PDA

Zobacz pełną wersję : Komunikat "niewystarczające ciśnienie oleju..." + kontrolka gaśnie - bravo 1,6 MJet 120KM



Maste
07-11-2016, 10:54
Witam,

Od czasu ochłodzenia (temperatury poniżej 10 stopni) zauważyłem następującą rzecz podczas odpalania mojego fiacika - wyskakuje komunikat "niewystarczające ciśnienie oleju silnik stop". Do tego kontrolka oleju normalnie gaśnie jak gdyby nigdy nic.

Po zgaszeniu silnika i ponownym jego uruchomieniu za dosłownie 5 sekund komunikat nie wyskakuje, kontrolka gaśnie momentalnie. Próbowałem też jechać bez gaszenia - kontrolka nie zapala się w trakcie jazdy ponownie.

Sytuacja zdarza się przeważnie z rana, po całonocnym postoju samochodu na zewnątrz. W trakcie dnia problem raczej nie występuje, ewentualnie po dłuższym postoju ok. 10 godzin.

W zeszłą zimę nie miałem z tym problemu - jeździłem na oleju Castrol Edge 5W40, dwa miesiące temu wymieniałem olej i mechanik zalał mi Motocrafta 5W40 - być może w tym jest problem. Wymieniane były przy okazji wszystkie filtry tj. paliwa, oleju, powietrza, kabiny.

Podjechałem do innego mechanika i stwierdził, że olej może być trochę gęstszy niż ten Castrol i dłużej się rozprowadza po silniku. Stwierdził, że nie ma się czym przejmować - chyba, że w trakcie jazdy zapali się kontrolka i pojawi komunikat.

Nie zauważyłem dodatkowych objawów tej "usterki" typu spadek mocy czy coś. Wszystko gra i buczy.

Czy mechanior mógł mieć rację czy lepiej zostawić na diagnozę autko w warsztacie?

Proszę o poradę, może ktoś miał podobny problem.

Dzięki i pozdrawiam,
Maste.

moris10
07-11-2016, 12:14
Klasyka przypadku 1.6/2.0 do wymiany uszczelka smoka/pompy olejowej.
Opisywany przez Ciebie problem powoduje sparciała uszczelka, która powoduje zaciągania powietrza i późniejsze osiągnięcie ciśnienia. Problem pojawię się najczęściej w gdy jest zimno na zewnątrz, bo jest gesty olej i później osiąga ciśnienia.
Moja rada zmień uszczelkę i mechanika. Dobry mechanik powinien pomierzyć ciśnienie oleju, a nie włożyć z gęstości oleju.
Problem jest dość poważny, gdyż braki w smarowanie powoduje szybszą degradację turbiny, a ostatecznie prowadzą do zatarcia silnika.

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

Durosts
07-11-2016, 15:13
Dokladnie jak wyzej. Mam bravo dokladnie z takim silnikiem 120km 2008r. Uszczelka w aso ok 30zl robocizna ok 200zl uszczelke wkreca sie specjalna nakretka dolaczona. Po wymianie nie wystepuje juz komunikat. Ale kontrolka na zimnym silniku zawsze swieci dluzej.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Ps 5w40? Masz przypadkiem usuniety dpf ze nie stosujesz 5w30?

Maste
07-11-2016, 15:25
Dzięki za podpowiedzi, umówiłem się już na sobotę u innego mechanika :)

Co do oleju, dzięki za uwagę. Mam DPF i na wymianach lali mi 5W40 - w sumie miałem dwa razy wymieniany za mojej kadencji, nie wiem jak było wcześniej.

Jak mam DPFa to powinienem 5W30 lać tak? Upomnę mechaników przy następnej wymianie. Swoją drogą jakbyś mi wytłumaczył Durosts czemu taki a nie inny przy DPF byłbym wdzięczny :)

Durosts
07-11-2016, 15:57
Chodzi o to ze to kest to samo ale 5w30 jest bezpopiolowy i jest wskazany dla aut z DPF do tych aut najlepszy jest selenia ale jest paskudnie drogi...

moris10
07-11-2016, 18:59
Uszczelka jest na wcisk, nie na gwint.
Oleje 5w30 nie są bezpopiołowe, tylko o niskiej zawartości popiołów. W przypadku dpf na tą niską zawartość popiołu trzeba zwracać uwagę. Warto zauważyć, że nie każdy olej 5w30 będzie niskopopiołowy. Więc odpowiednie dobranie oleju może mieć wpływ na eksploatację dpf.
W auto z DPF zalacena wymiana oleju co max 15 tys.

