Zobacz pełną wersję : Nie chce odpalić.Bravo II 1.4 GAZ.
zajcu201
28-06-2017, 00:32
Witam.
Mam taki problem,ktory zaczal sie okolo miesiac temu i sytuacja sie pogarsza.
Na zimnym silniku samochĂłd nie chce odpaliÄ.Trzeba porzadnie sie napocic by uruchomic silnik nie przekraczajac 30 prob. Pomaga odpalanie awaryjne, ktore polega na przytrzymaniu wlacznika gazu a i wtedy trzeba mocno przygazowac auto by ponownie nie zgaslo. Obroty silnika sa niestabilne i dopiero gdy silnik sie rozgrzeje znika problem z odpalaniem.MiaĹ ktoĹ taki problem ze swoim Bravo 1.4 90km Gaz?
Uszkodzenie w układzie paliwowym i do tego coś z regulatorem obrotów biegu jałowego (przepustnica / silnik krokowy).
Na początek sprawdź czy masz paliwo, to znaczy czy pompa podaje benzynę do wtrysku.
Na początku pod komputer,błędy?
Podpiąć pod komputer to podstawa. Należy sprawdzić co pokazuje czujnik temperatury w kolektorze ssącym. Jeżeli dobrze pali na ciepłym to stawiam właśnie na czujnik ciśnienia i temperatury MAP . Ale aby uniknąć kosztów to rozpocząć od diagnostyki komputerowej .
Żadne map sensory i czujniki, pewnie LPG nie było dawno regulowane i rozjechało tak mapy wtrysku że ma problem z odpaleniem.
Proponuje zakręcić butle LPG i pośmigać trochę na samej benzynie aby mapy wtrysku się zresetowały.
Maximus2
28-06-2017, 19:54
Najprawdopodobniej masz źle ustawioną instalację LPG. Albo czasy wtrysku gazy są za krótkie albo za długie. Odpowiednio masz za ubogą lub za bogatą mieszankę na gazie. Sterownik silnika nie wie że samochód pracuje na gazie i koryguję czasy wtrysku ale benzyny.
Zrób tak jak napisał @Alton88, albo odłączyć akumulator na ok 60min to wtedy korekty paliwowe się skasują i przeprowadzić od nowa adaptację
Masz tu opis procesu jak skasować i ustalić nowe mapy paliwowe
Procedura skopiowana z innego forum
Zrób tak:
-wyczyścić błędy z ECU
-odłączyć (-) akumulatora na 45 minut
-podłączyć (-) akumulatora
-uruchomić silnik na benzynie, nie dotykając gazu na 15 min.
-wyłączyć silnik i pozostawić na 10 min.
-uruchomić silnik na benzynie i udać się na jazdę z różnymi stylami - jazda stabilna, dynamiczna, małe, duże przyspieszenie.
PS., aby nie czekać 45min. można przyspieszyć reset poprzez zwarcie + i - we wtyku, w celu usunięcia pozostałości napięć. Procedurę przeprowadzamy na odłączonym akumulatorze.
Następnie:
-usunąć usterki instalacji LPG
-usunąć błędy sterownika LPG
-wyregulować nastawy ECU LPG
PS., jeżeli instalacja LPG będzie wnosiła błędy (uszkodzone/zużyte elementy) ewentualnie źle wyregulowana instalacja LPG, wówczas, po pewnym czasie jeżdżenia na LPG, problem złej pracy silnika będzie powracał.
Prawidłowo przeprowadzona powyższa procedura gwarantuje przywrócenie stabilnej pracy oraz KOPA silnika. Osobiście testowana.
Podobny problem miałem.
U mnie sprawa wyglądała tak, że uszczelka w pompie paliwa postanowiła poddać się procesowi zniszczenia :) Pompa pompowała paliwo ale w każdym możliwym kierunku a nie tam gdzie powinna.
Po naprawie problem zniknął.
Pozdrawiam
zajcu201
30-06-2017, 00:40
Elektryk też mówi że to coś z pompą paliwa.Wiesz może jakie pompy paliwa pasują do silnika 1,4 16V Gaz 90km?
