PDA

Zobacz pełną wersję : Croma 1.9 ciężko odpala



Daro73
13-02-2017, 00:30
Tym razem problem z odpalaniem mam w Cromie 1.9
Generalnie jest tragedia z odpalaniem po dłuższym postoju w mroźne dni, rano odpala bardzo ciężko, potrafi odpalić dopiero po kilkunastu próbach
Akumulator podładowałem, jest na nim napięcie około 12,6V a więc dobre
Dopiero niedawno uporałem się z uszkodzonym zaworem EGR, objaw był taki że auto nie miało mocy "od dołu" po próbnym zaślepieniu blaszką z konserwy
auto odzyskało moc, mam też wrażenie że lepiej odpalało, udało mi się odpalić Cromę za pierwszym razem
Po włożeniu częściowej zaślepki która była założona wcześniej z 4 otworami mam wrażenie że pali gorzej, nie wiem czy ma to wpływ ale przy okazji montowania zaworu EGR szlag trafił jeden z gwintów, tak że jedna z dłuższych szpilek zaworu EGR nie trzyma
Jak już odpali to przez krótką chwilę czuć że silnik dostaje wibracji ale po chwili pracuje już normalnie, nie ma "efektów" w postaci dymienia czy spadku mocy
Przez kilka godzin Croma zapala od razu, po postawieniu na noc, są zawsze problemy
Przy okazji montażu EGR czyściłem czujnik ciśnienia doładowania, jest sprawny testowany w MES
Znajomi straszą mnie padającymi wtryskami, jak to sprawdzić w MES, jakie różnice powinny już budzić niepokój

desmo999
13-02-2017, 00:44
A swiece masz dobre?
Mozesz korekty wtryskow sprawdzic w mes lub zrobic test przelewowy. Lub wywalic wtryski i zawiezc do sprawdzenia.

Daro73
13-02-2017, 01:05
Świec boję się ruszać, jak znam życie to podczas ich wykręcania na pewno je urwę
Jedyne co planuję zrobić to zasilić je bezpośrednio z plusa akumulatora
Korekty wtrysków sprawdzałem wcześniej, wydaje mi się że nie było specjalnych różnic ale dla pewności sprawdzę je na spokojnie

bronx
13-02-2017, 12:35
1. log rozruchowy
2. sprawdzić świece żarowe
3. odpiąć czujnik temp na termostacie i zobaczyć jak zapala

Daro73
13-02-2017, 13:41
Mam nadzieję że problem okazał się błahy
Dzisiaj po dwóch dniach postoju Cromy nie udało się odpalić za pierwszym razem, za drugim też nie
Wtedy wpadłem na pomysł aby podgrzać filtr paliwa i Croma odpaliła
Przypomniałem sobie że w zeszłym roku zmieniałem filtr paliwa po przebojach z kiepskim paliwem,
Problem zaczął się od tego kiedy wyjechałem na północ Polski, tam po pierwszych przymrozkach -5 był rano problem z odpaleniem
Nowy wkład już jedzie, zobaczę co będzie po wymianie
Czeka mnie też wymiana akumulatora, mimo że niedawno go ładowałem dzisiaj pokazał 12.1V

bronx
13-02-2017, 14:11
Ten log rozruchowy pokazałby że problem jest paliwo przed lub za pompą.
To gdzie Ty i co tankujesz ??? jak -5 zabiło filtr ???????????? ....

luk202
13-02-2017, 15:45
Sorki za OT, ale dla takiej dupereli nie chcę zakładać: czy to norma, że po zdjęciu rury idącej z turbo do IC auto nie odpali?. Właściwie zagada ale po 1-2 sec gaśnie. Niby logiczne bo nic mu nie dmuchnie powietrza ale w takim razie pozostaje zdjęcie dolotu z przepustnicy?

maka131
13-02-2017, 15:52
a po co chcesz to ściągać? nie lepiej jeździć z założoną rurą :)
a próbowałeś zdejmować na odpalonym silniku? raczej nie powinien wtedy zgasnąć.

luk202
13-02-2017, 16:38
a po co chcesz to ściągać? nie lepiej jeździć z założoną rurą
a próbowałeś zdejmować na odpalonym silniku? raczej nie powinien wtedy zgasnąć.

chciałem sprawdzić czy turbo nie dmucha olejem.