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

Maste
10-11-2016, 12:08
Dzięki za odpowiedzi.

Jeszcze jedno pytanie - usterka jak rozumiem dość poważna i zalecana jest w miarę możliwości jak najszybsza wymiana tak?

moris10
10-11-2016, 18:10
Zalecana szybka wymiana, szczególnie gdy rano zawsze jest informacja o niskim ciśnieniu oleju.

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

swichu91
14-11-2016, 08:45
Ostatnio zauwazylem u siebie to samo w tym tyg. auto bede zaprowadzal do mechaniora. Tylko zauwazylem u siebie jeszcze jedna rzecz auto puszcza dym jak odpalam zimne. Czy to moze byc tez wina tej uszczelki?

Wysłane z mojego E5603 przy użyciu Tapatalka

moris10
14-11-2016, 15:51
Dym z rury nie ma nic wspólnego, uszczelka jest w misce olejowej między skokiem a pompa i nie ma nic wspólnego ze spalaniem.

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

Maste
15-11-2016, 14:21
Dzięki za pomoc wszystkim. Uszczelka wymieniona, autko już nie wywala komunikatu :)

Wasyliusz
18-11-2016, 07:44
Mam ten sam problem. Jak ta uszczelka sie nazywa i gdzie mozna kupic?

moris10
18-11-2016, 08:49
Najlepiej w ASO, to jest uszczelka między smokiem a pompą olejową
Nr Fiat 71749352

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

Maste
19-11-2016, 10:36
Dokładnie to ta uszczelka. Ja kupowałem w ASO Warszawa na Łopuszańskiej. Koszt ok. 38zł.

Brownking
19-11-2016, 16:52
Witam
Włąsnie również mam ten komunikat, byłem w warsztacie z tym problemem i mierzyliśmy ciśnienie ( w miejsce czujnika zostało zamontowany manometr ) i ciśnienie było w normie 3 MPa - Diesel.

Mechanik odradził mi rozbieranie tej części by nie naruszyć orginalnego uszczelnienia.

Może nie zawsze to uszczelka między smokiem a pompą?

PS: Ile w ASO powinna kosztować wymiana uszczelki, ktoś podał 200 zł ale czy w ASO?

Dziękuję

moris10
20-11-2016, 00:03
Zmień mechanika.
Problem dotyczy tylko zimnego rozruchu. Ta uszczelka nie ma dużej dziury, uszczelnia na zassaniu, a ponadto na ciepłym silniku guma odzyskuje cześć właściwosci. Jednak kilkunastukrotne uruchamianie silnika na sucho może spowodować jego uszkodzenie. Jest sporo osób, co tak zatarlo silnik.
Wymiana tej uszczelki nie narusza żadnych oryginalnych uszczelnień. Uszczelka smoka jest na wcisk, jedynie trzeba nową masę uszczelniająca dać na miskę olejową.
Za taki błąd może odpowiadać np. czujnik ciśnienia oleju, sama pompa, olej, brudny filtr, zatkany smok i wiele innych. Jednak z uwagi na setki problemów z silnikami 1.6/2.0 najprostszym rozwiązaniem jest wymiana uszczelki, większości załatwia to problem.

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

bartekx
05-01-2017, 19:56
Zmień mechanika.
Problem dotyczy tylko zimnego rozruchu. Ta uszczelka nie ma dużej dziury, uszczelnia na zassaniu, a ponadto na ciepłym silniku guma odzyskuje cześć właściwosci. Jednak kilkunastukrotne uruchamianie silnika na sucho może spowodować jego uszkodzenie. Jest sporo osób, co tak zatarlo silnik.
Wymiana tej uszczelki nie narusza żadnych oryginalnych uszczelnień. Uszczelka smoka jest na wcisk, jedynie trzeba nową masę uszczelniająca dać na miskę olejową.
Za taki błąd może odpowiadać np. czujnik ciśnienia oleju, sama pompa, olej, brudny filtr, zatkany smok i wiele innych. Jednak z uwagi na setki problemów z silnikami 1.6/2.0 najprostszym rozwiązaniem jest wymiana uszczelki, większości załatwia to problem.

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka


Mam pytanie czy ten problem dotyczy też 1,9 120KM. Mam te same objawy.

moris10
05-01-2017, 20:32
W 1.9 jest inna miska olejowa i inny sposób mocowania smoka olejowego.

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

bartekx
05-01-2017, 21:27
W 1.9 jest inna miska olejowa i inny sposób mocowania smoka olejowego.

