Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Łącznik stabilizatora



Strony : 1 [2]

pekool
05-12-2022, 21:59
a co sądzicie o lemforderach ?

Qvadrat
08-03-2023, 06:08
Ja kupiłem i czekają lemfordery na wstawienie. Na aktualnych oryginałach po gwarancyjnej wymianie mam najechane ponad 80k i tak łomoczą, ze plomby bolą. Tak się wybiły, ze jak ręka szarpie to nawet stukanie słychać w wybitym gnieździe. Czekam aż będzie cieplej i słucham głośno radia póki co :-)

Qvadrat
21-03-2023, 08:13
Z tego co zauważyłem to są zapocenia na tylnych amortyzatorach, sprawność jest ok więc póki co obserwuje temat.

Właśnie przymierzam się do wymiany łączników, kupiłem lemfordery ale przygotowując się do roboty przeglądając ten temat od początku trafiłem na cytowany wpis, jak te amory teraz wyglądają u Ciebie? Moje tez zapocone, można powiedzieć ze mokre ale na badaniach parametry trzymają nawet zbliżone do siebie.

jacek2
21-03-2023, 08:25
No to niebawem czekać cię będzie ich wymiana. Najpierw się pocą, potem są mokre, a potem powoli tracą parametry. Ciekawe czy auto będzie odczuwać ich zużycie. W niektórych autach mało wyczuwalne są objawy skończonych amorków. Np kiedyś matiz mojego teścia, miał po 10% sprawności na amorach tylnych i auto zachowywało się przyzwoicie na zkrętach, na mokrej nawierzchni i na wybojach. Ale może dlatego że to matiz ....:wink::roll: - archaiczna konstrukcja.

Qvadrat
22-03-2023, 22:40
No to włożyłem dziś łączniki lemfordera, zobaczymy jak się spisza. Przebieg 116500.

steyr
24-03-2023, 09:29
Właśnie przymierzam się do wymiany łączników, kupiłem lemfordery ale przygotowując się do roboty przeglądając ten temat od początku trafiłem na cytowany wpis, jak te amory teraz wyglądają u Ciebie? Moje tez zapocone, można powiedzieć ze mokre ale na badaniach parametry trzymają nawet zbliżone do siebie.

U mnie obecnie 142tkm, jak były zapocone tak są. Zapocenia nie są większe, więc olewam temat. Sprawdzę na SKP jak będę na przeglądzie jak wypadają na teście.

mirej
12-04-2023, 21:30
U mnie 52Kkm i zaczyna lewy stabilizator sporadycznie pukać. Zobaczę kiedy będzie regularne pukanie?
Pozdrawiam.

dapawel
16-04-2023, 13:01
Przykręca się odpowiednim momentem :

Czyli jaki to tak naprawdę moment? od 7,6 do 8,4 Nm?

Gomez405
16-04-2023, 13:19
Czyli jaki to tak naprawdę moment? od 7,6 do 8,4 Nm?

To nie rower. Ja przykrecilem 55Nm i widzę że jeszcze mało

dapawel
16-04-2023, 14:02
To nie rower. Ja przykrecilem 55Nm i widzę że jeszcze mało

Tylko jak interpretować rysunek, pewnie z książki serwisowej, który umieścił JackTheNight?
42842

Sławek89
16-04-2023, 15:41
7,6 - 8,4 DANM to nic innego jak 76 - 84 Nm

gilbert3
23-04-2023, 12:35
Mam pytanie w tym temacie na pewno nie pierwsze i nie ostatnie :lol:

Nadal Meyle HD się kupuje czy może pojawiły się lepsze?

