Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Silnik 1.4 16V Typowe Usterki



Strony : 1 2 [3]

JackTheNight
22-02-2021, 00:28
Koledzy a podpowie mi ktoś? Mam radio w wersji bieda czyli tylko usb bez bluta. Jest jakaś opcja żeby dołożyć chociaż aux?

Tu ci odpisałem :
https://fiatklubpolska.pl/radio-i-nawigacja-tipo-540/zmiana-radia-na-5-w-tipo-tipo-44926/3#post404496

PS. To jest temat o silniku a nie o radiu.

Trawa223
28-03-2021, 23:31
Cześć. Nie czytałem całego tematu ale po 292k km mogę coś już o tym silniku powiedzieć. Kupiłem gp półtora roku temu z przebiegiem 266k km czyli zrobiłem 26k km. Auto nawet spoko, wygodne, nie czuć dziur aż tak żeby plomby powypadały. Silnik mi bierze około 1L oleju pomiędzy wymianami więc źle nie jest ale sądzę że LPG uszczelniło trochę pierścienie, jak na gp ten silnik daje radę staram się nie przekraczać 4k obrotów powyżej już wtryski gazu nie wyrabiają i autem szarpie :D kompresja: 10 bar na 1 i 4 cyl i po 8,5 na 2 i 3 czyli LPG po 90k km dało się we znaki. Jakbym miał drugi raz kupować gp to brałbym z 77km silnikime bo jednak starjet jest mniej odporny na LPG i się o tym przekonałem. Skrzynia 6b fajna sprawa ale strasznie krótkie dwa pierwsze biegi przez co w mieście się trochę dziadosko jeździ. No i jeszcze ciekawa sprawa bo obudowa filtra powietrza z tipo 95km niezbyt pasuje do gp, trzeba ją trochę przerobić i pojanuszować aby weszła (wkład filtra ten sam co w punto) no i koszt tych obudów jest cholernie wysoki (nowa do gp 700 zł a używane rzadko się zdarzają). Przez tą słabą kompresje mam checka już o wypadaniu zapłonu i mieszance (ale to od LPG), pewnie aby się pozbyć wypadania musiałbym głowice zrobić ale narazie jeździ jako tako a koszt regeneracji pewnie pod 2k będzie podchodził więc jeszcze jeżdżę. Aha no i podczas wymiany rozrządu po kupnie mechanik musiał za słabo dokręcić śruby od mocowania łapy silnika no i podczas jazdy silnik mi się nagle przekrzywił i wisiał na pozostałych łapach, rozrząd przeskoczył o 2 ząbki około ale nic się nie stało z zaworami tzn kompresja dalej jest 10 bar i 8,5 bar. Czyli albo miałem farta albo silnik bezkolizyjny. Silnik ogólnie nie jest zły ale już ekologia go pokomplikowała :( Ja jakbym miał kupować znowu gp to tylko i wyłącznie z 1.4 77km a starjeta bym omijał choć silnik nie jest tragiczny

manio20
29-03-2021, 01:36
Cześć. Nie czytałem całego tematu ale po 292k km mogę coś już o tym silniku powiedzieć
silnik w Tipo to już nie ten sam silnik mimo, że ten sam :)

marx30
29-03-2021, 01:56
Jakie k.wa 77 KM w tipo ;-)?

Qvadrat
29-03-2021, 05:41
Jakie tipo jak gp? Jaki dział? W sumie to przecież napisał, ze nie czytał tematu a tylko tak na pałe tu napisał...

marx30
29-03-2021, 11:27
Nie chce się czepiać tej wypowiedzi ale niech mi ktoś wyjaśni jak LPG uszczelnia pierścienie a po drugie jak niedokręcona lapa silnika wpływa nie przeskoczenie rozrządu. No chyba ze jedno z kół zębatych jest przymocowane do karoserii :-). A o tym ze starjet (ten pierwotny - nie wykastrowany jak w tipo) jest do LPG lepszy od 1,4 8V też każdy zainteresowany wie (m.in od strony serwisowej dzięki hydraulicznym kasowników luzu zaworowego). I jest to silnik kolizyjny.