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Oprócz tej Boscha z nr 51705573 bo tą mam:)
zajcu201
03-07-2017, 23:36
Ma ktoś podobny problem?Tylko z Fiatem Bravo 2
opisywane problemy dotyczą bravo ii
Jak już się upierasz przy tej pompie paliwa to zamiast wyłożyć 300zł na nową nie łatwiej najpierw sprawdzić czy podaje prawidłowe ciśnienie?
Witam. Podepnę się pod temat. Posiadam bravo 14. 16v gaz. Też mam problem z odpaleniem na zimnym silniku. Byłem dzisiaj u gazownika i stwierdził że mapy są w porządku, a anomalia występują w pompie paliwa ( słabe ciśnienie ). Czy można wymienić sam wkład czy trzeba wymieniać cały komplet?
Słabe ciśnienie to znaczy jakie?
Zakręcałeś butle i jazda na samym Pb czy kolejny co zaczyna od dupy strony?
Nie mam zakręconej butli. Auto ma przejechane 43 tyś od nowości w tym 33 tyś na gazie instalacja Stag z górnej półki. Nie chce mi się wierzyć że wysiadła pompa paliwa przy tak małym przebiegu. Paliwa w baku mam zawsze 3/4 a jak jest w połowie to jadę dotankować. ( ani razu nie dopuściłem do rezerwy) . Byłem dzisiaj na komputerze i nie wykrył żadnych błędów poza jednym który się wyświetlił po ciężkim uruchomieniu auta ( po zapaleniu nie chodził na 3 i 4 cylindrze) błędy zostały skasowane i zresetowane mapy. Auto po zapaleniu jedzie idealnie można jechać nawet do odcinki i nic się nie dzieje. A cha jeszcze został wyczyszczony czujnik ciśnienia bezwzględnego (tak powiedzieli w serwisie ). Proszę wszystkich o pomoc w tym temacie. Zakręcę butlę z gazem i dam znać.
Witam ponownie. Kolega Kon5rad miał 100% racji. Wymontowałem pompę paliwa z baku i znalazłem taką kostkę z zaworkiem. Wypiąłem ją i tam w środku jest taka mała uszczelka płaska, która u mnie się rozleciała i było jej tylko połowę a reszta pokruszyła się do zbiornika paliwa(paliwo leciało z powrotem do zbiornika a nie do przewodu zasilającego listwę wtryskową) Uszczelkę dorobiłem z przewodu paliwowego zamontowałem pompę do baku i samochód odpalił za pierwszym razem. Problem zniknął, najważniejsze że nie trzeba kupować całej pompy za 500zł. W serwisie nie bawiliby się w takie rzeczy i zamontowali by nową za 800zł+ montaż czyli około 1000 zł. U mnie temat jest zamknięty.
zajcu201
09-07-2017, 21:22
Nie wiesz czy to był taki nr pompy 51705573?Z Boscha?
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Gdzie jest ta kostka dokładniej?
Jest to na pewno bosch 518687773 myślę że data produkcji auta ma tu znaczenie (ja mam 2013r). Wyciągasz pompę z baku i zobaczysz taki czarny przewód idzie od dołu do kostki na górze. Przy tej kostce są 2 zaczepy. Rozpinasz ją i w środku jest płaska uszczelka i zaworek powrotny.
zajcu201
10-07-2017, 09:46
Nigdzie nie mogę znaleźć takiej pompy co napisałeś.Moja wygląda tak.Link
POMPA PALIWA FIAT BRAVO II STILO 1.4 16V 51705573 (6648163607) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/pompa-paliwa-fiat-bravo-ii-stilo-1-4-16v-51705573-i6648163607.html)
Twoja podobnie wygląda czy inaczej?