Qvadrat
23-04-2023, 17:20
Ja wstawiłem lemfordery. Wejdź na sklep motonet.eu podaj model auta wybierz rodzaj części i zobacz jak szeroki masz wybór :-)

Robson_75
23-04-2023, 19:15
Meyle HD trochę już drogie, a jakość nie powala. Kupiłem firmy Sidem, ale za krótko je mam, by coś konkretnie o nich powiedzieć.

gilbert3
23-04-2023, 20:35
Ja wstawiłem lemfordery.
No właśnie lewy mam Meyle HD, a prawy Lamforder i znowu któryś puka i raczej to prawy, choć ma prawo, bo jest starszy. Trochę mnie to wkurza ta zabawa z tymi łącznikami, bo wychodzi po 20-25 kkm na łącznik, niedługo razem z olejem będę zmieniać.

Qvadrat
23-04-2023, 21:04
Hehe, serwis olejowo łącznikowy :-D co 2 wymianę oleju :-)

Agszi
20-06-2023, 13:23
U mnie po 33 kkm stuka lewy. Najśmieszniejsze jest to, że na szarpakach u diagnosty i po sprawdzeniu samego łącznika nie ma grama luzu. Podobno po odkręceniu łącznik działa jak byłby zapieczony i stuka. Muszę kupić nowe i wymienić. Polecane przez większość to Meyle HD, ale słyszałem, że te też padają szybciej niż w latach ubiegłych i nie są takie tanie prawie 200 za komplet.
Co myślicie o innych i czy ktoś miał z nimi styczność:
-Febi,
-Lamforder
- Delfi czy
- SKF ???

steyr
20-06-2023, 14:24
U mnie po 33 kkm stuka lewy. Najśmieszniejsze jest to, że na szarpakach u diagnosty i po sprawdzeniu samego łącznika nie ma grama luzu. Podobno po odkręceniu łącznik działa jak byłby zapieczony i stuka. Muszę kupić nowe i wymienić. Polecane przez większość to Meyle HD, ale słyszałem, że te też padają szybciej niż w latach ubiegłych i nie są takie tanie prawie 200 za komplet.
Co myślicie o innych i czy ktoś miał z nimi styczność:
-Febi,
-Lamforder
- Delfi czy
- SKF ???

Chyba bez różnicy, u mnie Meyle HD jak zaczynają hałasować oddaje do reklamacji zwracają $$ i tak się kręci.

Qvadrat
20-06-2023, 23:11
Ja wstawiłem lemfordery ale na razie za mało przejechałem by wyciągać wnioski.

Killer King
21-06-2023, 13:41
Hej,
Temat wraca. 33kkm i coś zaczyna stukać, jak się zrobi gorąco.
Tech chyba będę wymieniał do dwie zmiany oleju :lol:

Agszi
29-06-2023, 11:28
U mnie po 33 kkm stuka lewy. Najśmieszniejsze jest to, że na szarpakach u diagnosty i po sprawdzeniu samego łącznika nie ma grama luzu. Podobno po odkręceniu łącznik działa jak byłby zapieczony i stuka. Muszę kupić nowe i wymienić. Polecane przez większość to Meyle HD, ale słyszałem, że te też padają szybciej niż w latach ubiegłych i nie są takie tanie prawie 200 za komplet.
Co myślicie o innych i czy ktoś miał z nimi styczność:
-Febi,
-Lamforder
- Delfi czy
- SKF ???

Wszystko się potwierdziło. Przegub kulowy nie ma luzów jak w większości przypadków (innych aut, marek) tylko jest za ciasno spasowany, pracuje skokowo i wydaje dźwięk przypominający plastikowe stukanie. Założyłem Febi zobaczymy ile wytrzyma w teście. Cieszę się, że to taka pierdoła, a nie coś z amortyzatorem czy maglownicą. Zresztą mój mechanik robił już tydzień wcześniej łącznik w Tipo z podobnym przebiegiem, zatem 30000 na fabrycznych łącznikach to standard.