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

OK, czyli mam rozumieć, że ten problem z uszczelką w 1,9 nie występuje? Jeżeli nie, to co może być przyczyną, rano samochód odpalił przy -4, wyświetlił się komunikat i zgasł, przy następnym rozruchu wszystko OK, możliwe że to jednorazowy przypadek, jutro rano będzie zimniej więc sprawdzę.

Braval
05-01-2017, 22:06
Kiedy zmieniałes olej w silniku? Jesli problem bedzie się powtarzał, zmień czujnik cisnienia oleju.Przy wymianie oleju , staraj się zakladać jakiś "lepszy" filtr oleju...

bartekx
05-01-2017, 22:23
Filtr był wymieniany 12 tyś km temu, okresowo nie jestem w stanie określić ponieważ nabyłem go od znajomego gdzie był wymieniany przy 100 tys, następna wymiana podobno po 120. Nie wiem ile w tym prawdy. Chyba rzeczywiście zacznę od tego.

Braver
17-01-2017, 13:24
Komunikat o za niskim ciśnieniu oleju pojawiał mi się zeszłej zimy, w lecie wymieniłem uszczelkę i komunikat już się nigdy więcej nie pojawił, sama uszczelka była już mocno twarda więc wymiana była uzasadniona. Jednak wciąż mijają około 3 sekundy od uruchomienia silnika do zgaśnięcia kontrolki :/ Też tak macie? (1,6-120).

maciek_wk
20-01-2017, 17:56
Ten typ tak ma, też wymieniłem w swoim 1.6 jtdm i też przy pierwszym rozruchu, na początku dnia, kontrolka przyświeci dłużej

Braval
20-01-2017, 19:32
W moim bravie (2,0) , tez to poprawilem. Jest lepiej ,ale np. w stilo lampka szybciej gasnie.Robię trochę w hydraulice maszyn i tak myslę, jak by inzynierowie zastosowali jakiś zawór zwrotny na smoku w misce, olej by nie splywał i pompa wytworzy cisnienie natychmiast.Ale może to chlopy projektowali w piątek przed weekendem i tak im wyszlo...

Gospell
21-01-2017, 00:56
Podepnę sie pod temat. Mam bravo II 1.9 120km i tej zimy pojawił mi się komunikat o niewystarczającym ciśnieniu oleju. Problem wystąpił po przejechaniu pewnego odcinka z większą prędkością gdy silnik był w pełni rozgrzany tzn. 160/ 170km/h, czyli inaczej niż we wcześniejszych postach. Komunikat poprzedzony był dziwna nierównomierną praca silnika, dużo dużo większym spalaniem ostatecznie sam się wyłączył i wyświetlił komunikat gdy już prawie byłem przy domu. Dodam że mam teraz problem z przeplywomierzem powietrza który poniekąd mógł wpływać na pracę silnika ale to swoją droga.. Tak więc macie pomysł co by to mogło być? Miałem wymieniać olej i filtr mimo iż podobno był 5tys. Km temu wymieniany, ale jeżeli to nie musi być wina oleju to w takim razie co?
Dzięki za odpowiedź!

moris10
21-01-2017, 09:22
Nie napisałeś najważniejszego masz wystarczająca ilość oleju w silniku? Twój objaw wygląda trochę jakby przez turbo brało Ci olej.

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

Gospell
21-01-2017, 11:46
Olej sprawdzam wyjątkowo często, po incydencie sprawdziłem nawet dwa razy żeby się upewnić i miernik wskazywał wartość między max a min więc olej jest. Jak sprawdzić czy turbo bierze olej?

moris10
21-01-2017, 20:57
Jeśli Ci oleju nie ubywa to raczej nie turbo. Gdy turbo bierze olej to z rury widać taki niebieskawy dym przy mocnym przygotowaniu. Nie mylić go z parą wodną.

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

Jordan7
04-06-2017, 14:52
Wymieniłem tą uszczelkę między smokiem a pompą, jednak to nic nie dało (koszt w ASO ok 500 PLN z wymianą oleju i filtrów). Po uruchomieniu silnika kontrolka nadal gaśnie po 2-3 sekundach. Kupiłem czujnik ciśnienia oleju i może to będzie to, ale w e-learn znalazłem informację o zaworze ograniczającym w pompie oleju (e-learn mam do wersji 1.9 jtd). Ten zawór jest kontrolowany przez jakąś sprężynę. Czy ktoś coś o tym wie, czy to może być to? proszę o pomoc. Nie chciałbym kupować niepotrzebnie nowej pompy oleju...

