PDA

Zobacz pełną wersję : Krawężnik i układ kierowniczy



drathir
15-02-2017, 00:27
Witam

Niestety dziś uszkodziłem auto ;/ Wpadłem w poślizg i kontrując, z kołami skręconymi w lewo, uderzyłem w krawężnik. Nie było dużej prędkości ale wystarczyło. Opona jest cała, felga na rancie - widać tarcie, koła skręcają zarówno w lewo jak i w prawo, ale niestety kierownica (chodzi lekko ciężej) sama nie odbija (jeśli skręcę koła trochę/mocno w prawo (czy w lewo) kierownica tak zostaje i sam muszę ją odbijać). Co mogłem uszkodzić - czy to wahacz czy już coś poważniejszego i ile może wynosić naprawa? Z góry dziękuję za pomoc.

lorak06073
15-02-2017, 09:27
zobacz drążek kierowniczy.

drathir
15-02-2017, 12:50
czego i w jaki sposób mam szukać?

Leszek_70
15-02-2017, 13:03
Uszkodzenie układu kierowniczego. Zacznij od wahacza dolnego, zwrotnica koła przedniego( napewno będzie krzywa, nie będzie możliwości ustawienia ponownej zbieżności kół), kolumna mc persona, drążek kierowniczy, maglownica.

drathir
24-02-2017, 18:45
Witam ponownie. Okazało się, iż do wymiany jest przekładnia kierownicza. Kwota to 500zł ze zbieżnością (315zł część + reszta usługa) - tutaj pytanie - czy to adekwatna cena do naprawy? Na allegro przekładnie można kupić od 150 zł (nie wiem jak z jakością i co to za firmy), natomiast gdzieś indziej wyczytałem ze taka przekładnia (lepszej jakości) to koszt 233 zł. Muszę to naprawić ale dość spory % wartości auta to właśnie ta naprawa i chciałbym zminimalizować jej koszty.

Dodatkowo wyszło, że do naprawy mam łożysko koła tylnego (lewe) - stuka, prawy tył ciężej chodzi - linka? No i klocki i tarcze (360zł ;/) - to już z tatą zrobię. Sypie się autko ;/

Na koniec pytanie - czy przekładnia w Seicento jest równoważna z maglownicą (jestem zielony z mechaniki samochodowej)?

drathir
26-02-2017, 15:52
Ktoś jest w stanie pomóc z odpowiedzią? :)

andrzejmc
26-02-2017, 17:26
https://pl.wikipedia.org/wiki/Przek%C5%82adnia_kierownicza:lol:
W Seicento masz przekładnię zębatkową.

drathir
21-03-2017, 16:02
Do wymiany był układ kierowniczy (+ końcówki wymieniłem bo dokupiłem profilaktycznie) - za wymianę dałem dość sporo - 320 ze zbieżnością i wyważeniem przodu. Części 120+15 układ + transport, 40+7 -2x końcówka+ transport. Po wymianie niestety kierownica obciera o osłonę przy skręcie - będę musiał zareklamować (mam nadzieje, że drążek kierowniczy nie jest zgięty, a coś źle przykręcili bo dojdą dodatkowe koszty ;/)