PDA

Zobacz pełną wersję : Dziwne odpalanie i błędy



Denis129871
03-12-2016, 16:02
Witam

Na początku powiem że szukałem na internecie ale nie znalazłem zadowalający mnie odpowiedzi.

A więc tak wymieniłem w Stilo czujnik położenia wału bo nie raz wywalało lost connection i przerywało podczas palenia.
Po wymianie pali dobrze ale raz na jakiś czas zdarzy mu się że zrobi jeden obrót rozrusznikiem i stóp dalej nie kręci nie raz potrafił tak zrobić 3 razy pod rząd potem dopiero zakręcił dłużej i odpalił. Wiec co powoduje to że po wymianie czujnika czasami obróci raz i dalej nie.?

W komputerze mam też takie błędy jak b1037 b1904 b1909 b1907 b1927 b1906 przy nich wyświetla się że nieprawidłowy sygnał wysoki sygnał itd.

I moje pytanie do was czego konkretnie te błędy dotyczą tak na zrozumiały język i jak je prosto naprawić co zrobić by nie było błędu? Wymienić jakiś czujnik przeczyscić styki czy coś innego. I gdzie dokładnie szukac przyczyny tych błędów.

Bardzo proszę o konkretne odpowiedzi. :-)

mlodybe
03-12-2016, 16:41
Zacznij może od doładowania akumulatora.

Denis129871
03-12-2016, 17:58
Akumulator doładowywałem i jest w pełni naładowany ma już niby z 5 lat.
Ale napięcie mierzyłem ma ok 12,50 v. Z tego co pamiętam Więc chyba bardzo dobrze. Zresztą po całej nocy nawet po 2 dniach kręci jak szalony tylko nie raz po 1 obrocie przestaje. Więc to chyba co innego niż akumulator.

irekw
03-12-2016, 18:52
A co z rozrusznikiem?

Denis129871
03-12-2016, 19:08
Szczerze to nie wiem nie daje jakiś wyraźnych objawów zużycia i niepokojących dźwięków więc chyba jest w porządku. A może to być jakiś przekaźnik czy raczej nie wchodzi to w grę?

irekw
03-12-2016, 22:21
Napięcie na rozrusznik podawane jest bezpośrednio z akumulatora /nie ma przekaźnika,bezpiecznika/.
Napięcie na cewkę rozrusznika /załączającą/ też bezpośrednio podawane jest ze stacyjki /bezpiecznik jest przed stacyjką/.
Wychodzi na to,że masz padnięty rozrusznik lub stacyjkę co jest mało prawdopodobne.

Denis129871
03-12-2016, 22:43
Możliwe, na razie nie jest to takie notorycznie więc nie będę ruszał tego może do wiosny doczeka teraz trochę zimno na takie remonty. Ale z tego co widziałem rozrusznik był nie ruszamy kilka ładnych lat nie ma śladów odkręcania i zaczął trochę rdzewieć więc może i się coś w nim zużyło. A nie wiesz może nic na temat tych błędów w ECU?

irekw
03-12-2016, 23:53
Błędy B 1904,1906,1907,1909,1927 dotyczą poduszek,B 1037 coś związane z klimatyzacją.

mlodybe
04-12-2016, 10:28
Sprawdź napięcie w trakcie odpalania auta.

Denis129871
06-12-2016, 16:14
Witam

Wychodzi mi przy odpaleniu napięcie 9 v.

Troszkę się dziś zdenerwowałem bo myślałem że po wymianie czujnika będzie ok a dziś znowu odpadając zaczął figlować. Tak lekko mówiąc poprostu kręci dobrze i niby załapuje ale nie dokońca i trzeba długa chwilę kręcić a przy tym cały czas co chwila tak strzela jak by tłumnik może walił gdzieś albo coś rozrusznik coś trzaskał no trudno mi powiedzieć co to dokładnie. Dodam że to na silniku nagrzanym zimny pali ok. Teraz wiem że niepotrzebnie wpakowałem 100 zł w czujnik bo to widocznie nie jego wina. Co o tym powiecie?

mlodybe
06-12-2016, 17:44
Najpierw doładuj akumulator bo 9V przy rozruchu to mało.

