PDA

Zobacz pełną wersję : Croma (1.9 jtd 150km) słabnie moc



bartas19
21-08-2016, 21:35
witam posiadam cromke 1.9 150km 16v bez DPF skrzynia manualna. Borykam się z mocą cromki, a mianowicie zaczęło się od wymiany egr na nowy zamiennik oryginalny się doprowadził do zapalenie checka, po zamontowaniu
croma odzyskała moc wszystko było oki. Po jakimś miesiącu problem z którym borykam się to teraz croma ma zachcianki raz ma moc ze aż wyrywa do przodu a innym razem mul totalny zastanawiam się nad wymiana overboost bo mam nierozbieralny i wymianą map sensora, miał ktoś z was podobny problem? w załączniku logi z jazdy.

maka131
26-08-2016, 14:38
wydaje mi się że overboost może być OK. odpowiedzialny jest za sterowanie turbiną. gdyby było z nim coś nie tak jak powinno, to zmierzone ciśnienie doładowania odbiegałoby wartościami od ciśnienia oczekiwanego.

niestety nie opisałeś w jakich sytuacjach, przedziale obrotów auto muli się a kiedy wciska w fotel.

mam przeczucie, że będziesz musiał ponownie do EGRa zaglądać.

jak będziesz miał możliwość, to zrób jeszcze raz logi. tym razem zaznacz mniej parametrów. będą krótsze interwały czasowe.

bartas19
27-08-2016, 10:14
Jak croma odzyskuje moc to od 2.5 tys wciska w fotel, jak chwyta muła to niema wciskania w fotel. Co do egr czyscilem go był czysty ale dla spokoju przciscilem. Mam zaślepke z otworami, zrobię logi tylko jakie parametry ustawić?

maka131
28-08-2016, 09:06
Jak dostaje mocy na takich obrotach to wydaje mi się że winowajca są przewody podciśnienia lub kierownica turbiny.
Ciśnienie doładowania zmierzone i oczekiwane, obroty silnika, położenie pedału przyśpieszenia, prędkość pojazdu, masy powietrza, sprawdź te parametry.

bartas19
28-08-2016, 11:04
Ok sprawdzę, zrobię test i wrzucę logi.

bartas19
28-08-2016, 14:39
Więc tak wężyk od podciśnienia nowy od turbo overboost i do vacum, sprawdzałem kierownicy i na moje chodzi ok nie widzę przycięć. Zrobiłem test tak jak kolega mówił logi w załączniku

luk202
28-08-2016, 16:26
Jak sprawdzales kierownice turbo?

bartas19
28-08-2016, 17:36
Przez wężyk podcisnienia
Jest jakieś dojscie od góry do turbo by przesmarować kierownicę bo jak wymieniłem wężyk to od dołu to trochę lipa z dojsciem

maka131
29-08-2016, 08:00
Ja niedawno u siebie wyciągałem turbo i wymieniałem węże podciśnienia. Węże nie łączą sie bezpośrednio z turbina.
Co do logów to ekspertem nie jestem, może ktos mnie poprawi jesli sie mylę, ale wyglądają poprawnie. Ciśnienie doładowania zmienia się i jest zbliżone do wartości oczekiwanych. Wychodziłoby na to, że kierownice się nie zacinają.
Czy przed wymiana EGRa miałeś podobne objawy?
A jak z klapami wirowymi w kolektorze, są jeszcze, listwa na swoim miejscu?
Czyściłeś czujnik doładowania, na kolektorze dolotowym?

bartas19
29-08-2016, 14:31
Przed wymiana było ok, też brał od 2.5 tys . Pokazał błąd więc wymieniłem egr założyłem bez zaślepki auto brało od zera, potem szarpal tak około 1.8 tys. Poczytałem założyłem zaślepke i trochę pomoglo. Co do czujnika w kolektor czyscilem ale i tak jest trochę zaklejony. Co do klap to kolektor poprzedni wymieniał jest teraz plastikowy

bronx
01-09-2016, 15:27
Zrób porządne logi i wtedy można coś pomyśleć.
Tu pisałem jak to się robi :
chyba nie musisz byc zalogowany
Klub FIAT STILO Polska • Zobacz wątek - Opis wykonania logów dla silników JTD/JTDm (http://klubfiatstilo.pl/viewtopic.php?f=32&t=9424)

bartas19
01-09-2016, 18:24
Ok jak będę miał sposobność zrobię tak jak mówisz.

bronx
01-09-2016, 21:24
To jak je tu wrzuciesz podeslij pw ze sa gotowe do ogladania

bartas19
19-09-2016, 18:30
logi zrobione sprawdziłem jeszcze korekcje wtrysków bo coś zaczyna więcej palić

bronx
20-09-2016, 09:08
Przycina się sterowanie turbiną.
Zawór N75, wężyki, same kierowniczka w turbinie.
Zaczynasz od sprawdzenia wężyków, raczej to nie one ale to nic nie kosztuje.
Potem najlepiej podmienić N75 ale zapewne nie masz, jeśli chesz kupić tylko piertb. żadne inne podróby !
A na końcu wymontowac turbine, rozkręcić i wyczyścić zmienną.
Znajdziesz opis na necie jak to zrobić bez demontażu turbiny, zalewanie ropa naftą, i ruszanie łopatkami.

Nie mniej Twój problem to boost.

luk202
20-09-2016, 11:00
Dołączę się do tematu. W moim przypadku auto do ok 2-2,5k jest leniwy i dopiero tak od 2,5, jak mocniej wcisnę pedał to zaczyna ciągnąć jak szalony. Wrażenie jakby ktoś odpiął przyczepkę lub spuścił ręczny.
Jeśli chodzi o logi, to wystarczy zrobić na postoju czy w trakcie jazdy?

Bulka159
20-09-2016, 11:10
w trakcie jazdy wg instrukcji bronxa wyżej podanej

tapnięte z s7

luk202
20-09-2016, 11:20
w trakcie jazdy wg instrukcji bronxa wyżej podanej
OK- choć nie będzie mi łatwo znaleźć miejsca gdzie mogę to zrobić ściśle wg instrukcji ;-).
Ale jestem ciekaw, jak zachowują się Wasze cromki, jak rozkłada się moc i ciąg.

bronx
20-09-2016, 12:40
U mnie od dołu do góry ciągnie jak szalona :D
Ciekawe dlaczego :d

Powyżej 2,5-3tys egr zamyka się, daj sobie zaslepkę na próbę ( może być z dziurką ) ale najłatwiej zrób loga

bartas19
20-09-2016, 13:23
[QUOTE=bronx;250981]Przycina się sterowanie turbiną.
Zawór N75, wężyki, same kierowniczka w turbinie.
Zaczynasz od sprawdzenia wężyków, raczej to nie one ale to nic nie kosztuje.
Potem najlepiej podmienić N75 ale zapewne nie masz, jeśli chesz kupić tylko piertb. żadne inne podróby !
A na końcu wymontowac turbine, rozkręcić i wyczyścić zmienną.
Znajdziesz opis na necie jak to zrobić bez demontażu turbiny, zalewanie ropa naftą, i ruszanie łopatkami.

Nie mniej Twój problem to boost
Więc tak wężyki wymienialem przy wymienię oleju co do zaworu ten z aukcji podejdzie wygląda tak samo jak tak to zamawiam
ZAWÓR TURBINY EGR FIAT BRAVO CROMA STILO IDEA 1.9D (6497915868) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=6497915868)

bronx
20-09-2016, 13:40
tu masz sprawdzony :
https://aparts.pl/partscatalogue/7-00607-02-0-pierburg-przetwornik-cisnienia-turbosprezarka,11-7~900607~902~90-0005-03553--7~900607~902~90.aspx

nie mniej stawiam na turbinę nie zawór, no chyba że masz go fizycznie rozwalony

bartas19
20-09-2016, 17:37
Overboost jest cały tylko niewiem jak w środku bo jest nie rozbieralny, czyszczenie zmiennej zostawię na październik jak będę u ojca na wsi bo pod blokiem niezabardzo, zastanawia mnie egr mam zamiennik jak czyscilem go to puszczal trochę powietrze, bo mam dziwny objaw jadę gaz na maksa zbiera się dobrze i coś się dzieje brak mocy po puszczę i dalej już ciągnie.

bronx
20-09-2016, 19:03
Przeładowanie, powinna walnac marchewka

bartas19
24-09-2016, 21:49
Zawór N75 zamontowany nowy do tego odrazu kupiłem czujnik ciśnienia doładowania stary nie dał się już dokładnie domyć w sklepie od bronx mieli tani bo za 130zl bosch to wymieniłem. Powiem tak jest poprawa niema szarpniec ale czeka mnie czyszczenie zmiennej bo sztanga ledwo chodzi jak będzie ok to zbieram na regenerację turbo bo moja już puszcza trochę olej. Pytanie do bronxa możesz podać link do czyszczenia kierownicy bez zdejmowania turbo bo szukałem a znalazłem tylko czyszczenie po demontażu turbo.