Trawa223
29-03-2021, 12:21
Aa bo ja myślałem, że to temat zbiorczy o 1.4 16v starjet. A to jak tylko dla tipo to sory za zamieszanie 😁 W gp był oferowany również 1.4 77km który był bez wodotrysków jak starjet--on lepiej gaz znosił tylko problem taki że miał mechanicznie ustawiane luzy zaworowe. Nie miał egr jak starjet o ile dobrze pamiętam no i zmiennych faz rozrządu i tych zamykanych kanałów dolotowych. Po prostu stara szkoła silników a ja przynajmniej takie lubię 😁 Pewnie masz rację z tym że 16v jest kolizyjny, na szczęście u mnie nie spotkały się zawory z tłokami

krowka1978
29-03-2021, 14:04
Nie miał egr jak starjet o ile dobrze pamiętam no i zmiennych faz rozrządu
Jeżeli już piszesz, to podawaj poprawne informacje,bo wyprowadzasz w błąd:
1. 1.4 8V 77KM w GP MA zmienne fazy rozrządu:!:
2. Ma EGR, tzw wewnętrzny, czyli cyrkulacja spalin w komorze.
3. StarJet również ma wewnętrzny EGR jak 1.4 8V, czyli rolę pełni komora spalania. Spójrz na swojego StarJet', jestem ciekaw, czy znajdziesz zawór EGR :food:

Qwerty1993
08-10-2023, 12:47
Hej.

To mój pierwszy post, piszę, bo jestem już zdenerwowany na diagnostykę tego autka. Posiadam Fiata Tipo z rocznikiem produkcji 2017, 95KM + LPG Landi Renzo.
Od początku ma instalację LPG od dealera - LandiRenzo, wymiana wtryskiwaczy po 120 kkm gazowych, serwisy aktualne, bez problemów wydawałoby się. Od 140 kkm okresowo wyświetlał się check engine i wypadnie zapłonu, serwisy bagatelizowały, jakieś drobne wymiany, nic się spektakularnego nie działo, rano falowały obroty i check migał, sam gasł po kilku sekundach i już było ok.
Przy 168 k km awaria - wypalony 3 zawór, remont generalny silnika wymiana rozrządu itp.

Na pewien czas był spokój. Zero falowania, idealnie chodził.
Aktualnie silnik ma 218 kkm czyli zrobiłem 50 kkm po remoncie. Zrobiony pomiar kompresji po 12.8 - 13.0 bar na cylindarch, w warsztacie, jest ok. Akumulator świeży od 6 msc. Żadnych błędów. Mam swój mały komputer na OBD i podpinam.
ALE, zaczęły się znowu pojawiać falujące obroty po starcie, nie zawsze, jak jadę do serwisu to zwykle nie ma. Im zimniej się robi tym obroty mocniej szarpią, gdy dodam gazu to ustępują. Nie ma check engine, nie ma błędów. Wczoraj mechanik wymienił olej, wykonał płukankę, oczyścił przepustnicę - poprawa minimalna, nieco "miększe" szarpanie dziś, ale dalej jest.
Sytuacja wygląda dokładnie tak jak na tym filmie: https://www.youtube.com/watch?v=hZzg-22RpW4

Czy to może być kwestia zużycia rozrządu? - tak wpadłem na ten pomysł, bo wtedy po naprawie silnika rozrząd był nowy, może to trzeba wymienić? Mechanik sugeruje ewentualnie poszukanie nieszczelności w dolocie następnym razem.
Szukałem jeszcze, ze czasami jest poprawa na aktualizacji sterownika silnika, gdzie to można zrobić? Jak sprawdzić jaki jest najnowszy?

Podczas porannego falowania /zaostrza się na zimę, zmniejsza na lato/ nie ma błędów, widzę jedynie zmiany ciśnienia w kolektorze dolotowym, zmianę położenia przepustnicy, falowanie obrotów, i zmiany ciśnienia na sondzie lambda - ale błędów brak. Gdzie dalej szukać? Czy silnik nie będzie wymagać znowu naprawy, czy jechać do innego zakładu sprawdzić gaz?? Droga była ta naprawa wolę uniknąć następnej. Proszę o jakieś sugestie.

czech22
17-10-2023, 22:12
Wg mnie to przepustnica świruje. Świruje porządnie. Czy tak jest od zapalenia silnika, czy pojawia się po czasie.

