PDA

Zobacz pełną wersję : [Automat 2.4] Spadające obroty i samoczynne przyspieszanie podczas jazdy w korku



Glow
01-02-2017, 12:05
Ostatnio pojawił się w mojej kromce następujący problem.

Jadę 40-50 km trasą i dojeżdżam do zjazdówki i zaczynam jazdę w korku. Stoję, puszczam pedał hamulca, auto rusza, dodaję lekko gazu, po czym puszczam aby auto samo wyhamowało przed pojazdem z przodu - typowa jazda w korku. W momencie gdy puszczam pedał gazu to obroty nie spadają do około 750 rpm jak to ma miejsce na biegu jałowym, ale do około około 500 rpm (tak jakby się dławił lekko), po czym nagle wzrastają do ok. 1000 rpm i (UWAGA) auto w tym momencie samo przyspiesza pomimo tego, że pedał gazu jest odpuszczony!

Przyznam szczerze, że trochę to niebezpieczne w korku, gdzie odległości pomiędzy samochodami są niewielkie. Ogólnie jest to do opanowania, ale chwila nieuwagi i może się skończyć nieciekawie.
Poniżej link do filmu, na którym udało mi się zarejestrować obroty podczas takiej sytuacji. Nie zdarza się ona regularnie, głównie po trasie, na rozgrzanym silniku jak wjeżdżam w korek.

https://www.youtube.com/watch?v=rDKcQfpeHL0

Czy ktoś miał może podobny przypadek lub wie co może być przyczyną?

maciekpt
01-02-2017, 12:50
Auto przyspiesza bo rosną obroty. Pytanie dlaczego rosną?
BTW film jest niedostępny/prywatny.

Glow
01-02-2017, 13:11
No właśnie, dlaczego rosną pomimo, że pedał gazu nie jest wciśnięty?
Film powinien być już dostępny.

bronx
01-02-2017, 14:42
No to laptop w lapę i logujesz jak wzrastaja obroty, wyłap tą sytuację :
położenie pedału gazu %
obroty silnika rpm
ogólna dawka paliwa
zmierzone ciśnienie paliwa


Jęsli takie coś by się działo w manualtu i gas positions będzie 0% to masz do sprawdzenia :
układ railowy z nastawieniem na regulator i czujniki ciśnienia
wtryski

pomijam sprawę oczywistą odczytanie błędów skrzyni i ecu
to ze nie ma nic na blacie nie znaczy że tam jest ok.

Glow
01-02-2017, 16:20
Czy to wszystko sprawdzę przez Multiecuscan? Sprawdzać podczas jazdy czy może być na postoju?

bronx
01-02-2017, 16:34
sprawdzisz multiecuscanem
to jak ci zaczynają obroty wzrastać musisz złapać, bez różnicy czy jedziesz czy stoisz.
Musisz zapisac w/w jak zaczną skakac ci obroty

Glow
01-02-2017, 16:43
O Panie... to będzie misja! Bo to zdarza się nieregularnie, ale OK, spróbuję, dzięki za info :)

Glow
03-02-2017, 23:54
Bronx - udało mi się zrobić pomiary, mógłbyś zerknąć i dać znać czy masz jakieś podejrzenia?

Link do filmiku: https://youtu.be/yTagy2Qsehk

Zarejestrowałem parametry z Multiecuscan przez około 2 min. Podaje dokładne momenty, w których następuje chwilowy wzrost obrotów po zadławieniu (przeważnie do ok. 1200 RPM) i wtedy auto lekko ciągnie pomimo odpuszczonego pedału gazu:

0:11

Obroty silnika: 1162 rpm
Dawka ogólna paliwa: 9,576 mm3/w
Zmierzone ciśnienie paliwa: 307,6 bar
Pozycja pedału przyspieszenia: 0,00%

0:26

Obroty silnika: 1197 rpm
Dawka ogólna paliwa: 13,374 mm3/w
Zmierzone ciśnienie paliwa: 481,3 bar
Pozycja pedału przyspieszenia: 0,00%

0:48

Obroty silnika: 1280 rpm
Dawka ogólna paliwa: 8,169 mm3/w
Zmierzone ciśnienie paliwa: 364,8 bar
Pozycja pedału przyspieszenia: 0,00%

1:42.

Obroty silnika: 1223 rpm
Dawka ogólna paliwa: 13,425 mm3/w
Zmierzone ciśnienie paliwa: 498,8 bar
Pozycja pedału przyspieszenia: 0,00%


Ponadto się pogorszyło, bo coraz częściej dzieje się tak, że po odpuszczeniu pedału gazu silnik się dławi i obroty już nie wzrastają tylko silnik po prostu gaśnie. Widać to w momencie 1:15. Sekundę przed zgaśnięciem parametry po odpuszczeniu pedału jak poniżej:

Obroty silnika: 1600 rpm
Dawka ogólna paliwa: 13,929 mm3/w
Zmierzone ciśnienie paliwa: 718,6 bar
Pozycja pedału przyspieszenia: 0,00%

bronx
04-02-2017, 21:57
Daj mi nr do Ciebie, na pw

bronx
06-02-2017, 15:38
W pierwszym kroku podmieniłbym sterownik silnika

Glow
15-02-2017, 09:14
Nie pisałem długo ponieważ w tzw. międzyczasie profilaktycznie wyjeździłem jeden bak z dodatkiem Liqui Moly 2666 Diesel Spulung, oraz aktualnie mam przejechane pół baku z Liqui Moly 2185.
Specjalistą nie jestem, więc nie wiem czy to zasługa tych środków, ale opisywane przeze mnie objawy ustąpiły i wszystko wróciło do normy.
Czy to może wskazywać na to, że któreś wtryski kończą już żywot? Na dwóch jest korekta -4,97 i +5,10 - to chyba sporo.

miszko
15-02-2017, 11:32
A na kolejnych ile trzyma?

Glow
15-02-2017, 11:57
Wklejam wartości dla wszystkich.
P.S. To jest pomiar gdy występował ten problem, na dniach zrobię ponowny pomiar i zobaczę czy coś się zmieniło.

bronx
15-02-2017, 21:56
O boze 5ml bardzo dużo.
Zrób klasyczna próbę przelewowa