PDA

Zobacz pełną wersję : Punto II 1.2 8v - Problem z ABS



Rick
28-04-2017, 11:03
Witam,
Wymieniałem pełny komplet hamulców tył w Punto II.
Szczęki, cylinderki, bębny, sprężynki, linki ręcznego z nowymi sprężynkami i podkładkami..

Za pierwszym razem coś tarło w lewym kole - okazało się że to szczęki trą o bęben.
Po wielu zmaganiach okazało się że winna była górna sprężyna.

Udało się ogarnąć koła żeby wszystko ładnie hamowało i w końcu wyregulować ręczny.
No i wyjeżdżam samochodem - wszystko ładnie hamuje ale jak mocniej przycisnąłem hamulec pod pedałem Bzzzzzz.. Myślę co jest Ku..cze.. Jeszcze raz Bzzzz... Bzzzz.. Odbija ABS.. Ale nie zaświeciła się kontrolka.. Wrażenie takie jakby ktoś mnie raził prądem..

No to raz jeszcze kobyłki i jazda.. Wyczyściłem dobrze magnetyczne pierścienie od ABSu z tyłu ale brak zmian.. Dalej to samo. Póki co wyciągnąłem bezpiecznik bo kobita musi jakoś dojechać do pracy.. A wtedy działa cacy..

Mam kabel od Viakena dokładnie taki NAJLEPSZY interfejs USB VAG KKL we wtyku OBD2 PL (5408960276) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/najlepszy-interfejs-usb-vag-kkl-we-wtyku-obd2-pl-i5408960276.html) i FiatEcuScan ale nie mogę połączyć się z ABSem żeby sprawdzić błędy..

Co mogło się zepsuć? Jak się za to zabrać?

andrzejmc
28-04-2017, 12:10
Do pełnej diagnostyki Punto 2 potrzeba przejściówek A1 i A2 współpracujących z Vag KKl.
27722
https://viaken.pl/pl/adapter-do-interfejsow-elm327-i-kkl-dla-programu-multiecuscan-typ-1-zielony.html
https://viaken.pl/pl/adapter-do-interfejsow-elm327-i-kkl-dla-programu-multiecuscan-typ-2-czerwony.html
Sprawdż dokładnie pierścienie ABS czy nie są popękane.

Rick
28-04-2017, 14:03
Pierścienie całe..

Czyli używając tego kabla który mam
NAJLEPSZY interfejs USB VAG KKL we wtyku OBD2 PL (5408960276) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/najlepszy-interfejs-usb-vag-kkl-we-wtyku-obd2-pl-i5408960276.html)
i z tego co widzę przy Punto 2 1.2 8v 99' widnieje czerwone A1 przy modułach ABS.
Dokupuje czerwony adapter
https://viaken.pl/pl/adapter-do-interfejsow-elm327-i-kkl-dla-programu-multiecuscan-typ-2-czerwony.html
I poprzez złącze OBD2 i Multiecuscanem powinienem zdiagnozować ABS?

andrzejmc
28-04-2017, 14:12
Tak.
Ale może od razu kup i przejściówkę A1 (zieloną) to będziesz miał wszystko co potrzeba.

Rick
28-04-2017, 14:22
To chyba jednak zielony dla ABSu..
Bo widnieje A1 a przy zielonym jest również A1 :)
Adapter MES do ELM KKL MultiEcuScan typ 1 2 3 4 5 (6568368428) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/adapter-mes-do-elm-kkl-multiecuscan-typ-1-2-3-4-5-i6568368428.html)

andrzejmc
28-04-2017, 14:28
Najlepiej zapytaj we Viakenie który jest dedykowany do ABS-u.
Ja kupowałem w innej firmie komplet i miały pozamienianą numerację :!:

Rick
29-04-2017, 02:00
Chyba że zamiast przejściówki taki kabelek
Interfejs FIATECUSCAN FES Multiecuscan FIAT diag. (5215112828) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/interfejs-fiatecuscan-fes-multiecuscan-fiat-diag-i5215112828.html)
Tutaj niby pełny serwis..
Tylko dedykowany do Fiat Ecu Scan i nie wiem jak będzie z Multiecuscanem..

laska
29-04-2017, 21:29
Chyba że zamiast przejściówki taki kabelek
Interfejs FIATECUSCAN FES Multiecuscan FIAT diag. (5215112828) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.
Tutaj niby pełny serwis..
Tylko dedykowany do Fiat Ecu Scan i nie wiem jak będzie z Multiecuscanem..



Mam taki. W pandzie łączy z abs.

Rick
06-05-2017, 16:18
Niestety nie jest jeszcze tak jak powinno - opiszę to w następujący sposób..

Problemy
- Ocieranie bębnów o szczęki i problem z regulacją lewego koła
- Problem z wyregulowaniem ręcznego i jego poprawnym powrotem
- Problem z ABSem/Odbija przy każdym mocniejszym hamowaniu od 15-20km/h
- Piszczy pasek alternatora


1. Lewe tylne koło zaczęło bardzo trzeć/szumieć/ocierać,
2. Dlatego w obu kołach wymieniono szczęki hamulcowe, cylinderki, sprężynki, bębny, odpowietrzono układ, [BREMBO]
3. Po montażu prawe tylne koło obracało się bezproblemowe natomiast lewe ponownie ocierało,
4. Wymieniono linki ręcznego ze sprężyną i zatrzaskiem, ponieważ przy ustawieniu ręcznego lewa linka po zwolnieniu dźwigni słabo odbijała,
5. Przy próbie ustawienia ręcznego na nowych linkach brak znacznej poprawy,
4. Po wymianie górnej sprężyny szczęki w lewym kole na starą, problem z ocieraniem ustąpił,
5. Przy próbie regulacji ręcznego - koła delikatnie ocierają,
6. Podczas hamowania odbija ABS -już przy 15-20km/h przy każdym hamowaniu,
7. Brak błędów w układzie ABS - podłączane pod komputer,
8. Podczas jazdy z podpiętym komputerem w celu analizy systemu ABS, przy hamowaniu każdorazowo wyrzuca z połączenia podczas załączenia się ABSu.
9. Problem z ABSem pojawił się po wymianie hamulców - brak ingerencji w tylne czujniki ABS,
10. W międzyczasie zapaliła się kontrolka układu wspomagania - rok temu był naprawiany zimny lut w module - po jakimś czasie zgasła i już się nie świeci.


Wnioski
- Być może wina leży w elektryce/Często palą się żarówki
- Być może delikatne ocieranie jest normalne