Qwerty1993
12-11-2023, 13:32
Witam ponownie.
Byłem na diagnostyce gazu - instalacja ok, sprawna.
Byłem w ASO - wersja ECU silnika OK, także bez aktualizacji.
Wykonali reset do ustawień fabrycznych /ASO/ i zalecili jazdę na benzynie - bez zmian. Przepustnica była myta dokładnie ok. 5000 km. temu dolot jest ok, szczelny.
ASO sugeruje ew. skoro nic nie pomogło, to czyszczenie MAP sensora i dalsze obserwacje, ale nie wiem czy to dalej aktualne, bo od tygodnia ubywa płynu chłodniczego, pojawiło się masło pod korkiem oleju, a jeżdżę 90% trasy po 75 km bez postoju. Dodatkowo wydaje mi się, że pojawiły się jakieś tłustawe wycieki.
LINK:
https://www.youtube.com/watch?v=8IefOrNeT0Y
(https://www.youtube.com/watch?v=8IefOrNeT0Y)
Jutro jadę serwisu, jak się potwierdzi diagnoza, a remont generalny był ok 50000 km. temu i gwarancji pewnie nie uznają, to nie wiem czy już się nie pozbyć tego auta jako uszkodzone i szukać nowego.... NIE polecam Fiata Tipo z silnikami 1.4 95KM. Ew. jest ktoś kto wymienia te silniki? Da się włożyć inny?
Nie wiem czy jest sens opłacalności, spodziewam się uszczelki pod głowicą.

JackTheNight
12-11-2023, 14:21
Bo ten silnik 95 koni nie nadaje się do gazu.
Gazem załatwiłeś silnik.
Osoby bez gazu żadnych problemów nie mają, tylko ludzie z gazem ciągle o jakiś problemach piszą.

maurycy
12-11-2023, 19:32
Bo ten silnik 95 koni nie nadaje się do gazu.
Gazem załatwiłeś silnik.
Osoby bez gazu żadnych problemów nie mają, tylko ludzie z gazem ciągle o jakiś problemach piszą.

O to chyba na forum pierwsze oficjalne takie stwierdzenie :confused:

Qwerty1993
12-11-2023, 20:24
Bo ten silnik 95 koni nie nadaje się do gazu.
Gazem załatwiłeś silnik.
Osoby bez gazu żadnych problemów nie mają, tylko ludzie z gazem ciągle o jakiś problemach piszą.

Kupując auto z gazem od dealera, na jak wszyscy twierdzili WIELOLETNIEJ SPRAWDZONEJ KONSTURKCJI SILNIKA 1.4 FIAT 95KM - jak miałem się tego ustrzec?
Gaz był priorytetem bo jeżdżę do 40000 rocznie.

Gomez405
12-11-2023, 20:36
A jeździłeś coś na pb? Jak że strojeniem? Dotrysk włączony?

tedybear
12-11-2023, 21:37
No chłopie jakie pierwsze?! Nie obrażaj mnie i JTN. Nawet ja pisałem o tym, że samo ASO mówiło mi, że te silniki teraz się nie nadają na gaz. Wypalają się zawory. Mi w ten weekend pykło 100 000km i złego słowa nie powiem, ale ja bez gazu i tylko 95tka.

JackTheNight
12-11-2023, 23:14
Kupując auto z gazem od dealera, na jak wszyscy twierdzili WIELOLETNIEJ SPRAWDZONEJ KONSTURKCJI SILNIKA 1.4 FIAT 95KM - jak miałem się tego ustrzec?
Gaz był priorytetem bo jeżdżę do 40000 rocznie.

Pewnie nie wiedzieli jeszcze, albo i wiedzieli ale chciał dealer zarobić, że silnik 1.4 95 koni w Tipo to nie ten sam silnik co był w Punto czy Bravo.
A fakt jest taki że ekoswiry i księgowi zrobili ten silnik pod tipo z plasteliny i tylko na BP działa to poprawnie.
Także jak będziesz zmieniać silnik to szukaj takiego ale z innego fiata, a nie z TIPO.

