PDA

Zobacz pełną wersję : Wibracje na biegu jalowym



Arturs1
13-06-2017, 23:25
Witam. Odczuwam wibracje na wolnych obrotach (tjet 150 km).Przejechane 28000 mil.Mam pytanie czy u was tez wyczuwalne sa owe wibracje?.Nie zawsze jest tak samo.Raz mocniej raz slabiej. Ogolnie z silnikiem nic sie nie dzieje ,auto jezdzi normalnie. Myslalem o poduszce silnika ale znajomy mechanik stwierdzil ze troche maly przebieg na zerwanie juz poduszki.

Adam1982
22-08-2017, 19:21
W moim przypadku pomogła wymiana poduszki , tej przy rozrządzie. Też przebieg na to nie wskazywał - 85tyś km.

Arturs1
22-08-2017, 20:38
Poduszka wymieniona ta przy rozrzadzie oraz ten lizak pod skrzynia.Niby jest w porzadku ale widac po silniku ze ma takie lekkie cykliczne bujanie.Nie wiem czy ktos sie z tym spotkal.Swiece nowe NGK.Nowy rozrzad,oleje,filtry,Troche eksperymentowalem z paliwami ,raz 95 potem 97 potem 100 oktanow.Moze mapy sie rozbiegly,

Alton88
23-08-2017, 21:18
Kompresja sprawdzana?

Arturs1
26-08-2017, 01:31
Nie sprawdzalem,ale pali na dotyk.Przebieg niecale 40 tys.km.Oleju nie bierze od zmiany do zmiany.Olej selenia.Swiece czyste.Nie kopci.

Arturs1
28-08-2017, 13:09
Wibracje ustaja po właczeniu klimatyzacji.

Niros
30-08-2017, 12:20
Podobnie jak u mnie. Może odpadła któraś z blaszek wyważajacych wentylator. Jak denerwuje to pozostaje wymiana wentylatora. Ja się przyzwyczaiłem

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

Adam1982
30-08-2017, 14:27
Drgania i wibracje może też powodować koło pasowe paska wielorowkowego. Jest ono dwuczęściowe , połączone gumą. Po rozwulkanizowaniu nie pracuje w osi i powoduje wibracje. Znam jeden przypadek T-jeta w którym to pomogło.

Arturs1
30-08-2017, 23:26
Moze faktycznie z tym kolem pasowym masz racje.Myslalem ze to kolo jest jednoczesciowe.Kiedys sie jemu przygladalem i tak jakby nie pracowalo idealnie rowno.Takie minimalne boczne bicie.Ale kurcze zeby przy takim niskim przebiegu juz padlo.Przyjze sie temu bardziej.Dzieki.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

A o jakich blaszkach mowisz?W sprezarce klimy?

Adam1982
11-09-2017, 11:13
Możesz jeszcze wyczyścić przepustnicę i dwa czujniki. Jeden czujnik jest w kolektorze ssącym , patrząc od przodu za korkiem wlewu oleju , jest przykręcony śrubą torx . Drugi jest na rurze metalowej , tej przed przepustnicą. Jest bardzo dobrze dostępny , śruba imbusowa. Tylko bądź delikatny , jak kupiłem preparat LIQUI MOLY do czyszczenia przepływomierzy i takich właśnie czujników. Nie wolno ich czyścić żadnymi pędzlami itp , można je uszkodzić. Tylko spryskać i poczekać to wyparowania środka. Po czyszczeniu przepustnicy może być potrzebna adaptacja kompem. Przed odpinaniem jakiejkolwiek wtyczki czujnika czy przepustnicy warto odłączyć klemę minusową.

Arturs1
11-09-2017, 20:53
Jakis czas temu czyszczona byla przepustnica i wlasnie te czujniki tez o ktorych piszesz.Moze mechanik niezbyt dobrze je wyczyscil albo ja juz jestem przeczulony .Zalalem do pelna na shell 95 oktanow.Bo od jakiegos czasu sobie eksperymentowalem z 97 lub 100 oktanow.Moze czas jezdzic tylko na 95.Tak jak inni pisza.Ale dzieki za podpowiedz.

Pigul20
03-10-2019, 13:16
Arturs1, czy rozwiązałeś problem wibracji na wolnych obrotach? Mam identyczny problem.

Arturs1
18-10-2019, 00:22
Witam,niestety problem drgań nadal wystepuje.Raz mocniej raz słabiej.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Można by jeszcze zdjąć pasek osprzętu i sprawdzić.U mnie minimalnie bicie ( boczne)ma dolne koło pasowe wału . Dodatkowym problemem jest szarpanie o którym to dość szeroko sie rozpisywałem.Nadal nie poradziłem sobie z problemem. Wymieniłem niedawno zawór upustowy powietrza i nadal nic. Do tych drgań chyba już troche przywykłem.