Wszystko wygląda tak samo. Jeden przewód zasilający i kostka. Wyglądają identycznie.
zajcu201
12-07-2017, 09:58
Wypiąłem czarną kostkę od wkładu pompy,wyjąłem cały wkład i tam jest cała uszczelka.Tam jest na dole cała mała uszczelka.Czy o nią chodzi?Żadnej innej uszczelki nie widzę.Jak możesz to prosiłbym żebyś mi na zdjęciu zaznaczył w którym to jest miejscu?Jak możesz to wyślij mi na e-maila: zajcu2020@wp.pl
milosz219
13-07-2017, 19:55
Proszę o jakieś zdjecia z prac przy pompie.
zajcu201
14-07-2017, 10:41
Ja kupiłem całą pompę,mam nadzieję że dzisiaj przyjdzie i że jak wymienię będzie ok bo już mi nie chce awaryjnie odpalić.Dam znać co i jak.
Zdjęć niestety nie posiadam, ale uszczelka znajduje się u góry dochodzi tam czarny przewód. Na dole jest zwykła taka uszczelka z sitkiem.
zajcu201
16-07-2017, 19:04
Wymieniłem pompę i dalej mam ten problem:(Miłosz 219 czy u Ciebie też coś było z pompą?
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Miał ktoś jeszcze taki problem?
milosz219
18-07-2017, 07:17
Jeszcze nie patrzylem na to.Jestem umowiony do mechanika dzisiaj.
zajcu201
18-07-2017, 10:13
Daj znać co mechanik powie i czy sobie poradzi z tym problemem co u mnie każdy mówi co innego
bioly2794
20-07-2017, 14:16
Potrzebuje postu do pobrania. Przepraszam ;)
zajcu201
21-07-2017, 12:27
miłosz219,poradziłeś sobie z problemem ?Ja we wtorek jadę do mechanika.
Witam,jestem tu nowy.Jestem posiadaczem od dwóch miesięcy Fiata Bravo 2 1.4 90 kM 2007 z LPG i mam podobny problem ,na zimnym kręci ale nie odpala tak jakby nie dostawał paliwa po kilku próbach zaskoczy ale jak na dwóch albo trzech garach,aż w końcu zapali.A jak zapali to raz ssanie jest a raz nie ma,obroty falują itp.Ostatnio znajomy powiedział że po ruszeniu zostaje za mną chmura błękitnego dymu.Byłem na diagnostyce komp. i nie ma żadnych błędów.
Jedni sugerują czujnik temperatury a inni położenia wału.Nadmienię że testowałem metodę z odpinaniem akumulatora i jeździe tylko na benzynie i nic.
Proszę o pomoc.
milosz219
26-07-2017, 20:41
Wyciągnąłem dzisiaj zespół pompy z baku. Oto kilka zdjęć z oględzin pompy. Mam parę pytań odnośnie gdzie znajduje się uszczelka o której mowa w temacie. Za co odpowiadają poszczególne elementy tego zespołu.Gdzie znajduje się zaworek zwrotny? Na pompce zauważyłem mały otwór obok czarnego węza.Czy to jakaś regulacja?Do czego on służy?. Nie znalazłem żadnego pękniętego przewodu.Nie mogę znaleźć tej uszczelki o której piszecie.Czy znajduje się ona pod pompką?Pompka zamknięta jest przez taką nasadkę teflonową i zatrzaśnięta w dwóch miejscach na klik klik.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Wyciągnąłem dzisiaj zespół pompy z baku. Oto kilka zdjęć z oględzin pompy. Mam parę pytań odnośnie gdzie znajduje się uszczelka o której mowa w temacie. Za co odpowiadają poszczególne elementy tego zespołu.Gdzie znajduje się zaworek zwrotny? Na pompce zauważyłem mały otwór obok czarnego węza.Czy to jakaś regulacja?Do czego on służy?. Nie znalazłem żadnego pękniętego przewodu.Nie mogę znaleźć tej uszczelki o której piszecie.Czy znajduje się ona pod pompką?Pompka zamknięta jest przez taką nasadkę teflonową i zatrzaśnięta w dwóch miejscach na klik klik.
