PDA

Zobacz pełną wersję : Awaria automatycznej skrzyni biegów



dragon422
04-05-2016, 20:29
Widzę, że jestem pierwszym użytkownikiem, który napisze o jakimś problemie z Tipo.

Mam prawie na codzień do czynienia z Tipo w automacie. Kupiony na początku kwietnia. Przejechane niecałe 2000Km. Wczoraj stała się rzecz niesłychana bo ów Tipo odmówił posłuszeństwa a dokładniej jego skrzynka biegów.
Objawy:
Po odpaleniu i wrzuceniu 'D' ujechał 50m i nagle wyrzucił bieg. Skrzynia zaczęła się zachowywać jakby była na luzie mimo, że drążek stoi na 'drajwie'. Po wyłączeniu silnika nie można było wyjąć kluczyka. Po odpaleniu dalej to samo.
Odłączenie akumulatora naprawiło problem na te 50m aby akurat powrócić na miejsce startu i znów to samo się zaczęło dziać.
Podczas ruszania (w momencie jak działało) można było wyczuć lekkie cofanie się samochodu po puszczeniu hamulca tak jakby automat był niesprawny.

Dzisiaj samochód dojechał o własnych siłach do ASO a tam rozłożyli ręce. Nie odnotował się żaden błąd, jeździli w tę i we w tę a auto chodziło bez zarzutów. Pod górkę już się nie cofało po włączeniu 'D'. Po wyjechaniu z serwisu na pierwszych światłach zdechł znów.
A piać do serwisu i jazda wraz z Panem z ASO i... nic, wszystko działa idealnie. Samochodem wróciłem do domu i czekam kiedy znów to się stanie.

Czy ktokolwiek ma pojęcie czego to może być wina?

pääkäyttäjä
04-05-2016, 20:36
Znajdź sobie serwis od skrzyń i spróbuj podjechać na diagnozę... panowie w ASO pewnie NIC nie zrobili.

dragon422
04-05-2016, 20:55
No bo w sumie co mogli zrobić jak komputer nic nie pokazał... a i problem też wystąpił sporadycznie, akurat w tych niewłaściwych momentach. Może ktoś na forum się spotkał z takim problemem w innym samochodzie.

miszko
04-05-2016, 22:15
Po wyłączeniu silnika nie można było wyjąć kluczyka. Po odpaleniu dalej to samo.
To akurat nie jest błąd, tak to działa gdy masz automatyczną skrzynie. Gdy masz drążek w innej pozycji niż P to nie dasz rady wyjąć kluczyka (przekręcić go do pozycji w której da się wyjąć).



Czy ktokolwiek ma pojęcie czego to może być wina?
Możliwe, że to cofanie i brak napędu wynika z jego załączenia co by sugerowało problem ze sprzęgłem. Nie znam modelu skrzyni, ale w automatycznych skrzyniach jest sprzęgło zazwyczaj hydrokinetyczne. Czy ma być przenoszony napęd jest po prostu sterowane odpowiednimi zaworkami, możliwe, że tutaj coś szwankuje. Dziwne, że komputer nic nie zanotował. Jeżeli się przydarzy kolejny taki psikus to może nagraj film telefonem i pokaż jak się auto zachowuje. Zawsze to jakiś dowód w ręku i gdy oddasz ponownie auto do serwisu to pokażesz na dowód, że sobie tego nie zmyśliłeś.

Dla przykładu Ci powiem, że 1994 moi rodzice kupili nowego Fiata Temprę w salonie w Kaliszu. Wyjechali i dojechali tyle, że do któryś tam świateł. Zapaliła się kontrola od ciśnienia oleju. Auto wróciło do warsztatu z powodu... uszkodzonej pompy oleju w silniku. Wymienili na nową i już do dzisiaj z nią problemu nigdy nie było.

pääkäyttäjä
05-05-2016, 09:29
No bo w sumie co mogli zrobić jak komputer nic nie pokazał... a i problem też wystąpił sporadycznie, akurat w tych niewłaściwych momentach. Może ktoś na forum się spotkał z takim problemem w innym samochodzie.

Nie o takie podłączanie do kompa mi chodziło. Serwisy skrzyń automatycznych podłączają się "pod skrzynię" i robią jej test.
Jak zgubiłem olej, to jeżdżąc przez trzy dni, auto nie wyrzuciło żadnego błędu. Dopiero przypadek sprawił, że pokapowałem się, że dziwne zachowanie auta ma przyczynę w utracie oleju.