Ja nie mam gazu, przejechane 107 tys km i jak na razie silnik jest ok.

Qwerty1993
13-11-2023, 18:53
Już mam diagnozę - uszczelka pod głowicą, podczas kompresji pojawia się płyn na 2. i 3. cylindrze. Serwis chyba trochę się poczuwa do sytuacji, bo remont był u nich, jutro mają ogarnąć wycenę. Nie wiem, czy naprawiać, czy zmieniać silnik. Mogę się pozbyć gazu, ale wtedy zrobi się zdecydowanie drożej do jazdy, i też na 100% nie będe wiedzieć czy wytrzyma próbę czasu. Z ciekawości dam znać jaka cena.

steyr
13-11-2023, 23:20
Wolnossący 1.4 16v były pancerne w Stilo, GP, Bravo 2. W Tipo 1.4 95KM albo zmienił się dostawca silnika lub jego podzespołów, lub zależy od zmiany na jakiej dany silnik był składany. U siebie w Tipo tjet mam 162tkm, pędzony lpg od salonu, od 60tkm podkręcony na 170KM i jest ok. Nie słyszałem w Tipo tjet z lpg o uszkodzonych głowicach i i itp, a teoretycznie silnik bardziej wysilony. Mam też stare Punto 2 1.2 16v który to jest protoplastą silników Fire 16v, auto ma 20lat i prawie 300tkm z czego 200tkm na lpg i silnik też nie ruszany.

tedybear
14-11-2023, 17:10
Wiecie co, ja zanim kupiłem TIPO to ponad 6 miesięcy przed złożeniem zamówienia siedziałem już na forum i czytałem Wasze komentarze i zadawałem pytania. Już wtedy były informacje o wypalających się zaworach w silnikach które mają instalacje gazowe.
Mi osobiście ogólnie to w niczym nie pomogło bo i tak wiedziałem , że chcę tylko benzynkę. Dodatkowo było info w ASO iż ten silnik to już nie to samo co modele sprzed lat, które były nie do zajechania. I także w ASO Fiata odradzano mi instalacje gazową.

krowka1978
14-11-2023, 17:23
iż ten silnik to już nie to samo co modele sprzed lat, które były nie do zajechania
Wszystkie idzie zajechać, trzeba tylko olewać obsługę.

Qwerty1993
16-11-2023, 13:03
Kontynuacja historii:
Było podejrzenie uszczelki pod głowicą, po ściągnięciu, blok jest również krzywy, mimo dobrej kompresji, oleju pije około 3l/10000km więc tłoki i dół też do naprawy, z tego powodu serwis wyliczył wstępnie 11 000 zł za naprawę /Olsztyn/ Szukam albo zakupu silnika kod 843 A1.000, lub kogoś to odkupi w logicznej cenie. Blacharsko jedna rysa, bez wgnieceń, użytkowałem w 90% S7/S8, przy około 120km/h. Żadnych szaleństw.

Poszukuję oferty na zakup silnika używanego, lub mogę sprzedać jako uszkodzone.

Piasek80
16-11-2023, 15:27
Silników o tym kodzie na metry.
Od 3 do 4,5 tys PLN.
I za bardzo podobne pieniądze dobry warsztat zrobi ci kapitalny twojego silnika pod nominał. Potrwa dłuzej ale wiesz co masz. A co do gazu... to ASO są ostatnimi którzy się na nim znają. Znajdź dobry warsztat gazowniczy w okolicy i podjedź niech na to rzucą okiem co trzeba wymienić a co wyregulować abo to działało jak należy nie zarzynając silnika.
Nie ma silników nie do zagazowania - są tylko źle dobrane komponenty i partacki montaż.
Owszem, są silniki które przejadą 200 na gazie a są takie co 600 ale nie ma takich co jak tylko poczują LPG w dolocie to masz kapitalny co 50tys km. Takie rzeczy to jak pisałem: albo nieprawidłowo dobrane komponenty albo partacki montaż. A najczęściej combo.