luk202
24-09-2016, 21:59
Dołączę się do tematu. W moim przypadku auto do ok 2-2,5k jest leniwy i dopiero tak od 2,5, jak mocniej wcisnę pedał to zaczyna ciągnąć jak szalony. Wrażenie jakby ktoś odpiął przyczepkę lub spuścił ręczny.
Jeśli chodzi o logi, to wystarczy zrobić na postoju czy w trakcie jazdy?
Zrobiłem dziś logi. Dodam, że w trakcie przyspieszania słychać lekkie syczenie.
Zerknijcie proszę na to.24946

bartas19
24-09-2016, 22:14
Kolego na moje masz to samo co ja mi też wygrywał ostro do przodu, ale poczekaj jak bronx się wypowie log podobny do mojego tylko , że nie dałeś oczekiwanego ciśnienia doładowania.

boch
24-09-2016, 22:18
Jak syczy, to masz gdzieś nieszczelność. Zrób ponownie logi i zaznaczając ciśnienie oczekiwane i zmierzone.

luk202
24-09-2016, 22:28
Zrób ponownie logi i zaznaczając ciśnienie oczekiwane i zmierzone.
Pewnie zbyt szybko nie będę miał okazji do ponownego logowania, więc będę wdzięczny za opinie na podstawie tego co mam.

mrozek
25-09-2016, 00:40
Pewnie zbyt szybko nie będę miał okazji do ponownego logowania, więc będę wdzięczny za opinie na podstawie tego co mam.

Nie da się, nie zdiagnozujesz niewydolności płuc za pomocą EKG ;-)
pzdr

luk202
25-09-2016, 19:34
Może w weekend jak się uda. Ale w swej upierdliwości liczę, że ktoś coś na podstawie tych danych...

bartas19
25-09-2016, 20:13
Przede wszystkim do sprawdzenia wężyki od pod ciśnienia a najlepiej wymienić na nowy, czyszczenie egr czujnika ciśnienia doładowania, jak overboost starego typu to przeczyscic jak nie to najlepiej wymienić 200zl więc nie majątek, jak to niepomoże to czyszczenie zmiennej geometri.

bronx
25-09-2016, 21:12
Luk jutro zerkne bo dziś telefon tylko mam.
Bartas zjadamy się z tym opisem telefonicznie.

luk202
25-09-2016, 21:16
EGR i DPF jest off. Tak juz kupilem. Klapy sam usuwalem.

bartas19
25-09-2016, 21:56
Bronx możesz jaśniej?,luk202 możesz spróbować rozruszac kierownicę, sposób znaleziony na forum audi, kupujesz strzykawke w aptece najlepiej 100ml ujdzie 60ml następnie wpinasz ja w wężyk podcisnienia co idzie do gruchy i zacigasz wten sposób wytwarzasz podcisnienie jak będzie poprawa to czyszczenie.

bronx
26-09-2016, 11:15
Zrobiłem dziś logi. Dodam, że w trakcie przyspieszania słychać lekkie syczenie.

A więc tak, turbo wstaje bardzo późno.
Mało widać, ale wygląda że ok 2400 rpm masz dopiero pełny boost.
Jest odcinek że boost rośnie a masa powietrza spada.
Prześledź układ na nieszczelność, u ciebie raczej wygląda że gdzieś delikatnie może bokiem uciekać.
1.sprawdzić układ dolotowy na szczelność
2.czy ktoś regulował sztangą przy gruszce ? lepiej żeby nie.
3. jeśli w/w są ok, to będziemy myśleć dalej.
N75 bym nie ruszał i zmienna na razie to raczej nie to.

luk202
26-09-2016, 12:37
Dzięki bronx. Miło mądrego posłuchać ;-). By się zgadzało. Przy ok 2400 rpm dostaje kopa i ciągnie a do tego słychać syczenie przy przyspieszaniu.
No to biorę się za szukanie nieszczelności. Może profilaktycznie wymieniłbym przewody podciśnienia bo lekko przyparciałe. Sztangi za moich rządów nikt nie ruszał, ale co było wcześniej to nie wiem.

luk202
30-09-2016, 20:57
Zajrzałem dziś do dolotu i się trochę przestraszyłem. Ogólnie zarówno wlot ze strony filtra powietrza jak i to co idzie do IC jest zaolejone lub pokryte czarną mazią. Nie wiem co o tym myśleć ale szczelne to nie może być. Poniżej próbka tego co zobaczyłem. Zastanawia mnie tylko czy to jest w miarę normalne czy o czymś świadczy?
Muszę się zabrać za rozebranie tego i uszczelnieni (wymianę opasek) ale łatwego dostępu to tam nie ma.
Jakieś patenty na dojście?24998

bob96
30-09-2016, 21:15
Nie wiem co o tym myśleć ale szczelne to nie może być.
Jak sam napisałeś masz nieszczelność, mam podobnie (może nie aż tyle) na razie powycierałem ile mogłem i obserwuję.

jaro190
30-09-2016, 22:12
na początek wytrzyj to i zmień opaski (widać jeszcze oryginał), jeżeli guma na zewnątrz będzie się"pocić" to trzeba myśleć o wymianie, po tylu latach ma prawo być sparciała

Pivko76
01-10-2016, 16:09
w załączeniu moje logi - auto zaczyna przyśpieszać od 2500 rpm. EGR off, DPF off, kolektor bez klap. Wyczyszczony zawór overboost, wymieniony węzyk od vacum do overboosta.

luk202
02-10-2016, 01:21
Wyczyscilem i zalozylem nowe opaski od IC do turbo. Auto zdecydowanie szybciej bierze, nawet zona zauwazyla roznice. Ale swist pozostal. Albo jeszcze gdzies ucieka powietrze albo samo turbo tak sie odzywa. Pytanie, czy dolot od przeplywki do turbo tez moze syczec, bo tam plastikowe rurki szczelne pewnie nie sa.

Pivko76
02-10-2016, 12:08
w załączeniu moje logi - auto zaczyna przyśpieszać od 2500 rpm. EGR off, DPF off, kolektor bez klap. Wyczyszczony zawór overboost, wymieniony węzyk od vacum do overboosta.

może ktoś podpowie co jest nie tak że auto nie chce jechać ?

luk202
02-10-2016, 13:22
Pivko_mialem to samo. Porownaj z moimi logami. Wymienilem wezyki i rozebralem oraz wyczyscilem i zmienile opaski od turbo do IC. Croma zbiera sie juz od dolu.

Pivko76
02-10-2016, 13:32
a jak dostałeś się do wezyka idacego od zaworu overboost do turbo? i do całej reszty? od góry czy dołem?

wysłane z Letv x600

luk202
02-10-2016, 14:06
No tego nie wymienilem bo albo trzeba wywalic chlodnice lub od dolu (najprosciej). Nue mam kanalu wiec zostawilem na potem. A dolot turbo po wyjeciu filtra piwietrza. Nie zrobilem samych przylaczy IC ale to tez z kanalu.

bronx
03-10-2016, 10:08
Cytat Napisał Pivko76 Zobacz post
w załączeniu moje logi - auto zaczyna przyśpieszać od 2500 rpm. EGR off, DPF off, kolektor bez klap. Wyczyszczony zawór overboost, wymieniony węzyk od vacum do overboosta.
może ktoś podpowie co jest nie tak że auto nie chce jechać ?

Spokojnie, czakajcie cierpliwie a zostanie Wam wynagrodzone.

To auto dalej nie ma boosta, i koniec.
Troszkę mało powietrza mierzy ale tragedii nie ma, może przyepływka brudna ( nie tykać) , a może jednak dalej masz nieszczelność ??
Ewidentnie turbo za wolno wstaje, jeśli nie ma nieszczelności, zawór N75 nie jest rozwalony, gruszka nie zacina się ( nie wygląda na to) to łopatki do czyszczenia.
Sprawdź tą szczelność, będziesz miał troszkę dłubania ale będzie wiadomo.
Odłącz rurę z turbiny, zimna strona ( to co dmuch do IC), odłącz rurę idącą do kolektora.
Na jednej stronie dotocz z kawałka drewna zaślepkę z manometrem, z drugiej zaślepkę z krućcem. Podłącz pod kompresor i delikatnie naładuj 2-2,5Bara. słuchaj czy gdzieś nie ucieka. Nabij i zostaw na kilkanaście sec i zobacz czy ciśnienie nie spada na manometrze.
Jak będzie ok to :
Pożycz, kup, podmień N75.
Jak to nic nie da to niestety czyszczenie zmiennej ( ale myślę że do tego nie dojdzie)

luk202
03-10-2016, 10:27
Jak miałem identycznie i za Twoją bronx namową uszczelniłem odcinek od turbo do IC. Auto nie do poznania. Zbiera się od dołu. W sobotę zrobię logi dla porównania. Ale lekkie syczenie/świst pozostał. Albo jeszcze coś albo samo turbo.

bronx
03-10-2016, 11:03
sama turbina swiszczy.

a widzisz myslalem ze on to ty i dalej masz źle.
Za duże tego :)
Ale niech sprawdzi tą szczelność bo wygląda że gdzieś powietrze ucieka.

