PDA

Zobacz pełną wersję : Croma 2.4 - automat problemy



bronx
30-11-2016, 10:25
Panowie piszę na gorąco i troszkę mało danych, ale właśnie w drodze do pracy żonie padło auto i z powodu braku kompa nic nie wiem.
Wieczorem się podłącze, a teraz opiszę co się dzieje, bo mam wizję 6koła na nową skrzynie....

Zaznaczam żadnej kontroli błędu na wyświetlaczu nie ma poza kontrolką, maska podniesiona.
MAska nie była otwierana od kilku dni, wczoraj wieczorem kontrolka nie świeciła.

A więc tak biegu wchodzą z szarpnięciem, czy to R czy D.
Bez szarpnięcia przełącza się z D na N-> R-szarpnie(czasami nie) i P bez szarpnięcia.
Wbijamy R (raz szarpnie raz nie) i jedziemy, wszystko ok nic nie szarpie nic się nie dzieje, na desce widnieje ładnie R.
Wbijamy D na desce pojawi się ale z dużym opóźnieniem , 5sec, napis D Auto, i jedziemy.
Za szybko nie pojedziemy bo nie wrzuci żadnego biegu powyżej 1. Ciągnie do odcinki i koniec. Tylko jedynka.
Zatrzymujemy się ruszamy ( ciągle na D auto) ładnie rusza ale nie przełączy.

Włączmy tiptronika.
Na wyświetlaczu gaśnie D auto i nie ma nic.
Biegów ręcznie się nie da przełączyć. zatrzymamy się i ruszymy ale nie przełączymy na żaden bieg.
Jeśli na postoju chcemy tiptronikiem wrzucić jakikolwiek bieg wyższy to jest tylko pip pip . Bez wyświetlania na desce .

Na desce świeci się kontrolka podniesionej maski :confused:

Żonka zdążyła tylko zapamiętać info jakie się wyświetliło :
Check transmissions possible i więcej nie pamięta.


No i tyle.
Olej zmieniony z 2-3tys km temu.
Poziom oleju ok.

Dodam że cały czas skrzynie pracowała bez zastrzeżeń, czy ciepła czy zimna.

maka131
30-11-2016, 11:08
skrzynia tak szybko to raczej się nie wysypuje. raczej wcześniej powinna jakiekolwiek dać oznaki.

ja swoim nigdy nie próbowałem ruszyć z uchyloną maską ale może przez błąd, uszkodzenie czujnika maski komputer, dla bezpieczeństwa nie pozwala przełączyć na wyższe biegi. Croma to mądre bydle i dba o bezpieczeństwo pasażerów.
przy prawej lampie jest kostka łącząca kabel od czujnika w zamku maski. rozepnij i sprawdź czy coś się poprawi.

poniżej na zdjęciu go widać. zdjęcie robiłem przy okazji większego remontu wiec i osłony były pozdejmowane. nie wiem czy widać go przy założonych wszystkich osłonach.
25839

bronx
30-11-2016, 11:42
Fajnie by było :)
, tylko że :(

co ma do tego szarpanie przy włączaniu biegu ??
I to że D auto na desce pojawia się z opóźnieniem a tiptronic nie pokazuje biegu ?
Po cichu ide w stronę błędu komunikacji sterownik asb , body lub ecu.

bronx
30-11-2016, 15:26
Wstyd się przyznać, to nie maska się świci to :
MAKSYMALNA
TEMPERATURA OLEJU
AUTOMATYCZNEJ
SKRZYNI BIEGÓW
Lampka sygnalizacyjna w zestawie wskaźników
świeci się (jednocześnie wyświetli
się komunikat na wyświetlaczu i z sygnałem
akustycznym), aby zasygnalizować nadmierną
temperaturę oleju automatycznej
skrzyni biegów.

irqus
30-11-2016, 15:31
to jest ta kontrolka co wyglada jakby bagażnik był otwarty?

bronx
30-11-2016, 16:01
tak ta kontrolka co wygląda jakby klapa była otwarta.

Czy ktoś wie gdzie w tym automacie jest czujnik temp oleju ??????????

bronx
01-12-2016, 16:35
PROBLEM ROZWIĄZANY :

bład , komunikacji sterownik skrzynie ecu -> brak obrotów rpm.
Przyczyna, przy odpaleniu rozrusznik się przyciął, napięcie poleciało w dół, obroty wału bardzo niskie, i mamy błąd.
Rozwiązanie :
wyłączyć silnik odczekać ok 1 min, zapalić i jazda.
komp i kasowanie awarii.

Oczywiście rozrusznik idzie na regenerację

uffffffffffffffffffff... :)

bob96
01-12-2016, 16:57
To super że tak się to skończyło :D, też mam automat i śledziłem ten temat. Jest to moje pierwsze auto ze skrzynia automatyczną , więc moja wiedza w tym temacie zerowa.

Abramsik
01-12-2016, 18:31
Gratulacje dla Kolegi bronx za uporanie się z problemem. Tak do całości spraw z ASB. Mój rydwan także automat i to pierwszy. Będąc na dynamicznej wymianie oleju podpytałem o te nasze skrzynie w zakładzie specjalistycznym, o ich opinię, jak o nie dbać aby działały i takie tam. Obok wymiany oleju i przestrzegania wszystkich podstawowych reguł związanych z ASB ważne aby regularnie podpinac pod kompa i sprawdzać tak skrzynie jak i ABS. Nie wszystkie błędy zapisane będą skutkowały zapaleniem kontrolki ale będą cały czas "siały". Czyli sprawdzamy, kasujemy, (jak trzeba usuwamy przyczynę) i obserwujemy. Niby tylko tyle ale podobno działa.

bronx
02-12-2016, 09:30
To też mój pierwszy własny automat i się uczę :)
Wiem że kolejne też będę brał z automatem, tak mi się spodobało :)
Co do asb, nie powinna polecieć mechanicznie z dnia na dzień ale życie różne dziwne sytuacje pokazuje.
Szykowałem się na najgorsze bo może być tylko lepiej :)
Moim zdaniem jak auto będzie użytkować się normalnie to ta skrzynie pożyje długo długo,
ja dolewam jeszcze specyfiki do silnika i skrzyni, tak na wszelki wypadek.
Zaszkodzić nie zaszkodzi a pomoże.
Przykładem może być rozwalona miska, powrót autem do domu kilka km, i auto jeździ do dziś :) Ale to inna bajka :)

To panowie :piwko: dla naszych asb :)