Zobacz pełną wersję : Dziwne problemy z odpalaniem
Witam wszystkich
Jestem szczęśliwym posiadaczem Cromy 2.4 Multijet jednakże jedna kwestia zakłóca to szczęście :-)
Kwestia tyczy się odpalania auta po dłuższym postoju np rano. Gdy samochód stoi w garażu (temp ok 16-18 stC) odpalanie jest utrudnione tzn po zgaszeniu kontrolki świec, która gaśnie bardzo szybko, trzeba dość długo kręcić, a jak odpali to przez chwile szarpie strasznie i czasem gaśnie. Jednakże jeśli w tych samych warunkach poczekam z odpaleniem ok 5 sek od zgaśnięcia kontrolki świec, albo powtórzę operację grzania świec, auto odpala normalnie. Od razu zaznaczę, że świece są nowe, a poprzednie też były w porządku. Dodatkowo po przekręceniu kluczyka na pierwszą pozycję słychać buczenie, wycie, które ustaje w momencie zgaszenia wszystkich kontrolek. Dźwięk ten pochodzi z okolic filtra paliwa lub pompy paliwa.
A teraz najdziwniejsze, gdy auto stoi na zewnątrz (temp ok 5 stC) kontrolka świec świeci się dłużej i od razu auto odpala normalnie.
Co o tym Panie i Panowie sądzicie? coś nie tak z modułem grzania świec czy z ciśnieniem paliwa?
Pozdrawiam
witam kolejnego szczęśliwego posiadacza Cromy i gratuluje dobrego wyboru :tongue
z podobnymi problemami walczyliśmy, opisywaliśmy już w innym wątku.
z tego co pamiętam, jeśli się mylę to koledzy zapewne mnie poprawia, centralka świec żarowych uruchamia podgrzewanie w temperaturze do 10 stopni C. Jeśli temperatura jest wyższa świece nie grzeją, lub grzeją dosłownie chwilkę.
u mnie odpalanie poprawiło się po regeneracji rozrusznika. odpala szybko, jednak pozostało charakterystyczne poszarpywanie silnikiem przez kilka sekund. niestety nie umiem się tego pozbyć. pompa paliwa sprawdzona, filtr wymieniony. Pozostały u mnie wtryskiwacze i kompresja do sprawdzenia.
tu masz sporo opisane o odpalaniu
http://fiatklubpolska.pl/croma-446/problemy-z-odpaleniem-cromy-28477/
centralka świec żarowych uruchamia podgrzewanie w temperaturze do 10 stopni C. Jeśli temperatura jest wyższa świece nie grzeją, lub grzeją dosłownie chwilkę.
To by wiele wyjaśniało. Zauważam pewną zależność, jeśli się poczeka na zgaszenie wszystkich kontrolek, a nie tylko świec to odpala w miarę dobrze.
Mam podobnie, a do tego mes pokazuje mi czasem błąd grzania świec -nieaktywny. Czy po rozruchu masz zwiększone dymienie lub coś podobnego? Kłopoty z porannym rozruchem rozwiązałem w dużej mierze przez wymianę kolektora dolotu ale po odpaleniu miałem dosłownie zasłonę dymną. Może warto sprawdzić stan dolotu i ew. czujnik ciśnienia doładowania.
Są dwie możliwości rozwiązania problemu. Pierwszy to nowy akumulator, regeneracja rozrusznika. Drugi to zmiana dawek startowych w ECU. Polecam sposób drugi.
Croma 08
18-05-2016, 16:10
Miałem podobny problem z odpalaniem i po zmianie dawek startowych jest już ok.
Mam tak samo . Do kogo mam z tym podjechać żeby zmienił te dawki ? Na serwisie to zrobią ? czy do gościa od chiptuning?
Pzdr
Croma 08
18-05-2016, 18:41
Do gościa od chiptuningu, ja upiekłem dwie pieczenie na jednym ogniu, podniesienie mocy i dawek :)
Do gościa od chiptuningu, ja upiekłem dwie pieczenie na jednym ogniu, podniesienie mocy i dawek :)
Oki dzieki pojade do Cinsoft :smile:
Czy po rozruchu masz zwiększone dymienie lub coś podobnego?
Tak, przy kopci trochę wtedy
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Miałem podobny problem z odpalaniem i po zmianie dawek startowych jest już ok.
Ile kosztuje taka operacja? każdy chiptunner sobie z tym poradzi?
To czy czy puści bąka przy odpalaniu zależy o ile zostaną zwiększone dawki startowe. U mnie zostały zwiększone o 20% i nie ma kopcenia przy odpalaniu.
Ja zapłaciłem 100 zł.
Zwiększenie dawek to jak leczenie trądziku pudrem. Przede wszystkim kolektor dolotowy do sprawdzenia. Miałem podobnie. Po wymianie na nowy jak ręka odjął.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Zwiększenie dawek to jak leczenie trądziku pudrem. Przede wszystkim kolektor dolotowy do sprawdzenia. Miałem podobnie. Po wymianie na nowy jak ręka odjął.
u mnie było tak samo. Polecam lekturę o kolektorach dolotu na naszym forum i vectry C oraz alfy.
Witajcie ! jestem tu nowy wiec jakaś taryfa ulgowa się przyda :P
Pacjent: FIAT DOBLO 1.3 MJ 2004 r
Objawy: auto kręci nie odpala, paliwo idzie na wtryskiwacze
leczenie: nowa masa i + na pompę paliwa w baku i teraz działa jak należy (pompa) , wymieniona na używaną/zregenerowana pompa na listwie common rail (chyba dobrze napisałem)
Objawy po leczeniu: raz odpala raz nie :(
komp nic nie mówi.
na co dzień jeżdżę Oplem ( prosty 2-litrowy dieselek) a Fiat to wielka zagadka :(
stevenek
27-05-2016, 17:35
Kolego, ten dział dotyczy Cromy. Tematy o Doblo znajdują się w innym dziale.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.