Pivko76
03-10-2016, 11:26
ja to ja, kolega luk202 to ktoś inny. tylko problem ten sam. dziś będę miał pożyczony nowy zawór N75, zamienię go na chwilę i zobaczę co będzie się działo. Jak to nie pomoże to szukam tych dziur w przewodach.

maciekpt
03-10-2016, 11:39
delikatnie naładuj 2-2,5Bara
To chyba trochę za dużo, nie? Jak jeszcze nie ma nieszczelności to po takim ciśnieniu może mieć :D Ja myślę, że 1,5 bara (nadciśnienia) wystarczy. I tak więcej turbo w cromie nie dmucha.

boch
03-10-2016, 11:40
Turbina potrafi jeszcze wyć. O tak:


http://www.youtube.com/watch?v=9-bVDpWmK0s

luk202
03-10-2016, 12:59
Trochę na boku - jak mocno zaciskać opaski na dolocie? Na siłę czy lekko z czuciem? Pytam bo ja mam tendencję do ukręcania wszystkiego co się da. Za silne łapy ;-)

bronx
03-10-2016, 13:00
doładowanie względne i bezwzględne.
To co mierzymy z ecu to boost minus aktualne ciśnienie czyli ok 1bar.
Więc dmucha 1,5 bara. Układ ma wytrzymać spokojnie doładowanie 2 bary.
Więc kontrolnie 2,5 to nie jest za dużo.
IC ci nie rozerwie.

maciekpt
03-10-2016, 13:13
Właśnie mi o to chodziło. Jak dmucha 1,5 bara to chyba nie ma potrzeby sprawdzać przy wyraźnie wyższym ciśnieniu. Icka nie rozerwie ale można sobie zrobić dodatkowe nieszczelności na sparciałych wężach.

bronx
03-10-2016, 14:27
Jak przy 2 barach ci rozerwie wąż to współczuje podejścia do naprawy.
Łożysko szumi to nie zmieniam tylko jadę 40km/h to nie szumi i się nie rozpadnie.

Podnosi się boosta pod ok 3 bary, czyli dmucha ok 2.
Co da twoje 1,5 ?
1,5 to normalna praca turbiny przy obciążeniu.
Próby ciśnieniowe przeprowadza się min 2xPpracy

Poza tym Twoje 1,5Bara moje 2,5, jakie wyraźnie wyższe ciśnienie.

maciekpt
03-10-2016, 15:55
1,5 to normalna praca turbiny przy obciążeniu.
No właśnie, czyli jaki sens dawać wyraźnie więcej?


Poza tym Twoje 1,5Bara moje 2,5, jakie wyraźnie wyższe ciśnienie
A policz o ile procent jest więcej :)

Każdy niech sobie dmucha ile mu pasuje, jak dla mnie EOT.

Pivko76
03-10-2016, 20:10
Aktualne logi po wymianie N75 (pożyczona używka od kolegi mechanika) - auto odżyło ale jeszcze tak jak by szału nie ma. Proszę o opinię. Za nieszczelności jeszcze się nie zabrałem ale nie słyszę żeby coś tak świstało i gwizdało i ogólnie jest na dolocie sucho.

luk202
03-10-2016, 22:19
Sprawdz rury tak mniej wiecej w okolicy bagnetu oleju (po lewyj) idace w dol. Ponizej jest gumowa mufa. Zerknij na kolanko wychodzace gora od turbo. Poza tym gruba rura pomiedzy silnikiem a aku lubi pekac na zgieciu.

cenioormo
04-10-2016, 09:33
Zerknij na kolanko wychodzace gora od turbo. Poza tym gruba rura pomiedzy silnikiem a aku lubi pekac na zgieciu\

Mi tu właśnie dolot pękł i miałem spadek doładowania, syczało i to bardzo, szczególnie przy zamknietych oknach. ja uciąłem to kolanko i wstawiłem złączkę silikonową z fmic.pl

Pivko76
04-10-2016, 11:09
pytanie do znawców - na moim N75 jest PN:55188059, w tej chwili mam założony jakiś całkiem inny (od innego auta) i wszystko działa. Mój model kosztuje ok 300 zl, natomiast znalazłem zawór o PN:51884840, który wygląda identycznie jak mój a kosztuje 130 zł. Strona fiat-autoparts, po wpisaniu mojego VIN pokazuje jeszcze całkiem inny PN zaworu. Jakieś pomysły i doświadczenia macie może w tym temacie ?

luk202
04-10-2016, 22:22
Jak pisalem wczesniej zminilem opaski na rurach dolotu IC. I co? Na pionowym polaczeniu gumowym (mufa) na rancie zbiera sie olej. Zmienilem opaske na mocniejsza ale nic to nie dalo. Czy guma juz stwardniala czy co? A skad ten olej?

maka131
05-10-2016, 08:08
Zdejmij przewód od odmy, który łączy się z dopływem powietrza do turbo. Na odcinku filtr powietrza turbo i zobacz czy tamtędy olej sie nie dostaje.

luk202
05-10-2016, 10:16
Dzięki. Zobaczę. A jak tę odmę w naszych silnikach obsługuje, bo nigdy do niej nie zaglądałem.

maka131
05-10-2016, 10:48
ja to cała odmę odkręcałem razem z przewodami od silnika i wszystko wykąpałem w benzynie ekstrakcyjnej.

luk202
08-10-2016, 17:26
Jak wojna to wojna. Kupiłem porządne opaski i wymieniłem całą górę od turbo to IC. Samo przyłącze icka zostawię jak będę miał kanał. Samochód wyraźnie odżył, ale dla porównania wstawiam logi po naprawie z prośbą o interpretację. Masy powietrza się trzymają ale turbo się trochę rozjeżdża i nie jestem pewien czy w dobrym momencie wstaje. Tym razem dałem zarówno oczekiwane jak i zmierzone parametry
25039

Maxi
11-10-2016, 11:53
Sprawdz rury tak mniej wiecej w okolicy bagnetu oleju (po lewyj) idace w dol. Ponizej jest gumowa mufa. Zerknij na kolanko wychodzace gora od turbo. Poza tym gruba rura pomiedzy silnikiem a aku lubi pekac na zgieciu.

Luk masz może jakiś numer tej części - gumowej mufy?

luk202
11-10-2016, 11:56
właśnie nie. Rozmawiałem z ASO Jata i nie ma tego jako osobnej części więc musi występować razem z którąś rurką. Jest tylko do górne kolanko.

bartas19
14-10-2016, 16:57
FIAT CROMA 1,9 JTD 8V 16V RURA DOLOTOWA TURBO 785 (6513150599) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/fiat-croma-1-9-jtd-8v-16v-rura-dolotowa-turbo-785-i6513150599.html#thumb/1) występuję z tym.

luk202
14-10-2016, 18:08
Drogi gips. Mozna poszukac jako zamiennik albo co. Tylko wymiary zdjac. Masz uszkodzona?

Maxi
14-10-2016, 20:56
U mnie ta mufa jest 'zapocona' ale raczej szczelna. Jak za taką kasę to na pewno odpuszczę wymianę.

luk202
15-10-2016, 20:46
Ponowie prosbe o komentarz do moich logow.

bronx
15-10-2016, 23:51
Nic tam nie widać, daj plik

luk202
16-10-2016, 13:09
Podziękował.
Poniżej rzut obrazu i link do pliku z logami.
Niby jest lepiej po uszczelnieniu, ale na dwójce czuć w okolicach 2k rpm szarpnięcie.