Michajłow
05-06-2017, 16:43
Wymieniłem tą uszczelkę między smokiem a pompą, jednak to nic nie dało (koszt w ASO ok 500 PLN z wymianą oleju i filtrów). Po uruchomieniu silnika kontrolka nadal gaśnie po 2-3 sekundach. Kupiłem czujnik ciśnienia oleju i może to będzie to, ale w e-learn znalazłem informację o zaworze ograniczającym w pompie oleju (e-learn mam do wersji 1.9 jtd). Ten zawór jest kontrolowany przez jakąś sprężynę. Czy ktoś coś o tym wie, czy to może być to? proszę o pomoc. Nie chciałbym kupować niepotrzebnie nowej pompy oleju...
Gaśnie Ci prawidłowo. Jeśli nie ma komunikatu o niskim ciśnieniu oleju to nie ma się czym przejmować. Dla pewności możesz sobie zmierzyć ciśnienie oleju, jeśli będzie coś nie tak to wtedy to wyjdzie.

Wysłane z mojego GT-I9060 przy użyciu Tapatalka

Jordan7
18-06-2017, 15:38
Ciśnienie zmierzone - jest OK. W warsztacie polecono mi przejść na trochę gęstszy olej - więc chyba zacznę lać 5w40 zamiast 5w30 jak do tej pory. Jednak problem mnie dalej nurtuje, bo samochód mam od nowości i kiedyś kontrolka gasła przed uruchomieniem silnika. W końcu przejechane 90kkm to nie jest jakiś wyczyn dla diesla...

toofoxy
18-06-2017, 22:32
Przejsc na 5w40 z powodu 'gestosci' to conajmniej slabe uzasadnienie.

Sent from my SM-G7105 using Tapatalk

pix
19-06-2017, 09:55
Ciśnienie zmierzone - jest OK. W warsztacie polecono mi przejść na trochę gęstszy olej - więc chyba zacznę lać 5w40 zamiast 5w30 jak do tej pory. Jednak problem mnie dalej nurtuje, bo samochód mam od nowości i kiedyś kontrolka gasła przed uruchomieniem silnika. W końcu przejechane 90kkm to nie jest jakiś wyczyn dla diesla...
Dokładnie. Mi też kontrolka gasła zaraz po odpaleniu, a teraz gaśnie po 3 sek. więc nie wiem czy "ten typ tak ma" :/ mam nadzieję, że wymiana uszczelki smoka pomoże. Filtr zakładam UFI czyli pierwszy montaż.

Wysłane z mojego SM-G357FZ przy użyciu Tapatalka

moris10
19-06-2017, 10:20
Na szybsze gaśnięcie kontrolki wymiana uszczelki raczej nie pomoże. Jest sporo osób, łącznie ze mną co po wymianie nie widzieli różnicy.
Zalewanie gęstym olejem to raczej nie ten kierunek.
Przed wymiana oleju stosowałem plukanke a później mycie miski.
Zostaje pytanie czy sama pompa olejowa nie ma jakieś nieszczelności i jak zaciągnięcia olej to wtedy problemu już nie ma z ciśnieniem, a nieszczelność powoduje dłuższe uzyskiwanie wymaganego ciśnienia.

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

sabur
21-06-2017, 08:12
Problemu z wydłużającym się świeceniem kontrolki możnaby jeszcze upatrywać w zaworze zwrotnym będącym w pompie paliwa. Mając wymienne metalowe filtry, zawór znajduje się w nich ale u nas wymieniając same wkłady filtra, zawór jest przeniesiony do pompy i może mu się upuszcza oleju i ścieka cały do miski zamiast pozostać w silniku.

Wasyliusz
22-06-2017, 09:52
Przecież to normalne ze nie gasnie odrazu. W wiekszosc aut tak jest ze mija kilka sekund i gasnie dopiero ta kontrolka

