Zobacz pełną wersję : Różnica w budowie motoru 1.9 85 kW a 88 kW.
Jakie są różnice w budowie motoru 1.9 116 KM (192B4000) a 120 konną jednostką (192A8000). Będąc w Inter Cars nie byli w stanie dobrać mi zaworu EGR , podawałem także nr VIN i wg orginalnego zamiennika szukali i także nic nie znależli. Sam już nie wiem jak szukać części.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Pytanie jeszcze jedno-gdzie znajduje się przekażnik świec żarowych w Bravo 1.9 M-Jet i jak dostać się do świec żarowych?Czy trzeba demontować EGR-a?
1.9 116 KM to prawdopodobnie ten sam silnik co 120KM, tylko ze zdławioną mocą. Na tzw rynki specyficzne np Benelux.
Moc w praktyce ta sama, lecz na ,,papierze" mniejsza ze względu na podatki itp.
Przekaźnik świec powinien znajdować się na ściance/ grodzi oddzielającej silnik od kabiny.
Dostęp do świec żarowych w 1.9 8V jest fatalny. Wg mnie bez demontażu EGR-a się nie obejdzie.
Ale zawsze może znaleźć się magik co da radę.
Różnica polega, że te słabsze silniki były kierowane na specyficzne rynku, głównie takie w których składkę OC liczy się od nie pojemności, a od mocy silnika. I Fiat dławił te silniki, praktycznie głównie przez zmianę oprogramowania ECU, ale też przez dokładanie DPFu itp.
Oznaczenie 8V 120KM jest 192A8000, wersja 88kW czyli ta najbardziej popularna,
192B4000 85kW i 192B5000 - 66kW (czyli 90KM) to wersje właśnie na te specyficzne rynki.
Jak dobrze pamiętam to właśnie głównie na rynek belgijski takie wychodziły egzemplarze.
Jeżeli masz taki egzemplarz to znaczy, że Twoje auto było ściągane z tamtych rejonów.
EDIT: Heh, obydwoje praktycznie odpowiedzieliśmy w jednym czasie.
Właśnie zastanawia mnie jak ja mam szukac czesci do mojego Fiata,czy są te same co do 120 konnego czy nie? Tak,wiem ,ze auto bylo przyprowadzone z Holandii w 2012 roku przez znajomego. Dziekuje za informacje bo zastanawialo mnie czym sie rozni wlasnie motor B4000 od A8000 czyli tylko programem. Czy jest tez mozliwosc wgrania programu np.od A8000 zeby wywalic programowo dpf i egr. Czy musze zgrac program z kompa B4000 i taki sam po modyfikacji dpf egr out wgrac?
petermar
18-11-2020, 14:29
ja mam z kolei problem z roarządem, ściągnąłem właśnie Stilo SW z Belgii 115KM (na klapie i na osłonie silnika napisane Multijet 8v) i kupiłem roarząd jak do 120 Multijet ale jest inny, napinacz i pasek ok, ale u mnie jest szpilka przy silniku, i potrzebuję nowej nakrętki, w zestawie jest za to śruba tak jak do 120KM Opli i innych, czyli już jest mała ale wnerwiająca różnica, poza tym filtr paliwa z kroćcami mam, a w 120 był przykręcany, musiałem zwracać i zamieniać go, natomiast po vinie czy kodzie silnika 192B4000 żaden sklep nie potrafi znaleźć części... co to w ogóle za silnik? patrzyłem części od 11JTD, ale też są inne, w katalogach Autodata itp. są np. inne śruby koła rozrządu, nie wiem teraz jaką siłą przykręcić koło, bo mam śrubę na 18, rozebrałem i jest problem, nawet za późno odwieźć go do fiata niech się męczą
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.