PDA

Zobacz pełną wersję : Bravo sport 1.9 JTD 133tys km czy 2.0 jtd 167tys



IkBenPool
10-05-2016, 21:40
Witam!

Po długiej nieobecności i bezpowrotnej stracie mojego Grande Pe Sport (wypadek w 2014r) znowu chcę nawrócić się w stronę fiata. Muszę kupić diesla na 1.5 roku, zamierzam robić nim około 1000 - 1200km tygodniowo. Mam dwie opcje: albo 1.9 jtd 133 tysiące przebiegu Fiat Bravo 1.9 JTD 16v 150PK SPORT 2009 Diesel - Occasion te koop op AutoWereld.nl (http://www.autowereld.nl/fiat/bravo/1-9-jtd-16v-150pk-sport-17792546/details.html) albo 2.0 jtd 167 tys Fiat Bravo 2.0 MULTIJET SPORT PLUS Xenon,Cruise,Clima,PDC, Afn. trekhaak - Overzicht - Auto Trader (http://www.autotrader.nl/auto/fiat-bravo/2009/gytsjerk/7euqf/fiat-bravo-20-multijet-sport-plus-xenoncruiseclima/) .

Auto ma jeździć w Holandii 90% po autostradach, gdyż do miasta posiadam rower i suzuki swifta w benzynie. Co możecie mi doradzić? Na co zwracać szczególną uwagę przy oględzinach?

Pozdrawiam serdecznie i proszę o odpowiedzi

blackbravo
11-05-2016, 01:23
Jeśli auta są w tak samo dobrej kondycji, to wybrałbym 2.0 - mocy nigdy za wiele, ma xenony (zwykłe lampki w Bravo to świeczki), a do tego jest tańszy :-)

Wysłane z Z3

cenioormo
11-05-2016, 10:55
Aleee masz ogromną różnicę...całe 15KM. Ja brałbym 1.9 bo to końcówka produkcji tego silnika praktycznie, więc będą wyeliminowane niektóre problemy fabrycznie, a i dostęp do części nie będzie problemem, na pewno silnik bardziej żywotny i mniej usterkowy niż większy brat. 2.0 to też genialna jednostka ale czy lepsza ?? masz w niej nowocześniejsze wtryski i układ zasilania czyt.mniej żywotne i bardziej zawodne, w dodatku 2.0 jakimś cudem więcej pali od poprzednika co tez ma znaczenie przy takich przebiegach, dodatkowo 2.0 ma już DPF a 1.9 posiadało dpf tylko w opcji i to na niektóre rynki. Poza tym silnik 1.9 a 2.0 nie różni się się szczególnie bo to rozwiercone 1.9 jtd z lat 90 tyle że z nowszym osprzętem.

zwykłe lampki w Bravo to świeczki a ksenon to świeci o 500% lepiej nie ?? poza barwą nie masz wielkiej różnicy bo i tu i tu masz soczewkę, więc dobra żarówka niweluje niewielka różnicę.

blackbravo
12-05-2016, 09:05
O ile argumenty o silniku są względnie trafione (prócz tego, że moment jest sporo większy i jest odczuwalna różnica w przyspieszeniu) to o różnicy między świeczkami a ksenonami chyba nie masz pojęcia. Masa ludzi wrzuca hid'y, bo na zwykłych żarówkach jest masakra. A kolega za granicą za włożenie HID'ów może słono zapłacić w razie kontroli... U mnie Ori xenony, żarniki osram night breaker unlimited i efekt jest podążający - każdy kto widział mówi Wow! Nawet w słoneczny dzień świecą niemalże jak Ledy, a to wpływa np. na bezpieczeństwo. Ale to trzeba zobaczyć. Gdybyś pojeździł to byś świeczek już nigdy nie chciał :-)

Wysłane z Z3

grzech1991
12-05-2016, 11:16
Od kiedy światła dzienne wpływają na bezpieczeństwo? Chyba niebezpieczeństwo...

Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka

wpfiat
12-05-2016, 13:06
Światła do jazdy dziennej wpływają na niebezpieczeństwo? Proszę rozwiń swoją myśl. Jest raczej odwrotnie.

vitos
13-05-2016, 15:39
Jestem posiadaczem Bravo z silnikiem 2.0MJet. Podczas zakupu samochodu w 2012 roku rozważałem zakup 1.9. Wybrałem wersję 2.0 i nie żałuję. Pozbyłem się ekologii i podniosłem moc. Silnik znacznie mocniejszy niż 1.9. Mocniejszy osprzęt - sprzęgło, dwumasa. Mam już przebieg 196kkm i usterek silnika żadnych nie ma. Silnik 2.0 mam poprawione niedoskonałości konstrukcyjne wersji 1.9 i nie jest to tylko rozwiertka. Reasumując jestem bardzo zadowolony i jestem całkowicie pewien, że zrobiłem dobrze wybierając wersję 2.0.

vitos
14-05-2016, 08:00
Co do rewelacji niejakiego Pana "cenioormo", to nie znajdują one potwierdzenia w rzeczywistości.
1. Żywotność, usterkowość i zużycie paliwa są na podobnym poziomie co silnik 1.9
2. "...nowocześniejsze wtryski i układ zasilania czyt.mniej żywotne i bardziej zawodne..." - to dopiero ciekawostka - znowu bzdura nic nie mająca wspólnego z rzeczywistością
3. Jedyną rzeczą problematyczną w nowych dieslach, nie tylko we Fiacie Bravo 2.0, jest DPF/EGR - ale z Bravo 2.0 MJet można się go pozbyć bez problemu i zrobić solidną, nową, mocną mapę silnika, dającą powyżej 200KM i 450Nm.