28832288332883428835
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
To moja pompa http://www.iparts.pl/czesc/zespol-zasilajacy-pompa-paliwa-bosch-0580314223,0-30-0580314223-702059.html
zajcu201
31-07-2017, 11:05
baton23 lub miłosz219 poradziliście sobie z tym problemem?Bo ja dalej mam kłopot.Jutro jadę do mechanika ale nie jestem pozytywnie nastawiony.Może ktoś inny sobie poradził z tym problemem jeszcze?
milosz219
01-08-2017, 11:19
Ja dalej jestem nie zdiagnozowany.Gdzie mozna sie podpiac zeby sprawdzic cisnienie pompki paliwa? Narazie jestem na urlopie.Za tydzien bede dalej szukal przyczyny.
rajtkezjusz
01-08-2017, 11:57
Jeśli masz filtr paliwa,to przed nim . Mi w aucie innej firmy sprawdzano na samej pompie ,tam było OK,wtedy sprawdzono na listwie wtryskiwaczy .To zabawa jest ,ale trzeba wykluczać po kolei
zajcu201
02-08-2017, 11:06
Wczoraj odebrałem samochód i elektryk się poddał.Wszystko niby jest ok.Mówi że może jeszcze coś z wtryskiwaczem paliwa ale nie ma tego jak sprawdzić.W piątek jadę do innego mechanika.Piszcie jak możecie pomóc....
rajtkezjusz
02-08-2017, 11:54
Wtryskiwacze u mnie zdemontowano i pojechały do warsztatu wtryskiwaczy,tam oczyszczono ultradźwiękami (tak mi powiedziano) i sprawdzono szczelność ,koszt całości 200 zł
zajcu201
02-08-2017, 12:42
Też miałeś ten problem z tym samochodem?Co było nie tak?I co pomogło to z tymi wtryskiwaczami ?
rajtkezjusz
02-08-2017, 23:33
Miałem z innym ,zachodziła obawa o nieszczelność wtryskiwaczy ,a koszt w japończyku jest ....wysoki. ASO uznało ,że mój model ma problem z przepuszczającymi wtryskiwaczami i tutaj jest przyczyna niedomagań itd. Nie uwierzyłem ,więc mechanik u mnie na wsi zdemontował wtryskiwacze i dał do warsztatu ,który zajmuje się tym. Gdybym posłuchał ASO,to bym do dziś byl klientem Providenta ;(. Swoim postem dałem info,że wykluczenie wtryskiwaczy jako problemu nie jest jakoś drogie w sprawdzeniu i ewentualnym udrożnieniu
zajcu201
18-08-2017, 12:24
Miłosz219 poradziłeś sobie z problemem?Miał ktoś jeszcze taki problem?
milosz219
18-08-2017, 21:25
Bylem na komputerze.Elektryk stwierdził że parametry mam w normie.Zero błędów,pompka paliwa przed listwą wtryskową daje 7 barów. Zrobił mi adaptację do ustawień fabrycznych.Zrobilem 600 km tylko na benzynie i moze jest lepiej.Auto odpalalo od poczatku tygodnia z roznym skutkiem.Raz odpalal za pierwszym razem ale dusil sie przez 3 sekundy.Od 2 d dni auto odpala za 1 razem ale jeszcze go coraz mniej nim rzuca.Niewiem czy to calkiem ustąpi i od czego to poprawa zalezy.W poniedzialek jade na powtorne sprawdzenie parametrów po jezdzie tylko na benzynie.Czyzby gaz powodowal zmiane mapy benzyny? A jak u Ciebie postępy. Moze ktos zna ogarnięty serwis lpg z Landirenzo gdzie jednoznaczenie udzieli odp.na przyczynę problemu odpalania.Czy pytał ktos w Aso o przyczyny takich problemów?
