PDA

Zobacz pełn± wersję : DĽwignia zmiany biegów, nie wraca do pozycji neutralnej



Betulus
20-07-2017, 20:13
Taka sytuacja: na pocz±tku jazdy, zwłaszcza teraz w upały ponad 30 stopni, gdy wnętrze się do¶ć mocno nagrzewa, z dĽwigni± zmiany biegów jest okej, bez oporów wraca do pozycji neutralnej (po zrzuceniu biegu).

Natomiast po kilkunastu minutach jazdy, zwłaszcza z klim± i nawiewem na tyln± kanapę przez tunel ¶rodkowy, dĽwignia zmiany biegów zauważalnie się usztywnia, nie wraca do pozycji ¶rodkowej - i chodzi w sumie tylko o ruch poziomy (na boki). Góra-dół wszystko jest ok, ale np. jak zrzucam z dwójki, dĽwignia pozostaje w położeniu między dwójk± a jedynk± i trzeba dodatkowo przesun±ć j± w prawo, aby wróciła do pozycji neutralnej.

Tak jakby jaki¶ smar tężał od chłodu czy co¶.

Kto¶ z Was ma/miał tak? Kto¶ przerabiał ten temat, można sobie z tym jako¶ poradzić?

Dzięki, z góry, pozdr ;)
B.

ata
20-07-2017, 21:52
Auto ma 10 lat (i zapewne jaki¶ przebieg), więc jest możliwe że przyszedł czas na wymianę kompletu naprawczego lewarka zmiany biegów. Zwykle objawia się to nieco inaczej, albo wła¶ciciele nagminnie lekceważ± pierwsze objawy -> stawiam na to drugie, bo z tym co opisujesz "da się żyć". Nie namawiam do "przyzwyczajania się", sam bym od razu szukał przyczyny i wymieniał co trzeba!
Były na forum opisy tego typu napraw, sam zestaw naprawczy jest typowy i stosunkowo tani a wymiana nie wymaga żadnych specjalistycznych narzędzi.
Zestaw naprawczy dĽwigni zmiany biegów do Seicento (http://www.unto.pl/zestaw-naprawczy-lewarka-zmiany-biegow-bravo-brava-marea-p-4095.html)
(jakby co masz też Porady motoryzacyjne. Sam naprawiam auto | Porady motoryzacyjne czyli sam naprawiam auto (http://porady.unto.pl/) -> dół strony)

petarda
22-07-2017, 23:30
Pod mask± od strony kierowcy na obudowie skrzyni jest mechanizm wybieraka biegów, dobrze przesmarować wodoodpornym smarem w aerosolu do łańcucha itp
Zrobić sobie rurkę z doklejon± igła i wstrzykn±ć smaru na cięgna mechanizmu.
Zdj±ć mieszek lewarka, wysmarować mechanizm syntetycznym smarem do tworzyw.
W skrzyni biegów wymienić olej i dodać dwusiarczek molibdenu do przekładni.
Wymienić płyn hamulcowy, odpowietrzyć dobrze na sprzęgle aby stary syf zleciał.