Denis129871
06-12-2016, 18:03
Ale on jest naładowany ładowałem go parę godzin i przy rozruchu spada do 9 z kawałkiem. Czytałem że może być wina rozrusznika tulejki wymienić itd. Bo już wyciokane. A według tego co wiem rozrusznik nie ruszany już z 7 lat albo i więcej. Chyba że już trzeba nowy aku.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Jeszcze jedno. Gdy podłączyłem się pod ECU na włączonym zapłonie siedziałem tak z pół godziny Góra 40 minut i po tym Stilo nie miał siły obrócić nawet. Więc czy Stilo ma taki duży pobór prądu czy może już aku takie kiepskie?

irekw
06-12-2016, 18:47
Spróbuj od "dawcy" kablami rozruchowymi lub na pożyczonym akumulatorze.

mlodybe
06-12-2016, 22:30
Stawiam na padnięta cele w aku. Podczas rozruchu napięcie z tego co pamiętam nie powinno spadać poniżej 11v inaczej wszystko zjada rozrusznik. Rozrusznik naprawia się w TDI 1.9 (wszystkie rodzaje) i 2.0 PD bo tam jest bardzo czuły wtrysk na obroty przy rozruchu. W dieslach na CR takiego problemu nie ma.

Denis129871
07-12-2016, 09:21
Ok podepnędziś inny aku i zobaczę.

Czyli rozrusznika nie wykręcać i nie dłubać w nim? Czy można go wyczyścić? Zawsze może będzie lepiej chodził?

mlodybe
07-12-2016, 09:28
Rozrusznik zostaw. To nie tdi

Denis129871
07-12-2016, 11:15
Jestem po testach. Więc tak patrzyłem od dawcy akumulator ma duży i roczny napięcie prawie że 13v daje a przy odpaleniu mojego też spadło do 9 co lepsze przy odpaleniu dawcy tak samo spada a on nie ma problemu z odpalaniem. Patrzyłem też drugie auto w domu aku też nie stary tak samo spada do 9 więc może tak ma być bo nie możliwe żeby wszystkie aku były popsute .

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Chyba wykryłem sprawcę tego że nie raz rozrusznik staje podczas kręcenia i na gorącym nie raz źle pali. Czujnik położenia wałka rozrządu. Po odłączeniu go właśnie to było niby raz załapał ale nie odpalił i rozrusznik po obrocie staje nie raz więc by się zgadzało.

I czy trudno jest samemu wymienić ten czujnik? Czytałem że bez mechanika się nie obejdzie?

mlodybe
07-12-2016, 12:24
Czujnik jest pod rozrządem a dokładnie kołem wałka rozrządu. Jeśli nie czujesz się na siłach oddaj wóz mechanikowi.

Denis129871
07-12-2016, 13:56
Już rozebrane czujnik wyjęty. Trochę opiełków na magnesie miał.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Z tego co widzę nowy aż 240 zł. Drogo strasznie. Nie ma jakiegoś zamiennika który będzie działał?

mlodybe
07-12-2016, 14:26
Ja klientowi eps wrzucałem i jemu przetrwał już 50k km a mi bosch padł po 3k km...

Denis129871
07-12-2016, 14:35
A ile on kosztuje. ?

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Znalazłem połowę tańszy prawie. Więc jak mówisz że klientowi tyle chodzi to i ja się na niego skuszę bo bosh przydrogi jak na moje finanse.

mlodybe
07-12-2016, 14:57
Przypatrz się jeszcze czy kolo nie ocierało o czujnik...

Denis129871
07-12-2016, 16:36
Raczej nie nie Ma oznak. A jak by ocierało to przez to też mogło nie działać?

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Czujnik zamówiony będzie 160 zł.

Mam pytanie jeszcze co do rozrządu. Zaznaczyłem sobie bardzo dokładnie na kole walka rozrządu i pompy na pasku itd. Znaki (dolnej odsłony rozrządu nie odkrecałem bo nie było potrzeby ale chyba deczko mi się ruszył pasek na wale) i czy gdy ustawie idealnie ząbki na kole walka i na pompy to będzie wszystko tak jak było? . Czy raczej warto odkręcić dół i ustawić od nowa wal itd?

cenioormo
07-12-2016, 17:29
będzie ok. Poza tym pompa CR może być ustawiona jak się chce bo to nie ma żadnej różnicy, po prostu napędzana z paska rozrządu i tyle... musi być tylko wał i wałek tak jak wcześniej i tyle.

