PDA

Zobacz pełną wersję : Podwyższone obroty silnika



damazy61
31-12-2016, 18:51
Witajcie drodzy forumowicze. Pozwolę sobie napisać jeszcze w starym roku aby wejść spokojniej w ten nowy:smile:. Ale do rzeczy. Od kilku dni w mojej Cromie zachodzi dziwne zjawisko. Dzieje się to czasami. W wygląda to tak że gdy odpalę auto to obroty silnika na postoju przez chwilę wynoszą normalnie ok 850rpm a po chwili same się podnoszą do ok 1200 rpm. I dzieje się to niezależnie od biegu na którym jest skrzynia. Proces ten może trwać 2 minuty a może i 15 minut. Niekiedy jest tak że przez pierwsze 10 min jazdy wszystko gra a kiedy się zatrzymam np na światłach i trzymam nogę na hamulcu to znowu zaczyna się cała akcja z podniesieniem obrotów. Początkowo myślałem że to może wypalanie DPFu więc jeździłem do momentu ustania objawów. Niestety dziś odpaliłem auto i po kilku km znowu to samo. W czasie podniesionych obrotów nie zauważyłem zwiększonego spalania podczas jazdy. Czy ktoś borykał się z podobną usterką? W przyszłym tygodniu mam zamiar podjechać na komputer. Wrzucam zdjęcie jak to wygląda na postoju.Dzieje się to zarówno na zimnym jak i rozgrzanym silniku. Pozdrawiam i życzę roku bez usterek.

desmo999
01-01-2017, 09:27
A ladowanie masz ok?Moze alternator szwankuje?
Moze podwyzsza obroty bo nie moze doladowac na niskich.
Trzeba by kompa podpiac i obadac.

bronx
01-01-2017, 11:28
Czujnik temp, on mówi jakie mających rpm

desmo999
01-01-2017, 13:55
Z tego co kojarze po zdjeciu paska i odpaleniu obroty sa wyzsze ponad 1000rpm.Takze ladowanie tez ma wplyw

luk202
01-01-2017, 19:57
Avensis np. podnosi obroty przy regulowaniu klimatyzacji i temp. wewnatrz. Moze jest cos na rzeczy.

bronx
02-01-2017, 09:10
Wiecie ja też wszystkiego nie wiem :)
Tu w cromie przy tym sterowniku znam tylko mapę obrotów biegu jałowego i jest ona zależna od temp płynu i air.
Może tak być że jak napięcie nie mieści się w jakimś przedziale to reguluje.

Poza tym desmo chyba wyższe o 100rpm bo o tysiaka to za dużo na bank :)
Więc pozostaje podłączyc kompa logować rpm, temperatury i napięcie powinno wyjść co jest odpowiedzialne za podbijanie.
Może być że regulator na pompie się wygłupia ale to raczej ostateczność ostateczności.

andy5
02-01-2017, 09:21
Albo przycinający i lejący wtryskiwacz co raczej nie wyjdzie po logach. Wlej olej 2T Orlenu do baku, może pomoże.

bronx
02-01-2017, 09:34
Wtrysk wyjdzie jak na rozgrzanym aucie zloguje ogólna dawkę paliwa lub korekty no ale niech walczy zobaczymy.
Ja się muszę zabrać za rozrusznik bo dziś ledwo zakręcił :/

andy5
02-01-2017, 10:18
Nie wyjdzie w logach zablokowany wtryskiwacz w pozycji otwartej bo wtryskiwacz nie ma przepływomierza, ilość paliwa wyliczana jest z czasu otwarcia i ciśnienia.

desmo999
02-01-2017, 13:34
Zle to ujolem. Obroty sa wyzsze i sa w granicy 1000-1100rpm z tego co kojarze.

maka131
02-01-2017, 14:12
rozumiem że objaw występuje zazwyczaj po dłuższym postoju auta, jak silnik jest zimny.

przed odpaleniem auta sprawdź jakie masz napięcie na akumulatorze.
a najlepiej podłącz prostownik na noc i odpalaj auto jak masz akumulator w całości naładowany. jeśli po takim zabiegu obroty nie będą wzrastały to masz odpowiedz.

o mnie obroty się podnosiły w podobny sposób przed regeneracją alternatora. po regeneracji alternatora i wymianie aku na nowy objaw w całości ustąpił.

damazy61
02-01-2017, 22:50
rozumiem że objaw występuje zazwyczaj po dłuższym postoju auta, jak silnik jest zimny.

przed odpaleniem auta sprawdź jakie masz napięcie na akumulatorze.
a najlepiej podłącz prostownik na noc i odpalaj auto jak masz akumulator w całości naładowany. jeśli po takim zabiegu obroty nie będą wzrastały to masz odpowiedz.

o mnie obroty się podnosiły w podobny sposób przed regeneracją alternatora. po regeneracji alternatora i wymianie aku na nowy objaw w całości ustąpił.


