PDA

Zobacz pełną wersję : wymiana rozrządu 1.4 T-jet 120 KM



bnbn1
13-05-2017, 23:40
witam

planuje wymienić rozrząd w moim doblo z silnikiem 1.4 t-JET 120 mustangów.

mam pytania do doświadczonych kolezanek i kolegów:

- z tego co sie zorientowałem to napinacz paska jest jak w każdym fire umiejscowiony pod łapa mocująca silnik, więc trzeba z prawej strony odkręcić silnik, o ile w punto ze stalową miską wystarczylo podeprzeć silnik od dołu to tutaj jest miska aluminiowa, wiec teraz pytanie czy ktoś mający doświadczenie, wie czy można tak samo bez obaw podeprzeć silnik? czy też go mocowac od góry ?

- czy konieczne jest zastosowanie blokady rozrządu czy też wystarczy po prostu starannie nanieść oznaczenia i założyć pasek ? bo jeżeli trzeba poluzowac koło napędzające wałek rozrzadu to blokada raczej niezbędna (nie problem można pożyczyc.... ale jak sie da bez to czemu tego nie zrobić)

- przejechał około 50 tyś km, czy wymieniać pompę płynu chłodzącego?? tak pytam bo w punto wytrzymała spokojnie ponad 100 tyś km (i nawet nie wyglądała na zużytą) ewentualnie tylko wymienić płyn chłodzacy, czy też nie kombinować i wymieniać?

- podobnei napinacz paska rozrządu czy go też wymieniać gdy tak mało przejechał (nie wiem jaki jest okres wymiany podyktowany przez producenta) ?

i to chyba wszystko w temacie, jak cos pominołem to śmiało mozna dopisać :-)

bnbn1
21-05-2017, 21:20
po rozpoznaniu tematu co wiem:

- dokumentacja od 1.4 t-JET przewiduje normalne podparcie silnika od spodu

- blokarę rozrządu powinno się stosować aby poluzowac koło napędzające wałek (wałki) rozrządu aby równomiernie napiąć pasek po jego obu stronach. mozna na upartego nanieść oznaczenia i założyć bez luzowania tego koła.

- co do pompy..to jeszcze to rozważę ale jak ma przejechać tylko następne 50 tyś... to wymienie dopiero po 100 tyś km.

- napinacz lepiej wymienić.

może po wymienaie zrobie jakiegoś tutoriala :-)

GonnaBePro
21-05-2017, 22:16
Mam mechanika który pracuje w ASO i ma swój warsztat - zapytałem go co ile rozrząd (przez to rozumiem cały komplet wraz z pompą itd) to mówił, że instrukcja przewiduje 120 tysięcy i tyle powinien przejechać ale realna wymiana to coś koło 100 tysięcy. Mowa oczywiście o 1.4 T-Jet, chociaż w 1.4 8v też jest podobnie - jeśli chodzi o interwały zmiany rozrządu.

bnbn1
21-05-2017, 23:04
Mam mechanika który pracuje w ASO i ma swój warsztat - zapytałem go co ile rozrząd (przez to rozumiem cały komplet wraz z pompą itd) to mówił, że instrukcja przewiduje 120 tysięcy i tyle powinien przejechać ale realna wymiana to coś koło 100 tysięcy. Mowa oczywiście o 1.4 T-Jet, chociaż w 1.4 8v też jest podobnie - jeśli chodzi o interwały zmiany rozrządu.

to akurat nie jest tajna informacja, bo jest w normalnej książce pojazdu, tuttaj bardziej chodzi o interwał wymiany pompy płynu oraz napinacza paska rozrządu tego już w ksiażce pojazdu nie ma, a np VW przewiduje wymianę paska co 120 tyś a pompy co 240 tyś km... może w fiacie jest podobnie.

swoja drogą ksiażka pojazdu fiata to mistrzostwo świata bo podaja dane jaki płyny i smary stosować a VW albo Hyunday tego juz nie robi i trzeba szukać w internetach, jak by to była informacja strategiczna decydująca o tym czy wygrają jakąś wojnę.

