PDA

Zobacz pełną wersję : Seicento 1.1 mpi pracuję na 2 cylindry



freestylo
22-02-2017, 15:54
Witam w czasie normalnej jazdy auto zaczęło pracować na 2 cylindry. Silnik 1.1MPI rok 2003. Świece siedzą nowe, jak silnik pracuje odpinam 2 wtyczki od prawej strony do wtrysków jest zero reakcji, wkładam z powrotem na miejsce i odpinam po kolei z lewej strony i po wyciągnięciu wtyczki silnik gaśnie wkładam z powrotem, następnie 2 wtyczka też gaśnie. Ale podmieniłem 2 wtyczkę z trzecią i silnik chodził na 2 cylindrach dalej. Jak zdiagnozować coś więcej? jakieś sugestie?

Artur45672
22-02-2017, 19:05
Nie możliwe, bo mpi to pełny elektronic, jedyne co można zrobić, to jedź do fiata na obd. Bo przy mpi to nikt duchem świętym nie jest, czy coś wyskoczyło na desce rozdzielczej.

sandamiano
22-02-2017, 19:43
Witam w czasie normalnej jazdy auto zaczęło pracować na 2 cylindry. Silnik 1.1MPI rok 2003. Świece siedzą nowe, jak silnik pracuje odpinam 2 wtyczki od prawej strony do wtrysków jest zero reakcji, wkładam z powrotem na miejsce i odpinam po kolei z lewej strony i po wyciągnięciu wtyczki silnik gaśnie wkładam z powrotem, następnie 2 wtyczka też gaśnie. Ale podmieniłem 2 wtyczkę z trzecią i silnik chodził na 2 cylindrach dalej. Jak zdiagnozować coś więcej? jakieś sugestie?
Jesli masz mały sterownik silnika IAW 59F to możliwa jest usterka tego sterownika tzn o ile mi wiadomo obwód kontroli cewki zapłonowej jest uszkodzony i sterownik w celu ochrony katalizatora nie dopuszcza do wtryskiwania paliwa mysląc że nie dojdzie do jego spalenia w vylindrze. Jeśli miałbyś instalację LPG II generacji to silnik by pracował poprawnie bo fizycznie jednak ten obwód jest sprawny a sterownik odczytuje to jako usterkę i nie podaje paliwa. Dletego po odpięciu wtryskó zero reakcji. Takie moje sugestie ale jestem człowiekiem (podobno) i moge się mylić

Artur45672
22-02-2017, 20:55
I tak czy tak wziąć, go na obd i tyle, a w kablach nie grzeb, bo jak pokwasisz, wiązkę, to będziesz miał, wymiana wiązki zapomnij.

sandamiano
22-02-2017, 21:07
Tak diagnostyka to podstawa ale w przypadku tej usterki może nie pokazać żadnych błędów

Artur45672
22-02-2017, 21:27
Żeby było śmiesznie może to być alternator.

andrzejmc
22-02-2017, 22:06
Jesli masz mały sterownik silnika IAW 59F to możliwa jest usterka tego sterownika tzn o ile mi wiadomo obwód kontroli cewki zapłonowej jest uszkodzony i sterownik w celu ochrony katalizatora nie dopuszcza do wtryskiwania paliwa mysląc że nie dojdzie do jego spalenia w cylindrze. Jeśli miałbyś instalację LPG II generacji to silnik by pracował poprawnie bo fizycznie jednak ten obwód jest sprawny a sterownik odczytuje to jako usterkę i nie podaje paliwa. Dlatego po odpięciu wtrysków zero reakcji. Takie moje sugestie ale jestem człowiekiem (podobno) i moge się mylić

To jest typowa usterka tego sterownika-znana od dawna.
Przyczyną uszkodzeń jest najczęściej przegrzanie.
Do naprawy takie sterowniki wysyłałem tutaj:Naprawa sterownika silnika FIAT | Wysyłkowa Naprawa Elektroniki Samochodowej | Sterowniki silnika i ABS | ElektroBip.pl (http://elektrobip.pl/sterownik-silnika-fiat-naprawa/)

freestylo
23-02-2017, 00:19
Wg fiat ecu scan hardware number mam:
IAW4AFHW204,
Magneti marelli IAW 4AF/4EF/59F/5AF
Na samym zaplonie jest tak:
Jako knock sensor signal:
Cyl 1. 3.084v
Cyl 2. 3.045v
Cyl 3. 0.083v
Cyl 4. 0.083v

Dodam że po odpaleniu wartosci te są inne ale się wyrównują.

Na desce nic nie wyskoczyło

Upg pol roku temu zmieniane (tylko upg+inne uszczelki)