25154
https://drive.google.com/open?id=0B5QrMTiVJEkEcjQxdldvd3RXMUE

Pozdrawiam i dzięki za szczere chęci.

bronx
17-10-2016, 08:57
sterowanie turbiną, delikatnie przebija i prze regulowuje.
grucha, n75 i zmienna.

luk202
17-10-2016, 10:01
Dziękuję Ci. Czy to jest coś co może mieć nieprzyjemne konsekwencje i trzeba robić na cito, czy można odłożyć na "lepsze czasy" ?

bronx
17-10-2016, 10:10
Zostaw na lepsze czasy, aż zacznie łapać errora od przeładowania.
Ale to będzie przy bucie w podłogę.
Jak nie chcesz moda robić i mieć książkowo, zostaw. Szkoda życia i kasy :)

RafalWawa
17-10-2016, 23:26
NO właśnie.. walczę z podobnym przypadkiem.. mnie to po prostu drażni bo wiem że auto ma większe możliwości..
właśnei zrobiłem porządek z turbo ( regeneracja, czyszcenie zmienniej) ale o ile pomogło w zakresie wyższych obrotow ( wyraźnie lepsza zbiórka, auto cichsze i nie dochodzą dziwne dźwieki z okolicy turbo) to w niskich obrotach - dalej d...a. NIe sprawdzone pozostały ju tylko zawór overboost ( tak dla penwości - to zdaje się to samo co n75?) i nie mam pewności czy podczas regeneracji turbo sprawdzono czy grucha działa jak nalezy...
Czy do gruchy można dostać się nie wyciagając turbo? ( turbo jest osłonięte kawałem solidnej blachy, a grucha w cromie zdaje się jest częścią turbo i chyba solo nie występuje.... )

boch
18-10-2016, 00:25
A gdzie regenerowałeś? Są firmy, które dołączają protokół z wyważania oraz z regulacji zmiennej geometrii.

RafalWawa
18-10-2016, 08:39
Robiłem na Szyszkowej w W-wie. Protokół mam ale w nim jest po prostu punkt pt czyszczenie zmiennej geometrii i podpi - więc to żaden dowód że faktycznie gruchę sprawdzono ( a samo czyszczenie raczej przeprowdzono bo jest różnica w zachowaniu auta).
Możliwe że grucha działa (wtedy w zasdzie pozostaje mi jedynie overboost) ale chciałbym mieć pewność że to zrobiono.. jest sposób by zobaczyć czy "zasysa sie" w momencie włączenie silnika a potem odpuszcza? czy też trzeba ściągać całą tą blachę?

Dziś pogdam z mechanikiem co ściągał i montował turbo, mam nadzieję że sprawdził jak to działa po czyszczeniu

maka131
18-10-2016, 08:46
Po zdjęciu osłony pod silnikiem powinieneś widzieć jak grucha przesuwa sztagę co do turbo wchodzi.
Jak będziesz siedział pod autem to pod przewód podciśnienia podłącz strzykawkę i sprawdź czy płynnie się ta sztanga przesuwa.

bronx
18-10-2016, 08:48
przy regeneracji jak ruszy się sztangą rozwalasz ustawienia, działa za szybko lub za wolno.
N75 to N75 - elektrozawór zawór podciśnieiniowy sterowania. Jak nowy tylko pierburg. Sprawdzić trudno.
Gruszka to gruszka działa jak silownik. Sprawdzić łatwo, strzykawka i wężyk.

luk202
18-10-2016, 09:22
Czytałem na forach, że wywalenie klapek w kolektorze powoduje osłabienie dołu. Nie wiem ile w tym prawdy.

RafalWawa
18-10-2016, 09:25
Nie dotyczy. Klapek nie wywalałem i nie mam zamiaru wywalać ( kolektor ma rok)

boch
18-10-2016, 09:27
Gdzieś tu podawałem namiary na firmę w okolicy Wa-wy kóra regeneruje turbosprężarki wraz z demontażem/montażem, wyważaniem, regulacją zmiennej geometrii (gruszki) oraz pomiarami na hamowni. Tani nie są ale przyjeżdżają do nich z całej Polski. Możliwa regeneracja na tańszych zamiennikach.

RafalWawa
18-10-2016, 09:29
przy regeneracji jak ruszy się sztangą rozwalasz ustawienia, działa za szybko lub za wolno.
N75 to N75 - elektrozawór zawór podciśnieiniowy sterowania. Jak nowy tylko pierburg. Sprawdzić trudno.
Gruszka to gruszka działa jak silownik. Sprawdzić łatwo, strzykawka i wężyk.

Mógłbyś sprecyzować? zakłądam że ktoś kto to regeneruje to wie co robi ale .. cholera wie

Co do spr gruszki - rozumiem że strzykawka z wsuniętym tłokeim, wężyk nałożony na wejście do gruchy, wyciągamy tłok strzykawki i patrzymy czy grucha przesuwa sztangę? Brak ruchu sztangi albo brak płynności jej ruchu = rozwalona grucha. Sztanga się rusza płynnie = problem w overboostem? Czy tez jakoś inaczej?

luk202
23-11-2016, 16:20
Rozbierał ktoś N75 do czyszczenia? Wkurza mnie szarpnięcie powyżej 2500 rpm i nagły skok mocy. Za to jak depnę mocno po pedale to zrywa asfalt.

zaviaseq
23-11-2016, 17:10
hehe ja rozbierałem i nawet wymieniałem. Mam dziurawy IC i wszystko wskazuje na to że to jego wina. Po objawach może to być również walnięty EGR

luk202
23-11-2016, 18:47
Hmm... Egra mam offa. Szukam tez pomyslu na spr. szczelnosci ICka i wszystkiego co obok.

luk202
27-11-2016, 15:15
Zauwazylem ze szarpniecie wystepuje jak delikatnie traktuje pedal gazu. Jak mocniej depne to plynnie ciagnie ponad 3000. Zrozum tu Wloszczyzne:-)

bronx
28-11-2016, 13:38
Ale co Wy chcecie na farta naprawiać ?
Jak szarpie to robisz loga przy takich warunkach jak szarpie opisujesz, ew. poprawiamy i myslimy co i jak.
Wiele firm regenerujących turbo nie rusza satangi lub jak ruszy to ustawia na kreski.
Jak sprawdzi dolot w tym Ic pisałem już na forum, chyba nawet w tym temacie.

szakal333
01-12-2016, 04:05
Po zakupie auta wszystko wydawało się być u mnie w porządku. Bardzo denerwowało mnie jednak, że auto poniżej 2 tys obrotów nie chce prawie przyspieszać. Nigdy nie jeździłem dieslem, więc wbiłem sobie do głowy, że to turbo dziura i tak po prostu ma być :) Wczoraj jednak auto najpierw na niskich obrotach nie reagowało na dodanie gazu, później już w prawie wcale jechać nie chciało. Przestudiowałem cały wątek i dobrałem się do EGR. Po rozkręceniu pierwsze spostrzeżenie - zaślepka z dziurkami, znaczy że ktoś już tu majstrował. Nie zważając na to, że cały EGR był z sadzy ochoczo zabrałem się za dmuchanie w otwór doprowadzający spaliny. EUREKA, EGR zablokował się w pozycji otwartej. Szybko go rozkręciłem, wykąpałem porządnie w nafcie, przedmuchałem, poskładałem iiii... Okazuje się, że moja Croma wcale nie ma turbo dziury tylko EGR był ciągle otwarty :smile: Teraz w końcu da się NORMALNIE ruszyć ze skrzyżowania :)

Zaczynam zastanawiać się więc nad diagnozą kolejnej usterki. Zaraz po zakupie samochodu usłyszałem jakiś dziwny dźwięk przy schodzeniu z obrotów. Takie jakby ciche, pulsujące "sz sz sz sz sz". Na początku sądziłem, że jest to w jakiś sposób związane ze skrzynią, ponieważ działo się to tylko przy zmianie przełożeń lub blokowaniu lock-up. Zdarzało się to bardzo rzadko, ale jednak. Od wczoraj objaw zdarza się coraz częściej, zauważyłem jednak, że nie dzieje się to tylko po zmianie biegu lecz po puszczeniu gazu. Dziś na trzecim biegu, przy zblokowanym lock-up kilkukrotnie wcisnąłem gaz i puściłem. Prawie za każdym razem pojawił się ten dziwny dźwięk. Wydaje mi się, że jednak może być to coś z systemem doładowania. Podczas przyspieszania nie słychać syczenia, jedynie cichy gwizd turbiny, na postoju przy otwartych drzwiach po dodaniu gazu również nie słychać by była gdzieś nieszczelność, jedynie cichy, specyficzny gwizd turbiny (nie syczenie).
Czy ktoś pomógł by mi pomóc znaleźć przyczynę tego dźwięku? Mogę zrobić logi z parametrami jakie potrzebujecie w każdej chwili, jadąc do pracy codziennie przejeżdżam przez 15 km drogi ekspresowej.

