PDA

Zobacz pełną wersję : Fiata Doblo 1.3 MultiJet 16V 84KM Łańcuch rozrządu



pablooo
24-01-2017, 12:05
Witajcie koledzy znów potrzebuje waszego wparcia i podpowiedzi:) Ze wstępnych oględzin mechanika wychodzi na to, że muszę wymienić uszczelniacz na wale i koło pasowe. Mam pytanie co do blokady rozrządu jak go się blokuje i czy trzeba ściągać pokrywę wałka?

A tu podaję link do bardziej zainteresowanych moim problemem z wyciekiem oleju:
http://fiatklubpolska.pl/doblo-455/wyciek-oleju-35236/

Z góry Pięknie dziękuje

matiio
24-01-2017, 17:52
Witam, dlaczego mechanik uważa że należy zmienić koło pasowe? Blokady znajdziesz na pokrywie zaworowej po obu stronach znajduje sie zaślepka na torxa a wał główny blokuje się przez otwór w skrzyni biegów prętem 7mm w koło zamachowe tam jest taki otwór. Znajdziesz informacje na internecie dokładne. Pokrywe nie ma potrzeby ściągać bo to łatwo się wymienia.

pablooo
24-01-2017, 20:53
Niby mechanik stwierdził, że koło jest w słabej kondycji guma która znajduję się w nim wysunęła się w stronę miski. Dojdzie jeszcze koszt 2 pasków,bo jeden ma lekkiego zadziora a drugi jest jednokrotnego montażu. Nie wiem ile weźmie za robociznę. Niby ma rozbierać jeszcze od góry i dokładnie sprawdzać czy napewno ten wyciek jest z uszczelniacza.

matiio
25-01-2017, 08:10
Nie jestem pewny co do koła ale wydaje mi się że jeśli guma z niego się wysunęła to by te koło równo już by się nie kręciło. Co do góry silnika to tam nie ma uszczelniaczy tylko korek od śruby wałka rozrządu, jedynie może tam cieknąc z uszczelki ale po wymianie rozrządu pewnie jest nowa uszczelka. Chyba że to pompa wspomagania cieknie ale to jest inny olej i ma charakterystyczny zapach. Paski jak były w oleju to najlepiej wymienić pamiętając żeby czyste były koła pasowe z oleju

pablooo
25-01-2017, 22:59
Diablo podstawione do mechanika, jutro będziemy wiedzieć co tam się dzieję. Ma robić zdjęcia tego wycieku, więc napewno się pochwalę. Koło Zakupiłem za 180 zł nowe firmowe, zrobię również zdjęcie starego. Dzięki kolego za podpowiedzi:)

pablooo
28-01-2017, 00:37
2640326404 Podsyłam zdjęcie koła, do wymiany poszła jeszcze piasta. Dziś troszkę pośmigałem i jest sucho, jutro jadę w trasę to zobaczymy.

Dowiedziałem się, że niby fiat zaleca wymianę tej piasty przy wymianie łańcucha rozrządu.

matiio
28-01-2017, 16:21
Widze że koło już mocno było zniszczone, a czemu piasta była wymieniana? Ja jak u siebie wymieniałem to została oryginalna i już 60 tys, zrobione i sucho. Ma ona jakieś różnice względem nowej?

pablooo
28-01-2017, 17:14
Generalnie to mechanik powiedział, że może mi ją zostawić :) ale gwarancji już nie da. Na tym rancie widać wręg i to było powodem przeciekania dziś zrobiłem 150 km po górach i narazie sucho. Na tym drugim zdjęciu widać że uszczelniacz nie trzymał. Za piastę zapłaciłem 80 zł (zakup w fiacie) więc szkoda było ryzykować, koło też udało mi się wyrwać za 170 zł firmowe po przecenie z 330 zł więc tragedii nie było.



2641226413

matiio
28-01-2017, 19:04
Moim zdaniem to mocno nie przeszkadza ale jak wymienione to niech służy. Ale pewnie przy wymianie rozrządu nie był wymieniony uszczelniacz ale tego nikt nie udowodni. A jakie spalanie jest w mieście i mieszanie? To tak po za tematem

pablooo
28-01-2017, 22:20
Dziś zrobiłem 150 Km tak jak pisałem po górach przy mrozie od -10 do -15 st. nie oszczędzałem turbiny:)z załadunkiem ok 150 kg. i na koniec jeszcze z 15 km po mieście od sklepu do sklepu co chwilę gaszenie i zapalanie auta i taki mam wynik:26418
Średnia spalanie to 6l , w letnim sezonie praktycznie trasy nie robię za to po 50 km codziennie miejskiej jazdy i raczej średnia to 6,2 l i zawsze mam coś na pace:) Czasem nawet po 300 kg. Miałem parę razy sytuację , że jak zalałem jakiegoś dziadostwa to pokazało mi się 6,8l na 100km więcej na blacie nie widziałem.
A to moje diablo :

26419

A dodam, że autko jest po kastracji DPFa:)

matiio
29-01-2017, 11:50
Mój to uparty jest bo średnio wychodzi 7,2 l. Dpf ma ale jest nie szkodliwy ale stawiam na wtryski i jutro wysyłam do sprawdzenia. Kiedyś to palił mniej i wypalanie Dpf miałem co 700 km a nie co 200 km jak teraz,
Dzięki za informacje, pozdrawiam

Mam prośbę czy możesz sprawdzić jakie masz numery na wtryskiwaczach? Będę bardzo wdzięczny.

pablooo
29-01-2017, 16:45
Mogę sprawdzić jak powiesz mi jak i gdzie to zobaczyć:)

matiio
29-01-2017, 20:55
widać wtryskiwacz po lewej stronie silnika, zamieszczam zdjęcie gdzie będzie widać jeden wtryskiwacz i to mi wystarczy. Od góry ładnie to widać.