Pączek
09-10-2019, 13:47
Mam pytanie - czy w T-Jecie 120 KM jest jakieś czasowe ograniczenie wyzmiany rozrządu - np. 5 lat? Nie mam instrukcji do tej wersji Dobla. Natomiast w instrukcji do 1.4 95 KM nie ma takiego czasowego ograniczenia i jest polecone wymienić rozrząd co 120k km.

Pytam bo planuję kupić 5 letnie Doblo z T Jetem z nalotem około 60-70k km i zastanawiam się czy zmianiać rozrząd czy poczekać 2 lata.

Szary83
09-10-2019, 14:15
W instrukcji do TIPO masz taką notatkę dla rozrządu: niezależnie od silnika czy tjet czy 95KM
"Maksymalny zalecany przebieg to 120 000 km. Niezależnie od przebiegu pasek powinien być wymieniany co 6 lat. W przypadku uciążliwej eksploatacji
samochodu (strefy zapylone, szczególnie surowe warunki klimatyczne, bardzo niskie lub bardzo wysokie temperatury przez dłuższy czas, jazda po mieście,
długie postoje na biegu jałowym), maksymalny przebieg to 60.000 km i - niezależnie od przebiegu - pasek powinien być wymieniany co 4 lata."

mechanizator9
09-10-2019, 16:45
Pączek wpisz w google nowe Doblo instrukcja pdf to Ci wyskoczą strony z instrukcją do pobrania.

Tu jest link bezpośredni https://www.google.pl/url?q=http://dukiewicz.pl/wp-content/uploads/2016/06/pro-NOWE_DOBLO.pdf&sa=U&ved=2ahUKEwjH7sCAqI_lAhXKJ1AKHdF4DQkQFjABegQIChAB&usg=AOvVaw1oGolXQt0tWPUP_u7XYH1M.

Strona 197 rozrząd tak jak piszesz 120kkm lub 96miesiecy

rajtkezjusz
09-10-2019, 17:10
W instrukcji do TIPO masz taką notatkę dla rozrządu: niezależnie od silnika czy tjet czy 95KM
"Maksymalny zalecany przebieg to 120 000 km. Niezależnie od przebiegu pasek powinien być wymieniany co 6 lat. W przypadku uciążliwej eksploatacji
samochodu (strefy zapylone, szczególnie surowe warunki klimatyczne, bardzo niskie lub bardzo wysokie temperatury przez dłuższy czas, jazda po mieście,
długie postoje na biegu jałowym), maksymalny przebieg to 60.000 km i - niezależnie od przebiegu - pasek powinien być wymieniany co 4 lata."

W ASO zapytałem ,czy jeżdżąc po miasteczku -nie ma gdzie wrzucić 5 biegu ,bo same uliczki -to spełniam warunek "jazdy po mieście"? Otóż tylko taxi spełnia ten warunek podobno

bnbn1
10-10-2019, 23:43
Mam pytanie - czy w T-Jecie 120 KM jest jakieś czasowe ograniczenie wyzmiany rozrządu - np. 5 lat? Nie mam instrukcji do tej wersji Dobla. Natomiast w instrukcji do 1.4 95 KM nie ma takiego czasowego ograniczenia i jest polecone wymienić rozrząd co 120k km.

Pytam bo planuję kupić 5 letnie Doblo z T Jetem z nalotem około 60-70k km i zastanawiam się czy zmianiać rozrząd czy poczekać 2 lata.

w książce pojazdu to powinno być napisane, 120 tyś lub 5 lat, tak jest do mojego toczydla

swoja droga wymieniłem tylko pasek + napinacz, pompa poleci następnym razem

rajtkezjusz
11-10-2019, 16:25
Do zestawu wymian dołączacie filtr oleju przy turbinie ?

bnbn1
12-10-2019, 01:57
Do zestawu wymian dołączacie filtr oleju przy turbinie ?

jezeli masz na mysli śrube z filtrem na magistrali olejowej, to wymieniam co 60 tys km, nie zapomnij o nowych podkladkach.

darofiat
01-11-2019, 23:09
Ja tą śrubę co czwartą wymianę oleju wymieniam w swoim Diablo.