Na koniec dodam, że skrzynia biegi zmienia płynnie, bez żadnych szarpnięć czy dziwnych odgłosów a olej w niej został zmieniony dynamicznie ok miesiąc temu, profilaktycznie tuż po zakupie - nic niepokojącego ze skrzynią się nie działo.

desmo999
01-12-2016, 07:29
U mnie tez jest takie szsz (moze to to samo szsz co u Ciebie )tez to jest przy schodzeniu z obrotow. Na moje turbo tak pracuje ale od 30tkm jest identycznie takze zakladam ze tttm i nie szukam dziury w calym.

szakal333
01-12-2016, 08:00
No nie wiem, dziś po nocnej zmianie wracając do domu na zimnym silniku działo się tak podczas jednostajnej jazdy, podczas rozgrzewania oleju w skrzyni (uślizg konwertera na każdym biegu) jakby w momencie kiedy lock miał się już załączyć. Coś mi się wydaje, że jednak dzieje się coś ze skrzynią, bo na postoju nie da się tego wzbudzić, tylko na biegach od 1-3, najłatwiej podczas uślizgu konwertera, ale da się to czasem wzbudzić na 3 biegu gdy lock-up już jest załączony.

Jak by tego było mało, kuleją chyba wtryski, korekty po powrocie do domu z pracy -26 km - na 4 cylindrze powyżej +3, na dwóch innych w okolicach 2 (jeden na plus, drugi na minus chyba), tylko jeden w okolicy zera. Na obrotach jałowych czuć minimalne drgania, po lekkim dodaniu gazu gdy wchodzi na obroty także, przy 2 tys korekty są poniżej +1 i drgania ustępują.

Zachciało mi sie klekota... :)

bronx
01-12-2016, 09:44
daj prt scr z korektami.
Ty masz 150 1.9 tam sławny 3wtrysk i jego wtyczka, może to.

szakal333
01-12-2016, 17:56
25872
25873

Powyżej screeny o które prosiłeś.
Korekty są niższe, choć chyba dalekie od ideału. Czy to możliwe, że tak wysoka poranna korekta była związana z cieknącym wężykiem paliwa powrotnego łączącym wszystkie wtryski z jakimś metalowym urządzeniem od strony ściany grodziowej? Wężyk przed jazdą wymieniłem. Screeny zrobione już na sprawnym wężyku, po ok 25 km jazdy. Ciekawe, że dwa wewnętrzne wtryski są na - a zewnętrzne na +. Zbieg okoliczności?

To szumienie to chyba skrzynia, coraz bardziej się to nasila. Najczęściej na biegach od 1-3, nie zauważyłem żeby działo się to na 4-6. Najczęściej przy zmianie biegów lub delikatnym przyspieszaniu na 3 biegu. Podczas tego trzeszczenia czuć delikatne szarpnięcia samochodem.


EDIT

Czytając inne tematy przyjrzałem się bliżej pracy turbo i EGR w jednym zestawieniu. To chyba nie skrzynia świruje, ale turbo i to chyba dobra wiadomość. Proszę zerknąć na logi.

https://drive.google.com/file/d/0B7mWdSje3Ey9OGZqSFlKYzRkZFE/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/0B7mWdSje3Ey9ZXA0Yk9EQUdhT1U/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/0B7mWdSje3Ey9aUtUNVM1R09MTms/view?usp=sharing

Przesyłam pliki CSV, można podejrzeć bezpośrednio po kliknięciu w link lub pobrać i otworzyć w excelu lub innym arkuszu kalkulacyjnym, lub w MES. Na screenach widać to średnio, bo logi trwają kilka sekund i robiłem je tylko w momencie szarpania.

bronx
01-12-2016, 21:26
No korekty ciulate, Pierwszy przez egr.
Zrobisz test przelewowy ?
Logi jutro bo dziś tylko telefon

szakal333
02-12-2016, 03:35
25876

Kolejny screen wykonany po przyjeździe do pracy. 26 km w tym ok 12 drogi ekspresowej. Nie wiem czy ma to jakieś znaczenie, ale przed wykonaniem tego screena czyli ok 50 km wcześniej w MES wymazałem w ECU parametry samoadaptacyjne.

Test przelewowy jak najbardziej mogę zrobić tylko nie wiem jak. Muszę przestudiować dopiero jak się to robi, chyba że napiszesz krok po kroku, będzie prościej. W roli rewanżu mogę zrobić np. fotorelację jak się to robi dla potomnych :)

szakal333
02-12-2016, 07:57
Kolejny screen po powrocie do domu z pracy, ok 25 km. Dziwne to wszystko, raz są rozjechane, raz są prawie ok jak dziś rano... Może log dynamiczny coś powie więcej o tych wtryskach?

25877

bronx
02-12-2016, 09:24
Słuchaj wklep kody wtryskiwaczy na nowo to po pierwsze, zobaczymy czy po kilku setek km się rozjadą, jak tak to wtryski do roboty.
I wtedy zrobisz test przelewowy.
Twoje linki mi mieli mieli i nic nie wymiela

szakal333
02-12-2016, 16:07
25881
25882
25883

Jak byś chciał w MES to daj znać, ale wydaje mi się że w arkuszu jest to bardziej czytelne.

bronx
03-12-2016, 01:05
Logi zle prawie nic nie mówią.
Jedynie widać że turbo przewala i to duzoooo
Logujemy:
Rpm
Ogólna dawka paliwa
Zmierzone ciśnienie doładowania
Zmierzona masa powietrza
Zamierzone ciśnienie paliwa
Położenie pedały gazu , i gaz w podłogę aby zadał 100%

szakal333
03-12-2016, 02:26
Logi przy pełnym obciążeniu zrobię jak nie będzie ślisko, może uda się jutro. Te robiłem tylko w momencie szarpania a to występuje tylko przy małych obciążeniach.

Postaram się te logi zrobić jak najszybciej.

bronx
03-12-2016, 10:48
To jak szarpie daj ogólna dawkę paliwa i zmierzone ciśnienie paliwa.
Egr? Zaslepka z dziurką czy bez zaślepki?
Klapy wirowe posiada?

szakal333
03-12-2016, 19:20
W momencie szarpania słychać jak turbo przestaje pracować. Może nie całkowicie ale wyraźnie wydaje dźwięk jak przy niższych obrotach lub przerywa.
EGR czyściłem i działa dobrze, jest szczelny. Po zanurzeniu w nafcie po czyszczeniu nie przepuszczał cieczy do drugiej komory.
Odzyskał moc na niskich obrotach, więc jego bym się nie czepiał. Jest zainstalowana zaślepka z dziurkami, nie ja montowałem.
Co do klap wirowych, nie mam wiedzy czy są czy nie, ale auto zapała wzorowo i nie dymi po odpaleniu. Chciał bym je wywalić i zapomnieć o nich ale muszę znaleźć kogoś kto to zrobi bo jedyne czego boję się dotknąć w aucie to rozrząd a czytałem że bez ingerencji w niego nie da się zdjąć dolotu.

bronx
03-12-2016, 20:56
Dam ci na pw nr i się zdzwonimy w pon,
Bo tu pisząc do Wielkanocy nie wyrobimy sie

szakal333
03-12-2016, 21:02
Możemy nawet umówić się w Gliwicach i sam byś to zobaczył. Daleko nie jest - 80 km. Oczywiście jeśli masz ochotę i czas.

bronx
03-12-2016, 23:22
Ochota zawsze :smile:
Czas gorzej, ale coś wymyslimy.
To uslyszenia w pon

szakal333
06-12-2016, 00:21
Wrzucam logi dynamiczne:

https://drive.google.com/drive/folders/0B7mWdSje3Ey9VEFvODJXUnNFaTQ?usp=sharing

luk202
19-12-2016, 11:21
Kilka dni temu spotkałem się ze znajomym, miłośnikiem cromy czyli ktoś z naszej "branży". Miał już 16V teraz 8V i w tej pierwszej miał coś co mam ja: przy jeździe na kapelusznika dół staje się mułowaty, bez mocy i dopiero ożywa przy ok. 3000. Jak od razu energicznie przyspieszać to ładnie się zbiera od dołu, od początku. Jeździł z tym po serwisach i wszędzie mówili że TTTM i nic się na to nie poradzi, croma lubi energiczne traktowanie. Jak Wy to oceniacie? Coś mi tu mówi że blokuje się N75.

bronx
19-12-2016, 11:25
Przy jeździe na kapelusznika mogłeś zawalić zmienną.
Logi logi i jeszcze raz logi

szakal333
19-12-2016, 12:00
Moja Croma była bardzo mułowata od dołu przez zablokowany sadzą EGR w pozycjo otwartej. Czyszczenie zdecydowanie pomogło a auto w końcu zaczęło ruszać jak należy. EGR czyściłem w nafcie do elektrodrążarki, świetnie wypłukuje sadzę. Odkręciłem część elektryczną i całego zamoczyłem w nafcie miliard racy naciskając trzpień od otwierania i zamykania zaworu. Z początku wcale się nie ruszał, po czyszczeniu chodził swobodnie i prawie nie przepuszczał cieczy. Po zmontowaniu auto chodzi jak z salonu (nie licząc kulejącego doładowania, ale to daje inne objawy) :)

Nie sądzę, by jakieś auto lubiło bądź nie energiczne traktowanie. Przecież mapy dostosowują się do aktualnych parametrów silnika tak by mieszanka zawsze była prawidłowa i czy się goni czy jeździ jak emeryt nie ma to żadnego znaczenia. Jedynie chyba automat może się wyuczyć stylu emeryta i niżej zmieniać biegi, redukować przy wyższym niż zwykle obciążeniu itp.