26449

pablooo
29-01-2017, 22:27
ok, jutro podeślę zdjęcia. Co do DPFa też na początku wypalanie było 600-800 km , a później podobnie co 200 km w lecie dużo jeżdżę na krótkich odcinkach 3-4km i gaszenie więc DPF nie miał możliwości dokończyć wypalanie co skutkowało podnoszeniem się oleju w silniku. Kontrolka degradacji oleju zapalała mi się już po zrobieniu 5 tyś km więc stwierdziłem, że szkoda męczyć motor. Była kastracja i zmiana w oprogramowaniu. EGRu nie wyłączałem i żadnych zaślepek nie dawałem. Jeśli chodzi o spalanie to nie zauważyłem żadnej różnicy. Jedne czego nie robię to nigdy go nie cisnę jak silnik jest zimny, pozwalam mu się powoli rozgrzać.

matiio
01-02-2017, 10:23
Dziennie pokonuje dwa odcinki po 20km bez postoju więc mam czas go zagrzać i wypalić, ale coś jest nie tak. Jedynie proszę o te numer wtrysku to będę wiedział chociaż czy mam prawidłowe wtryski.

pablooo
01-03-2017, 23:49
przepraszam nie było mnie troszkę2682926830

Ostatnio coś dobrego zalałem do baku:) czasem się trafia na mojej stacji.

pablooo
02-03-2017, 22:59
Szczęście nie trwało długo... dziś dostrzegłem znów wyciek z uszczelniacza:( przez 2 tyś. km było ok. W weekend zrobiłem 800 km po autostradzie i uszczelniacz znów puścił. Kolego co to może być?

matiio
03-03-2017, 22:07
Dzięki za zdjęcia, ja mam o innych numerach wtryski ale podobno kiedyś były wymieniane.

Jeżeli chodzi o wyciek to pokazało w tym samym miejscu? A uszczelniacz został tylko włożony na sucho czy lekko posmarowany masą uszczelniająca? Ja zawsze składałem na masę i nie było problemów.

pablooo
03-03-2017, 22:16
Tak wyciek w tym samym miejscu. Tyle, że teraz to już dość ostro się lało, samochodzik ma być w poniedziałek robiony. Powiem Ci, że brakuje mi już sił :( Ktoś mi podpowiadał, że może źle zamontowali pokrywę rozrządu i teraz uszczelniacz nie siedzi równo. Podobno nie ma tam kołków prowadzących i przed dokręceniem dekla od rozrządu trzeba założyć uszczelniacz i piastę. Czy czymś smarowali to nie wiem. Znów pojawią się koszty uszczelniacz i dwa paski lipa poprostu.

matiio
04-03-2017, 09:25
Pokrywy nie da się przestawić lub źle złożyć bo jest tyle śrub ze wszystkie ustalają dokładnie ustawienie. Uszczelniacz powinien być na równo z pokrywą bo zbyt głęboko włożony też źle. Jakiej firmy był uszczelniacz? Kupuj zawsze firmowe np. corteco itp. i jak wcześniej napisałem na masę uszczelniająca delikatnie posmarować po zewnatrz pierścienia aby dobrze uszczelniło między uszczelniaczem a obudową.

pablooo
04-03-2017, 10:16
Uszczelniacz kupowałem REINZA a wczoraj zakupiłem ELRINGA więc raczej formowe, zakupiłem jeszcze separator od odmy taką czarną puszkę za 80 zł tak żeby wykluczyć wszystko. W poniedziałek ma mi to poskładać i zobaczymy co będzie dalej. Podpowiem mu o tej masie uszczelniającej. Jeszcze się zastanawiam może coś z wałem nie tak? Bo dziwne, po wymianie łańcucha wszystko było git przez 20 tyś a teraz sikneło po 1,5 tyś. Chyba, że on to faktycznie źle zakłada. Znajmy mechanik podpowiedział mi żeby przed założeniem uszczelniacza pomierzyć suwmiarką czy faktycznie ta obudowa nie opadła przy dokręcaniu, ale tak jak piszesz tam jest tyle śrub, że ciężko to przesunąć.

matiio
04-03-2017, 20:46
Do wymiany nie ma potrzeby demontażu pokrywy. Jak zdemontuje koło pasowe niech dokładnie sprawdzi czy cieknie między wałem czy obudową. Wał musi być dobry bo inaczej powodował drgania i mógł by uszkodzić pompe oleju co się znajduje na pokrywie.

pablooo
05-03-2017, 19:52
dzięki jutro zdam relację co i jak.

pablooo
07-03-2017, 08:33
Wygląda to tak: Po ściągnięciu koła i wyciągnięciu piasty ukazał się uszczelniacz z uszkodzoną górą... Po ściągnięciu uszczelniacza pomierzyłem wszystko suwmiarką i pokrywa faktycznie opadła przy dokręcaniu od góry obudowy do wału było 1.1 cm a od dołu wału było 1.26 cm i tak to wygląda. Pokrywa nie została wycentrowana przy składaniu rozrządu: Tu jest filmik jak dokładnie powinien przebiegać proces wymiany łańcucha i dokręcania pokrywy:
https://www.youtube.com/watch?v=u9XBs7APtpA
Od 6.23 min do 7.39 min.

jestem w plecy parę stówek no ale co zrobić.

rafal_rx
07-03-2017, 12:20
Na zakładanie uszczelniacza teflonowego jest procedura serwisowa. Nie zajmuję się mechaniką samochodową zawodowo, więc nie powiem Ci jak to trzeba robić. Znajdź sobie w internecie i trzymaj się tego.

pablooo
07-03-2017, 23:00
W 1.3 Multi nie siedzi teflon.