Reasumując. Teksty a nadmiernej usterkowości silnika 2.0 w porównaniu z 1.9 są wyssane z palca. Silnik 2.0 jest już dobrych parę lat stosowany w samochodach i nie jest to żadna nowość, tylko solidna i sprawdzona konstrukcja montowana z powodzeniem chociażby oprócz Fiata przez GM.

PS. Bardzo proszę scalić moje posty

JoNY 62
14-05-2016, 20:36
Muszę sie zgodzić z vitos. Jeżdżę od 9 lat DOBLO 1,9 105 KM po przejechaniu 320,000 km naprawy eksploatacyjne. Ale od dwóch lat mam też Bravo 2,0 165 KM
z 2010 r. przejechałem 52000 km i oprócz odczuwalnego " kopa" nie zauważyłem jakiejś więkrzej różnicy w eksploaacji tego autka.

moris10
15-05-2016, 08:15
Jak dla mnie w normalnej jeździe to bardziej ważny jest moment obrotowy niż moc silnika, a tu różnica jest duża.
1.9 - 320 NM od 2000 obr./min.
2.0 - 360NM od 1750 obr./min.
Sam mam 2.0 i dużo lepiej się zbiera niż 1.9 150, który ma znajomy. Jedynie, co to mam problem z DPF.

Wysłane z mojego MI 4LTE przy użyciu Tapatalka

vitos
15-05-2016, 10:56
...Jedynie, co to mam problem z DPF. Jeszcze go nie wywaliłeś? :wink:

grzech1991
15-05-2016, 16:17
Światła do jazdy dziennej wpływają na niebezpieczeństwo? Proszę rozwiń swoją myśl. Jest raczej odwrotnie.
Chyba rząd Ci takie rzeczy wpaja.

https://prawdaxlxpl.wordpress.com/2010/05/14/„swietlny-przekret”/

Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka

moris10
15-05-2016, 21:13
Jeszcze go nie wywaliłeś? :wink:
Jeszcze mam, jakoś zawsze starałem się być eco, więc na razie potraktowałem go środkiem do czyszczenia podawanym przez czujnik. Narazie pomogło zobaczymy co będzie dalej.

Wysłane z mojego MI 4LTE przy użyciu Tapatalka

wwtcka
17-05-2016, 16:38
Zwykłe reflektory w Bravo są naprawdę wystarczające, wiadomo że ksenony świecą znacznie lepiej ale kolega chyba nie miał do czynienia ze słabym oświetleniem w samochodach skoro nazywa je świeczkami

blackbravo
20-05-2016, 11:07
Równie dobrze można powiedzieć w drugą stronę, że kolega nie miał do czynienia z porządnymi światłami, skoro proszę, że zwykłe światła w Brawo są wystarczające ;)
Zapraszam, przyjedź, ustaw auto obok mojego na ori xenonie z palnikami Osram night breaker unlimited, a później pogadamy :)

Wysłane z Z3

wwtcka
22-05-2016, 02:36
Miałem okazję prowadzić różne samochody z ksenonami, biksenonami, ledami i bez więc znam różnicę (jedynie nie miałem okazji korzystać z laserów ale mam nadzieję że już niedługo), chodzi mi o porównanie reflektorów z żarówkami halogenowymi, reflektory w Bravo mają naprawdę dobrą charakterystykę a to że po przesiadce z ksenonów czy innych ledów wydają się słabe to oczywiste, jednak nie oznacza to że świecą źle czy niewystarczająco. Proponuję wycieczkę do choćby nieodległych lat 90-tych i porównanie reflektorów z tamtej epoki z tymi w Bravo :)

e_nornert
04-09-2016, 23:28
Równie dobrze można powiedzieć w drugą stronę, że kolega nie miał do czynienia z porządnymi światłami, skoro proszę, że zwykłe światła w Brawo są wystarczające ;)
Zapraszam, przyjedź, ustaw auto obok mojego na ori xenonie z palnikami Osram night breaker unlimited, a później pogadamy :)

Wysłane z Z3


Pozostaje jeszcze kwestia kierowców jadących z naprzeciwka - czy oni są zadowoleni??? Zanim taki ksenon sie wypoziomuje na nierownosci to czesto daje niezle bo oczach - az oslepia -nieporównywalnie wiecej od zwykłych "swieczek"- nie macie podobnych spostrzezen?