PDA

Zobacz pełną wersję : Usuwanie błędu poduszki powietrznej Airbag, Seicento 1.1.



sinsk
29-11-2016, 13:40
Witam, mam problem. Może ktoś sobie z nim poradził albo powie mi co robię źle. Po wypadku miałem do zresetowania sporo błędów. Min po wymianie silnika itd. itp.
Aby zresetować błąd Airbag, zakupiłem kabel taki jak na obrazku poniżej.
25801
Dodatkowo przejściówka na 3-pin ponieważ takie wejście jest zarówno do silnika jak i do poduszek.
25802
No i kolejno adapter A2[RED], który ponoć trzeba użyć aby podpiąć się pod kompa Airbag.
25803

Do połączenia się używam programu Fiatecuscan oraz Multiecuscan. Do silnika łączy mnie bez problemów. Natomiast do airbag nie mogę się podłączyć.
Zlokalizowałem wtyczkę była za skrzynką bezpieczników. O dziwo są przy niej tylko 2 kabelki w których jeden z nich to masa więc do akumulatora wystarczy, że dopnę plus do przejściówki 3-pin.
Podłączenie wygląda tak: Przejściówka 3-pin, -> adapter A2[RED] -> VAGKKL ustawiony na pozycje 3 (airbag)

Próbowałem już chyba wszystkich kombinacji niestety bez rezultatu. Jakieś wskazówki?

sinsk
29-11-2016, 15:46
Udało mi się samemu rozwiązać ową zagadkę. Podłączyłem się jednak nie mogę skasować błędów.
Po pierwsze nie potrzebny jest adapter A2[RED], a VAGKKL połączony przez kabel 3-pin na pozycji 7.
I najważniejsze okazuje się, że złącze diagnostyczne nie znajduje się za skrzynką z bezpiecznikami jak na początku sądziłem. Znajduje się za radiem nad tunelem.
Po podłączeniu widzę taki oto monit.
25830
Kilka fotek info.
25831
25832
25833
25834
25835

sinsk
02-12-2016, 16:09
Pomoże ktoś:/

miszko
02-12-2016, 21:48
A co za błędy masz?
Ze zdjęć wynika, że masz:
Włączoną kontrolkę AIRBAG - czyli jest błąd w systemie.
Nastąpiło 255 rozruchów silnika od momentu pojawienia się ostatniego błędu w systemie.
Nie masz wyłączonej poduszki pasażera - w sensie nie wyłączono jej na Twoje życzenie.
Aktywna jest poduszka kierowcy oraz pasażera.
Sterownik widzi, że na miejscu pasażera ktoś siedzi.
Data 2054 jest nieprawdziwa, co pozwala sądzić, że ktoś grzebał w sterowniku. Możliwe, że auto było po stłuczce i ktoś usunął crashdata przy okazji źle nadpisując datę lub uszkadzając blok z zapisaną datą.
Masz ponad 3649 przepracowanych motogodzin, co daje ciut ponad 152 dni ciągłej pracy silnika.

sinsk
05-12-2016, 14:32
Problem właśnie mam taki że nie wiem jak zgasić tą czerwoną kontrolkę. Po wciśnięciu wyczyść błędy nic się nie dzieje. Poduszka była wymieniona na nową. Nie chce jej likwidować wstawiać tam opornika tylko chciałbym wyłączyć kontrolkę/ skasować błędy. Po wypadku wymieniony był też silnik ale akurat błędy od strony ECU silnika udało się skasować.
25930

miszko
05-12-2016, 14:41
Które błędy nie dają się kasować? Te wszystkie 4?

sinsk
05-12-2016, 14:48
Tak te wszystkie 4 ani żaden pojedynczy. Nie wiem może coś źle robię. Czasem w programie pojawia się taki migający czerwony napis w lewym dolnym rogu 'opóźnienie jest zbyt duże'. Tzn pojawia się on w Fiatecuscan, a w Multiecuscan nie. O ile to ma znaczenie

miszko
05-12-2016, 14:54
Wygląda na to, że twoja centralka złapała w jakiś sposób informację o zderzeniu pojazdu (tzw. crash data). Musisz pewnie oddać do speca, który będzie w stanie wyczyścić tą informację ze sterownika.

sinsk
05-12-2016, 15:08
Czyli samemu tego nie dam rady zrobić:( No to mnie zmartwiłeś. A zderzenie było poprzednia poduszka wywaliła. Teraz nowa założona ale błędy siedzą ze starej. To chyba czarną taśmą zakleję tą kontrolkę :P

miszko
05-12-2016, 15:59
To wszystko tłumaczy. Sterownik ma zapisane zdarzenie, że poduszka została odpalona. Teraz nawet gdy założyć nową sprawną to i tak nie zadziała. Trzeba wymazać informację ze sterownika o tym fakcie. Nie pamiętam w SC jakie są czujniki przeciążeniowe, bo są takie wersje, że jest specjalna kulka, która się porusza podczas odpowiednio dużego przeciążenia. Ale w SC jest już raczej mikroprocesorowy, więc wystarczy wyczyścić crash data w sterowniku.