Killer King
29-08-2023, 11:31
38kkm i wymiana kompletu łączników, przy okazji serwisu olejowego.
Raczej to będzie standardowa czynność co 1 albo 2 wymiany oleju.
Jeden miał lekki luz a drugi stukał ( zapieczony )
Jeden był wymieniany przy 15k.km a drugi był od nowości - nie wiadomo, który to który.

maurycy
29-08-2023, 23:58
Napisz jakiej firmy wymieniłeś , na nowe ??

maro1500
30-08-2023, 21:45
Ja właśnie założyłem meyle HD, jak wytrzymają tyle co fabryczne będzie dobrze ��

jacek2
31-08-2023, 08:37
Ja się powtórzę kolejny raz, ale u mnie na chwilę obecną z łącznikami jest spokój, a wydaje mi się że sprawę ich stukania i szybszego zużycia wyeliminowałem wpychając dodatkową porcję smaru grafitowego pod gumki sworzni. Teraz czasami po deszczu się któryś odezwie, ale potem cisza i "0" stuków na chwilę obecną. Ktoś kiedyś mądrze napisał na forum, że one podczas zużycia zaczynają pracować skokowo, i to jest prawda. Dodatkowy smar to eliminuje i można się cieszyć spokojną i cichą jazdą....

harry.wesoly
31-08-2023, 16:08
Używa ktoś model F-390 produkcji TEKNOROT? Koszt kompletu 100 zł. Chyba Jack kupił, ale czy już założył i coś może powiedzieć 🤔

JackTheNight
31-08-2023, 21:07
Założyłem, i jak narazie ok. Przejechał dopiero 500 km.
Też dodałem smaru do tych teknorot, ale w sumie było go i tak już dużo przed dodaniem smaru.
Tylko ja docisnąłem smar silikonowy do wnętrza.

steyr
17-12-2023, 10:14
Odgrzebuje kotleta, i jak się sprawują łączniki z Teknorot-a lub te z Sidem-a? Szukam czegoś kolejnego po łącznikach Lemfordera.

Robson_75
17-12-2023, 15:14
Mam sidem'a. Ma ponad 8k km i na razie nic się nie dzieje. 90% wawa.

JackTheNight
17-12-2023, 15:21
Odgrzebuje kotleta, i jak się sprawują łączniki z Teknorot-a
Po 1000km teknoroty wywaliłem. Stukaly już po 1000 km.
Założyłem znów meyle HD, bo przynajmniej te 2 lata wytrzymają :)

Davvid
17-12-2023, 17:57
Po 1000km teknoroty wywaliłem. Stukaly już po 1000 km.
Założyłem znów meyle HD, bo przynajmniej te 2 lata wytrzymają :)

Ja na meyle HD zrobiłem do tej pory 10 tys. km w jakieś 7 miesięcy i póki co cisza. Także też liczę, że wytrzymają co najmniej te 2 lata.

steyr
17-12-2023, 20:35
Dobra zamawiam z Sidem-a, Meyle HD 1 komplet wytrzymał ok 40tkm, kolejny 20tkm. Więcej nie zamawiam bo nie dość że drogie, to mój dostawca już nie chce się bawić w reklamacje[emoji1787]

Wysłane z mojego RMX3771 przy użyciu Tapatalka

kjk
17-12-2023, 22:58
U mnie fabryczne wytrzymały ok. 40kkm, Meyle HD służą już prawie 70kkm i nadal jest ok.

jacekviola
24-03-2024, 19:28
a ja mam glupie pytanie - czy padnięte łączniki mogą też skrzypieć?

Parę dni temu zaczęły mi stukać . W zasadzie umowilem się juz na ich wymianę. W piątek pojechalem na DŚ i ... zaczęło cos z przodu dodatkowo skrzypieć . Jak pokręce delikatnie kierownicą czy nawet jak wysiadam z auta to slyszę to. Sprezyny wyglądają na cale , auto stoi równo

steyr
24-03-2024, 19:57
a ja mam glupie pytanie - czy padnięte łączniki mogą też skrzypieć?

