PDA

Zobacz pełną wersję : płyn chłodniczy- wysoka temperatura



astr85
11-04-2017, 23:32
jestem nowa na forum. Chciałabym uzyskać informacje, co może być przyczyną wyskakującego komunikatu o zbyt wysokiej temperaturze płynu chłodniczego i druga informacja plus kontrolka- sprawdź*silnik.

Dodam, że problem zaczyna występować tylko wtedy, gdy zaczyna robić się na zewnątrz ciepło. Zimą mam spokój.
Auto zostało podpięte kilkukrotnie do komputera i nie pokazuje tych błędów, które wyskakują nawet w momencie ich pojawienia się.*
3 razy wymieniono czujnik temperatury, 2 razy termostat. Byłam już u 8 mechaników i wszyscy rozkładają ręce. Co to może być?? Dodam, że podczas monitu tych błędów wskaźnik temperatury nigdy nie przekroczył połowy.

seth
11-04-2017, 23:55
Podłącz pod kompa. Pewnie czujnik temperatury który steruje wentylatorem jest do wymiany. Podłączenie do kompa na pewno wyjaśni usterkę

astr85
12-04-2017, 01:56
podłączono pod kompa i mimo, że wyskakuje info " zbyt wysoka temperatura płynu chłodniczego" lub "sprawdź silnik" nie pokazuje błędów

seth
12-04-2017, 07:29
Zobacz na krótko czy chodzi wentylator. Jeśli wentylator się wlaczy to rozgrzej samochód na postoju o obserwuj czy się uruchomi

rajtkezjusz
12-04-2017, 12:47
Podłącz pod kompa. Pewnie czujnik temperatury który steruje wentylatorem jest do wymiany. Podłączenie do kompa na pewno wyjaśni usterkę

Dokładnie też o tym pomyślałem. Miałem japońskie auto i tam były 2 czujniki temperatury . 1 był ten ogólny z którego sygnał wskazuje temperaturę na liczniku,oraz ma wpływ na parametry pracy silnika -odpięcie go wskazuje ikonkę silnika ,przejście silnika w tryb awaryjny. 2 czujnik ,to tylko czujnik 0-1 (zerojedynkowy) tzw termiczny na wiatraku chłodnicy. On ma swoje dane i załącza wiatrak ,gdy temp silnika jest zbyt wysoka.Nie ma on wpływu na ten czujnik główny. Mechanicy może skupiali się na tym głównym (tylko po co,skoro na desce temp wskazywało dobrą ?) ,a nie sprawdzili tego termika na wiatraku. Może być uszkodzony termik,albo coś z kabelkami przy tym czujniku ,albo sam moduł we wiatraku. Błędu konkretnego może nie pokazać,bo może nie być to opomiarowane w taki sposób,pokazuje ogólny od temperatury.

Leszek_70
12-04-2017, 13:32
witam
Kolega rajtkezjusz dobrze radzi uruchomić auto na postoju i czekać aż się zagrzeje do odpowiedniej temperatury powinien załączyć się wentylator chłodzenia silnika jeżeli to nie nastąpi uszkodzony jest termik na wiatraku lub sam wiatrak. Najlepiej przed uruchomieniem auta podłączyć wentylator na krótko czy jest sprawny, jeśli na krótko będzie chodził poprawnie, i przekaźnik od wentylatora będzie sprawny także do sprawdzenia przy okazji, to właśnie uszkodzony jest termik odpowiadający za pracę wentylatora.

rajtkezjusz
12-04-2017, 15:53
to kolega Seth radził,ale to 1 rzecz do przetestowania to termik i sprawność wentylatora. Czasem mozna zastosować termik z inną temperaturą załączania,ale to inny temat .

astr85
13-04-2017, 01:14
jutro odstawiam do mechanika, zasugeruje mu Wasze odpowiedzi. Dziękuję i dam znać, co wyszło.

bubuu77
13-04-2017, 08:01
kilka lat temu w marei miałem przypadek że zagotował się płyn podczas jazdy w korku,sprawdziłem wentylator i niby wszystko ok ale po dokładnym sprawdzeniu okazało sie że nie działał 1 bieg pracy wentylatora a był tylko 2 bieg który widać po pewnym czasie jazdy w korku i wysokiej temperaturze na zewnątrz nie wyrobił z chłodzeniem.winny był uszkodzony czujnik termiczny wentylatora.może być kilka innych przyczyn Twojej usterki jak piszą koledzy wyżej i tak trzeba je zweryfikować.

astr85
18-04-2017, 11:15
Witam, odebrałam auto i mechanik się poddał. Konsultował z serwisem fiata i w fiat Bravo 1.9diesel z 2009 jest tylko jeden czujnik temperatury(podobno) wentylatorem steruje komputer. Podłączył auto ko komputera i skok temperatury jest na ułamek sekundy i wraca do normy, ale komputer już wylapuje błąd. Co dziwne po odpaleniu za każdym razem 5raz błąd silnika i temperatury znika. Ps. Probowane wszystkie Wasze pomysły, macie jeszcze jakieś?

rajtkezjusz
19-04-2017, 00:08
Błąd zniknie,jeśli po teście samodiagnozy nie ma sygnału powodującego . Chmm,z tego co piszesz ,to zostaje sprawdzić instalację elektryczną od czujnika poprzez kostki połączeniowe itd . Sygnał błędu ,to nic innego niż impuls elektryczny o odp wartości.Elektryk,mechatronik może by się podjął ,zmierzył oporności kabelka odpowiedniego,albo ..położył nowy kabelek z pkt A do B

moris10
19-04-2017, 07:59
Jak dobrze kojarzę jako czujnik temperatury zastosowany jest element NTC. Więc ktotkotrwaly skok temperatury może być spowodowany zawarciem w instalacji czujnika.
Ostatecznie problem z samym ecu.

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

mati8201
19-12-2017, 22:14
Czy udało sie rozwiązca ten problem bo ma podobny