Zobacz pełną wersję : Krawężnik i układ kierowniczy
Witam
Niestety dziś uszkodziłem auto ;/ Wpadłem w poślizg i kontrując, z kołami skręconymi w lewo, uderzyłem w krawężnik. Nie było dużej prędkości ale wystarczyło. Opona jest cała, felga na rancie - widać tarcie, koła skręcają zarówno w lewo jak i w prawo, ale niestety kierownica (chodzi lekko ciężej) sama nie odbija (jeśli skręcę koła trochę/mocno w prawo (czy w lewo) kierownica tak zostaje i sam muszę ją odbijać). Co mogłem uszkodzić - czy to wahacz czy już coś poważniejszego i ile może wynosić naprawa? Z góry dziękuję za pomoc.
lorak06073
15-02-2017, 09:27
zobacz drążek kierowniczy.
czego i w jaki sposób mam szukać?
Leszek_70
15-02-2017, 13:03
Uszkodzenie układu kierowniczego. Zacznij od wahacza dolnego, zwrotnica koła przedniego( napewno będzie krzywa, nie będzie możliwości ustawienia ponownej zbieżności kół), kolumna mc persona, drążek kierowniczy, maglownica.
Witam ponownie. Okazało się, iż do wymiany jest przekładnia kierownicza. Kwota to 500zł ze zbieżnością (315zł część + reszta usługa) - tutaj pytanie - czy to adekwatna cena do naprawy? Na allegro przekładnie można kupić od 150 zł (nie wiem jak z jakością i co to za firmy), natomiast gdzieś indziej wyczytałem ze taka przekładnia (lepszej jakości) to koszt 233 zł. Muszę to naprawić ale dość spory % wartości auta to właśnie ta naprawa i chciałbym zminimalizować jej koszty.
Dodatkowo wyszło, że do naprawy mam łożysko koła tylnego (lewe) - stuka, prawy tył ciężej chodzi - linka? No i klocki i tarcze (360zł ;/) - to już z tatą zrobię. Sypie się autko ;/
Na koniec pytanie - czy przekładnia w Seicento jest równoważna z maglownicą (jestem zielony z mechaniki samochodowej)?
Ktoś jest w stanie pomóc z odpowiedzią? :)
andrzejmc
26-02-2017, 17:26
https://pl.wikipedia.org/wiki/Przek%C5%82adnia_kierownicza:lol:
W Seicento masz przekładnię zębatkową.
Do wymiany był układ kierowniczy (+ końcówki wymieniłem bo dokupiłem profilaktycznie) - za wymianę dałem dość sporo - 320 ze zbieżnością i wyważeniem przodu. Części 120+15 układ + transport, 40+7 -2x końcówka+ transport. Po wymianie niestety kierownica obciera o osłonę przy skręcie - będę musiał zareklamować (mam nadzieje, że drążek kierowniczy nie jest zgięty, a coś źle przykręcili bo dojdą dodatkowe koszty ;/)
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.