PDA

Zobacz pełną wersję : croma jaki alternator 100A czy 120A



manic
16-07-2016, 23:12
Pacjent Croma FL 150KM JTDM. Zacznę od objawów. Dziwny smród w kabinie wraz z lekkim gryzącym dymem. Pod maską zapach spalenizny z okolic alternatora. Alternator bardzo się grzeje wręcz parzy - podejrzewam, że to jego koniec i teraz pytanie. Czy można do cromy FL założyć alternator z cromy sprzed liftu? Co dziwne dla silnika 150jtdm wg eper dla wersji FL altek jest jedynie 100A a croma sprzed FL ma 120A. Różnica jak dobrze zauważyłem jest też w średnicy sprzęgiełka odpoeiednio 54 i 62mm. Czy zatem będzie mimo to pasować? I czy to 100A to nie ciut mało?

Acha, jak z wyciągnięciem aktka wygląda sytuacja? Da radę to zrobić od góry? Jakieś wskazówki?

maka131
17-07-2016, 10:55
wyciągnij i oddaj do regeneracji. zrobią Ci go za 200 zł. jak poprosisz to zrobią go na 120A.

luk202
17-07-2016, 12:47
Mialem podobnie. Do tego brak ladowania. Poszly diody. Wywalenie i naprawa ok. 300.

manic
19-07-2016, 10:58
Pozostaje pytanie czy do Cromy FL bezproblemowo podejdzie alternator z Cromy 2005-2008. Różnica jest na pewno w średnicy sprzęgiełka 54 a 62. Pytanie czy mocowania są te same do bloku i z tyłu do prądu?

Denso DAN994 po FL
Denso DaN513 przed FL

karluum
19-07-2016, 11:20
Mi się upalił alternator kilka dni temu. Poprzedni był założony 140A. Kupiłem za 250 PLN chyba z Bravo i przełożyłem rolkę z upalonego (Niestety trzeba mieć do tego specjalne klucze). Średnica sprzęgiełka/rolki nie powinna mieć znaczenia, ma natomiast znaczenie ilość rowków. Ten ma 120 A. Z tego co doczytałem to 120A są stosowane w autach z automatyczną klimą.
Wyciągałem go przez miejsce gdzie jest założony filtr paliwa. Jest dość ciężki i klęknąłem na przednim pasie by go wyciągnąć.
Mocowania są te same, to jest popularny alternator do aut z silnikiem JTD.

manic
19-07-2016, 11:35
Chciałbym właśnie 120A a w cromie FL są 100A - wydaje mi się trochę mało jak na wyposażenie które mam w cromie i możliwe, że altek padł także poprzez duży pobór prądu. W cromach sprzed FL są 120A alternatory. Z wymiarów uzyskanych w necie wynika, że obudowa DAN513 i DAN994 jest ta sama ale chciałem upewnić się bo może ktoś już takiej zmiany dokonał.

maka131
19-07-2016, 11:58
wyciągnij alternator, oddaj do regeneracji. wymienią cały mostek prostowniczy lub diody na większe i będziesz miał nawet 150 jak będziesz chciał. uzwojenie wytrzyma, kwestia elektroniki.

karluum
19-07-2016, 12:03
Jak uzwojenie się nie spaliło, co też się zdarza.

manic
19-07-2016, 12:09
Tyle tylko, że za regenerację krzyczą jakieś chore pieniądze w miarę sprawdzonym zakładzie, diody + łożyska + sprzęgiełko + ewentualnie uzwojenie + wymiana (650zł) - nowe denso mogę mieć za niewiele więcej.

karluum
19-07-2016, 12:30
Za regenerowany przez Magnetti do Cromy miałem zapłacić 450 PLN.

maka131
19-07-2016, 13:19
ja za regeneracje, nie ruszyli tylko uzwojenia, mostek był spalony, wymienili łożyska, podobno sprzęgiełko też, zapłaciłem 200 zł i dostałem gwarancje na rok. rozrusznik robiony w lipcu 2014. ceny nieznacznie mogły się zmienić. zapakuj w paczkę i wyślij do nich, nawet z przesyłka nie dasz rady wydać 600 zł.

Auto-Art: alternatory i rozruszniki Warszawa - regeneracja, sprzedaż (http://www.auto-art.pl/)