PDA

Zobacz pełną wersję : Fiat croma – nie działa klima przy temperaturze poniżej -1 st



hubert_rs
21-11-2016, 11:23
Witam serdecznie,

Mam następujący problem – otóż gdy temperatura zewnętrzna spadnie poniżej -1st C wyłącza się układ klimatyzacji (klima automatyczna). Zgodnie z instrukcją obsługi, klimatyzacja powinna się wyłączyć samoczynnie w przypadku gdy temperatura zewnętrzna spadnie do -6st C i ponownie włączyć powyżej -4st C.

Ostatnio były lekkie przymrozki i przy temperaturze -2st C wyłączyła mi się klima. Ponadto odnoszę wrażenie, jakby równocześnie włączył się wewnętrzy obieg powietrza – to tylko moje przypuszczenie, choć na wyświetlaczu klimatyzacji wskazywany był obieg powietrza z zewnątrz. W rezultacie w ciągu kilku minut miałem zaparowane w środku wszystkie szyby. Nie pomagało ustawienie nawiewu z max. wydatkiem. Po powrocie do domu trwającym ok 40min po szybach wręcz spływała woda. Tak się nie da jeździć. Miałem kiedyś samochód bez klimy ale nawet w deszczowe dni nie było aż tak dużego problemu z parowaniem szyb jak w cromie (stąd moje przypuszczenie o wewnętrznym obiegu)

Byłem z tym problemem o znajomego mechanika. Podłączenie do komputera nie wykazuje żadnych błędów. Czujnik temperatury (w lewym lusterku) mam na pewno sprawny, ostatnio go wymieniałem na nowy a jego wskazania (jak rozumiem jest on odpowiedzialny za wskazania temp. zewn. na desce rozdzielczej?) porównywałem z innym samochodem stojącym w tym samym garażu i nie było żadnych różnic.

Czy spotkaliście się może z podobnym przypadkiem? Ma ktoś może jakiś pomysł co można poddać diagnozie w celu wykrycia usterki?

Pozdrawiam,
Hubert
Fiat Croma 1,9 JTD 16v, 2005

martinez
21-11-2016, 12:01
Odnośnie zaparowania - proponuję sprawdzić czy w podszybiu nie zalega woda.

Tutaj mała instrukcja:
http://fiatklubpolska.pl/croma-446/wygluszenie-dzwiekow-silnika-w-kabinie-32312/

PS: Filtr kabinowy w miarę nowy?

Maxi
21-11-2016, 12:50
Martinez, gdzie są te otwory odprowadzania wody do sprawdzenia?

hubert_rs
21-11-2016, 13:00
Dzięki za szybką odpowiedź i linka do materiału - w wolnej chwili pewnie zrobię sobie również to wygłuszenie.

Filtr kabinowy nowy, miesiąc temu zmieniony.
A podszybie faktycznie muszę sprawdzić - auto kupiłem 2 m-ce temu, a poprzedni właściciel trzymał je pod blokiem pod drzewami przez ostatnie 5-6 lat. Mogło się nazbierać tam sporo śmieci.

Nie mniej jednak oddzielny pozostaje temat wyłączającej się kilimy poniżej -1st.

martinez
21-11-2016, 13:09
Wydaje mi się, że tak powinno być, tj. poniżej 0 wyłącza się. W poprzednim aucie (Bravo 2000r.) już poniżej +6 lub +4 się wyłączała. Sprawdzę u siebie, kiedy przymrozi troszkę bo jak na razie to słoneczko świeci :rolleyes:

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


Martinez, gdzie są te otwory odprowadzania wody do sprawdzenia?

Widoczne są po rozebraniu podszybia, średnica ok 2 cm - u mnie były totalnie zapchane mułem i woda stała.