Swojego problemu dalej nie rozwiazalem. Był już u gazownikow i obaj stwierdzili ze a gazem jest ok (przejechane ok 7 tys km) mechanik stwierdził że czujniki są ok ale jeszcze przed odpaleniem sprobowac wyciągnąć wtycZkę czujnika temperatury Ale za cholere nie Moje jej wyciagnac. Parę razy było ok jak kilka razy przed odpaleniem przekrecalem kluczyk ( jak w dieselu świece się nagrzewa)
Zamiaszczam filmik z yt
https://youtu.be/kalQyJIlR94
zajcu201
22-08-2017, 13:28
Ja też mam dalej problem.Elektryk stwierdził że wszystko ok i tylko może jeszcze coś być z wtryskiwaczami paliwa.Mówił że benzyna zostawia jakiś dziwny ślad jak sprawdzał.Wlałem dobrej benzyny i tak jakby na jeden dzień było lepiej bo odpalił za trzecim razem i musiałem dodawać gazu jak zawsze żeby nie zgasł.Później znowu było to samo.Teraz znowu wlałem dobrej benzyny i Kuiłem też STP do gazu i wlałem ale na razie nic nie pomaga.Chyba też pojeżdżę na samym paliwie to może pomoże.Jak jest u Ciebie miłosz219 i olsenoz?
Dziś jadę do mechanika z tym czujnikiem temperatury sprawdzić.
Jeden gazownik polecił żebym przewód podcisnienia gazu na noc odpiął i wtedy będę wiedział że ciśnienie nie "wpuszcza" gazu.
Jeszcze teorię są żeby mieć więcej niż połowę zbiornika paliwa albo uszczelka pompy paliwa
Nawet niektórzy mówią że może być wina rozrządu :D
zajcu201
22-08-2017, 17:53
Też słyszałem o rozrządzie ale elektryk powiedział że nie.Pompę paliwa całą wymieniłem i nic nie pomogło,tylko na chwilę.Ale niektórym ponoć pomogło tylko pyt czy mieli identyczne objawy czy podobne.Ja odpalałem awaryjnie z wciśniętym przyciskiem gazu i na początku pomagało ale później znowu to samo.Dzisiaj normalnie odpalałem na benzynie i nawet szybko odpalił bo za trzecim razem.Teraz tak będę odpalał i zobaczę czy cały czas się będzie tak za około trzecim razem odpalał czy później znowu za dwudziestym razem.Mam 3/4 baku paliwa.Olsenoz zaj znać co Ci tam powiedzą i czy coś pomogło:)Może wystarczy tylko na benzynie pojeździć.Jak miałem problem przy odpalaniu to pojeździłem na benzynie i pomogło tylko że na około 2tys km
Zakręciłem butle z gazem i mój plan narazie taki:
Wypaliłem gaz w przewodach i normalnie zostawiłem samochód i jutro zobacZymy jak będzie, jeżeli nie pomoże to następnego dnia wyciągnę wtyczkę od czujnika temperatury a jeśli to nie pomoże to jeszcze dodatkowo odepnę klemy akumulatora na całą noc. Planuje jeździć narazie cały czas na benzynie bo mam krótkie przejazdy do pracy, a potem wracam do domu ponad 450km to znowu załączę gaz
Jeżeli nic nie pomoże to jestem na wrzesień umówiony do Polusia na Śląsku (polecany mechanik na forum)
milosz219
22-08-2017, 19:00
Ja juz zrobilem 800 km na benzynie i jest wszystko dobrze.Będzie rano sprawdzany na komputerze i porównanie z parametrami przy adaptacji.Nie wiem co bedzie jal włączę gaz.
Na komputerze "wymusiłeś" od nowa adaptację map albo coś w tym stylu czy poprostu zacząłeś jeździć na benzynie?
milosz219
22-08-2017, 21:50
Jak sie polaczysz to jedt możliwość wykonania adaptacji do ustawien fabrycznych. Ale to trzeba mieć pelna wersje do takich operacji.Moj elektryk taki miał.
Witam Panowie,
borykałem się z tym problemem 2,5 roku temu. Okazało się, że problem tkwił w źle skalibrowanej instalacji gazowej. Po poprawnej kalibracji samochód palił normalnie przez ponad 2 lata.