Daro73
13-02-2017, 19:47
Ten log rozruchowy pokazałby że problem jest paliwo przed lub za pompą.
To gdzie Ty i co tankujesz ??? jak -5 zabiło filtr ???????????? ....


Podejrzewam że było to jeszcze letnie paliwo a tam wyskoczył mały mrozek i zaczęły się problemy
Odnośnie paliwa to żona zatankowała jakąś berbeluchę, musiałem jechać z kompem i interfejsem diagnostycznym aby kasować błędy bo zatkał się DPF

bronx
13-02-2017, 20:49
Sorki za OT, ale dla takiej dupereli nie chcę zakładać: czy to norma, że po zdjęciu rury idącej z turbo do IC auto nie odpali?. Właściwie zagada ale po 1-2 sec gaśnie. Niby logiczne bo nic mu nie dmuchnie powietrza ale w takim razie pozostaje zdjęcie dolotu z przepustnicy?
Raczej logiczne jest tak że na jalowym turbo nie ładuje.
Jak odepniesz rure za turbina to silnik normalnie powinien działać tak jak wolnossacy bez doladowania

luk202
13-02-2017, 22:10
Też tak uważałem Bronx. Ale dlaczego silnik jednak gaśnie?

bronx
14-02-2017, 00:56
Ja tak nie uważam, ja to wiem że ma działać, nie raz odpalam tak
Czemu u Ciebie gaśnie, hm
A przepustnicy gaszacej nie zamyka??

luk202
14-02-2017, 10:00
bardzo możliwe. Ale zabij mnie, a nie wiem jak to sprawdzić i dlaczego tak się dzieje. Po założeniu rury wszystko śmiga aż miło.

bronx
14-02-2017, 10:19
odłącz rurę z dolotu kolektora dolotowego i nie powinno gasnąć.

desmo999
14-02-2017, 10:58
Załóż spowrotem rurę i sie nie przejmuj pirdołami:)Lepsze jest wrogiem dobrego jak auto chodzi to sie nie grzebie na siłę:)

bronx
14-02-2017, 11:09
Święte słowa :)

nowszy_00
18-03-2017, 19:41
TO może i ja się podłczę :) Mój problem polega na tym że auto kilka razy odpaliło mi na dwóch cylindrach potelepało silnikiem chwilę i zgasł.
Następnie musiałem troszkę dłużej przytrzymać kluczyk celem odpalenia auta. Co mogło być tego przyczyną? Słaby akumulator?

maka131
19-03-2017, 09:20
Podłącz pod prostownik i sprawdź.
Ja bym jeszcze sprawdził kompresje, filtr paliwa, wtryskiwacze.
Dobrze byłoby podłączyć pod kompa.

kanzas
04-07-2020, 16:49
Witam
I mnie dotknął problem z ciężkim odpalaniem auta. Np. rano albo jak postoi dłużej. Odpala za drugim, trzecim razem po dłuższym hehłaniu :)
Pierwsze co zrobiłem to wyciągnąłem wtyczkę od czujki temp. No i bingo. Autko odpala od strzału. A próbowałem kilka razy po różnych okresach
przestoju.
To kupiłem nowy czujnik, zamontowałem i problem wrócił!!!
Teraz pytanie czy muszę najpierw wykasować błąd engine, bo się pokazuje cały czas.
I jaka rezystancja jest na tym czujniku. Na starym mam 2k om a na nowym 1,6. Może ten nowy też jest walnięty?
Może jakaś podpowiedź.