Parę dni temu zaczęły mi stukać . W zasadzie umowilem się juz na ich wymianę. W piątek pojechalem na DŚ i ... zaczęło cos z przodu dodatkowo skrzypieć . Jak pokręce delikatnie kierownicą czy nawet jak wysiadam z auta to slyszę to. Sprezyny wyglądają na cale , auto stoi równo

Tak możliwe, ale mogą też skrzypieć łożyska Mcphersonów.

jacekviola
27-03-2024, 15:32
Tak możliwe, ale mogą też skrzypieć łożyska Mcphersonów.

wrocilem z serwisu
jednak łączniki. Po wymianie cisza

szczerze mówiąc przez 34 lata zajezdzilem wiele aut, wiele łącnzików wymienialem ale zawsze stukały, nigdy nie trzeszczały :) Czlowiek sie cale zycie uczy...

felixwawa
09-04-2024, 09:50
Ja łaczniki wymieniłem jak tylko gwarancja się skończyła zaczęło pukać . a teraz po 7 latach wymieniłem kolejny raz i dodatkowo wymieniłem końcówki drązka kierowniczego już 115tyś to po mału trzeba żeby w środku zimy nie robić pitstopa pod chmurką

Talarsw
20-04-2024, 10:11
Kupilem laczniki meyle hd. Wygladaja solidnie. Jestem juz po wymianie. Zajelo mi to 2 h i robilem to juz ostatni raz sam. Bez cięcia nie ma szans aby to dziadostwo odkrecic. Ponacinalem sobie dookola chyba wszystko co mozna bylo lacznie z udezeniem mlotkiem o rant błotnika ktory lekko przez to wgniotlem. Serio tam niema jak podejsc z kątówka... lewy trzymal dol i tam bylo jeszcze jak podzialac ale prawa gora to musisz naciac lekko mocowanie na amortyzatorze bo jak inaczej?? Macie jakies sprawdzone sposoby na to piekło?

Qvadrat
20-04-2024, 14:26
Mniejsza katowka, taka z lidla lub mała piła szablasta z brzesczotem do metalu jak już musisz ciąć. Po co zaraz pchać tam katowke 125?

Talarsw
20-04-2024, 15:15
115 tam wjechalem. Szablasta niewiem czy bylaby ok do tej akcji... nie mialem opalarki moze to by pomoglo... Wy to odkrecaliscie bez problemu??

dudu$
20-04-2024, 21:38
Nie wiem jak zamienniki się odkręcają ale oryginalne można powiedzieć idą bez problemu. Łączniki wymieniałem już w 2 Tipkach - u koleżanki z przebiegiem 65tyś. km i moim z przebiegiem 45tyś. km i powiem szczerze problem mam zawsze tylko z poluzowaniem dolnej nakrętki na lewym łączniku ( strona kierowcy), pozostałem 3 nakrętki poszły bez problemu, ba prawa strona poszła mi o wiele szybciej, z pod lewarowaniem auta, zdjęciem koła, wymianą łącznika założeniem koła i opuszczeniem auta zajęła mi chyba maksymalnie 15 minut.

Qvadrat
21-04-2024, 10:35
U mnie odkręciły się normalnie. Wstawiłem jakiś czas temu lemfordera i pukają już jakiś czas, myślałem że coś się urwało ale odświeżyliście ten temat i mi się przypomniało, że to zapewne łączniki. Zbieram się do zakupu. I wyciągam wniosek z tego tematu, że nie ważne co kupisz to i tak będzie pukać wcześniej czy później. Pozostaje więc testować i kupować marki, jakich tu jeszcze nikt nie wkładał, bo te wkładane do tej pory za długo nie wytrzymują