Przy moim zaciętym EGR także przy gwałtownym ruszeniu z miejsca i utrzymywaniu pedału przyspieszenia mocno wciśniętym auto rwało do przodu aż miło, przy delikatnym ruszaniu i jeździe na niskich obrotach był problem.

Ja postanowiłem, że będę dziada czyścił przy każdej wymianie oleju. 15 minut pracy a pewność będzie że działa poprawnie.

Maxi
19-12-2016, 12:21
Bronx raczej miał na myśli że przy emeryckiej jeździe zmienna zabrudzi się nagarem i sadzą. Generalnie turbodiesle lubią szybszą jazdę, wtedy cały układ się 'przedmucha' i oczyści (w dużym uproszczeniu).

bronx
19-12-2016, 12:28
Nie sądzę, by jakieś auto lubiło bądź nie energiczne traktowanie. Przecież mapy dostosowują się do aktualnych parametrów silnika tak by mieszanka zawsze była prawidłowa i czy się goni czy jeździ jak emeryt nie ma to żadnego znaczenia
Mylisz się i to nie wiesz nawet jak, mapy są pisane tak aby przeszły odpowiednie testy, soi są cofane w zakresie pracy egr itp.
Przy dynamiczniej jeździe zmienna pracuje i się nie zawali i o to chodzi.
Dodatkowo patrząc na twoje podejście EGR masz zamkniętego i to też lepiej.
Przy działającym egr walisz brudem w dolot .

szakal333
19-12-2016, 12:47
Oczywiście, masz rację. Miałem na myśli, że sprawnie działający silnik nie powinien dawać takich objawów jak koledze, ponieważ potrafi się dostosować do każdego stylu jazdy, zarówno spokojnego jak i dynamicznego. Również osobiście uważam, że co jakiś czas (ja co najmniej raz dziennie podczas jazdy do pracy) powinno się skorzystać z pełnej mocy silnika w pełnym zakresie obrotów - oczywiście wszystko z umiarem i nie do odcięcia zapłonu, ale to w naszym automacie możliwe nie jest.

Mój Cougar V6 co kilka dni jest kręcony do 6,5 tys. (oczywiście na ciepłym oleju), ma na liczniku ok 300 000 km i ciągle jeździ na syntetyku nie paląc przy tym oleju (1 L na 10 000 km co jest wartością normalną podaną przez producenta). Ma świetną kompresję, jest ogólnie w bardzo dobrej kondycji.

80% mojego stylu jazdy to ECODRIVING, pozostałe 20% to jazda bardzo dynamiczna, na wysokich obrotach sięgających do 6,5 tys (odcięcie zapłonu jest przy 7,5 tys.).

Uważam, że takie proporcje są rozsądne dla silnika i całego osprzętu a ciągła delikatna jazda szkodzi. W pełni więc się z Tobą zgadzam :cool:

bronx
19-12-2016, 13:04
Ja, u mnie nie ma tygodnia aby nie pogonić z butem tak pod 4-5tys :)
Tak dla zabawy,
Jak można się domyśleć wszystkie moje są dłubaninę i mają ładne odejścia, więc jest zabawa i oczyszczanie :)
Na pustej drodze jak ładnie dopier.. i w fotel wciśnie, to jest to fajne :D i wcale nie trzeba łamać przepisów :) Wystarczy zakres 50-100km/h :)

luk202
19-12-2016, 13:29
Przy jeździe na kapelusznika mogłeś zawalić zmienną.
Logi logi i jeszcze raz logi
Racja ale co bardziej interesujące, raz jak ruszę "po męsku" to lata od dołu, za chwile przy powolne jeździe zacznie zamulać. I tak w kółko.

Osti
21-06-2020, 22:12
U mnie taka sytuacja: turbo zregenerowane jakiś 1tys km temu (przewalało). Dzisiaj dziewczyna jadąc rano trasę Warszawa-Krakow zauważyła ok 100km od Krakowa spadek mocy. Uznałem, że może być coś z tym turbo znowu. Ale po 2h stania odpaliła i znowu wszystko było git. Ale nie za długo, bo po kilkunastu km znowu spadek mocy, która podobno losowo wracała. Wróciła do Warszawy, wsiadłem i wszystko znowu działało. Ale po kilku km zauważyłem efekt jak by odcięło turbo. Samochód przyspieszał wybitnie wolno a jak był powyżej 2400 obrotów i wciskałem gaz w podłogę to obroty idą w górę, ale przyspieszenia ani mocy to nie dodaje. Żeby zmienić bieg (automat) trzeba odpuścić gaz na chwilę, bo inaczej będzie tylko wył. Jakieś pomysły? Od jakiegoś czasu świeci się check engine, ale parę razy już gasł (zaświecił się parę dni temu na trasie do Krakowa z podobnym objawem, ale później wszystko było bezobjawowo, nawet gasła ta kontrolka ale czasami sobie o niej przypominał)

Wysłane z mojego Mi 9 SE przy użyciu Tapatalka

boch
21-06-2020, 22:17
Spodziewasz się na forum Wróżbity Macieja? Nie ma go tu [emoji3] Polecam udać się czym prędzej na diagnostykę komputerową.

Pandemic88
21-06-2020, 22:23
Kolego Osti nie masz gdzieś pękniętego przewodu o overboosta? ja miałem bardzo podobnie, albo sam zawór N75 może nawalać,do sprawdzenia lub przeczyszczenia mapsensor, najlepszą opcją na już byłoby podpięcie kompa i sprawdzenie logów bo tak możemy pisać bez końca i się domyślać a jazda z zamkniętą geometrią znowu ci załatwi turbawkę

Osti
21-06-2020, 22:33
Jutro rano sprawdzę. Co u Ciebie było przyczyną? Wystarczy, że wyłączę silnik na światłach i odpalę na nowo i przez chwilę znowu jest pełna moc
Wysłane z mojego Mi 9 SE przy użyciu Tapatalka

lisekg
22-06-2020, 08:58
Jutro rano sprawdzę. Co u Ciebie było przyczyną? Wystarczy, że wyłączę silnik na światłach i odpalę na nowo i przez chwilę znowu jest pełna moc
Wysłane z mojego Mi 9 SE przy użyciu Tapatalka

Typowe objawy przeładowania turbiny... Jeżeli sterownik wykryje ciśnienie w kolektorze większe niż 1,5 bara wejdzie w tryb awaryjny ograniczając moc i będzie w niej aż do kolejnego wyłączenia / włączenia silnika..
Jeżeli naprawiałeś turbinę z tego powodu to zapewne usunąłeś skutek a nie przyczynę zapiekania się łopatek turbiny. A przyczyna zapiekania się łopatek jest albo zła praca układu regulacji - podciśnienie/zaworek albo zła praca układu CR wtryskowego paliwa...

Osti
22-06-2020, 11:26
Typowe objawy przeładowania turbiny... Jeżeli sterownik wykryje ciśnienie w kolektorze większe niż 1,5 bara wejdzie w tryb awaryjny ograniczając moc i będzie w niej aż do kolejnego wyłączenia / włączenia silnika..
Jeżeli naprawiałeś turbinę z tego powodu to zapewne usunąłeś skutek a nie przyczynę zapiekania się łopatek turbiny. A przyczyna zapiekania się łopatek jest albo zła praca układu regulacji - podciśnienie/zaworek albo zła praca układu CR wtryskowego paliwa...Myślisz, że zdążyły by się na nowo zapiec? Zrobiłem niespełna 2 tysiące (dzisiaj sprawdzałem). O 13 podepnę pod kompa, zobaczymy co Cromka nam podpowie w temacie

Wysłane z mojego Mi 9 SE przy użyciu Tapatalka

Osti
22-06-2020, 15:08
Nic z tego nie rozumiem. Zero błędów wskazujących na turbinę. Jedynie DPF. Ale zawalony w 30 % więc bez sensu. Skasowałem błędy i ujechałem 4 km. Check engine zapalił się na światłach. I przeszedł w tryb awaryjny

Wysłane z mojego Mi 9 SE przy użyciu Tapatalka

boch
22-06-2020, 15:09
Może masz problem z którymś czujnikiem od dpf.

lisekg
23-06-2020, 08:58
Myślisz, że zdążyły by się na nowo zapiec? Zrobiłem niespełna 2 tysiące (dzisiaj sprawdzałem). O 13 podepnę pod kompa, zobaczymy co Cromka nam podpowie w temacie

Wysłane z mojego Mi 9 SE przy użyciu Tapatalka

Tak ... nawet szybciej...
Możesz podłączyć kompa i podczas jazdy najlepiej pod górę gwałtownie zredukować i dodać gazu... jeżeli zarejestruje ponad 1,5 bara to masz problem z kierownicami w turbinie i może on wynikać z zacinającego się zaworka albo własnie zapieczonych kierownic...

