Zobacz pełną wersję : Silnik kręci lecz nie odpala Bravo 1,9mjet
szprotqiu
17-01-2017, 20:09
Witam,
W drodze do pracy stojąc w korku moje Bravo 2 2007 1,9 mjet 116KM przebieg 178kkm nagle zgasło. Przed zgaśnięciem była wyczuwalna chwilowa nierówna praca silnika i wibracje które po kilku sek. ustały. Sytuacja taka powtórzyła sie chyba 4 razy po czym silnik zgasł. Próba odpalenia "spaliła na panewce" silnik kręci ale w żadnym stopniu nie próbuje zaskoczyć, Po prostu kręci rozrusznik.
Co udało mi sie sprawdzić:
Paliwo z filtra paliwa wychodzi
Mechanik sprawdził błedy i nic nie ma.
Jutro odbieram samochód od mechanika ktory stwierdził, że sobie z tym nie poradzi.
Zanim "zarejestruje sie" do innego sam zamierzam podjąć próbe naprawy tylko gdzie szukać??? Sugestie propozycje będe wdzięczny może razem go naprawimy :
Pozdrawiam
Przemek
Cześć. Co powiesz o stanie samochodu? Stan płynu chłodniczego, oleju? Tak sobie myślę z jakiego powodu diesel może nie chcieć odpalić..? I tak zakładam że świece są dobre, akumulator dobry (bo kręci, no chyba ze nie jest wystarczająco naładowany zeby dać mu kopa) no to potrzebne jeszcze powietrze i sprężanie na tłokach i ciśnienie na wtryskiwaczach. Nie jestem mechanikiem samochodowym ale tak na logike to sprawdzilbym wszystko co jest z tymi rzeczami związane, i obstawiam ze znajdziesz winowajcę ;)
szprotqiu
17-01-2017, 21:21
Cześć. Co powiesz o stanie samochodu? Stan płynu chłodniczego, oleju? Tak sobie myślę z jakiego powodu diesel może nie chcieć odpalić..? I tak zakładam że świece są dobre, akumulator dobry (bo kręci, no chyba ze nie jest wystarczająco naładowany zeby dać mu kopa) no to potrzebne jeszcze powietrze i sprężanie na tłokach i ciśnienie na wtryskiwaczach. Nie jestem mechanikiem samochodowym ale tak na logike to sprawdzilbym wszystko co jest z tymi rzeczami związane, i obstawiam ze znajdziesz winowajcę ;)
Stan bardzo dobry. wszystkie płyny prawie na full. Akumulator w tamtym roku wymieniony kreci wiec jest dobry. Świece wymienione 2 lata temu sprawne - nie maja wpływu w momencie kiedy silnik jest rozgrzany. Jak to diesel jak paliwo dochodzi do komory spalania musi jakoś tak chodzić a tu nic. Nie wierze ze nagle padły 4 wtryski, szybciej pompa, kable, regulator wysokiego ciśnienia choć nie wiem jak go sprawdzić. Wiadomo na pozór wydaje sie to proste ale...:)
Ja rzucilem tylko propozycje co bym chcial sprawdzic lub co ewentualnie zlecilbym sprawdzic mechnikowi :)
Sent from my SM-G7105 using Tapatalk
szprotqiu
17-01-2017, 21:41
Ja rzucilem tylko propozycje co bym chcial sprawdzic lub co ewentualnie zlecilbym sprawdzic mechnikowi :)
Sent from my SM-G7105 using Tapatalk
Potrzebuje wszelkich propozycji:) najlepiej z konkretami ... sprawdź to w taki sposób :)
Jeszcze do kwestii paliwa. W koncu dochodzi jest ono w komorze w cylindrach czy nie? Bo nie bardzo rozumiem co napisales wczesniej.
Sent from my SM-G7105 using Tapatalk
szprotqiu
17-01-2017, 22:23
Jeszcze do kwestii paliwa. W koncu dochodzi jest ono w komorze w cylindrach czy nie? Bo nie bardzo rozumiem co napisales wczesniej.
