Zobacz pełną wersję : Tjet 120 km+lpg nie odpala na zimnym silniku
milosz219
08-06-2017, 23:23
Posiadam Tjeta od kilku miesiecy..Na zimnym silniku po nocy jest problem z odpaleniem.Brak jakichkolwiek błedów.Instalacja Landirenzo Lovato zalozona kilka miesiecy temu. Na poczatku nie bylo problemu z tą instalacją.Obecnie jestem po wymianie wtryskiwaczy i reduktora.Po mimo wymiany tych elementow problem dalej wystepuje. Dziwne są tylko wskazania czujnikow temperatury. Na skanerze OBD widnieje mi 48 st. na zimnym silniku.Po zagrzaniu silnik ma temp. 85 st.. Auto odpala za 2-3 razem i nie rowno pracuje.Pozniej jak się zagrzeje to jest ok.W ktorym miejscu znajduje się czujnik temperatury silnika w tej jednostce. Czy jest on kolektorze ssącym, bloku silnika czy przy termostacie plynu chlodzącego. Czy czujnik temperatury silnika a czujnik temp.plynu chlodzącego to to samo w tym silniku.Proszę o jakieś wskazowki gdzie moze lezec problem. Probowalem jezdzić na samej benzynie i problem znika, gazownik upiera się, że z instalacją g.jest wszystko ok.Gdzie znajdę czujniki odp.za temperaturę silnika i temp.wlotowego do silnika?Jakieś foto.
Probowalem jezdzić na samej benzynie i problem znika, gazownik upiera się, że z instalacją g.jest wszystko ok
Gazownik się upiera? OK, więc jaką jego zdaniem temperaturę ma przed parownikiem? (instalacja LPG powinna mieć zamontowany własny czujnik temperatury cieczy chłodzącej)
Na skanerze OBD widnieje mi 48 st. na zimnym silniku.
Błąd jak byk.
Czujnik temperatury powinien być w obudowie termostatu.
A problem z instalacją LPG jest taki, że można nie montować termometru i używać danych z OBD. Tylko że wtedy sterownik LPG widzi to samo co ECU (czyli nieprawidłową wartość) i włącza zasilanie gazem natychmiast po uruchomieniu silnika. Można z tym żyć, sam mam tak ustawione, ale nie każdy silnik i nie każda instalacja LPG dobrze znosi takie traktowanie (mnie to lotto, moje auto jest warte mniej więcej zero złotych a "zgazowanie" spłaciło się lata temu).
milosz219
09-06-2017, 05:59
Kazdy model ma gdzie indziej czujnik temperatury. Czy turbojet na przy termostacie?A sam termostat jest po prawej stronie pod czarną rurą.wymienia się sam czujnik? czy cały termostat?
Kazdy model ma gdzie indziej czujnik temperatury. Czy turbojet na przy termostacie?
Nie każdy, bo żadnej firmie nie opłaca się robić osprzętu pod jeden model silnika. Według tego:
FIAT ePER (http://eper.fiatklubpolska.pl/navi?FORCED=TRUE&LANGUAGE=6&GUI_LANG=6&SAVE_PARAM=LANGUAGE)
w twoim jest tak jak napisałem. Z pamięci też bym tak napisał, ale tym razem sprawdziłem.
A sam termostat jest po prawej stronie pod czarną rurą.wymienia się sam czujnik? czy cały termostat?
W ePer masz rysunki, tak będzie prościej. Czujnik temperatury jest elementem wymiennym, o ile dobrze pamiętam to jest nawet stosunkowo łatwo dostępny, przy odrobinie wprawy wymiana zajmuje kilka minut i nie wymagana spuszczania płynu chłodzącego (trochę pocieknie).
e_nornert
10-06-2017, 18:07
Skoro problem na benzynie znika tzn ze instalka zle ustawiona i tyle. Ewidentnie rozjezdza mapy na zimnym silniku. Wywalic to guano na koszt gazownika i zlaozyc staga w autoryzowamum warsztacie. Moj ma Stag i nie ma zadnych problemow. A w razie problemow widac na programie czasy wtryskow na gazie i benzynie -mozna skorygowac staga w zaleznosci od temp-zeby nie zamulal map zimn3go silnika kiedy ten odpala na benie
Witam. Mam identyczny problem. Na początku było wszystko ok. Problem ten pojawił się po ok. 30 000 km od zainstalowana LPG. Zaczął szarpać na zimnym silniku. Odpala ok. i po ok. 10-15 sekundach pracy zaczyna szarpać na zimnym silniku. jak się już rozgrzeje problem znika. po 2-3 jazdach na pb - problem również znika. Jeśli mogę wiedzieć co było przyczyną tego problemu i czy udało się go rozwiązać?