Miesiąc temu jednak problem powrócił, byłem na regulację ale to nie pomogło i właśnie umawiam się na poprawkę, mam nadzieję że będzie ok.
milosz219
23-08-2017, 22:18
Dzisiaj niestety problem wrócił.Dalej jeżdżę na benzynie.JAkie licho siedzi w naszych autach?
zajcu201
24-08-2017, 10:31
Disl123 daj znać czy pomogło....
milosz butla jest zakręcona i wyciągnięty bezpiecznik? mimo to auto znowu źle pali? nawet na chwilę nie uruchamiałeś instalacji gazowej?
milosz219
25-08-2017, 10:37
Butla jest odkrecona, mam ją pustą. Wyłączona jest instalacja na przełączniku. Juz 1000km na benzynie.
WcZoraj elektryk adaptację zrobił pojeździłem na benzynie różnymi stylami a gaz tylko na guziku wyłączyłem i rano odpalił od strzału :). Zobaczymy Jeszcze jutro bo przez weekend ponad 1000 km zrobię więc włączę gaz.
Elektryk polecił przeczyścić przepustnicę bo miał podobno przypadek i czyszczenie pomogło
zajcu201
25-08-2017, 16:03
olsenoz daj znać co i jak bo też chce się uporać w końcu z tym problemem...:)
Na 99 procent jest to wina źle Wyregulowanej instalacji gazowej.
Po przełączeniu na gaz znowu zaczyna gorzej odpalać, rozmawiałem ze swoim gazownikiem i Jadę za tydzień na poprawę więc Panowie szukajcie gazownika który Wam to ogarnie 😁
zajcu201
28-08-2017, 12:41
olsenoz,tak czy tak daj znać czy całkowicie uporałeś się z tym problemem...
olsenoz,tak czy tak daj znać czy całkowicie uporałeś się z tym problemem...
Panowie jak na zakręconej butli, wypalonym gazie z instalacji i wyciągniętym bezpieczniku problem ustępuje po kilku dniach to ewidentna wina instalacji.
Musisz znaleźć gazownika, który będzie stroił instalacje po czasach wtrysków lub jeszcze lepiej po czasach z OBD.
zajcu201
04-09-2017, 10:03
Disl123 czy gazownik uporał się już całkowicie z Twoim problemem?Miłosz219 a Ty jak tam?
milosz219
04-09-2017, 19:33
Zrobiłem 1400 km na benzynie po adaptacji i auto odpala normalnie. Sprawdzone miałem ciśnienie paliwa na benzynie. Wyszło 3,2 bara na z załączeniu zapłonu a po odpaleniu 2,8 bara. Wszystkie parametry w normie. Przełączyłem na gaz i zrobione mam 300 km i za każdym razem auto jak na razie odpala. Gazownik ponownie zrobił mapę na gaz. Czas pokaże jak będzie dalej z tym odpalaniem.Teraz będę miał przerwę w jeździe bo starszy pan wymusił i wyjechał mojej żonie i mój bravolot wylądował u blacharza.
Zrobiłem 1400 km na benzynie po adaptacji i auto odpala normalnie. Sprawdzone miałem ciśnienie paliwa na benzynie. Wyszło 3,2 bara na z załączeniu zapłonu a po odpaleniu 2,8 bara. Wszystkie parametry w normie. Przełączyłem na gaz i zrobione mam 300 km i za każdym razem auto jak na razie odpala. Gazownik ponownie zrobił mapę na gaz. Czas pokaże jak będzie dalej z tym odpalaniem.Teraz będę miał przerwę w jeździe bo starszy pan wymusił i wyjechał mojej żonie i mój bravolot wylądował u blacharza.
Jak gazownik stroił na mapy to długo tym nie pojeździsz...
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Disl123 czy gazownik uporał się już całkowicie z Twoim problemem?Miłosz219 a Ty jak tam?
Tak
Najpierw trzeba usunąć adaptacje map pojeździć na benzynie a następnie strojenie gazu po wczasach wtrysku lub odb czy wystarczy tylko odpowiednie strojenie gazu?
