Zobacz pełną wersję : Dawki startowe 1,9 JTDm
FalconVFR
26-10-2016, 11:15
Witam . Gdzie w Warszawie lub okolicach moge poprawić dawki startowe wtrysków ??? zna ktoś jakiś sprawdzony warsztat ??
Abramsik
26-10-2016, 12:08
Zadzwoń tam. Oferta | Kreator Mocy (http://www.kreatormocy.pl/oferta/)
Ja osobiście nic tam jeszcze nie robiłem ale namiar mam od znajomego, który robił tam kastracje DPFa i EGRa z wirusikiem.
A po co chesz to robić ?
Tu akurat są ok zrobione.
To nie vag że przy ciepłym palic nie chce.
Miałem to napisać, jeśli silnik ciężko odpala to przyczyny raczej trzeba szukać gdzie indziej, a nie tuszować problem zwiększeniem dawek.
FalconVFR
27-10-2016, 09:03
wszystko sprawdzone i dalej brzydko odpada - to jest problem za niskich dawek startowych . Odpala ale przez chwilę nierówno pracuje i mnie to drażni. Temat dawek startowych znany w tych silnikach.
Kolego coś mijasz się z prawdą.
Jak i co sprawdzone, kto to sprawdził ?
Lepiej opisz problem i może uda się odszukać winowajcę.
Temat znany w tym samochodzie to inne tematy.
Jak juz odpali to start IQ możesz sobie wsadzić ....
Nierówna praca nie ma nic wspólnego z start iq.
FalconVFR
27-10-2016, 09:51
Ja sprawdzałem - świece dobre , wtryski korekcje maja jak fabryczne , przelewy puste . Problem jest taki że rano kręci i odpala nierówno - trwa to jakąs 1 sek i jest wszystko pózniej OK - dzieję się tak tylko przy pierwszym odpaleniu . Bez względu czy zimno czy ciepło na dworzu. Klapy wirowe zablokowane w pozycji otwartej - tak samo odpalał jak były podłączone. Jakieś pomysły co to może być ??
Klapy wirowe zablokowane w pozycji otwartej - tak samo odpalał jak były podłączone. Jakieś pomysły co to może być ??
jaki stan samego kolektora? - pozycja klap to jedno a czystość i drożność to drugie.
To już piszesz rozsądniej,
Obstawiam coś z CR.
Pierwsze:
najlepiej silnik zimny.
odlacz czujnik położenia wałka.
kręć rozrusznikiem 10sec i loguj, zmierzone ciśnienie paliwa (bary) i rpm.
Potem odpal i przy odpalaniu loguj:
zmierzone ciśnienie paliwa
obroty rpm
temp silnika
FalconVFR
27-10-2016, 10:20
Do kolektora nie zaglądałem bo nie było powodu - wszystko działa ok- brak błędów . Wczoraj sprawdzone oprogramowanie i nie ma nowszego . Auto zapierdziela aż miło , spalanie w normie , nie dymi - tylko to pie#$%^&ne odpalanie . Tragedii nie ma ale mnie drażni . Mam Alfe 156 z tym silnikiem i tam pali z dotyku . Cos czuję że sprzedam to auto........
Silniki z grupy fiata nie mają pawa palić na dotyk.
Warunkiem odpalenia jest uzyskanie pewnej min prędkości obrotowej wału, poniekąd w celu wydłużenia życia DM, uzyskania ciśnienia na szynie CR i dopiero zezwala na start.
Rozrusznik musi pokręcić w najlepszej sytuacji min ok ~1sec.
FalconVFR
27-10-2016, 22:00
Tu nie chodzi o czas kręcenia bo próbuje odpalić z dotyku tylko tak jak by nie wszystkie cylindry łapały od pierwszego strzała. W Alfie pali z dotyku a to ten sam silnik . wygląda to tak że odpalasz i tak jakby miał chęć ale jednak nie i jeszcze sekunda i pali ok - równo pracuje , nie dymi - dziej się tak PRAWIE zawsze tylko przy pierwszym odpaleniu z rana bez względu na temperaturę . W serwisie fiata powiedzieli że one tak mają - nie źle ale jakoś tak dziwnie palą - a byłem tam u znajomego więc nie wstawiali mi kitu .
Croma 08
27-10-2016, 22:45
Każdy z nas ma jakieś swoje doświadczenia z Cromami, moja również miała problem z odpalaniem, było tak że musiałem kręcić rozrusznikiem naprawdę długo. Wyłączony programowo EGR + podniesione wartości dawek startowych ( z tego co pamiętam to o jakieś 10-15% ) i problem znikł. Cieszę się tak zwanym paleniem od strzała :) . Oczywiście tak jak kolega bronx wspomniał wał musi uzyskać pewną prędkość obrotową, ale nie trwa to już 10s no i zawsze za pierwszym kręceniem rozrusznika odpala.
FalconVFR
28-10-2016, 08:17
Nie rozumiecie - auto odpala od pierwszego razu , rozrusznik kręci max 1,5 sek tylko jak odpala to robi to nierówno i to mnie drażni . W momencie jak załapie to już jest wszystko OK. Dlatego pytam o dawki startowe - gdzie w Warszawie i okolicach można w sprawdzonym warsztacie zrobić .
Nagraj to odpalanie.