Bogacz12325
29-12-2017, 20:31
Witam,
Fiat bravo II 1.9 jtd 150km , też mam taki komunikat , wyskakuje i silnik zaraz gaśnie wyłączając wszystko, pierwszą sytuacje miałem taką , ale wtedy faktycznie miałem praktycznie brak oleju , wiec go dolałem , miarka nie pokazywała nic przed dolaniem , wiec kumpel mi doradził bym wlał pół bańki , a jak będzie za mało to dolać jeszcze , oczywiście przed zmierzeniem poziomu odczekałem aż ostygnie silnik i ewentualnie resztę oleju spłynie do miski, no więc dolałem ten olej 5w40 jak jest podane w książce , ale CASTROLA , odczekałem parę chwil i się okazało że przelałem dobre 2 miarki, wiec odpaliłem go , chwile pochodził potem trochę go po gazowałem lekko (do ok 1700 obr) i pojeździłem trochę po parkingu , stwierdziłem, że to była przyczyna i pojechałem dalej , mniej więcej po 2 km znów to samo , nie ryzykowałem , oddałem do mechanika , 700m miałem , więc tyle to dojechałem , auto stało tydzień, usunął błędy , pojeździł i mówi że nic takiego się nie dzieje , zlał cały olej , posprawdzał czujniki i pompę oleju oraz nanometrem ciśnienie bodajże , nie wiem zielony w tych klockach jestem w każdym bądź razie coś takiego , i faktycznie jeździł do dziś, znów 2x taka sytuacja dodam że tylko jak jest temperatura na plusie , jak jest minus to nic sie nie dzieje łapie już od 1000obr , a dziś żeby do domu dojechać (ponad 30km) to startować musiałem z 2000 obr. by nie padł znów , chociaż dziś zauważyłem zaleźność , że dzieje się tylko podczas próby ruszenia z 1 biegu , na wyższych chodzi dobrze , no poza faktem że jest brak mocy przez turbinę co słychać i czuć. Są jakieś rady , nerwy mnie już biorą ,że bubla kupiłem chociaż od razu po kupnie nie występowało to zjawisko.

shrek_fr
04-01-2018, 05:51
. Jak sprawdzić czy turbo bierze olej?
Sprawdzaj poziom oleju i jezeli FAP sie nie odzywa to znaczy, ze wszystko ok.

Bogacz12325
05-03-2018, 11:29
Auto po długim kompletnym remoncie silnika lecz błąd z niewystarczajacym ciśnieniem oleju nie ustąpił, pojawia się dalej , podczas próby ruszenia na pierwszym biegu , przed wczoraj ładnie wszystko grało i ruszał normalnie na polsprzęgle i normalnie , a wczoraj błąd, najlepsze w tym wszystkim jest to , że w sobotę po odbiorze samochodu wszystko działało klimatronik normalnie działał,jak i to ciśnienie nie wyskakiwalo , a teraz znów klimatronik wariuje razem z tym komunikatem , a z klimatronikiem problem jest taki że do czasu zresetowania wszystko cacy póki czegoś nie przełącza np obniża temperaturę bądź wyłącze go , wtedy po stronie kierowcy leci Klima a po stronie kierowcy normalnie ogrzewanie . Może gdzieś w elektronice jest problem , wymieniłem pompę oleju czujnik też dpf również gdyż niestety to posiadam , usunięto mi klapki bo w sumie już ich nie było i zaślepiono egr przy okazji oraz wymieniłem turbine. Już powoli sił nie mam na to auto bym potrzebował jakiegoś nakierowania w którym kierunku teraz pójść

askp16
02-07-2019, 15:47
Gdzie znajduje sie w Fiat Bravo 2 czujnik ciśnienia oleju silnika?

piotrek81krk
25-06-2020, 05:53
Auto po długim kompletnym remoncie silnika lecz błąd z niewystarczajacym ciśnieniem oleju nie ustąpił, pojawia się dalej , podczas próby ruszenia na pierwszym biegu , przed wczoraj ładnie wszystko grało i ruszał normalnie na polsprzęgle i normalnie , a wczoraj błąd, najlepsze w tym wszystkim jest to , że w sobotę po odbiorze samochodu wszystko działało klimatronik normalnie działał,jak i to ciśnienie nie wyskakiwalo , a teraz znów klimatronik wariuje razem z tym komunikatem , a z klimatronikiem problem jest taki że do czasu zresetowania wszystko cacy póki czegoś nie przełącza np obniża temperaturę bądź wyłącze go , wtedy po stronie kierowcy leci Klima a po stronie kierowcy normalnie ogrzewanie . Może gdzieś w elektronice jest problem , wymieniłem pompę oleju czujnik też dpf również gdyż niestety to posiadam , usunięto mi klapki bo w sumie już ich nie było i zaślepiono egr przy okazji oraz wymieniłem turbine. Już powoli sił nie mam na to auto bym potrzebował jakiegoś nakierowania w którym kierunku teraz pójść

Mam ten sam problem... Znalazłeś przyczynę ?

sudnipaw
29-06-2020, 05:18
Taka mała ciekawostka: ten komunikat może również świadczyć o zbyt niskim ciśnieniu oleju... napędowego. Tak było u mnie. Pomaga wymiana filtru paliwa. Panom z ASO zajęło to 6 tygodni, aby rozwiązać tę zagadkę.