A zamiast rżnąć śruby można je czymś takim potraktować: Właśnie udało mi się znaleźć ten świetny produkt na platformie AliExpress, zobacz! 18,39zł 6% zniżki | 80/102/130mm Heavy Duty odporne na rdzę uszkodzone nakrętki Splitter Remover zardzewiałe nakrętki Splitter Spanner usuń wycinarka klucz stalowy
https://a.aliexpress.com/_EHupKOr

marx30
21-05-2024, 00:38
Z tego co zauważyłem po sekcji to gniazdo jest metalowe i koroduje w środku. i nawet trzyma to ciasno ale nie przesuwa się gładko tylko skokami jak ktoś już tu pisał, stąd stuki Profilaktyczne dowalenie smaru jak jest nowy mogłoby pomóc. jako że ori przejechał 67 tys. wziąłem magneti marelli(tanio).

jacek2
21-05-2024, 08:20
No właśnie ja tak zrobiłem. Do nowego łącznika dowaliłem smaru, i na chwilę obecną cisza.....
Nie będę ich wymieniał do momentu aż nie zaczną głośno i wyraźnie pukać, lub trzeszczeć....

Qvadrat
30-05-2024, 15:42
Wziąłem i ja magneti marelli. Czekają na wymianę. Następne będą meyle hd i będę podlewał je smarem co jakiś czas :-)

Qvadrat
31-05-2024, 15:50
Wymienione. Zdjęcie z sekcji jednego z lemforderow. Przebieg cos ok 50000km na pewno nie więcej.

Ta strona z wodą. Ula na dole, ucięta na górze. Żebym zawczasu popryskał preparatem na parcha może i udałoby się bez cięcia a tak ukręciłem gniazdo inbusa :-(
Drugi może wybebeszę po niedzieli.

Teraz mam 153000km i 4 komplet łączników, tym razem magneti marelli.

marx30
06-06-2024, 23:59
nawal tam smaru juz teraz
Btw żadnegi zdjęcia nie ma.
Ja wgl nie wiem czy ten łącznik miałem dupnięty. Tak jak napisalem nie latał tylko ciasno chodzil. Ale ponieważ pękła mi sprężyna to nie wiem czy to nie były pierwsze objawy.

Qvadrat
07-06-2024, 23:54
Mi pukanie ustało.

On powinien ciężko chodzić ale płynnie bez skoków.

gilbert3
22-12-2024, 16:03
Jak wy to robicie, że wam tak długo te łączniki wytrzymują? Ja mam 65 tysięcy przebiegu i prawa strona już 3 raz stuka, a po fabrycznych, które wytrzymały może z 15 tysięcy, od razu założyłem Meyle HD, a na lewą poszedł Lemforder tylko ten to jeszcze szybciej zaczął stukać niż fabryczny więc teraz na obu stronach Meyle.
Coś jest lepszego jeszcze oprócz Meyle HD, żeby co chwilę tych łączników nie wymieniać (oprócz nie jeżdżenia po drogach lub sprzedania parcha)?

Sławek89
23-12-2024, 16:19
U mnie mayle HD wytrzymały już 100 kkm, więc chyba to najlepszy wybór.

Sławek89
15-04-2025, 21:46
Kupilem laczniki meyle hd. Wygladaja solidnie. Jestem juz po wymianie. Zajelo mi to 2 h i robilem to juz ostatni raz sam. Bez cięcia nie ma szans aby to dziadostwo odkrecic. Ponacinalem sobie dookola chyba wszystko co mozna bylo lacznie z udezeniem mlotkiem o rant błotnika ktory lekko przez to wgniotlem. Serio tam niema jak podejsc z kątówka... lewy trzymal dol i tam bylo jeszcze jak podzialac ale prawa gora to musisz naciac lekko mocowanie na amortyzatorze bo jak inaczej?? Macie jakies sprawdzone sposoby na to piekło?