Najpierw trzeba usunąć adaptacje map pojeździć na benzynie a następnie strojenie gazu po wczasach wtrysku lub odb czy wystarczy tylko odpowiednie strojenie gazu?
1. Zakręć butle
2. Wypal gaz z instalacji
3. Wyciągnij bezpiecznik od instalacji gazowej
4. Odłącz akumulator na godzinę, podłącz, zapal samochód, zostaw na wolnych obrotach na 15 min, zgaś. (Nie wiem czy to działa ale ja zrobiłem profilaktycznie, niby ma skasować złe korekty czasów wtrysków...).
5. Jeździj na benzynie aż wszystko wróci do normy i auto będzie palić normalnie, w moim przypadku to było jakieś 500km.
6. Jedź do gazownika, odkręć butle, włóż bezpiecznik i kalibrujcie w czasie jazdy po czasach a nie mapach.
Ogólnie chodzi o to, żeby czasy były identyczne żeby silnik nie wiedział na jakim paliwie pracuje bo jeśli są one różne to sterownik benzyny adaptuje się do sterownika gazu z racji, że na gazie robimy więcej km i zaczynają się problemy z zapalaniem, ponieważ silnik otrzymuje niewłaściwą mieszankę.
Maximus2
05-09-2017, 19:12
Masz tu opis procesu jak skasować i ustalić nowe mapy paliwowe
Procedura skopiowana z innego forum
Zrób tak:
-wyczyścić błędy z ECU
-odłączyć (-) akumulatora na 45 minut
-podłączyć (-) akumulatora
-uruchomić silnik na benzynie, nie dotykając gazu na 15 min.
-wyłączyć silnik i pozostawić na 10 min.
-uruchomić silnik na benzynie i udać się na jazdę z różnymi stylami - jazda stabilna, dynamiczna, małe, duże przyspieszenie.
PS., aby nie czekać 45min. można przyspieszyć reset poprzez zwarcie + i - we wtyku, w celu usunięcia pozostałości napięć. Procedurę przeprowadzamy na odłączonym akumulatorze.
Następnie:
-usunąć usterki instalacji LPG
-usunąć błędy sterownika LPG
-wyregulować nastawy ECU LPG
PS., jeżeli instalacja LPG będzie wnosiła błędy (uszkodzone/zużyte elementy) ewentualnie źle wyregulowana instalacja LPG, wówczas, po pewnym czasie jeżdżenia na LPG, problem złej pracy silnika będzie powracał.
Prawidłowo przeprowadzona powyższa procedura gwarantuje przywrócenie stabilnej pracy oraz KOPA silnika. Osobiście testowana.
Gazownik wystroił mapy idealnie po czasach wtrysku ale nic pomaga więc podejrzewam że muszę najpierw ułożyć mapę Benzyny. Jeżeli chodzi o wyczyszczenie bledu ECU to rozchodzi się o "reset" map czy jeżeli wykrywa jakieś błędy? Bo u mnie czysto jest.Macie pomysły gdzie się znajduje bezpiecznik lpg? Lpg Tech instalacja
Gazownik wystroił mapy idealnie po czasach wtrysku ale nic pomaga więc podejrzewam że muszę najpierw ułożyć mapę Benzyny. Jeżeli chodzi o wyczyszczenie bledu ECU to rozchodzi się o "reset" map czy jeżeli wykrywa jakieś błędy? Bo u mnie czysto jest.Macie pomysły gdzie się znajduje bezpiecznik lpg? Lpg Tech instalacja
Zapewne na przewodzie biegnącym od akumulatora do sterownika.
Najpierw dojdź do ładu z benzyną...
Dlatego właśnie jestem umówiony na "reset" map i zamierzam kilkaset km przejechać na benzynie ALe chcę mieć pewność że gaz się nie włączy i nic nie przestawi. Wyłączyłem go na przełącZniku
zakręciłem gaz i wypiąłem wtyczkę przy butli. Zaraz idę odpiąć akumulator a jutro elektryk.. A co do bezpieczników to są dwa i mogę je bez żadnych problemów wyciągnąć?
zajcu201
16-09-2017, 10:12
I jak tam Panowie?Pozbyliście się problemu całkowicie?Jak tak to jak to dokładnie zrobić i w jakiej kolejności?