Qwerty1993
16-11-2023, 20:28
Montaż był 222 000 temu, od dealera, remont był 50000 dołu silnika - wypalony zawór.
Jeżdżę do dobrego serwisu gazu, w okolicy Olsztyna teoretycznie najlepszy, co do opinii w internecie.
Znalazłem dzięki wiadomościom na priv silnik używany za 6200 z przebiegiem 36 kkm. Wymieniam w warsztacie i zobaczymy jak będzie dalej :)

czech22
16-11-2023, 21:53
Tak to właśnie jest z oszczędnościami. Punto 1,2 16 v nie do zajechania, nawet na gazie. Potwierdzam co kolega steyr napisał. W moim było ok 300 tys, w tym na gazie ok 120 tys. Chodził bez problemu.

JohnyIdea9
26-11-2023, 14:14
Cześć,
potrzebuję się dowiedzieć czy we Fiacie Idea 1.4 95KM są dwie różne sondy lambda czy są to dwie takie same sondy?
Dzięki serdeczne.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Cześć,
potrzebuję się dowiedzieć czy we Fiacie Idea 1.4 95KM są dwie różne sondy lambda czy są to dwie takie same sondy?
Dzięki serdeczne.

JackTheNight
26-11-2023, 14:59
Poszukaj i poczytaj, już było o tym wielokrotnie pisane .

kotwica110
07-12-2023, 10:36
Witam
Kupiłem niedawno tipo z 2018 roku , najechane 65 tyś silnik 1,4 95km serwisowane w aso (mam faktury), w tym roku wymieniono rozrząd. Proszę o opinię bardziej doświadczonych kolegów czy ten typ tak ma? Czy ten silnik tak terkocze jak kosiarka podczas jazdy , taka kultura pracy silnika ?


https://drive.google.com/file/d/1uxdUNTgzYn6J_rwDx-nhLtdcsIEmqLEx/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1Bqy6z8zSIf7k20woK9OiVwYr0pHCgay0/view?usp=sharing

jacek2
07-12-2023, 11:08
Wg mnie to to auto w ogóle nie jedzie, bulgocze coś strasznie (przynajmniej taki dżwięk wynika z nagrania), i strasznie je mulisz. To nie diesel, to musi się wkręcać na obroty, a na filmie rzadko osiągasz wartość coś ponad 2kk obrotów. wkręć je na ponad 4 tys obrotów i zobacz jakie są efekty z jazdy....:dresik::motorek:

kotwica110
07-12-2023, 11:51
Większość mojej jazdy ( raczej stanie w korkach ) to miasto i tu nie ma gdzie wkręcać na obroty ale w weekendy wyjeżdżam i nawet jak jadę 110-120 to silnik nie wkręca się na obroty ( 5 / 6 bieg) i podobne odgłosy słychać. Wczesniej miałem clio z silnikiem 1.2 i pomimo 75km to było dynamiczne a w tipo to tak słabo. Postara się nagrać film jak jadę poza miastem.

dołaczam filmik z jazdy poza miastem , 5/6 bieg i odgłosy podobne
https://drive.google.com/file/d/1KLnvndembrSQCYrlXOy5q0zuG8S2wsvO/view?usp=sharing

dudu$
07-12-2023, 22:35
Większość mojej jazdy ( raczej stanie w korkach ) to miasto i tu nie ma gdzie wkręcać na obroty ale w weekendy wyjeżdżam i nawet jak jadę 110-120 to silnik nie wkręca się na obroty ( 5 / 6 bieg) i podobne odgłosy słychać. Wczesniej miałem clio z silnikiem 1.2 i pomimo 75km to było dynamiczne a w tipo to tak słabo. Postara się nagrać film jak jadę poza miastem.

Od niespełna miesiąca jestem posiadaczem Tipo z tym samym silnikiem. Z tego co zauważyłem w tym czasie to silnik nie brzmi zbyt przyjemnie na dwóch pierwszych biegach ale u Ciebie według mojej opinii coś jest nie halo. Nie jest to demon prędkości ale na pewno jest o wiele dynamiczniejszy niż motor D4F ( 1.2 16v 75km ) ze stajni Renault a mam porównanie bo posiadałem w dwa Logany MCV II z tym motorem. Coś mi się wydaje, że ktoś kto wymieniał w nim rozrząd przestawił go o ząbek i stad takie dudnienie silnika oraz brak mocy.

