Zobacz pełną wersję : WĹaĹciwoĹci jezdne 1.4 t-jet oraz dynamika, pytanie?
Witam,
Jestem zainteresowany kupnem Tipka 1,4 t jet hb wersja lounge na 17 felgach i niepokoi mnie kilka spraw. Na każdym kroku w różnych testach pisane jest, że zawieszenie zestrojone jest bardzo miękko i pod spokojnych kierowców. Nie ukrywam, że lubię dynamiczną jazdę, nie raz zdarzy się z kimś delikatnie pościgaać;). Czy faktycznie aż tak źle jest z tym zawieszeniem? W chwili obecnej jeżdżę Fiatem Bravo 1.9 mjtd 150km wersja sport na 17 i zarówno właściwości jezdne a także dynamika są wystarczające. Być może jest ktoś na forum kto miał wcześniej bravke a teraz ma Tipo t jeta najlepiej na 17 i jest w stanie porównać co do zawieszenia a także dynamiki i elastyczności wyżej wymienione samochody. Jak myślicie, czy Tipo z t jetem będzie dużo słabsze od Bravo w mjtd 150km. I co myślicie o ewentualnym chiptuningu samego softa(140-150km 240-250Nm) lub wymianie turbiny(garett) oraz intercoolera(170-180km 270-280Nm), myślę, że ta druga opcja dałaby dużo frajdy.
Z góry dziękuję za odp.
Przepraszam, za tytuł ale nie wiem co się stało.
Jechalem na jezdzie probnej po trasie ktora pokonuje codziennie miciakiem.Na jednym z luków zauważyłem tendencję do nadsterownosci ale tez mogla byc wieksza predkosc po go cisnąłem. Faktycznie komfortowo i bardziej miękko ale buda chyba nie przechylała się jakoś bardzo.No ale to porownanie z alfa ktora idzie jak po szynach i wytrzasa plomby z zębów i to bylo SW.
Silnik potencjał do dłubania ma i podobno nie jest to ten sam t jet co w bravo tzn jest inne turbo, na początku bo tam był twinscroll.
Sztywnosc skretna nadwozia o70% wieksza niz w bravo ciut mniejsza niz w 3 drzwiowym mito chyba pozwala na eksperymenty. Jestem przekonany ze pojawi sie duzo gratow do tuningu zawieszenia bo to bedzie popularny model. Uklad kierowniczy tzn oprogramowanie nie ma sportowej charakterystyki. Jest przyjemny taki relaksujacy bez walki z nim. W alfie jest "overcentered" czyli jakby trzyma kąt 0 i trzeba uzyc sily zeby kiere ruszyc. Przepustnica zmulona w dolnym zakresie wyhylen pedału jak w innych fiatach i alfie w trybie n
Przejechałem swoim HB już ponad 2000. Wrażenia - z silnika pozytywne, nie brakuje mocy i można przycisnąć jak trzeba. Zawieszenie: miękkie i nie sprawia problemów, jedynie buda - dość wysoko umieszczony środek ciężkości i to się czuje, dają się też we znaki podmuchy powietrza, jest to o tyle nieprzyjemne, że auto nie tylko się przechyla ale ma tendencję do zmiany kierunku, np. w Palio Weekend, które też było wyższe samochód pod naporem powietrza się przechylał, było wyraźnie czuć uderzenia burzy ale nie było mowy o zmianie kierunku. Na pewno w swoim Bravo masz niższe auto i być może bardziej twarde zawieszenie. Tipo w obecnej wersji to auto na spokojną jazdę, jak szukasz auta by trochę poszaleć to raczej nie to, celuj w jakieś Mito lub Guliette. Jeżeli dało by się obniżyć i utwardzić zawieszenie w Tipo nadawało by się do lekkiego szalenia. Ale do tego trzeba by też wymienić skrzynię. 1 i 2 to jakiś dramat, normalnie ruszał bym z dwójki ale przy 1.4 to praktycznie nie możliwe. To raczej auto rodzinne, dla spokojnych ludzi, z silnikiem T-Jet pozwala po prostu szybciej wyprzedzać i przycisnąć jak trzeba ale wchodzenie w ostre zakręty... Dla mnie za bardzo się wychyla. Bałbym się tym wchodzić gdzieś ostrzej ślizgiem, w Punto się udawało bez problemu, nawet o dziwo w Palio. Jeździłem przez jakiś czas Bravo 1.9 120 - przyjemne auto i tam tak zdecydowanie nie bujało.
Podsumowując - dla mnie Tipo to ogromna przestrzeń w środku (dużo miejsca z tyłu i z przodu) duży bagażnik i przyjemna jazda z lekkim pazurkiem, tak celowo piszę, że to nie pazur, do tego brakuje inaczej zestrojonego zawieszenia.
Na pewno w swoim Bravo masz niższe auto
Patrzac na dane techniczne Tipo jest nizsze, dłuższe, szerzej rozstawione koła i ma większy rozstaw osi (mowa o normalnych wersjach). Powinno się prowadzić lepiej. Chyba że ma większy prześwit i mimo niższej wysokości ma faktycznie środek ciężkości wyżej
Bravo
Dług 4336, Szer 1792, Wys 1498, Rozstaw osi 2600 Rozstaw kół - przód 1538, Rozstaw kół - tył 1532
Tipo
Dług 4368, Szer 1792, Wys 1495, Rozstaw osi 2638 Rozstaw kół - przód 1542, Rozstaw kół - tył 1543
Jak autor lubi dłubać przy silniku to chyba nie ma co się przejmować jeśli faktycznie zawieszenie jest zestrojone miękko - poczekaj na gwinta i poliuretan i będziesz ze wszystkiego zadowolony :)
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.