PDA

Zobacz pełną wersję : Po wymianie filtra paliwa długo kręci



patpac
22-01-2017, 10:18
Panowie mam problem, zabrałem się osobiście za wymianę 3 filtrów w Cromie - kabinowy (nie było żadnych niespodzianek), powietrza (miałem problem z ustaleniem jaką siłą dokręcić opaski na przewodach) i najważniejszy filtr paliwa z którym niestety mam problem. Filtr polskiej firmy o symbolu 966/3, przed przystąpieniem do pracy odpiąłem akumulator odczepiłem wtyczkę od czujnika wody, wypiąłem dwa przewody paliwowe i wykręciłem stary filtr, około 0.7 litra zlałem z niego ropy, taki sam nowy filtr zamontowałem, oczywiście w odwrotnej kolejności, wykonałem procedurę odpowietrzania układu poprzez kilkukrotne przekręcenie kluczyka aż ustąpiło bulgotanie, auto po odpaleniu chwilkę popracowało nie równo, obroty się wyrównały ucieszyłem się wymiana przebiegła bezproblemowo, więc udałem się na przejażdżkę na stacje benzynową, do tankowałem crome odpalam silnik a tutaj przyduszenie ale odpalił, po chwili na desce żółta lampeczka i komunikat check diesel fuel filter, wróciłem do garażu, zabrałem się ponownie za robotę wypiąłem nowy filtr - zlałem z niego paliwo (czy można zlać paliwo przez te górne rurki ?) wykręciłem czujnik, poskładałem wszystko do kupy i zabrałem się za odpowietrzanie filtra, ale tym razem odkręciłem "taką trzecią końcówkę" w tym filtrze po przekręceniu kluczyka wyleciała tamtędy ropa, około 8 razy kręciłem kluczykiem aż przestało bulgotać, odpaliłem cromę ale znowu długo należało zakręcić komunikat znikł, ale teraz przy odpaleniu trzeba kręcić dłużej. Pomoże ktoś ???

desmo999
22-01-2017, 10:39
Moze powietrze na szybkozlaczach lapie?

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Ogolnie wg. mnie nie ma sie co spier...Jedynie obstawialbym ze oringi na szybkozlaczach juz nie sa szczelne.Mozesz na strone ssaca naciagnac ciasno jakis wezyk i probowac odpalac go z zewnetrzego zbiornika..

patpac
22-01-2017, 11:11
Może źle odpowietrzyłem ? Za pierwszym razem nie odkręciłem tego trzeciego zaworku, jak sprawdzić te złączki?

desmo999
22-01-2017, 11:13
Ja nigdy niebodkrecam odpowietrznika i nie mam problemu. Raczej ciezkie do sprawdzenia. Zobacz z tym zewnetrznym zbiornikiem jak pali

patpac
22-01-2017, 11:19
Taka prosta rzecz i porażka, generalnie jak odpali to działa, może nie do końca się odpowietrzył ? Przez te górne rurki można zlac paliwo czy tylko przez dół?

Abramsik
22-01-2017, 11:32
Kolego patpac może filtr jest wadliwy. W grudniu walczyłem z Filtronem właśnie. Wymieniałem filtr z tą różnicą, że przed założeniem zalewałem go przed założeniem i .... doopa. Przy odpaleniu zapalała się kontrolka filtra itd. W sklepie wymieniłem filtr na kolejny Filtrona i ... sytuacja się powtórzyła. Oddałem i drugi filtr ale kolejny filtr kupiłem Manna. I wszystko OK. Poprzez sklep złożyłem reklamacje do Filtrona i została ona uznana przez producenta. Kasa zwrócona. Fakt to był pierwszy taki przypadek z Filtronem 966/3 bo taki filtr montowałem także w Bravo 1,6 MJ.

Braval
22-01-2017, 11:39
Weż się trochę "zrujnuj" kup UFI i zapomnisz o wszystkim.

patpac
22-01-2017, 12:07
Ja zawsze stosuje filtrona i nigdy nie miałem takiej przygody ale też i nigdy go nie montowałem, faktycznie jest i takie prawdopodobieństwo że coś z filtrem jest nie tak, kupiony w styczniu przez Internet od tego samego sprzedawcy co zwykle, po drugim montażu kontrolka nie świeci się ale dłużej kręci i to mnie wkurza

manic
22-01-2017, 21:26
W oryginale jest UFI, ciut tańszy jest Mann i tego bym się trzymał.

bronx
23-01-2017, 09:42
uszczelka taka gumowa na gorze filtra? nowa założona stara wyciągnięta ?
MAsz 1.9 więc podgrzewani, zobacz czy nie odkręciłeś korpus grzałki PTC i będzie tamtędy powietrze zasysać.
Można tam kilka rzeczy spier///lić :)

manic
23-01-2017, 20:50
Bronx tak jak piszesz to jest w 120KM, w 150KM nie ma co popsuć przy wymianie, tylko rozpiąć szybkozłączki i odkręcić obejmę filtra.

desmo999
23-01-2017, 21:01
Tak tez jest w 120KM.2 rurki na szybkozlaczki i obejma trzymajace filrr i od dolu czujnik.

manic
23-01-2017, 21:43
Źle skojrzyłem z jtd 115KM. Podsumowując wygląda jednak na wadliwy filtr.

Lucek_
24-01-2017, 00:19
Polecam filtr champion za 70 pln. U mnie od roku działa bez problemu. Z ceną tego ufi i man (200 zł) to jakiś kosmos. Croma to jednak dziwne auto.. W zakupie tania a w eksploatacji niestety nie (np dorobienie kluczyka -1000 pln, termostat 150, filtry paliwa itp itd...)

bronx
24-01-2017, 08:23
To może tak być że filtr jest do dupy i nie trzyma zaworek zwrotny. Tak jak pisałem to mają stare 105/115 cf2/cf3. Tu rzeczywistszy na szybkozłączki jest.
Z tym że kolega pisał , chyba, ze powrócił na stary i znów cofka.
W takiej sytuacji jak już ktoś pisał szybkozłączki do korekty bo tam więcej nie ma, chyba że przewody popękały podczas wyginania.

Filtr paliwa tez mam championa i wymieniam co 10tys ( tak jak oleje), termostat za 25zł też masz opisany. Da się cromę ogarnąć normalną kasą.