lisekg
04-07-2020, 18:14
Podłącz komputer i sprawdź parametry w tym temperaturę jak chcesz ... :cool:
To że silnik zapala na odłączonym czujniku takim czy innym nie oznacza, ze czujnik jest uszkodzony tylko, że sterownik inaczej wysterowuje wtedy dawkę ( z innej mapy ) i kąt wtrysku paliwa... Tak więc to nie przyczyna twoich problemów w mojej ocenie...
Problemem może być zbyt niskie obroty silnika podczas rozruchu a to może powodować np nie podawanie paliwa z powodu uszkodzonego akumulatora lub rozrusznika... lub zbyt niskie ciśnienie paliwa podawane na szynę przez pompę/nastawnik lub kilka innych przyczyn w tym lejace wtryskiwacze które nie pozwalaja na zbudowanie ciśnienia paliwa...

kanzas
05-07-2020, 18:32
dzięki @lisekg
Odpaliłem w końcu MES-a. Tak wygląda pierwszy log:
Zaskoczył za drugim razem.

38543

lisekg
05-07-2020, 18:39
Masz bardzo niskie obroty silnika ( za niskie ) podczas uruchamiania - pracy na rozruszniku...
Akumulator, przewody, klemy, masa, rozrusznik... szukaj tam

kanzas
05-07-2020, 18:45
180 to mało?

lisekg
05-07-2020, 19:44
180 to mało?

Tak.. to za mało

Braval
05-07-2020, 21:14
Pompa CR slabe cisnienie daje,takie cus musisz zapodac1?
http://https://allegro.pl/oferta/ciezko-i-trudno-zapala-diesel-audi-vw-opel-bmw-6722883285
Pozdrawiam z wczasów:lol:

zabezp
05-07-2020, 22:54
Pompa CR slabe cisnienie daje ...

Jak rozrusznik słabo kręci i obroty są za małe to i ciśnienie małe.

lisekg
06-07-2020, 10:34
Pompa CR slabe cisnienie daje,takie cus musisz zapodac1?
http://https://allegro.pl/oferta/ciezko-i-trudno-zapala-diesel-audi-vw-opel-bmw-6722883285
Pozdrawiam z wczasów:lol:

Pytanie czy przy niskich obrotach silnika podczas rozruchu sterownik pozwala na podanie paliwa... Pewnie NIE :!: i dopiero w trybie awaryjnym czyli z odpiętymi czujnikami przechodzi na inne mapy wtrysku i odpala...

Braval
06-07-2020, 20:34
Więc kolega niech wymienia wszystko po kolei, aku, rozrusznik, pompe, moze wtryski, można mapę nową wgrać.Tylko czy warto ladowac srodki w auto warte kilka tys. ktorego wartosc i tak spada drastycznie. Ja zakupilem podobne urżadzenie do bravki i za zaoszczedzoną kaskę ,bawię obecnie na wczasach , pijąc Wasze zdrowie drodzy forumowicze!:drinkers::crazy:

kanzas
11-07-2020, 15:29
OKI I dzięki za odpowiedzi. Ale. Jeżeli przykładowo rozrusznik słabo kręci to dlaczego
wzorowo odpala po np. 2 godzinach postoju?

zabezp
11-07-2020, 16:34
...Jeżeli przykładowo rozrusznik słabo kręci to dlaczego
wzorowo odpala po np. 2 godzinach postoju?

Bo silnik częściowo jest już cieplejszy i są mniejsze opory na przykład.
Żeby to potwierdzić to zrób jeszcze jeden log przy takim rozruchu np. po dwóch godzinach i popatrz na obroty.
Z twojego pierwszego logu wynika, że podczas pierwszego kręcenia rozrusznikiem miałeś obroty ok. 180 i nie chciał zapalić, a za chwilę przy drugiej próbie obroty były powyżej 200 i zapalił od strzała.

lisekg
13-07-2020, 13:37
OKI I dzięki za odpowiedzi. Ale. Jeżeli przykładowo rozrusznik słabo kręci to dlaczego
wzorowo odpala po np. 2 godzinach postoju?