Denis129871
07-12-2016, 17:33
Wielkie dzięki panowie za rady. Odezwę się jutro jak już zamontuję nowy czujnik i powiem co z tego wynikło.. :-)

irekw
07-12-2016, 20:56
Denis29871
Wyżej pisałem,że w obwodzie elektrycznym rozrusznika nie ma przekaźników, bezpieczników itp.
Piszesz o czujniku rozrządu.W dużym uproszczeniu czujnik ten informuje centralkę wtrysku o fazie czyli o położeniu tłoka /GMP/.Natomiast czujnik wału korbowego informuje tą centralkę o tym czy wał się obraca i z jaką prędkością.Jak widzisz czujnik rozrządu nie ma absolutnie wpływu na to czy rozrusznik kręci czy nie.
Dobrze by było sprawdzić jak twój akumulator kręci innym silnikiem.
Przyczyn szukaj w układzie akumulator rozrusznik.

Denis129871
07-12-2016, 22:17
Tak czy siak ten czujnik mam walnięty bo przy paleniu na gorącym niby łapie ale nie dokońca i tak samo było po odłączeniu tego czujnika po tym doszedłem że to jego wina. Rozrusznik też sprawdzę jutro planowałem go rozebrać i wyczyścić ew. Wymienić szczotki i tuleje jak będą wydarte, więc po tych operacjach się okaże jak to wszystko będzie chodzić :-)

mlodybe
08-12-2016, 00:42
Posprawdzaj jeszcze masy.

Denis129871
08-12-2016, 17:57
Jestem po wymianie czujnika już. Niechcący przedstawiłem sobie wałek rozrządu i musiałem odkręcić wszystko i od nowa ustawić wal itd. Ale wszystko śmiga aż miło. Jutro nie mam czasu ale w sobotę biorę się za rozrusznik. Odezwę się po niedzieli. :-)

Denis129871
19-12-2016, 18:16
Cześć panowie

Chyba mnie ten samochód wykończy. Po wymianie czujnika położenia walka rozrządu palił ok na ciepłym silniku ale jeździłem krótsze trasy. Gdy wczoraj wybrałem się nie dalszą przejażdżkę i postojał pod sklepem z 10 minut paliwem na kilka razy kręcił niby lapal ale nie palił i to tak długi się zeszło go odpalić. Potem pod drugim sklepem postojał chwilę też raz kręci nie pali drugim razem jakoś załapał. Po powrocie do domu można palić i 100 razy i pali na dotyk na ciepłym normalnie chyba na złość on to robi. Dodam że dzień wcześniej prezedmuchalem go przejechałem z 15 km tak na 3 3,5 tys obrotów i kilometr na 5000 tys więcej nie chciał pójść.
Komp wykazał czujnik ciśnienia doładowania więc go wyczyściłem i wyświetlano coś czujnik temperatury ale gdzie on jest wogole?
Tak czy siak wykasowalem błędy dziś zrobione 25 km i zero błędów w kompie. Doczytałem gdzieś że może to być ze przepustnica się zamyka przy odpaleniu bo regulator podciśnienia jak jest gorący to się może przycinać. Na razie nie ruszyłem tego ale na dniach wyjdę i jak się da przeczyszczę i przedmucham go. Czytałem że jak ta klapa źle działa tzn ta gruszka czy ten regulator nie wiem dokładnie to przy gaszenia auto telepie i tak właśnie mam nie raz zgaśnie bez żadnych drgań a w większości przypadków szarpie nim.
Już nie wiem co myśleć raczej nowy czujnik położenia wałka rozrządu chyba nie padł po 300 km?

Co o tym powiecie?

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Sorry za dziwne wyrazy i literówki telefon sam wstawia sobie takie słowa jak chce :-)

