz jak się zachowują.
Te 3-5 sekund sugeruje, że problem ustępuje po złapaniu ciśnienia oleju.
Sprawdź jakie będą wskazania przy odpalaniu na zimno i ciepło, jak szybko rośnie itp.
Może być też tak, że zabrudzony/uszkodzony filtr modułu MA blokuje poprawny przepływ oleju.
Może też być problem z układem paliwowym. Trudno bez pacjenta coś diagnozować.
Zrób logowanie z MES, żeby można było przejrzeć wykresówkę parametrów z ECU.

Paweł_tbu
24-07-2017, 16:27
no dobra zrobie w weekend, tylko dlaczego to występuje tylko jak jest ciepło/gorąco?? wystarczy chłodniejszy dzień i pali idealnie. ew problem z olejem występował by zawsze...

krowka1978
24-07-2017, 23:24
Dlatego trzeba obadać parametry.

Paweł_tbu
25-07-2017, 09:18
Dlatego trzeba obadać parametry.

spoko zrobie logi w sobote rano

ipIV
21-08-2017, 21:00
Od kiedy w MA jest przepustnica?
Mi to wygląda na opróżnianie z oleju modułu MA - długi postój. Bez info o błędach z ECU można gdybać.
.
1. Od zawsze. Nawet taka sama jak w 1,4 Tjet czy zwykłym 1,4 16V. Steruje dopływem powietrza przy mniejszych obciążeniach silnika (pedał wciśnięty np <50%), przy większych otwiera się całkowicie a ilość powietrza regulowana jest skokiem zaworów.

2. Za mała ilość oleju w aktywatorze objawia się jednostajnymi obrotami silnika podczas kręcenia rozrusznikiem mniej więcej tak jak przy zerwanym rozrządzie. Inna kwestia, że auto może stac miesiąc i takiego efektu być nie powinno. Przyczynę należy szukać gdzie indziej, tylko bez błędów to można tylko zgadywać. Lepiej podczas uruchamiania rejestrowac parametry pracy silnika np MES-em i wtedy coś może da się wywnioskować.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


Może być też tak, że zabrudzony/uszkodzony filtr modułu MA blokuje poprawny przepływ oleju. Szczerze wątpię, co nie zmienia faktu że przy rozrządzie wypadałoby go wymienić. Zapchany filtr raczej dałby o sobie znać przy wyższych obrotach czy podczas zmiany położenia pedału gazu oczywiście podczas jazdy przy jakimś sensownym obciążeniu silnika kiedy przepływ oleju przez aktywator jest większy.

krowka1978
22-08-2017, 09:49
1. Od zawsze. Nawet taka sama jak w 1,4 Tjet czy zwykłym 1,4 16V. Steruje dopływem powietrza przy mniejszych obciążeniach silnika (pedał wciśnięty np <50%), przy większych otwiera się całkowicie a ilość powietrza regulowana jest skokiem zaworów.

To mi wbiłeś ćwieka. To oznacza, że FIAT nie tylko oszukał mnie na mapach w Uconnect 6,5", ale i poniekąd w technologii MultiAir :tongue - wiele źródeł podaje, że przepustnicy nie ma.



Inna kwestia, że auto może stac miesiąc i takiego efektu być nie powinno.
Mój po miesięcznym postoju przy odpaleniu szarpnął chwilę silnikiem. Normalnie się to nie zdarza, więc coś jest w temacie.

PS. Masz może dostęp do instrukcji serwisowych dotyczących silnika MultiAir?

ipIV
22-08-2017, 12:54
To mi wbiłeś ćwieka. To oznacza, że FIAT nie tylko oszukał mnie na mapach w Uconnect 6,5", ale i poniekąd w technologii MultiAir :tongue - wiele źródeł podaje, że przepustnicy nie ma.



Mój po miesięcznym postoju przy odpaleniu szarpnął chwilę silnikiem. Normalnie się to nie zdarza, więc coś jest w temacie.

PS. Masz może dostęp do instrukcji serwisowych dotyczących silnika MultiAir?

Też byłem święcie przekonany, że przepustnicy nie ma do momentu kiedy się zepsuło coś czego nie ma :) .
Wyskakiwał P1120, brak mocy, zero reakcji na gaz i przechodziło po odpięciu aku i za kilkadziesiąt km to samo. Zgłupiałem, jaka przepustnica?! ... no ale jednak ją znalazłem i to nie była klapa gasząca ;) Później szukałem informacji na temat przepustnicy w MA i znalazłem tylko tyle ile napisałem wyżej.

Jak chcesz zobaczyć jak wygląda próba odpalenia z zapowietrzonym aktywatorem to wystarczy tylko wyjąć przekaźnik/bezpiecznik zasilający ECU silnika efekt dźwiękowy ten sam. Tylko później trzeba skasować błąd przekaźnika lub bezpiecznika. Zapowietrzony aktywator: https://www.youtube.com/watch?v=i6w7DwPbe9Y ;) Po wymianie filtra oleju do aktywatora tez jest podobny efekt przez pierwsze 2-3s kręcenia.

A tu coś czego nie było a jednak się zepsuło.... ;)

2913629137291382913929140

Nie mam dostępu do serwisówek ;) Jedynie do KeyLearn-a jak się uśmiechnę do znajomego mechanika.... ale to tylko do wglądu w warsztacie.