Sent from my SM-G7105 using Tapatalk
Wiem, że wychodzi z filtra paliwa do pompy co dalej nie wiem - jeszcze nie sprawdzałem.
Popusc nakrętkę na rurce od wtrysku, jeśli będzie lać się paliwo to pompa raczej dobra.
Do sprawdzenie także czujnik położenia wału.
Ostatecznie mogł też paść sterownik silnika ecu.
Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
lorak06073
18-01-2017, 12:47
najważniejszy jest interfejs. Zainwestuj w VAG KKL. Następnie sprawdzisz w programie jakie cisnienie podaje pompa paliwa. Spróbuj odpalenia z plaka. Jak odpali i zaraz zgasnie to raczej nie CPW. do dzieła ;)
szprotqiu
18-01-2017, 12:57
najważniejszy jest interfejs. Zainwestuj w VAG KKL. Następnie sprawdzisz w programie jakie cisnienie podaje pompa paliwa. Spróbuj odpalenia z plaka. Jak odpali i zaraz zgasnie to raczej nie CPW. do dzieła ;)
Odpalanie z "plaka" to jakie odpalanie :)
To opalanie dla odważnych :) do dolotu wpuszczasz łatwoplany gaz, nadaje się do tego choćby wspomniany spray do kokpitu lub inne środki typu samostart.
Do fiata to zamiast kabla kkl lepszy będzie elm327. Dzięki modułów CAN przyda się nie tylko do silnika.
Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
szprotqiu
18-01-2017, 15:58
najważniejszy jest interfejs. Zainwestuj w VAG KKL. Następnie sprawdzisz w programie jakie cisnienie podaje pompa paliwa. Spróbuj odpalenia z plaka. Jak odpali i zaraz zgasnie to raczej nie CPW. do dzieła ;)
VAG KKL - jest do samochodów do 2004
lorak06073
18-01-2017, 17:21
VAG KKL - jest do samochodów do 2004
Nikoniecznie ;) Mam stilo z 2006 z motorem 1.9 Mjet 150 i i Vag obsługuje moduły silnika, airbag, abs, wspomagania
Pompe w zbiorniku słychać ,jak właczysz zaplon? Moze" złapało" Ci paliwo w zbiorniku przy pompie elektrycznej .Tam jest mikrositko ,moze zalazło syfem lub parafiną (zimno).Kaz mechanikowi ,niech tam zajrzy, bo moze leci tego paliwa za mało. Niech zobaczy do regulatora cisnienia na pompie CR(moze się przybrudził). Mógł się "przywiesić" którys z wtrysków.Trzeba zrobić próbe przelewową wtryskiwaczy. Przy próbie zapalenia z plaka lub samostartu, czujniki walu i fazy jesli są dobre , powinien zapalić i chodzić silnik. Piszesz ,ze nie było bledów, więc moze być cos z paliwem, wredy nie pokaże zadnych bledów. Wyczysc pompę w zbiornku, wymień filtr paliwa. Jesli rozrzad jest ok, to na plaku zapali bez bólu.Nic się nie popsuje,nie musisz się lękać. Napisz cos więcej ,jakz diagnozujesz. PS. plak jest lepszy od samostartu(bardziej tłusty).
szprotqiu
23-03-2017, 13:06
Przyczyną problemu były zablokowane wszystkie 4 wtryski. Podczas testu przy ciśnieniu 1000 bar wtryski się otworzyły i zaczęły działać. Paramenty w normie. Autko jeździ :)
Pozdrawiam
Przemek
Tego to jeszcze nie grali? czy Ty aby nie jezdzisz na nafcie lotniczej(sucha) i wtryski zatarłeś? Moze benzynki wlałes,tylko chcesz to przemilczeć?:roll:
szprotqiu
24-03-2017, 20:30
Wtrysków nie zatarłem gdyż są sprawne. Jeżdżę na ON przeważnie tankuje na Orlenie bądź Lukoilu. Ale jak widać takie rzeczy też się zdarzają.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.