A dlaczego odpala jak masz ponad 200 obr/min a nie odpala jak masz 160-170... :cool:
Nie wiem i nie zdiagnozuję tobie na odległość dlaczego raz kręci ci rozrusznik słabiej silnik a raz szybciej... wyżej masz moje podejrzenia ;-)

Tuleja96
18-01-2021, 21:04
Dobry wieczór.
Proszę o analizę logów. Ogólnie pali od strzała, zaraz po tym jak zapali się komunikat press brake pedal..., ale pracuje tak jakby na 2 cylindry przez 3-4 sekundy. Dzisiaj przy logowniu auto stało przed kręceniem trochę dłużej na zapłonie(z 20-30 sekund) i zapalił normalnie na wszystkie gary, ale kręcił też trochę dłużej(z 3 sekundy). Z tego co zauważyłem to wartości z przepływomierza trochę się różnią od oczekiwanych, czy może to być powodem? Aku nowe, świece nowe, rozrusznik kręci ładnie, EGR wyłączony, klapy wymienione 2 lata temu(cały kolektor z silniczkiem sterującym), wizualnie wyciek z przepustnicy, ale błędów brak. Na ciepłym pali luksus, w lecie w ogóle nie było problemu.

Bartoszko22
27-01-2021, 09:39
Witam, w zasadzie też mam problem z odpalaniem a mianowicie im zimniej tym lepiej.
Przy -20 po 3dniowym postoju idę do auta, kluczyk i szok jeden strzał. Problem mam bardziej w temp bliżej 0 plusowych a im zimniej tym lepiej.
2miesiące temu nowe świece, aku ok ale nie ma poprawy. Przy odpalaniu potrafi nieźle budą zatelepać, najgorzej choć nie zawsze po przejechaniu np. rundy do sklepu i ponowny rozruch to jest loteria potrafi kręcić i kręcić. Na razie celuję w czujnik wału, zakupiony czeka ale dam znać jak troszkę cieplej się zrobi bo nawet nie ma jak wymienić niestety bez garażu :)

Cekol32
27-01-2021, 11:56
Witam, w zasadzie też mam problem z odpalaniem a mianowicie im zimniej tym lepiej.
Przy -20 po 3dniowym postoju idę do auta, kluczyk i szok jeden strzał. Problem mam bardziej w temp bliżej 0 plusowych a im zimniej tym lepiej.
2miesiące temu nowe świece, aku ok ale nie ma poprawy. Przy odpalaniu potrafi nieźle budą zatelepać, najgorzej choć nie zawsze po przejechaniu np. rundy do sklepu i ponowny rozruch to jest loteria potrafi kręcić i kręcić. Na razie celuję w czujnik wału, zakupiony czeka ale dam znać jak troszkę cieplej się zrobi bo nawet nie ma jak wymienić niestety bez garażu :)

Ciekawy przypadek, też stawiałbym na czujnik wału ale będziemy pewni dopiero po wymianie :D

lisekg
27-01-2021, 12:15
Warto zrobić więc test na przelew wtryskiwaczy na zimnym i ciepłym silniku i porównać.

Damian croma
12-02-2021, 11:54
Witam
Mam problemy z odpaleniem swoje cromy jak temperatura spada poniżej -10 stopni. Wymieniłem świece, nowy akumulator, dolany środek żeby paliwo nie zamarzało, nowy moduł odpowiadający za grzanie świec. A w trakcie został wymieniony alternator na nowy. Ja stawiam tezę że coś się dzieje z paliwem, może pompa paliwa. Będę wdzięczny za pomoc i wskazówki.

malutki1989
12-02-2021, 12:26
Pojawia się dym po odpaleniu? Jeśli tak, to jakiego koloru?

lisekg
15-02-2021, 13:29
Musisz sprawdzić jaka jest prędkość obrotowa silnika podczas kręcenia oraz ciśnienie na magistrali CR... Wszystko to zobaczysz po podpięciu komputera..
Jeżeli ciśnienie będzie niskie to warto zrobić test na przelew paliwa na zimnym silniku. Jeżeli prędkość obrotowa niska to układ nie poda paliwa i musisz szukać dalej... może gęsty olej masz (złej jakości mineralny przy -10C) może rozrusznik a może przewody i klemy do rozrusznika... :roll:

Zacznij od podłączenia komputera i odczytu parametrów w trakcie rozruchu..