Widać to czasami jak się odłączy wężyk od gruszki ( siłownik sterujący kierownicami w turbinie ) na turbinie i pociągniesz ustami powietrze- cięgno się wsunie do gruszki.. ale jak puścisz powietrze to powinna sprężyna od razu odskoczyć wypychając cięgło.
Przy zapieczonych kierownicach ta reakcja będzie bardzo powolna lub jej nawet jej nie będzie...

krysiek
23-06-2020, 19:23
Kolego Osti, sprawdź jeszcze EGR może robić podobne objawy.

krysiek
23-06-2020, 22:15
Kolego Osti, sprawdź jeszcze EGR może robić podobne objawy.

boch
24-06-2020, 00:09
Możesz podłączyć kompa i podczas jazdy najlepiej pod górę gwałtownie zredukować i dodać gazu... jeżeli zarejestruje ponad 1,5 bara to masz problem z kierownicami w turbinie i może on wynikać z zacinającego się zaworka albo własnie zapieczonych kierownic..

Zdaje się, że Multiecuscan pokazuje zsumowane 1,5 Bara (max) + 1 Bar ciśnienia atmosferycznego, co daje łącznie 2500 mBar na wykresie doładowania. To tak informacyjnie gdyby kogoś zaniepokoiły wartości w programie ;)

lisekg
24-06-2020, 09:02
Kolego Osti, sprawdź jeszcze EGR może robić podobne objawy.

Nie.. Bo w przypadku zablokowanego EGR-a w pozycji otwartej powyżej 2000 obrotów auto by odżywało a tu nic o tym nie jest napisane.. Jeżeli uszkodził by się wężyk sterujący gruszką turbiny to silnik odżywał by po 2700 obr/min... Tu z opisu wynika, że ewidentnie silnik wchodzi w stan awaryjny

Osti
24-06-2020, 17:32
Nie.. Bo w przypadku zablokowanego EGR-a w pozycji otwartej powyżej 2000 obrotów auto by odżywało a tu nic o tym nie jest napisane.. Jeżeli uszkodził by się wężyk sterujący gruszką turbiny to silnik odżywał by po 2700 obr/min... Tu z opisu wynika, że ewidentnie silnik wchodzi w stan awaryjnyDokładnie tak. Dzisiaj na podłączonym kompie wymusiłem czyszczenie DPF pojeżdżę i dam znać czy to coś dało jako, że wiecznie wraca błąd od zapchanego DPF i on włącza tryb awaryjny. Pytanie czy to przyczyna czy efekt. Fachowiec od DPF polecił mi przyjrzeć się czujnikom ciśnienia przy DPF. Wg niego duże różnice ciśnień odczytanych mogą sugerować komputerowi zawalony DPF

Wysłane z mojego Mi 9 SE przy użyciu Tapatalka

bob96
24-06-2020, 21:21
Usuniesz skutek a nie przyczynę. Szukaj co jest powodem tego.

boch
24-06-2020, 21:23
Usuniesz skutek a nie przyczynę. Szukaj co jest powodem tego.
Przyczyną może być czujnik różnicowy. Tak było u znajomka w Mitsubishi. Oczywiście w tym przypadku może, nie musi. Sprawdź w EPER jakie czujniki w Twoim DPF występują. Nie wiem w jakich konfiguracjach one w Cromach występują. Przykładowo może to być czujnik EGT przed pre-katalizatorem, czujnik różnicowy we wspólnej puszce pomiędzy pre-katalizatorem, a filtrem DPF, a za nim kolejny czujnik EGT. Może być też układ na dwóch czujnikach różnicowych. Jeden z tunerów na forum alfaholików napisał kiedyś w jednym z postów, że większość awarii i powodów wycinek filtrów DPF wynika z błahych powodów, których koszt naprawy jest o wiele mniejszy niż wycinka i modyfikacja map. Zloguj sobie temperatury z czujników EGT. Może pokazują jakieś bzdury...

skb
28-07-2020, 13:38
panowie pomoże ktoś w diagnozie mojej krowy od jakiegoś czasu jest słabsza tak powyżej 2000 obrotów tragedii nie ma ale lepiej się zbierała jest taki efekt lekko ślizgającego się sprzęgła wężyki do turbiny zmienione zawór n75 przeczyszczony poprawił się dół po czyszczeniu zrobiłem logi może ktoś coś w nich wyczyta i podpowie gdzie szukać przyczyny osobiście obstawiam nieszczelność lub ten zawór n75 tylko na darmo nie chcę wszystkiego rozbierać wymieniać bo pod blokiem to słabo wychodzi mam 3 próby zlogowane 386673866838669

seedog
03-08-2020, 22:38
Również muszę prosić o pomoc z interpretacji logów. Muł straszny się zrobił. 1,9 16V, EGR wyczyszczony, klapy są. Poniżej 2k obrotów strach myśleć o wyprzedzaniu.

38703
38704

Dałem dwa testy w razie wątpliwości

boch
03-08-2020, 22:54
Zaślep egr na próbę.

seedog
03-08-2020, 23:12
Zaślep egr na próbę.

Jeżeli z pracą tłoczka w części mechanicznej nie ma problemu, przesuwa się całkiem przyzwoicie, to może być problem EGRa? Czyściłem go wczoraj, sadzą był nieźle zawalony, ale 'wyglądał' na raczej sprawny. Poprawy po czyszczeniu żadnej.
Jeżeli w moim przypadku miałby być uszkodzony, to chyba tylko w pozycji zamkniętej, co nie stanowiłoby problemu? Dobrze rozumuję czy błądzę?

boch
03-08-2020, 23:21
Zaślepienie pozwoli wyeliminować zawór jako jednego z potencjalnych sprawców problemu. Kolejna możliwość to zapieczona zmienna geometria. Po wykresie doładowania widać w kilku miejscach lekkie przeładowanie. Zrób loga na którym umieść wyłącznie obroty silnika, pozycję pedału przyspieszenia oraz oczekiwane i zmierzone ciśnienie doładowania. Zrób test przyspieszenia z butem w podłodze od 1600 do 4000 obrotów. Będzie widać jak działa doładowanie od niskich obrotów.

seedog
04-08-2020, 15:53
Po czyszczeniu EGRa i Map Sensora wyskoczyły mi wczoraj dwa błędy: pozycja położenia pedału i egr. Myślałem że to przez to, że nie odłączyłem klemy minusowej. Usunąłem je, ale dzisiaj w drodze do pracy znów check. Hmm.. sprawdzę po powrocie do domu. Ale co w tym ciekawego? Przy marchewie może do ideału daleko, ale czuć wyraźną poprawę poniżej 2k obr.

Zaślepienie pozwoli wyeliminować zawór jako jednego z potencjalnych sprawców problemu
To brzmi rozsądnie i nic nie kosztuje (no może tyle co browar:smile:) Mam nadzieję że przestanie padać później to poświęcę trochę czasu i sprawdzę. Logi wg Twoich wskazówek postaram się dzisiaj zrobić i wrzucić

seedog
04-08-2020, 23:15
Zdążyłem dzisiaj tylko sprawdzić i skasować błąd. Wywaliło tylko EGR: P0401 - wykryty niewystarczający przepływ.
Przed czyszczeniem nigdy go nie było, troche mnie to dziwi. Czy czeka mnie najprawdopodobniej wymiana na nowy? Mogłem popsuć go podczas czyszczenia? (raczej trudno o to, nie wypadł mi z rąk ani nic z tych rzeczy, młotkiem również się nie posługiwałem)
Zaślepię go jutro i sprawdzę jak chodzi. Rozumiem, że w przypadku walniętego zaworu samochód po zaślepieniu EGRa powinien iść jak zły?

boch
04-08-2020, 23:20
To się okaże [emoji6] Jeśli po zaślepieniu egr turbodziura nie zniknie, to znaczy, że trzeba zainteresować się doładowaniem.

lisekg
05-08-2020, 12:25
Po czyszczeniu EGRa i Map Sensora wyskoczyły mi wczoraj dwa błędy: pozycja położenia pedału i egr. Myślałem że to przez to, że nie odłączyłem klemy minusowej. Usunąłem je, ale dzisiaj w drodze do pracy znów check. Hmm.. sprawdzę po powrocie do domu. Ale co w tym ciekawego? Przy marchewie może do ideału daleko, ale czuć wyraźną poprawę poniżej 2k obr.