Więc napiszę swoją przygodę.
Mechanik stroił stroił aż wystroił i narazie jest wszystko ok on sam mówił że zależy dużo od samochodu bo może być 5 bravo bez problemów a 6 się trafi że są problemy
W każdym razie zrobiłem tak że usunąłem adaptację map (nie trzeba ale wtedy poprostu dłużej na benzynie trzeba jeździć a tak to problem z odpalaniem znika całkowicie ale nie możemy się przełączyć na gaz i musimy wyłącznie jeździć na benzynie)
Przejechałem ponad 300km na benzynie i dopiero wtedy trzeba idealnie wystroić instalacje
Jeżeli się wystroi gdy problem jest z odpalaniem to nic to nie pomoże.
Miejmy nadzieję że problem już się nie pojawi.. Na ostatnim przeglądzie zmieniłem też rodzaj filtra fazy lotnej Perfect Blue, polecam :)
Odświeżam temat
Bravo drug raz zaniemogło z odpalaniem. Problemy te same co poprzednio czyli problem z odpalaniem(zimny/ciepły), oraz brak mocy. Winowajcą okazała się znów pompa paliwa, po 2 latach służby. Tym razem kupiłem używkę Boscha (ostatnio nowa Bosch). Auto odżyło. Po oględzinach pompy okazało się iż uszczelki spod pompy kompletnie się rozleciały przez co było mniejsze ciśnienie. Pytanie teraz, czy stare paliwo które służy do odpalania auta powoduje degradacje uszczelek, czy Bosch też zaczyna robić chałę?
Dodatkowo odkryłem iż gaz faktycznie rozjeżdza mapy PB. Długo się z tym borykałem, auto po zakupie spalanie śr. 7,5l/100km po 2 latach od założenia LPG spalanie 10,5L. Nikt nie umiał odpowiedzieć mi na pytanie dlaczego tyle pali? Regulacja gazu, wszystko ok, czujniki, sondy L., map sensory, mapy według kompa ok. Teraz zrobiłem reset adaptacji przez odpiecie aku na 45min, potem 15 min na odpalonym bez ruszania gazu, wyłączyłem na 10min po czym jazda testowa różnymi stylami. Spalanie średnie 8,1L :shock:
Osoby piszące że Bravo pali 10 w mieście, niektorym nawet w trasie tyle wychodzi mają po prostu rozjechane mapy PB. Nic nie wskazuje tego oprócz średniego spalania. Tyle w temacie mam nadzieję, że coś pomogłem bo sam borykałem się z tym dobre 2 lata.
ochkarol
21-08-2024, 18:40
Pewny jesteś, że ta procedura zresetowała mapy benzynowe do ustawień fabrycznych?
Odpięcie klem nie resetuje map wtrysku, to nie Lanos czy inne Tico.
ochkarol
21-08-2024, 19:04
Nie resetowało już w Stilo i dlatego pytam.
Wydaje mi się, że bez MESa (lub innego, sensownego softu) tego nie zrobisz.
Od Punto II (99rok) mapy nie resetują się po odpięciu klem. Na reset są dwa sposoby, programowo np. FiatEcuScan lub jazda na samej benzynie czyli kilka zimnych odpaleń po nocy, jazda 100km powinna wystarczyć, ECU silnika się na nowo wyuczy poprawnych map. LPG wyłączone(bezpiecznik) i zakręcona butla.
ochkarol
21-08-2024, 22:23
Dobrze byłoby, gdybyśmy precyzję wypowiedzi zachowali. Reset przywraca ustawienia fabryczne, więc można to zrobić tylko programowo. Jazda na samej benzynie może przywrócić prawidłową mapę ale nie ją zresetować.
A kwestia - ile należy na samej benzynie pojeździć to zależy jak bardzo mapa jest rozjechana.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.