Twoje błędy wskazują albo na tarcze sprzęgła albo na pompę skrzyni.

dragon422
05-05-2016, 21:24
Nie no raczej ASO posiada Examinera i podłączali się pod skrzynię. Chyba tylko głupek szukałby błędu w silniku, chociaż nie wiadomo co za ludzie w tym ASO siedzą. Przecież zwykłym MESem można się podłączyć pod skrzynię biegów więc myślę, że oni też to zrobili. Poza tym kurde nie bardzo chce mi się płacić kasę serwisowi skrzyń skoro mam 2+1 lat gwarancji na samochód... Chyba dobrze, że ten rok dodatkowy utargowałem ;)

pääkäyttäjä
05-05-2016, 23:18
W ASO usłyszałem kiedyś, że mam uszkodzony komputer poduszek. Panowie nawet nie przeczytali błędu a na mój wydruk z FES nie spojrzeli. Spędziłem dwie godziny na mrozie rozbierając tapicerkę, demontując konektor i czyszcząc jego połączenia. Kontakt sprej, laptop z FES, kumpel z rozgrzewającym grogiem i wyszło mnie taniej, jak wycieczka do ASO.

A błędu nie znaleźli bo go nie było. Jak nie ma błędu to po co się starać? Diagnostyka skrzyni to nie podłączenie Examinera ze stwierdzeniem, że błędu nie ma.
Jeżeli elektronika i sterowanie skrzynią działa a zawodzi np. pompa czy tarcze sprzęgła, błędu może nie być.

volvgangster
06-05-2016, 17:46
kolego trochę to chaotycznie opisałeś .Ja miałem kilka samochodów z ASB .Samemu też grzebałem jak chcesz to przedzwoń opisz problem może pomogę.A tak na marginesie to masz gwarancję to się nie masz czym martwić. tel 666- 310-622

pääkäyttäjä
06-05-2016, 20:33
Teraz zauważyłem, że to o nowe Tipo chodzi... Gwarancja jak kolega wyżej pisze.

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Zjak
17-06-2016, 20:51
A ja właśnie przymierzam się do kupienia Tipo z automatem, a tu czytam takie przygody. Robiłem rozeznanie odnośnie tej skrzyni i okazuje się, że jest to typowa skrzynia hydrokinetyczna o dużej trwałości do 300tyś. km. Tylko nie dowiedziałem się kto ją produkuje. Na zamówienie samochód mogę mieć na X-XI, ale ten okres mnie nie interesuje, i raczej w tym czasie zamówię to będzie do odbioru na wiosnę przyszłego roku.
Będę śledził forum, żeby na starość nie wpakować się na jakąś "minę". Ale na starość i tak przesiądę się na automat tylko nie wiem w jakiej marce.

pääkäyttäjä
17-06-2016, 22:02
Tam siedzą dwie skrzynie - Aisin AW60T i dwusprzęgłowa FPT C635 (Fiat & Magneti Marelli).

Zjak
19-06-2016, 22:20
Zamontowana w Tipo skrzynia AWF6F25 jest przeznaczona do silników generujących do 300 Nm monemtu obrotowego, więc przy silniku 1.6 E-Torq wytwarzającym 152 Nm maksymalnego momentu obrotowego mamy spory zapas wytrzymałości przekładni. Prawdopodobnie przełoży się to na trwałość i bezawaryjność przekładni.

Taką otrzymałem odpowiedź od dilera kiedy zapytałem o rodzaj skrzyni automatycznej w Tipo 1,6.:roll:

miszko
20-06-2016, 10:05
W sumie by się to zgadzało. Ta skrzynia to seria TF70 do 300Nm - Product Lineup | Drivetrain Products | Products | AISIN AW CO., LTD. (http://www.aisin-aw.co.jp/en/products/drivetrain/lineup/index.html)



Medium Torque Capacity FWD 6-speed Automatic Transmission (AWF6F25)

Fuel economy and performance improved by enhancing efficiency and optimizing gear ratio
Quick shift-response realized through the development of high-response hydraulic control system
26375

marek555
06-08-2016, 15:41
Mam tipo 1.6 E-Torq .Kilka razy zdarzyło się - szczególnie jak jest gorąco tzn ponad 30 C to skrzynia blokuje się na biegu 2 czy trzecim i automat nie przełącza . Wrzucam na ręczne sterowanie na moment i następuje odblokowanie i dalej normalnie śmiga. Przejechałem już ponad 9 tys

bibi
21-09-2016, 11:30
Odgrzeję trochę temat - czy Tipo z automatem ma chłodnicę oleju ?

miszko
25-01-2017, 11:14
@bibi - tak, skrzynia ta ma wymiennik ciepła. Można to zauważyć na samej skrzyni - ten srebrny element z króćcami.

26376

bibi
25-01-2017, 12:17
Dzięki wielkie ;)