Cześć, sugerując się Twoim tropem poszukiwań, podjechałem do znajomego mechanika aby sprawdzić ładowanie. Co się okazało? 12,8 v. Więc ładowania nie ma. Croma już u niego została i jutro zostanie wymontowany alternator i oddany do regeneracji. Wiesz może dokładnie co miałeś uszkodzone w alternatorze? I ile wyniosła Cię jego regeneracja? Czy powyższa usterka może być spowodowana tą kostką tzn regulatorem napięcia? Dodam że zmieniałem akumulator(bosch S4 74AH) na nowy dokładnie 07.11.2016. I po wymianie zmierzone ładowanie było ok. Alternator musiał się zepsuć w ciągu ostatnich dwóch miesięcy.Croma został również podpięta do kompa i nie wykryto żadnych błędów. desmo999 i maka131-mieliście nosa:wink:

maka131
02-01-2017, 23:08
Ja oddałem na pełną regeneracje. Podobno wymienili wszystkie elementy które mogą się zepsuć. Dali gwarancje na 12 miesięcy. Nie dopytywałem co się popsuło. Zapłaciłem coś około 200-250 zl za regenerację. Wyjęcie i włożenie alternatora we własnym zakresie.

damazy61
03-01-2017, 15:33
Alternator wyjęty, mechanik powiedział że będzie to kosztować chore pieniądze bo do wymiany jest "prostownik"? i sprzęgiełko. Koszt regeneracji ok 600 zł. Na allegro widzę że są do kupienia alternatory po regeneracji z gwarancją za ok 300 zł. Więc prawdopodobnie kupie coś z allegro bo regeneracja tego mojego mija się z celem. Tu nawet znalazłem nowy poniżej 300 zł ALTERNATOR FIAT CROMA GRANDE PUNTO 1.9D MULTIJET (6316274813) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/alternator-fiat-croma-grande-punto-1-9d-multijet-i6316274813.html)

Tu używany, podobno sprawny za 180 zł Alternator Fiat Croma LIFT 1.9 150KM 51764265 100A (6602529987) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/alternator-fiat-croma-lift-1-9-150km-51764265-100a-i6602529987.html)

alternator CA1885 12V 120A fiat croma 1,9 d (5252298182) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/alternator-ca1885-12v-120a-fiat-croma-1-9-d-i5252298182.html)

maka131
03-01-2017, 22:38
Ja tu regenerowałem
Auto-Art: alternatory i rozruszniki Warszawa - regeneracja, sprzedaż (http://www.auto-art.pl/)

Zadzwon i zapytaj o cenę, będziesz miał rozeznanie co do kosztów

damazy61
03-01-2017, 23:11
Ufff narobiłem trochę zamieszania. Alternator został dostarczony do innych magików, wymienili szczotki i coś tam zlutowali. Poszło im dość szybko. Za naprawę alternatora zapłaciłem 140 zł +50 zł dla mechanika za wyjęcie i włożenie. Cała zabawa kosztowała 190 zł więc jest ok. Teraz ładowanie wynosi 14,10v. Póki co obroty w normie. Więc prawdopodobnie można stwierdzić że przyczyną podwyższonych obrotów było brak ładowania. pozdrawaiam:wink:

damazy61
05-01-2017, 12:00
Mam jeszcze jedno pytanko do posiadaczy Cromy 1.9 z automatem. Być może nie zwróciłem na to wcześniej uwagi ale czy u was także po odpaleniu auta po zimnej nocy obroty utrzymują się przez chwilę na poziomie 1000 rpm i później spadają? Być może jest to normalne. U mnie tak jest że po przekręceniu kluczyka przy temperaturze oscylującej w okolicy 0/-5 początkowo silnik kreci przez ok 45 sekund na poziomie 1000 obrotów i później schodzi już do normalnej pracy.

bob96
05-01-2017, 12:48
Mam jeszcze jedno pytanko do posiadaczy Cromy 1.9 z automatem.

Jutro sprawdzę i napisze co i jak, obecnie Cromka jest na wyjeździe i stoi na mrozie. W Krakowie ma być rano około -10 stopni, mam nadzieję że odpali bo akumulator od nowości.

bronx
05-01-2017, 13:06
ma tu mape dla
26163

temp silnik/ temp powietrza

A tu masz dla 1.9
zgadza się z Twoimi obrotami ?

26164

damazy61
05-01-2017, 14:02
Ooo no to to własnie tak by wyglądało:eek: Dopóki nie miałem przygody z tym alternatorem to jakoś wcześniej na te obroty na postoju specjalnie uwagi nie zwracałem:wink: A te obroty w okolicach 1000 rpm są własnie po pierwszym odpaleniu. Po naprawie alternatora wszystko gra. Nawet jak kręcę kierownicą w miejscu to światła nie przygasają. Także jak komuś coś przygasa albo ma dziwne obroty to polecam sprawdzić kondycje alternatora. pozdrawiam

bob96
05-01-2017, 14:23
Czyli sprawa się wyjaśniła i to cieszy :) Jutro sprawdzę w mojej Cromce jak to będzie, za zwyczaj stoi w garażu.

damazy61
05-01-2017, 14:57
Znalazłem taki filmik, mam dokładnie tak samo. https://www.youtube.com/watch?v=sXWy5m84UM8

bob96
06-01-2017, 13:03
Dziś przy -11 stopni mrozu Cromka odpaliła bez problemu i rzeczywiście obroty silnika na początku były 1100 , czyli według tabeli co zapodał kol. bronx jest wszystko w normie :)