Denis129871
19-12-2016, 21:23
Chciałem jeszcze zapytać jak jest z masą.
Idzie od aku id minusa pod spód aku do obudowy i tam się rozgałęzia czy idzie jeden kabel do skrzyni? O tym wiem ale czytałem że idzie drugi do nadkola gdzieś czy to prawda? I czy może mi niestykać na tej obudowie od spodu ona jest pordzewiała czy ten kabel idzie w całości od słupka do skrzyni? Ale chyba nie bo tam czuć że jest przyczepione jakoś do obudowy ale nie mam jak tam zajrzeć :-)

jaro190
21-12-2016, 19:06
strasznie chaotycznie i niezrozumiale piszesz (nawet jak ci telefon wyrazy zmienia)nie wiadomo w czym masz problem, uporządkuj trochę swoje wpisy, piszesz coś o masie, przepustnicy której w stilo 1.9 jtd nie ma- jest tylko zawór motylkowy zwany potocznie klapą gaszącą,
odpowiadając tobie na temat masy to jest tak że jest ona przykręcona do lewej podłużnicy nad skrzynią biegów, ta sama masa jest przykręcona na połączeniu silnika i skrzyni biegów a na końcu do klemy (-)

boch
22-12-2016, 20:03
Mam podobne problemy od jakiegoś miesiąca. Błędy poniżej:

2605326054

Oprócz błędów, na wyświetlaczu pojawiają się komunikaty o poduszkach powietrznych, Cruise Control OFF na zmianę z Cruise Control ON i DPF Clogged. DPF nie jest problemem. Sterownik poduszek nie zgłasza problemów, tempomat działa prawidłowo. Po naładowaniu nowego akumulatora komunikaty znikają. Błędy w centralkach pozostają i po wykasowaniu przez MES pojawiają się po ponownym odpaleniu silnika. Po samym przekręceniu kluczyka do pozycji MAR skasowane wcześniej błędy nie pojawiają się. Zatem błędy ewidentnie powoduje rozruch silnika czyli muszą występować spore spadki napięć. Coś również powoduje, że w niespełna miesiąc od naładowania aku wymaga on ponownego ładowania, mimo że miernik przed ładowaniem pokazuje 12,4V. Zlogowałem dziś MESem napięcie podczas rozruchu. Zrobiłem 3 próby. Jedna z nich wykazała spadek napięcia poniżej 10V na nowym w pełni naładowanym akumulatorze. Dodatkowo, co jakiś czas podczas ponownego uruchamiania rozgrzanego silnika rozrusznik przebiera, przebiera i odpala ze zwłoką. Czy to może być CPW? Z tego co czytam czasami jego usterka powoduje wiele różnych błędów.

Denis129871
22-12-2016, 20:18
A jak się dobrać do masy na podłużnicy? Bo tam nic nie widać nie wiem jak mam tam oczyścić styki.
Trzeba by wymontować całą tą skrzynkę w której siedzi aku ale też nie wiem jak się do niej zabrać :-)
Dziś wyczyściłem wszystkie styki koło aku cała skrzynkę bezpieczników i wszystkie kostki które tam są jak i masę na skrzyni, psiukałem wszystko też specjalnym sprejem do połączeń elektrycznych.
Trochę jest poprawa kręci lepiej ale czasami po jednym obrocie rozrusznikiem staje, wiem że to kable bo kiedyś poruszałem wszystkimi i tak nie robił teraz znowu. Dlatego chcę wyczyścić jeszcze połączenie masy z podłużnicą lecz jak pisałem nie wiem jak się do tego dobrać.

Chciałbym jeszcze się spytać od czego jest taki zbiorniczek koło aku? Idą tam cienkie kabelki masy do niego. Jeden kabelek od niego idący był odłączony całkiem więc go podpiąłem pod mase, nie wiem czy dobrze zrobiłem ale to chyba nie zaszkodzi?

I jeszcze jedno pytanie czy jest sens czyścić elektrozawór podciśnienia ten który jest przymocowany do zbiorniczka podciśnienia? Czy da się go rozebrać i wyczyścić?

Z góry dzięki za odpowiedzi :-)

mlodybe
23-12-2016, 22:19
Boch zaczął bym od sprawdzenia masy bo może gdzieś "spawać".

Denis129871
07-01-2017, 16:00
Witam panowie

Wsadziłem dziś nowy aku do stilacza :-) delikatnie większy bo 77ah i770a ale mam nadal stary problem.
Gdy silnik nagrzany elektrowłącznik rozłącza po 1 czy 2 obrotach silnika. A gdy zimny kręci i nie rozłącza.

I moje pytanie czy kabel do elektrowłącznika idzie wprost czy przez przekaźnik jakiś? Bo może gdy gorący przekaźnik wariuje i rozłącza.
Bo gdyby elektrowłącznik był uszkodzony to by chyba by na zimnym jak i na ciepłym rozłączał.

Co o tym myślicie?