Jeżeli nie chcesz tego robić to lepiej wyjmij ładunek (o ile się da) z poduszki. Lepiej jeździć już bez niej niż miałaby w wyniku jakiegoś błędu wystrzelić.

sinsk
05-12-2016, 21:08
Z tego co czytałem to tak. Więc jakoś się ten błąd da wyczyścić samemu. Tylko pytanie czy trzeba jakiś konkretny program który sobie poradzi z tym interfejsem co mam czy trzeba kupić jakiś specjalny interface. Ew jakbym podmienił sterownik poduszki bez wypadku. Tylko pytanie czy to będzie działać czy tylko będzie. Co do wystrzelenia poduszki podczas jazdy bez zderzenia to wielu tym straszy ale czytałem parę opinii, że to się nie zdarza. W sumie nie znam nikogo komu by się to przytrafiło, a mogło by to być bardzo niebezpieczne. Jak nie kasować błędu to odłączyć poduszkę i wstawić opornik żeby kontrolka zgasła. Ale nie wiem jaki musi być ten opornik.

Coś takiego na allegro jest pewnie to da radę:
http://allegro.pl/carprog-v9-31-poprawiony-najlepsza-jakosc-gratis-i6633841189.html

Ale cena 3 razy większa niż usługa w punkcie.

miszko
05-12-2016, 21:41
Zamontowanie rezystora nic Ci nie da, rezystor ma oszukiwać brak poduszki. Do momentu do kiedy nie usuniesz crash data ze sterownika air-bag to nic Ci nie pomoże. Musisz wpierw naprawić sterownik (przeprogramować) lub wymienić go na inny, który nie ma crash data zapisanego. Co do carprogra to jest to klon (chińczyk), więc z jego jakością może być różnie.
Kupisz taki na ryżowym portalu od "maj best frienda" za 55 USD co daje około 230zł na zlotówki, tylko poczekasz za nim z minimum 2 do 4 tyg. Tutaj z aukcji masz od ręki.

sinsk
06-12-2016, 09:37
Warsztatu nie otwieram i chyba jednak sobie odpuszczę ten zakup. Ale mam na podwórku drugiego seja z którego był robiony swap silnika. Więc może z niego wymontuje sterownik tylko niestety nie mam wiedzy co do jego stanu więc robota może się okazać na marne. Dzięki wielkie za pomoc.

brynol69
21-12-2018, 11:48
Nie mogę znaleźć tej wtyczki u siebie, szukałem za skrzynką bezpieczników, za radiem, nawiewem, schowkiem, no poprostu nie ma. Starą centralkę zalało i świeci kontrolka więc wymieniłem moduł ale nadal się świeci. Multiscaner odczytuje błędy z ECU ale z AIRBAG pokazuje że mam użyć przejściówki. tylko nie wiem gdzie ją wpiąć. Wiązka która idzie do modułu łączy się z wiązką do el.szyb i tyle. Przy grodzi silnika jest jeszcze "bezpiecznik" z kulką ale on ma osobną wiązkę. Samochód to sej 1.1 MPI z 2004r z poduszką kierowcy. Jakieś pomysły?

sandamiano
21-12-2018, 13:43
seicento MPI posiada już pełny wtyk OBD2 więc nie znajdziesz osobnego złącza a jest wyprowadzona linia diagnostyczna w 16 pinowym złączu OBD2 w kabinie poniżej skrzynki bezpieczników - Pod pinem numer 3 jest linia poduszek ale musisz użyć interfejsu z przełącznikiem tudzież przejściówki by połączyć pin numer 3 złącza z pinem numer 7 interfejsu . Ja ma do tego tzw wolne piny i wpinam sobie sam połączenia jakie chcę bez żadnych przejściówek ale trzeba uważać by czegoś nie pomylić

brynol69
21-12-2018, 13:57
ooo dzięki, czyli to jest to co w pierwszym poście na ostatnim zdjęciu. to teraz już jest z czym kombinować:-) thx