PDA

Zobacz pełną wersję : Seicento 1.1 MPI - Wkręca się tylko do 3000rpm



sekuwrc
26-02-2017, 23:42
Witam
Problem jest następujący. Silnik wkręca sie tylko do ok 3000 obr/min. Zapla się Chceck Engine , odcina zapłon lub/i paliwo obrty spadją i zaczyna pracowac/jechać normalnie jak oborty dojdą do 3tyś znowu to samo. Odpala normalnie na wolnych pracuje normalnie, normalnie przyspiesza aż do 3tyś obrotów. Objawy wystepuja zarówno na wolnych obroach jaki i podczas jazdy, na zimnym i ciepłym silniku.
Odczyty z komputera nie pokazują zadnych błedów podczas tych "anomalii". Zanim usterka nastąpiła pojawiał sie co jakiś czas bład 0130 - Sonda Lambda przed katalizatorym tzw. regulacyjna. Natomiast obserwowałem wykresy obydwu sond podczas jazdy i wydaje mi się ze są poprawne.
Obserwacja: kiedy wystepuje usterka słychać ciche cyknięcie jakby przekaznika w okolicy sterownika/komputera

Artur45672
27-02-2017, 14:58
Chodzi w trybie awaryjnym, tzw. tryb serwisowy, w cinquecento jeszcze tego nie było, w seicento jest. Bzdura totalna.

bzykol
27-02-2017, 15:18
Temat jest o seicento 1.1 a nie Twoim cienkim 700.

Jakie błędy zapisały się na komputerze teraz?

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

Artur45672
27-02-2017, 15:40
Nic nie nawaliło tylko komputer zdurniał, dlatego te tryby awaryjne to bezsens, chceck engine, czyli awaria silnika w zdrowym tłumaczeniu, ale to awaria urojona przez komp, przedmuch na kolektorze, albo świece, kom informuje, że źle przepala mieszankę z tąd ten komunikat. Wiem, ale w cienkim nie ma lambda ani Check Engine i z bani.

sekuwrc
27-02-2017, 18:54
Komputer nie pokazuje żadnych błedów. Jezdziłem z podpiętym kompem i w momencie właczenia Check Engine nie wyrzuca żadnego błedu, co dla mnie jest dziwne. Skoro jest reakcja to musi być przyczyna, która powinna zostać zapisana. Obserwowałem wskazania sond lambda wg mnie są poprawne bez anomalii. Świece z przewodami był wymieniane. Komputer nie pokazaywał żadnych błedów związanych ze świecami. Czasami zdażało się że wyskakiwał bład 1 lambdy, co może wskazywac na czasami wystepujące niewłaściwe spalanie, ale to tylko moje osobiste domysły.
Zastanawia mnie wskazanie czujnika spalania stukowego dla 3 cylindra jego wartość to ok 0,6 na pozostałych cylindrach jest ok 1

andrzejmc
27-02-2017, 21:22
Jakim programem robiłeś diagnostykę?

sekuwrc
27-02-2017, 22:29
Diagnostykę robiłem MultiEcuScan 3.5

Dzisiaj wyczyściłem przepustnice, przy okazji okazało się że nowe kable NGK są felerne. Nietety nie udało się przeprowadzić autoadaptacji silników krokowych bo wkreca sie tylko 3000 obrotów :/

andrzejmc
28-02-2017, 00:09
Coś podobnego miał znajomy w swoim Sportingu odcinało obroty przy ok.2000-2500 winny był potencjometr położenia przepustnicy,jakbyś miał możliwość podmiany najlepiej całej kompletnej.

sekuwrc
28-02-2017, 00:38
Musiałbym zakupić drugą przepustnicę. Chyba że ktoś oglądający ma takową i jest z Warszawy lub okolic i mółgby użyczyć jej w celu diagnostyki. Musze podjechać do specjalisty od wydechów i sprawdzić czy czasami katalizator nie jest dziurawy gdzieś czytałem że to może mieć wpływ.

Mani3k
02-03-2017, 08:16
Na moje oko może być do wymiany czujnik położenia wału/wałka...

patgaw
02-03-2017, 16:54
czujnik polozenia przepustnicy mozna normalnie tez programem sprawdzic nawet na zgaszonym silniku

sekuwrc
09-03-2017, 00:49
Mani3k miał racje przyczyną był uszkodzony czujnik położenia wału. Dzięki za pomoc