PDA

Zobacz pełną wersję : turbo i maglownica - pytania



szan
17-02-2017, 11:27
Witajcie!

Potrzebuję porady w związku z rzeczami w temacie. Sytuacja jest następująca- mam dwa niepokojące mnie objawy.
1 - przy mocniejszym przyspieszaniu, jeśli puszczę gaz w okolicy 2-2,5 tys. obrotów (bądź wcisnę sprzęgło by zmienić bieg - i tu tylko raczej z 2 na 3-kę i z 3 na 4-kę) słyszę dziwny dźwięk z okolic turbo. Jakiś taki gumowy, zasysający, ciężko go opisać. Jeśli przyspieszam delikatnie albo nie jestem w powyższym zakresie obrotów dźwięku nie słychać.
2 - przy prędkości powyżej ok 40-50km/h przy mocniejszych łukach w lewo, czuję w pewnym momencie delikatny opór na kierownicy, jakby mi ją ktoś przytrzymał. Nie dzieje się to zawsze. W prawo wszystkie łuki idą płynnie, delikatnie. Tak samo przy niskich prędkościach, skrzyżowaniach itd, skręcanie w obie strony działa płynnie.
Po zostawieniu auta w warsztacie, dowiedziałem się, że 1 - ten dźwięk to delikatny luz na turbo, mogę spokojnie parędziesiąt tys. na tym zrobić, 2 - zawieszenie ok, zbieżność ok, przekładnia też nie wymaga roboty, nic nie cieknie itd.

I tu pytanie, czy któryś z forumowiczów miał może podobne objawy? Mam zaufać tej opinii czy też szukać innego mechanika?

maka131
17-02-2017, 11:59
ad 2
to że olej nie cieknie, nie znaczy że jest sprawna. czy warsztat tylko wizualnie ocenił stan przekładnie, czy chociaż ktoś ja dotknął i sprawdził czy na listwie jest wyczuwalny luz.
dobrze byłoby zdjąć osłony gumowe z przekładni i sprawdzić wizualnie jak wyglądają listwy, może smaru mało i któraś się zacina.

ja jak jeździsz na jakiejś drodze szutrowej lub po kostce nie wyczuwasz na kierownicy i nie słyszysz delikatnego pukania?
może psuje się krzyżak w układzie kierowniczym, ten co łączy maglownice z kierownica.

26677

szan
18-02-2017, 15:43
hm, ciężko powiedzieć czy sprawdzili to do porządku - założyłem, że tak, ponieważ gość powiedział, że na jednej osłonie był olej, jakby coś było wycieknięte ale nic takiego nie stwierdzili... No nic, trzeba będzie jechać w inne miejsce.
A ad. 1? Ktoś coś?

manic
20-02-2017, 23:17
Ad2. Sprawdź łożyska amortyzatorów, możliwe, że część kulek się zatarło i ciężko amorek obraca co przekłada się na powrót kierownicy.




może psuje się krzyżak w układzie kierowniczym, ten co łączy maglownice z kierownica.

26677


Czy ten krzyżak zaznaczony na czerwono jest wymienialny i czy występuje jako część zamienna?