25688

bronx
21-11-2016, 13:38
zobacz te temp
4-6st na plusie
z zasady działania klimy na minusie nie powinna pracowac

davidjezz
21-11-2016, 14:10
Chyba masz jakąś złą instrukcję :) - w kwestii sprężarki poniżej skan z instrukcji:
25689
Czyli sprężarka pracuje tak jak powinna.
Natomiast zakres temperatur +3 i +5 to są progowe wartości automatycznej recyrkulacji:
25690

bronx
21-11-2016, 14:23
No to mnie zdziwiłeś, bo z zasady pracy klimy (chłodzenie) nie powinna pracować na minusie.
Oczywiście minus 1 nie spowoduje tu rozwalenia, ale zdziwiło mnie to , człowiek cały czas się uczy :)
zazwyczaj przyjmowało się 5-6st na plusie.
Ale jest napisane jak byk ... to co mam nie wierzyć :)
Dzięki i pozdrawiam

adicromulec
22-11-2016, 01:54
Ja bym sprawdzil czy klapa nawiewu z zewnatrz sie nie zaciela ,mozna to latwo sprawdzić wyciagasz filtr kabinowy i jak klapa jest otwarta widzisz wirnik wentylatora , ja tak miałem u siebie za każdym razem jak się klime wylaczylo szyby jak mleko nic nie pomagało przez pomyłkę znalazłem ta usterkę jak już przymierzalem się do demontażu wentylatora nawiewu powietrza


Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

adicromulec
22-11-2016, 02:05
No to mnie zdziwiłeś, bo z zasady pracy klimy (chłodzenie) nie powinna pracować na minusie.
Oczywiście minus 1 nie spowoduje tu rozwalenia, ale zdziwiło mnie to , człowiek cały czas się uczy :)
zazwyczaj przyjmowało się 5-6st na plusie.
Ale jest napisane jak byk ... to co mam nie wierzyć :)
Dzięki i pozdrawiam



Ja bym sprawdzil czy klapa nawiewu z zewnatrz sie nie zaciela ,mozna to latwo sprawdzić wyciagasz filtr kabinowy i jak klapa jest otwarta widzisz wirnik wentylatora , ja tak miałem u siebie za każdym razem jak się klime wyłączyło szyby jak mleko nic nie pomagało przez przypadek znalazłem ta usterkę jak już przymiezalem się do demontażu wentylatora nawiewu powietrza ,prozaiczna prosta usterka ale po pół roku nie dając mi spokoju dotarłem do przyczyny awarii ,a mam tu na myśli czujnik jakości powietrza na podszybiu był walniety to on steruje jakie powietrze wpuszczać do kabiny ,po wymianie tego czujnika i zamontowaniu klapy na swoje miejsce wszystko jest normalnie klima wyłączona szybki nie parują pozdrawiam [emoji106]

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka



Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

adicromulec
22-11-2016, 02:13
Coś mi się fon zawiesił sorki za dwa te same prosty wyciągnij filtr kabinowy ustaw kierunek nawiewu powietrza z zewnątrz i zajrzyj czy klapa jest otwarta ,ustaw na obieg wewnątrz powinna się zamknąć pozdrawiam

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

hubert_rs
22-11-2016, 11:06
Dzięki Panowie za wszystkie podpowiedzi. W weekend zabiorę się za robotę i dam znać.

davidjezz, instrukcję faktycznie mam jakąś starą, z początku produkcji.... ściągnąłem sobie z netu już nową, wartości temp. pracy klimy takie jak pisałeś. Ja wrzucam skan swojej - tam mam zakres -6/-4 stC.
25697

dbh
22-11-2016, 12:09
mialem to samo kolego, doszlo do tego ze w zimie musialem z uchylonym oknem jezdzic, podszybie sprawdzone, jak tylko temp spadla klima sie wylaczyla i byl dramat z jazda. okazalo sie ze wlasnie winna byla klapa od obiegu zamknietego / otwartego a konkretnie wylamane zeby na zebatce przy silniczku ktory steruje klapa.
na 99% to bedzie to, wystarczy rozebrac mechanizm i przekecic zebatke o 180st - manual jest na forum elektroda.pl
w razie czego pisz to postarm sie pomoc bo robilem to chyba 2 miesiace temu u siebie.

