lukasz.wojtun
21-06-2016, 01:11
Cześć
jestem nowy na forum dlatego chciałbym się z wszystkimi przywitać :) Jednocześnie proszę o wyrozumiałość, ale nie jestem jeszcze dobrze ogarnięty w tematach jakie były tutaj poruszane. Starałem się odnaleźć interesujące mnie zagadnienia ale bez skutku.
Otóż nabyłem w ostatnim czasie swojego pierwszego Fiata! :) Wcześniej były to VW, Opel oraz Seat.
Fiat jest z 2008 roku oraz pracuje z silnikiem 1.4 T-JET 120KM. Podobno wszystkim dobrze znany.
Jako, że jego przebieg nie jest już mały 176.000km przymierzam się do wymiany rozrządu. Poprzedni właściciel (Niemiec) stosował w nim olej Mobile 1 5W30 a w instrukcji wyczytałem, że producent zaleca 5W40. Powiedźcie mi proszę czy przy najbliższej wymianie oleju zastosować rodzaj jaki zaleca producent czy olej 5W30 jest w porządku?
Nie chciałbym narażać jednostki na ewentualne uszkodzenie (zatarcie). Bardzo Was proszę o informację w tym temacie.
Kolejną sprawą jest jakieś zabezpieczenie w stacyjce. Otóż, jeżeli przekręcę Kluczyk na pozycję 2'gą ale ruszę nim nieco mocniej - jednak zatrzymując przed pozycją 3'cią to nie mam później możliwości przekręcenia go dalej - muszą powrócić na pozycję stop i jeszcze raz kręcić. Instrukcja mówi tutaj o jakimś zabezpieczeniu - czy właśnie tak to ma działać? :)
z góry serdecznie dziękuję Wam za pomoc! :)
Łukasz
jestem nowy na forum dlatego chciałbym się z wszystkimi przywitać :) Jednocześnie proszę o wyrozumiałość, ale nie jestem jeszcze dobrze ogarnięty w tematach jakie były tutaj poruszane. Starałem się odnaleźć interesujące mnie zagadnienia ale bez skutku.
Otóż nabyłem w ostatnim czasie swojego pierwszego Fiata! :) Wcześniej były to VW, Opel oraz Seat.
Fiat jest z 2008 roku oraz pracuje z silnikiem 1.4 T-JET 120KM. Podobno wszystkim dobrze znany.
Jako, że jego przebieg nie jest już mały 176.000km przymierzam się do wymiany rozrządu. Poprzedni właściciel (Niemiec) stosował w nim olej Mobile 1 5W30 a w instrukcji wyczytałem, że producent zaleca 5W40. Powiedźcie mi proszę czy przy najbliższej wymianie oleju zastosować rodzaj jaki zaleca producent czy olej 5W30 jest w porządku?
Nie chciałbym narażać jednostki na ewentualne uszkodzenie (zatarcie). Bardzo Was proszę o informację w tym temacie.
Kolejną sprawą jest jakieś zabezpieczenie w stacyjce. Otóż, jeżeli przekręcę Kluczyk na pozycję 2'gą ale ruszę nim nieco mocniej - jednak zatrzymując przed pozycją 3'cią to nie mam później możliwości przekręcenia go dalej - muszą powrócić na pozycję stop i jeszcze raz kręcić. Instrukcja mówi tutaj o jakimś zabezpieczeniu - czy właśnie tak to ma działać? :)
z góry serdecznie dziękuję Wam za pomoc! :)
Łukasz