Zobacz pełną wersję : Nie odpala, brak iskry, cyka przekaźnik pompo seicento 1.1
Może ktoś podpowie gdzie szukać problemu. Pacjent to seicento 1.1
Zaczęło się od nierównej pracy silnika, sprawdzona kompresja i do wymiany były pierścienie z tłokami na 3 i 4 cylindrze. Wszystko poskładane do kupy, na nowym rozrządzie, ale iskry brak, na dodatek po przekręceniu stacyjki cyka bez przerwy przekaźnik pompy. Przypuszczam że całkowity brak iskry i cykający przekaźnik mają wspólne źródło problemu tylko gdzie go szukać ?
jaki to silnik mpi czy spi?
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
w mpi lubią sterowniki silnika siadać
jest to spi
Biorę nawet poprawkę że może jednak rozrząd źle ustawiony, mimo że trzy razy sprawdzałem, ale nawet gdyby było źle to iskra i tak raczej być powinna. I do tego ten wspomniany wcześniej przekaźnik pompy co cyka jak seria z karabinu. a wcześniej wszystko było ok.
sandamiano
20-04-2017, 10:41
Posprawdzaj mas zwłaszcza te dla sterownika. Właśnie to sterownik kluczuje przekaźniki masą. Jeśli masz dwa przekaźniki (czerwony i czarny) mozesz podmienić na taki sam z kabiny na próbę.
Po zamontowaniu rozrządu dobrze ustawiłeś czujnik położenia wału? Jeśli nie podaje sygnału to nie będzie iskry no i chyba nie będzie też załaczenia przekaźnika bo sterownik jeśli przekręcisz kluczyk to przez kilka sekund załącza przekaźnik następnie wyłacza i załacza ponownie w chwili otrzymania sygnału z czujnika że silnik jest odpalany - takie zabezpieczenie. Jak widzisz wszystko jest połaczone
Masy sprawdziłem w pierwszej kolejności, przekaźniki też były zamienione. Co do czujnika wału to wcale nie był on demontowany, bo wymiana rozrządu tego przecież nie wymaga. A jeżeli nawet to raczej i tak ze względu na jego konstrukcję mocowania nie da się go inaczej ustawić, więc o jakim ustawieniu jego piszesz?
sandamiano
20-04-2017, 17:13
Wszystkie masy posprawdzane? Dla sterownika we wtyku powinny myć masy na pinie 17 i 34 rozpiske znajdziesz pewnie na forum. Co do czujnika to faktycznie nie trzeba demontować pomyliłem z SC 900 jak zmieniałem pasek i jak wymieniałem rozrząd w pandzie (ten sam silnik) to demontowałem ale chyba też nie musiałem ale posiłkowałem się książką typu "sam naprawiam" a tam napisano żeby zdemontować Może coś z immo Fiat code (jeśli posiadasz) Tam elektronika blokuje zapłon i wtrysk
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.