Zakręć gaz i podjedź do kogoś kto może zresetować mapy Tymczasowe benzyny (ja płaciłem 50zl) jeżeli problem ustąpi to na 100 procent mapa gazu się rozchodzi. . Po zresetowaniu map tymczasowych benzyny przejechałem 300km na benzynie i dopiero wtedy mapy zostały ustawione poprawnie i problem zniknął. Instalacja lpg Tech.
olsenoz nie trzeba płacić nikomu 50zł za reset map, wystarczy zakręcić butle i pojeździć kilka- kilkadziesąt km na samej benzynie, sterownik się sam nauczy prawidłowych wartości.
owszem po 2-3 jazdach na pb po kilkunastu kilometrach problem znika. i następne uruchomienia są ok. nie szarpie. Po jeździe w trasie na LPG też nie ma problemu na drugi dzień. problem szarpania na zimnym silniku pojawia się po krótkich jazdach/przebiegach na LPG. u mnie instalacja/sterownik LPG AGIS OBDcan. mam wrażenie jakby zalewało świece na zimnym silniku. czyli sterownik PB łapie chwilowo ustawienia z LPG ? i leje większą dawkę benzyny? - ale to tylko moje domysły.
Witam mam ten sam problem. Instalacja BRC. Przejechałem na niej 50000. Powiedz czy rozwiazales ten problem
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Cześć powiedz mi czy uporales się z tym problemem
e_nornert
24-09-2018, 21:18
Błąd jak byk.
Czujnik temperatury powinien być w obudowie termostatu.
.
Chyba sa 2 czujniki... jeden w bloku bada temp cieczy a drugi powietrza ..to chyba ten przy przepustnicy... mierzy tez cisnienie powietrza... niektorzy pisza ze to mapsensor ale to chyba nie jest mapsenzor
Czujnik temperatury silnika jest jeden, ten w obudowie termostatu. MAP-sensor jest po drugiej stronie silnika przy dolocie, a ten czujnik przy przepustnicy ( na rurze od intercoolera to czujnik ciśnienia doładowania.
e_nornert
24-09-2018, 22:27
Mes pokazuje 2 temp:
1. Temp silnika - czyli temp plynu
2. Temp powietrza... ta w takim razie jest z MAP sensora?
Map sensor to jest to co oznaczyłe strałką?
33650
To co zaznaczone strzałką to czujnik ciśnienia doładowania, a MAP-sensor jest pod osłoną silnika (prawie spod niej wystaje) z tyłu na kolektorze dolotowym na wysokości bagnetu.
e_nornert
24-09-2018, 23:35
To co zaznaczone strzałką to czujnik ciśnienia doładowania, a MAP-sensor jest pod osłoną silnika (prawie spod niej wystaje) z tyłu na kolektorze dolotowym na wysokości bagnetu.
I ten MAP sensor mierzy tez temp powietrza? A jesli nie on to który z czujników?
niektorzy pisza ze to mapsensor ale to chyba nie jest mapsenzor
Ale wiesz czy wydaje ci się?
Jest to typowy czujnik Bosch, zawierający we wspólnej obudowie czujnik ciśnienia i termistor. Taki "połączony czujnik ciśnienia i temperatury" ma 4 albo 5 pinów, typowo montowany jest w kolektorze dolotowym (jak sama nazwa wskazuje: MAP sensor = manifold absolute pressure sensor ).
e_nornert
24-09-2018, 23:52
Ale wiesz czy wydaje ci się?
.
Wydaje mi się:) Ok dzięki za odpowiedź. czyli on mierzy temp powietrz dolotowego również...
Nie jestem pewien czy to do końca jest czujnik. Zrobiłem tak jak jeden z kolegów z tego forum, pojeździłem parę dni na samej benzynie i auto odpalało bez problemu obroty idealne bez szarpania. A wczoraj rano próba przełączyłem na LPG pojeździłem trochę i dzisiaj ja do odpalania i lipa za trzecim razem a jak odpalił to szarpanie . Wydaje mi się że to mógł pójść jakiś wtrysk albo trzeba komputer przestawić i coś poustawiać. Ale to ustalę dopiero w przyszłym miesiącu bo dopiero wtedy mogę pojechać do gazownika ponieważ u mnie BRC jest tylko w Rzeszowie albo Tarnowie. Jak tylko coś ustalę z pewnością się podzielę .
e_nornert
28-09-2018, 11:10
Nie jestem pewien czy to do końca jest czujnik. Zrobiłem tak jak jeden z kolegów z tego forum, pojeździłem parę dni na samej benzynie i auto odpalało bez problemu obroty idealne bez szarpania. A wczoraj rano próba przełączyłem na LPG pojeździłem trochę i dzisiaj ja do odpalania i lipa za trzecim razem a jak odpalił to szarpanie . Wydaje mi się że to mógł pójść jakiś wtrysk albo trzeba komputer przestawić i coś poustawiać. Ale to ustalę dopiero w przyszłym miesiącu bo dopiero wtedy mogę pojechać do gazownika ponieważ u mnie BRC jest tylko w Rzeszowie albo Tarnowie. Jak tylko coś ustalę z pewnością się podzielę .
Zjawisko moze zalezec tez od temperatury na zewn.
Generalnie jednak jesli po jezdzie na benie problem nie wystepuje ato wina lezy tak jak ktos napisal po stronie instalacji LPG
Adam1982
28-09-2018, 12:22
Dokładnie , mapa gazowa mało precyzyjnie ustawiona powoduje rozjazd mapy benzynowej. Dlatego po jeździe na benzynie komputer uczy się prawidłowej mapy i auto odpala dobrze.
Potrzebny dobry gazownik i będzie miodzio.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.