To brzmi rozsądnie i nic nie kosztuje (no może tyle co browar:smile:) Mam nadzieję że przestanie padać później to poświęcę trochę czasu i sprawdzę. Logi wg Twoich wskazówek postaram się dzisiaj zrobić i wrzucić

Jeżeli nie rozbierałeś cewki i nie polerowałeś rdzenia wewnątrz cewki EGR-a ( ta czarna obudowa ) to nic nie wyczyściłeś ;-) i masz nadal zablokowany ( blokujący się ) układ...
Ten wystający mały trzpień leciutko wchodził do środka cewki?

seedog
05-08-2020, 21:40
Lisekg, no to mnie zabileś:) A to się w ogóle rozbiera?:) I da się złożyć???:)
Oczywiście że nie wyczyscilem. A ten dzyndzel nawet nie drgnął.
Poza tym, Panowie, walnąłem browar i zaslepiłem puchą. Buta ma od samego dołu, zero turbodziury, idzie jak zły. Ależ przyjemna jazda. Czy to wszystko razem oznacza, że to właśnie wina EGR i mam go wymienić/WŁAŚCIWIE wyczyścić?

adalap
06-08-2020, 09:36
Tak to wina EGR. Ciężko się rozbiera ale da się, są filmiki na YouTube.

lisekg
06-08-2020, 12:36
Lisekg, no to mnie zabileś:) A to się w ogóle rozbiera?:) I da się złożyć???:)
Oczywiście że nie wyczyscilem. A ten dzyndzel nawet nie drgnął.
Poza tym, Panowie, walnąłem browar i zaslepiłem puchą. Buta ma od samego dołu, zero turbodziury, idzie jak zły. Ależ przyjemna jazda. Czy to wszystko razem oznacza, że to właśnie wina EGR i mam go wymienić/WŁAŚCIWIE wyczyścić?

Tak masz to rozebrać... Trzeba wywiercić otwór od przeciwnej strony "dzyndzla" w cewce małym wiertłem fi=3 mm i następnie wybijakiem wybić - wyjdzie dzyndzel i cała reszta...
Jeżeli dzyndzel jest zablokowany- zapieczony w pozycji wypchniętej to masz EGR otwarty i do 2000 obr/min auto nie będzie jechało.

Poszukaj linków do naprawy ... wiele tego umieszczałem w Stilo/ Cromie/Oplu jest tak samo...
Tu masz:
https://forum.autokacik.pl/index.php?/topic/300432-egr/

Koniecznie musisz dokładnie wypolerować ten rdzeń i wewnątrz cewki otwór w którym pracuje... spokój na 40 tys km...

seedog
06-08-2020, 13:19
Wielkie dzięki. Ściągnąłem już manuala ze zdjęciami więc dzisiaj biorę się za robotę.
Jeśli będzie wszystko działało jak należy, to lisekg i boch, macie u mnie browar:) Ale żeby być słownym, potrzebuję adresy na priv:)

lisekg
07-08-2020, 08:44
Jest jeszcze jedna ważna jeżeli nie masz to musisz wstawić między EGR a kolektor taki "tłumik gazów" z 4 otworami:
https://allegro.pl/oferta/zaslepka-egr-1-9-jtd-alfa-romeo-fiat-1-9-cdti-opel-6803049075
Był zalecany przez ASO - fiata ...

seedog
08-08-2020, 16:40
Przeczyszczony tak jak należy, zamontowany i wszystko gra. Problem rozwiązany i z mojej strony temat zakończony. Dawać te adresy:)

musisz wstawić między EGR a kolektor taki "tłumik gazów" z 4 otworami
Mam go, jest wstawiony.
Obecnie to zupełnie inny samochód. Ale swoją drogą, chyba odniosłem wrażenie, że kiedy go zaślepiłem, zbierał się jeszcze lepiej. Nie żeby jakaś wielka różnica, ale minimalnie dynamiczniejszy był. Ja jednak nie zamierzam zaślepiać.
Dzięki wielkie Panowie, bo mój mechanik raczej stał przy stanowisku, że to coś z doładowaniem i kręcił głową kiedy wspomniałem o EGR. Mówił, żebym lepiej zmienił Cromę na coś innego, ale ja tak polubiłem ten samochód (choć początkowo podchodziłem sceptycznie), że pewnie będę nim jeszcze jeździł dopóki dzieciaki nie podrosną. Do tej pory wymieniłem amorki z przodu, po zakupie zmieniłem tarcze i klocki z tyłu i gumy stabilizatora z tyłu. Teraz EGR i chyba nic po drodze się nie uzbierało. A przepraszam, 2 tygodnie temu wymieniałem chłodnicę klimy. Nie można powiedzieć, żeby na 2,5 roku jazdy, niecałe 40k km to duże wydatki. Nie liczę oczywiście regularnych zmian oleju i filtrów bo to norma

Damn
02-09-2020, 00:33
Dokładnie tak. Dzisiaj na podłączonym kompie wymusiłem czyszczenie DPF pojeżdżę i dam znać czy to coś dało jako, że wiecznie wraca błąd od zapchanego DPF i on włącza tryb awaryjny. Pytanie czy to przyczyna czy efekt. Fachowiec od DPF polecił mi przyjrzeć się czujnikom ciśnienia przy DPF. Wg niego duże różnice ciśnień odczytanych mogą sugerować komputerowi zawalony DPF

Wysłane z mojego Mi 9 SE przy użyciu Tapatalka

Nie dałeś znać :p, a mam to samo. Od rana auto będzie u mechanika na większym serwisie włącznie z rozrządem itd. Podpowiesz, co u Ciebie było winowajcą? Chętnie podrzucę pomysł mechanikowi, może to będzie to co u Ciebie.

Osti
02-09-2020, 13:13
Tak naprawdę historia wciąż trwa. Okazało się, że:
1. Stosunkowo krótko przed tym jak Cromę kupiłem, poprzedni właściciel regenerował turbo, ale ta regeneracja była albo na sztukę, albo nieumiejętna. Nie wymienili wszystkich części, dlatego przeładowywała i się zapiekała, co spowodowało zniszczenia w intercoolerze
2. Olej wyrzucany do DPF z kolei tak się w filtrze zapiekł, że nie nadawał się do czyszczenia i trzeba było wymienić cały wkład (to efekt między innymi 3-krotnego wymuszonego wypalania bez usunięcia przyczyn w "nie moim" serwisie, więc nie polecam). Niestety byłem w innym mieście i musiałem oddać w ciemno :/
3. Mimo wymiany tych elementów i sprawdzenia zregenerowanego już przeze mnie turbo w 2 miejscach (parametry wzorowe) problem raz powrócił (choć od 1500km check engine się nie świeci). Pojechałem z tym w końcu do ASO, bo mój mechanik rozłożył ręce i oddał pieniądze. W Fiacie podejrzewali przepływomierz, ale podłożyli z innej Cromy i wykluczyli tę opcję. Cały dzień nad tym spędzili aż wyszło im, że to centralka silnika, czyli tzw "komputer" źle odczytuje ilość powietrza i przez to ładuje złą dawkę paliwa a EGR jest ciągle w pozycji off praktycznie (wyciągany i czyszczony, sam w sobie sprawny). Koszt wymiany u nich to ponad 6 tysi więc podziękowałem i obecnie szukam "magika" od elektromechaniki
Obecnie Croma jeździ nirmalnie, ale przy np. jeździe 90 km/h za ciężarówką i wciśnięciu pedału gazu w podłogę puszcza czarnego bąka. W końcu może to doprowadzić do ponownego zawalenia DPF no i lejąca się ropa może rozrzedzić olej, co będzie bardzo kiepską opcją, więc trzeba coś z tym zrobić. Jak ktoś zna takiego majstra w okolicy Warszawy, Krakowa czy Szczecina, który jest w stanie coś w tym temacie zdziałać - ozłocę. Albo po prostu wyślę dobre piwko

Wysłane z mojego Mi 9 SE przy użyciu Tapatalka

Damn
02-09-2020, 16:44
Najpóźniej w przyszłym tygodniu dam znać, co u mnie (mam nadzieję) rozwiąże problem. Po Twojej wiadomości modlę się, aby to nie było to samo...
Niestety w wymienionych trzech miastach nie znam speców i nie pomogę. :(

Dzięki za info! Myślałem, że już poradziłeś sobie z problemem.