PDA

Zobacz pełną wersję : Seicento 1.1 MPI świeci check engine i problem z czujnikiem



Maniek22gda
04-12-2016, 10:26
Witam, zakupiłem seicento 1.1 MPI i problem w tym, że jak to pisał sprzedający " po przejechaniu 3-4km włącza się wiatrak chłodzenia i świeci check engine, jak pisał, jakiś czujnik do wymiany". Przeglądając fora, natrafiłem, że może być to trzy pinowy czujnik przy kolektorze ssącym, czy to może być tego wina? Oddam, że przy odpaleniu i dodaniu gazu jakby się dławił i po chwili działa normalnie... Co myślicie o tym?

szary1977
04-12-2016, 20:56
Pierwsze to trzeba podłączyć pod kompa i sprawdzić co to za błąd, a dopiero można dalej dybać co jest winne.

sandamiano
04-12-2016, 21:34
Masz MPI z 1999 roku? Nie produkowali jeszcze takich. Co do czujnika prawdopodobne ale nie pewne że to czujnik temperatury silnika ale on jest dwupinowy. Jeśli jest uszkodzony i podaje fałszywy sygnał sterownik silnika porofilaktyczne uruchamia wentylator chłodnicy jako zabezpieczenie przed przegrzaniem silnika

Maniek22gda
08-12-2016, 23:35
sandamiano, no mam MPI, widocznie chociaż sam nie wiem ponieważ, licznik jest polifcie, zderzaki mam od schumachera. Wcześniej auto było vanem... nie wiem heh. Powiem tak, czujnik temp wody wymieniony, ale dalej jest błąd, wcześniej auto mi paliło 10l na 100km... teraz zalałem 10l i mam 120km więc 140 powinien zrobić... Druga sprawa, złącza do kompa zostały wyczyszczone preparatem i dalej nic... Sam już nie wiem co go boli... Odłączyłem kleme na noc zobaczymy co się stanie. Jeszcze mechanik jutro mi sprawdzi przewody miernikiem... a może uszkodzony czujnik ten w chłodnicy? jak myślicie? Auto mi raz odpala bez problemu a nie raz trzeba dodać gazu i jest jakby kulał, po chwili lekko w obroty jakby na ssaniu i jest ok...

sandamiano
11-12-2016, 14:44
Coś masz pokombinbowane z instalacją elektryczną. Czujnika w chłodnicy nie ma w MPI. Sterownik silnika decyduje kiedy jest za gorąco i włacza wentylator. Jaki masz sterownik silnika? Co na nim napisane?
IAW 59FM
IAW 4AF
IAW 16FM.EC? Te dwa powyższe są od MPI i ten pierwszy mały jest bardziej awaryjny niż IAW 4AF

Maniek22gda
11-12-2016, 22:31
Mam IAW 16FM.E6 Nie wiedziałem, że nie ma czujnika :P w SPI były... ehh... teraz to już nie wiem co może być... mechanik mówi albo brak jakiejś masy, bo do kompa idzie kilka mas... ew komp do wymiany. Kumpel myśli że może być sonda do wymiany... sam już nie wiem...

sandamiano
11-12-2016, 22:50
Mam IAW 16FM.E6
To masz silnik SPI. Czujnik temperatury silnika jest w okolicach kolektora ssącego silnika od strony kabiny, Biebieski dwupinowy. To że wentylator się uruchamia to nie ma związku z tym czunikiem . W SPI jest czujnik w chłodnicy i on załącza czujnik. Podepnij pod program IAW Scan 2 i odczytaj błędy i temperature silnika .

Maniek22gda
16-12-2016, 09:40
silnik mam MPI... i czujnik zielony od temp wody zaraz za aparatem zapłonowym. Może komp jest od SPI i dlatego jest błąd? 25991 a tu zdjęcie mojego kompa... nic nie pisze czy SPI czy MPI 25992

szary1977
18-12-2016, 04:40
Przecież wyraźnie masz napisane na kompie że masz IAW 4AF a nie jak wyżej pisałeś IAW 16FM.E6 ( gdzie ty ten kod kompa odczytałeś?) Najpierw podepnij do kompa i sprawdź jaki wyskakuje błąd a później zacznij coś robić.