Maxi
22-11-2016, 12:34
Ewentualnie można kupić ten silniczek obiegu wewnętrznego za grosze na allegro, szukać też od vectry C bo pasują.

luk202
22-11-2016, 13:14
Ewentualnie można kupić ten silniczek obiegu wewnętrznego za grosze na allegro, szukać też od vectry C bo pasują.

naprawa jest banalna. Robiłem to wg manualu oglądając TV z dziećmi. Wyłamuje się jeden ząbek w kółku.

Maxi
22-11-2016, 13:44
Wiem, też to przerabiałem, bez manuala. Napisałem "Ewentualnie można" ;)

hubert_rs
22-11-2016, 13:55
Przejrzałem forum na elektrodzie ale jakoś nie znalazłem tego manuala... Macie go może jeszcze i możecie podesłać (link, skan)? Zawsze to łatwiej z jakąś wiedzą na dzień dobry brać się za robotę niż bez...

Dopiero rozpoczynam swoją przygodę z cromą i naprawą drobnych usterek, oby nie za częstych... :)

adicromulec
22-11-2016, 14:04
Ps podłącz kompa do Mesa i sprawdź błędy klimatyzacji u mnie pokazywało brak sygnału z czujnika jakości powietrza on jest też na podszybiu .u mnie zębatki były Super stan a padł ten czujnik , więc nie koniecznie musisz szukać zębatki i ja wymieniać pozdrawiam

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

hubert_rs
22-11-2016, 14:31
Podłączałem pod kompa jak byłem u mechanika. Żadnych błędów klimatyzacji nie wyrzuciło. Tak więc czujnik raczej jest OK. A tak swoją drogą - możesz podesłać namiary na jakiś przyzwoity zestaw do diagnostyki cromy?

Maxi
22-11-2016, 14:32
Hubert, link masz tutaj: Fiat CROMA (2005- ) Stuki w kabinie PORADA - elektroda.pl (http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2000144.html).

adicromulec
23-11-2016, 00:36
Ja mam swój prywatny elm plus fes i śmiga , problem w tym że musisz się połączyć z klimą a nie z ecu silnika u mnie w ecu silnika nie było błędów połączyłem zielony adapter połączyłem się z klimą i gruch błąd aż świecił swoją obecnością pozdrawiam

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

adicromulec
23-11-2016, 00:39
Abs ,klima skrzynia biegów silnik parctronic wszystko ma osobne zapisy błędów z kąd jesteś ??? będę w sobotę w Polsce może się gdzieś spotkamy …???,na diagnozę pozdrawiam

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

hubert_rs
24-11-2016, 17:51
Napisałem na priv ale nie wiem czy odebrales. Jestem z Warszawy. Jakbyś miał czas w sobotę wieczorem to mógłbym podjechać, o ile mieszkasz niedaleko. Pozdr

maka131
24-11-2016, 18:02
Jak Ci się chce przyjechać do Piaseczna to możemy ja podłączyć pod kompa i zobaczymy co wyjdzie. Mam potrzebne kable (ELM i przejściówka) oraz MES.

hubert_rs
28-11-2016, 10:50
Zgodnie z waszymi sugestiami, zajrzałem do silniczka sterującego klapami obiegu powietrza. Wyłamany był jeden ząbek. Zębatkę zdjąłem przy pomocy ściągacza do ramion wycieraczek, była bardzo mocno osadzona na trzpieniu i inny sposób demontażu w zasadzie nie wchodził w grę.

A przez wyłamaną zębatkę cały czas klapy były ustawione w pozycji obiegu wewnętrznego, stąd parowanie szyb przy wyłączonej klimie. Dzięki wszystkim za pomoc.
Rafał, dzięki za podłączenie samochodu pod kompa i cenne porady.

pozdrawiam i pewnie wkrótce do usłyszenia z jakimś kolejnym problemem:)