PDA

Zobacz pełną wersję : Dziwne problemy z odpalaniem



thecuba
18-05-2016, 13:05
Witam wszystkich
Jestem szczęśliwym posiadaczem Cromy 2.4 Multijet jednakże jedna kwestia zakłóca to szczęście :-)
Kwestia tyczy się odpalania auta po dłuższym postoju np rano. Gdy samochód stoi w garażu (temp ok 16-18 stC) odpalanie jest utrudnione tzn po zgaszeniu kontrolki świec, która gaśnie bardzo szybko, trzeba dość długo kręcić, a jak odpali to przez chwile szarpie strasznie i czasem gaśnie. Jednakże jeśli w tych samych warunkach poczekam z odpaleniem ok 5 sek od zgaśnięcia kontrolki świec, albo powtórzę operację grzania świec, auto odpala normalnie. Od razu zaznaczę, że świece są nowe, a poprzednie też były w porządku. Dodatkowo po przekręceniu kluczyka na pierwszą pozycję słychać buczenie, wycie, które ustaje w momencie zgaszenia wszystkich kontrolek. Dźwięk ten pochodzi z okolic filtra paliwa lub pompy paliwa.

A teraz najdziwniejsze, gdy auto stoi na zewnątrz (temp ok 5 stC) kontrolka świec świeci się dłużej i od razu auto odpala normalnie.
Co o tym Panie i Panowie sądzicie? coś nie tak z modułem grzania świec czy z ciśnieniem paliwa?

Pozdrawiam

maka131
18-05-2016, 13:19
witam kolejnego szczęśliwego posiadacza Cromy i gratuluje dobrego wyboru :tongue

z podobnymi problemami walczyliśmy, opisywaliśmy już w innym wątku.

z tego co pamiętam, jeśli się mylę to koledzy zapewne mnie poprawia, centralka świec żarowych uruchamia podgrzewanie w temperaturze do 10 stopni C. Jeśli temperatura jest wyższa świece nie grzeją, lub grzeją dosłownie chwilkę.

u mnie odpalanie poprawiło się po regeneracji rozrusznika. odpala szybko, jednak pozostało charakterystyczne poszarpywanie silnikiem przez kilka sekund. niestety nie umiem się tego pozbyć. pompa paliwa sprawdzona, filtr wymieniony. Pozostały u mnie wtryskiwacze i kompresja do sprawdzenia.

tu masz sporo opisane o odpalaniu
http://fiatklubpolska.pl/croma-446/problemy-z-odpaleniem-cromy-28477/

thecuba
18-05-2016, 13:53
centralka świec żarowych uruchamia podgrzewanie w temperaturze do 10 stopni C. Jeśli temperatura jest wyższa świece nie grzeją, lub grzeją dosłownie chwilkę.
To by wiele wyjaśniało. Zauważam pewną zależność, jeśli się poczeka na zgaszenie wszystkich kontrolek, a nie tylko świec to odpala w miarę dobrze.

luk202
18-05-2016, 14:00
Mam podobnie, a do tego mes pokazuje mi czasem błąd grzania świec -nieaktywny. Czy po rozruchu masz zwiększone dymienie lub coś podobnego? Kłopoty z porannym rozruchem rozwiązałem w dużej mierze przez wymianę kolektora dolotu ale po odpaleniu miałem dosłownie zasłonę dymną. Może warto sprawdzić stan dolotu i ew. czujnik ciśnienia doładowania.

andy5
18-05-2016, 15:48
Są dwie możliwości rozwiązania problemu. Pierwszy to nowy akumulator, regeneracja rozrusznika. Drugi to zmiana dawek startowych w ECU. Polecam sposób drugi.

Croma 08
18-05-2016, 16:10
Miałem podobny problem z odpalaniem i po zmianie dawek startowych jest już ok.

ARS
18-05-2016, 16:47
Mam tak samo . Do kogo mam z tym podjechać żeby zmienił te dawki ? Na serwisie to zrobią ? czy do gościa od chiptuning?
Pzdr

Croma 08
18-05-2016, 18:41
Do gościa od chiptuningu, ja upiekłem dwie pieczenie na jednym ogniu, podniesienie mocy i dawek :)

ARS
18-05-2016, 19:36
Do gościa od chiptuningu, ja upiekłem dwie pieczenie na jednym ogniu, podniesienie mocy i dawek :)

Oki dzieki pojade do Cinsoft :smile:

thecuba
19-05-2016, 00:41
Czy po rozruchu masz zwiększone dymienie lub coś podobnego?
Tak, przy kopci trochę wtedy

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


Miałem podobny problem z odpalaniem i po zmianie dawek startowych jest już ok.

Ile kosztuje taka operacja? każdy chiptunner sobie z tym poradzi?

andy5
19-05-2016, 09:31
To czy czy puści bąka przy odpalaniu zależy o ile zostaną zwiększone dawki startowe. U mnie zostały zwiększone o 20% i nie ma kopcenia przy odpalaniu.
Ja zapłaciłem 100 zł.

dominiq
20-05-2016, 08:09
Zwiększenie dawek to jak leczenie trądziku pudrem. Przede wszystkim kolektor dolotowy do sprawdzenia. Miałem podobnie. Po wymianie na nowy jak ręka odjął.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

luk202
20-05-2016, 10:19
Zwiększenie dawek to jak leczenie trądziku pudrem. Przede wszystkim kolektor dolotowy do sprawdzenia. Miałem podobnie. Po wymianie na nowy jak ręka odjął.
u mnie było tak samo. Polecam lekturę o kolektorach dolotu na naszym forum i vectry C oraz alfy.

GHAST
27-05-2016, 10:32
Witajcie ! jestem tu nowy wiec jakaś taryfa ulgowa się przyda :P

Pacjent: FIAT DOBLO 1.3 MJ 2004 r
Objawy: auto kręci nie odpala, paliwo idzie na wtryskiwacze

leczenie: nowa masa i + na pompę paliwa w baku i teraz działa jak należy (pompa) , wymieniona na używaną/zregenerowana pompa na listwie common rail (chyba dobrze napisałem)
Objawy po leczeniu: raz odpala raz nie :(

komp nic nie mówi.

na co dzień jeżdżę Oplem ( prosty 2-litrowy dieselek) a Fiat to wielka zagadka :(

stevenek
27-05-2016, 17:35
Kolego, ten dział dotyczy Cromy. Tematy o Doblo znajdują się w innym dziale.