Ja dzisiaj walczyłem i podobnie jak Ty z własnej głupoty naciąłem sobie wahacz od góry i lekko drążek stabilizatora. I teraz mam zagwostkę czy wymieniać wahacz, czy go zaspawać w miejscu przecięcia? Co robicie w takich przypadkach? nacięcie od góry około 10 mm, spód ok.

harry.wesoly
25-04-2025, 12:27
Moim skromnym zdaniem podstawa to wcześniej potraktować nakrętkę i gwint jakimś środkiem penetrującym typu wd40 i niech popracuje. Drugą kwestią to w zużytym drążku przy odkręcaniu to jak kręcisz nakrętką to cała śruba się kręci także pamiętajcie,. że w zależności od producenta łącznika to śruba może mieć w sobie jakieś gniazdo (imbus, gwiazdka) do przytrzymania śruby żeby się nie obracała jak odkręcamy nakrętkę. Z całą pewnością jest za to na śrubie, przy gumie miejsce na założenie płaskiego klucza do kontrowania nakrętki jak w śrubie od szczytu nie ma żadnego gniazda. Co do cięcia to nie jest źle z miejscem w naszych autach. Właśnie mnie czeka kolejnA wymiana łączników na dniach, muszę tylko wyzdrowieć. Ostatnie wytrzymały 1,5 roku i jakieś 10tys przebiegu i się odzywają ( TEKNOROT). Teraz wpadną TRW JTS1372 choć cudów się nie spodziewam. Zastanawiałem się tylko czy przed założeniem nie zdjąć tych "opaseczek" i dołożyć smaru jakiegoś na bazie silikonu 🤔 ale sobie opuszczam.

bobekos1
26-04-2025, 05:38
Sprawdzałeś Meyle HD?

Qvadrat
26-04-2025, 11:40
Mi magneti marelli roku nie wytrzymały. Teraz założyłem właśnie meyle hd i się zdziwiłem, bo wszystkie do tej pory kontrowałem inbusem lub torxem a te meyle są na płaski klucz przy gumce. Musiałem klucz zeszlifować bo był za gruby. Tak siedziałem i kręciłem śrubę i myślałem co za debil wymyślił kontrę na płaski klucz. I tak macham sobie drugim kluczem oczkowym z grzechotką i mnie oświeciło, że geniusz to wymyślił. Przecież normalny mechanik zakłada kontrę płaskim cienkim kluczem a śrubę dopierdala pneumatem, końcówka taka boczna. Chwilę to trwa i się nie pierdoli jak ja. Przy następnej wymianie do odkręcania użyję akumulatorowego klucza udarowego bocznego od Parkside i też się nie zmęczę. Już kupiony :-) dokupię też zestaw cienkich kluczy płaskich, przydadzą się też przy hamulcach.

harry.wesoly
27-04-2025, 00:13
No ja dziś wymieniłem TEKNOROT na TRW i kolejnym zakupem będą u mnie klucze plaskooczkowe z grzechotką i na przegubie bo najwięcej czasu spędziłem na machaniu zwykłym oczkiem. Nie postawiłem na meyle HD bo właśnie wiedziałem, że nie mają gniazda na imbus itp a są droższe a wcale nie gwarantują większego przebiegu. Sama wymiana bez uwag ale muszę jednak uzupełnić narzędzia choćby o te oczkowe z grzechotką. TEKNOROT założone przy 54tys, TRW założone przy 65 tys. Tekonorat po zdemontowaniu wyglądały zacnie, gumy całe, ręką nic nie wyczuła. Oznaka była taka, że bardzo się wsłuchując słuchać było lekkie pukanie (nie metaliczne, raczej głuche) podczas nierówności, w suche dni. Nie będę raczej płacił za meyle HD bo ostatnie komentarze pokazują, że się tam coś pogorszyło.

steyr
27-04-2025, 22:43
Sidem u siebie mam już długo jak na łączniki, pewnie z 30tkm. W Tipo znajomego które serwisuje już na tych łącznikach będzie ponad 40tkm przejechane.

zbychbor
29-04-2025, 12:09
Oryginalne łączniki zmieniłem w 2019 przy 41.6tkm na Meyle HD. Teraz mam 103tkm i łączniki wciąż są OK.