Damian croma
16-02-2021, 12:27
Dzięki za odpowiedzi, zapaliłem go na holu. Oddałem do mechanika, u mechanika pali od strzału. Więc pozostaje mi mieć nadzieje że to tylko chwilowa niedyspozycja, która mam nadzieję że się nie powtórzy. Bo kiedy chce odpalić rano o 5.20 bo do roboty na 6 i nie odpala to nie ma lepszego zastrzyku adrenaliny. Pozdrawiam

lisekg
16-02-2021, 15:13
Kolega w poniedziałek do pracy nie przyjechał bo jego Audi Q5 2.0 w dieslu nie odpaliło... dzisiaj jest już bo wypłukano mu filtry i zbiornik z parafiny... ;-)

A tankował tylko w promocji super DIESEL na bardzo znanej zachodniej sieci stacji paliw ;-)

malutki1989
16-02-2021, 22:09
Najlepszym dodatkiem do diesela na mroźne dni jest litr benzyny na pełny bak. Prawie tak samo skuteczny jak inne markowe dodatki, a kosztuje mniej ;)

Abramsik
17-02-2021, 07:44
Najlepszym dodatkiem do diesela na mroźne dni jest litr benzyny na pełny bak. Prawie tak samo skuteczny jak inne markowe dodatki, a kosztuje mniej
Zdecydowanie nie zgodzę się z Kolegą. To może i działało w starych dieslach ale w przypadku CR nie polecam dodawania benzyny. Jeśli już to są inne nie drogie a sprawdzone preparaty tj. np. "Diesel Skydd Black Arrow" albo tankowanie diesla "arktycznego".

lisekg
17-02-2021, 08:48
Bardzo dawno temu w moim fiacie DS 1,3 UNO było wyraźnie napisane ile litrów PB należy dolać do ON przy -15...-20.. -25C ale tam ciśnienie ON na wtryskiwaczu było dużo poniżej 200 Bar.
Dzisiaj w nowych CR masz grubo ponad 2000 Bar i tego bym nie zaryzykował bo zatrzesz albo pompę albo wtryskiwacze ;-) A może i wypalisz dziurę w tłoku :cool:

Abramsik
17-02-2021, 08:54
Dzisiaj w nowych CR masz grubo ponad 2000 Bar i tego bym nie zaryzykował bo zatrzesz albo pompę albo wtryskiwacze
Właśnie o tym mówiłem. Najlepiej przy klekotach zapobiegać niż później działać "objawowo".

Bartoszko22
31-03-2021, 19:56
Witam ponownie. Dziś udało mi się wymienić czujnik położenia wału, nie było może aż tak łatwo przydaja sie wtedy zwinne i niewielkie rączki bo trzeba troche grzebnąć.
Moim zdaniem wydaje mi się że pali lepiej w sensie tak lżej, słychać ładnie rozrusznik jak kreci i odpala nie ma juz blądzących obrotów jak by silnik nie wiedział kiedy ma podać paliwo, ale to tylko i wyłącznie moje zdanie i odczucia. Co do telepania budą przy odpalaniu a w zasadzie samym silnikiem przy okazji odwiedzin cromy od dołu sprawdziłem podzuszki silnika i skrzyni i okazało sie na moje oko że mam wywalone dwie dolne przed i za silnikiem bardzo podobne konstrukcją do siebie. Boczna od strony skrzyni i od silnika wydają sie ok tak więc kolejny etap - poduszki.
Po wymianie dam znac czy koniec traktorowego odpalania :)