GrandePunto8V
08-12-2023, 00:01
To nie stare FIRE 8V sprzed 30 lat, gdzie sobie można było przestawiać rozrządy (i najwyżej auto było słabsze).
Tutaj powinien być Check i/lub błąd P0016 lub pokrewny (ale to trzeba podpiąć MES-a, a nie na forum pisać jako pierwsza reakcja na problem).
Efekty dźwiękowe, to może na początek wydech do sprawdzenia? No ale to trzeba maskę podnieść albo się położyć, czy klęknąć, zajrzeć pod auto.
Plus styl jazdy (duszenie, katowanie benzyniaka 1000-2000 RPM i but do podłogi = normalne, że będzie mruczał).
Poza silnikiem to może być napęd (skrzynia, półosie)...

Qvadrat
10-12-2023, 15:53
Sposób jazdy i duszenia auta poniżej 2k to bezpośrednie zastosowanie nicku użytkownika do udupienia auta. Kotwica, która pociągnie je na dno.

tedybear
10-12-2023, 16:47
takie rozpoznawanie, badanie i diagnozowanie silnika poprzez filmik w necie trochę nie ma sensu. Inne brzmienie będzie miał Twój silnik w moich głośnikach Edifier a co innego na jakiś malutkich piździutkach głośniczkach za 100pln w MediaMarkt. U mnie jest i bass i średnie i piskacze a u innych jeden głośnik na wszystkie zakresy. Na Bolesława Prusa 8 masz ASO Fiata. Podjedź, poproś aby posłuchali na ucho czy coś się dzieje, albo zapłać i podepną pod kompa i sprawdzą. Jak nic nie będzie to dam Ci dobrą radę: nie szukaj nic na siłę. Przez pierwszy rok od odbioru auta z salonu przejmowałem się wszystkim co zastukało, zapukało, zaskrzypiało. Potem olałem to i do tej pory tylko wlewam benzynę i jeżdżę i cieszę się Tipkiem.
A jak nadal nie będziesz mógł spać i będzie Cię to żarło wewnętrznie - daj głośniej muzykę - nic nie skrzypi, nic nie bulgocze, diodki/lampki nie migają a jedziesz dalej.
Pozdro

2017 tipo
25-12-2023, 22:59
Witam szukam pomocy a mianowicie znalazłem na forum te same objawy co w moim aucie nawet jest filmik o co chodzi tu na forum ale zbytnio chyba nie ma tam odpowiedzi i czy może tutaj by ktoś z was pomógł albo czy ktoś miał coś takiego u siebie proszę o odpowiedź i pomoc.
A chodzi o ten temat: Fiat Tipo 1.4 95km dziwny dźwięk i smród spalenizny po uruchomieniu na zimnym silniku.

staszek300
06-09-2024, 11:05
Witam,

Mam nieszczęsnego Tipo 1.4 16v 95 km z 2017 w gazie i wyszło że silnik a właściwie dół do remontu bo na próbie olejowej poszło 20 bar a normalnie 13.
Auto bierze dość dużo oleju i niekiedy to jak dłużej postoi na wolnych obrotach to na kostce pod rurą wydechową aż widać taką mgiełkę z oleju jakby ktoś lekko sprayem czarnym psiknął.
Poza tym wszystko jest w porządku ale zamierzam i tak sprzedać auto bo potrzebuję minivana bo w tym roku potrzebuję 3 fotelik wrzucić z tyłu a w tipo nie ma opcji (mam ochotę kupić c4 picasso 5/7 drzwiowe II gen w dislu 2.0 - może ktoś coś doradzi?).

Nie wiem czy sprzedać go jak jest czy kupić słupek przełożyć kolektor i wtedy sprzedać.
I moje pytanie - z tego co zrozumiałem kod silnika to 843 A1.000. Widzę ze w innych fiatach też on był i teraz pytanie czy w takim Stilo czy Brawo gdzie był ten silnik jest on lepszy (nie z gównolitu) niż wkładany do tipo czy to jest jeden uj? Bo ktoś pisał, że jak ma się zmieniać słupek to żeby ten odporniejszy włożyć.