Mam ciut inny silnik ale wiem o co Ci chodzi. U mnie występuje ten efekt chyba deczko dłuższą chwilę niż u Ciebie. Postaram się nagrać jak to jest u mnie.
Zrozumcie że jak silnik łapie, tak, obroty są większe niż jakieś X określone, dawki startowe nic do tego już nie mają.
Możesz oczywiście wtrysnąć więcej ropy i może lepiej odpali ale nie w tym masz problem.
Ale widzę że ja o wodzie inni o brodzie, i się nie zrozumiemy.
Zrozumcie że jak silnik łapie, tak, obroty są większe niż jakieś X określone, dawki startowe nic do tego już nie mają.
Możesz oczywiście wtrysnąć więcej ropy i może lepiej odpali ale nie w tym masz problem.
Ale widzę że ja o wodzie inni o brodzie, i się nie zrozumiemy.
ja Cię rozumiem. nie występuje problem z samym rozruchem a przez pierwsze kilka sekund (czasem tak, jest to nawet kilka sekund) po uruchomieniu, jak już silnik zaczyna sam pracować i puszczam kluczyk. Tak jak wcześniej opisywałem i mi sugerowałeś chcę wyczyścić czujnik wysokiego ciśnienia, niestety cierpię na ciągły brak czasu.
zaproponowałem nagranie bo to może doprecyzować opis problemu i ułatwi wyjaśnienie przyczyny.
Tu nie chodzi o czas kręcenia bo próbuje odpalić z dotyku tylko tak jak by nie wszystkie cylindry łapały od pierwszego strzała. W Alfie pali z dotyku a to ten sam silnik . wygląda to tak że odpalasz i tak jakby miał chęć ale jednak nie i jeszcze sekunda i pali ok - równo pracuje , nie dymi - dziej się tak PRAWIE zawsze tylko przy pierwszym odpaleniu z rana bez względu na temperaturę . W serwisie fiata powiedzieli że one tak mają - nie źle ale jakoś tak dziwnie palą - a byłem tam u znajomego więc nie wstawiali mi kitu .
Podgrzej z dwa razy swiece i dopiero za 3 razem odpal tak z ciekawości. Sprawdzić nie zaszkodzi.
FalconVFR
28-10-2016, 13:31
Podgrzej z dwa razy swiece i dopiero za 3 razem odpal tak z ciekawości. Sprawdzić nie zaszkodzi.
Sprawdzałem - nic to nie daje. Nadal szukam kogoś kto mi poprawi dawki startowe .
Poszukaj w swojej okolicy osoby zajmujące się chip tuningiem, oni wykonują korekty bez większego problemu
Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
Zapewniam Cię że każdy z nich powinien to zrobić z palce w d..
https://www.google.pl/search?q=warszawa+chip+tuning&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-b&gfe_rd=cr&ei=GjgTWIzZC9PR8geSopugAQ#q=warszawa+chiptuning
uważaj tylko żebyś w ten sposób, przez zmianę map, nie zamaskował prawdziwego źródła problemu.
desmo999
28-10-2016, 15:21
A tak sie wtrace. Robiles moze odczyt wszystkich czujnikow ? Czy wartosci sa wszystkie realne? Zaden nie zaklamuje odczytow?Jakie jest napiecie na akumulatorze po odpaleniu jak nierowno pracuje. Jakie cisnienie na cr jest jak pracuje nierowno?
CzarnyGD
28-10-2016, 16:04
Miewam podobno objawy jak Ty, w momencie gdy za krótko trzymam kluczyk przekręcony na Start. Zjawisko jest takie jakby doszło do zapłonu ale nie we wszystkich garach. Sprawdź stan aku i może kompresję?
Ludziska Wy czytacie cały temat?
Macie napisane co zrobić aby zdiagnozować problem, kolega chce go zatuszować, na siłę zmuszać nie będziemy.
FalconVFR
28-10-2016, 18:46
Ludziska Wy czytacie cały temat?
Macie napisane co zrobić aby zdiagnozować problem, kolega chce go zatuszować, na siłę zmuszać nie będziemy.
Kolego- chyba Ty nie czytasz tematu . Napisałem : parametry pracy silnika wszystkie w normie , przy odpaleniu i przy pracy ! On nierówno pracuje podczas odpalania i to tylko z rana i to nie zawsze . Pojadę poprawie dawki startowe i zobaczymy co będzie . Elektryk z autoryzowanego serwisu fiata który parę latek pracuje sam stwierdził że one tak palą . Wygląda to tak : Alfa odpala po 2 obrotach wału ( mniej więcej mówie przykładowo ) a ten badziew po 4 obrotach i przy kręceniu jest efekt jakby nie łapał na wszystkie cylindry. Temat dawek startowych jest znany .
Jedź i zrób, ale zdecyduj się co chcesz, bo raz gadasz o zapaleniu, raz o nierównej pracy po odpaleniu.
Diagnozowales?
Jakie są min obroty do odpalenia?
Jakie ma być ciśnienie przy 150rpm?
Skoro diagnozowales to wiesz.
Python28
28-10-2016, 22:50
Jak miałem problem z klapami wirowymi to odpalał tak jak tu kolega pisze. po wyrzuceniu i zaślepieniu klap usunięciu EGR i wyczyszczeniu dolotu odpala jak marzenie.
U mnie bylo podobnie ale doszlo puszczenie dymka po odpaleniu. Wymiana kolektora rozwiazala problem.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.