Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Pierwsze wrażenie



Strony : 1 2 [3]

marnyd4d
08-05-2017, 12:00
pirelli p1 cinturato

Ridi
08-05-2017, 12:15
Continentale eco grip 5 xl

vati
08-05-2017, 13:08
Dzięki za informację ! Strasznego off topa tu zrobiłem bo widzę, że jest już temat opon w Tipkach... :)

alexander_Felix
08-05-2017, 18:34
Oponki moje to kartoflane Bridżstony ;)

Powiem Wam szczerze, że mimo, że przywzyczaiłem sie do kubatury to nadal walczę o czujniki parkowania i taka ciekawostka - Carserwis w Piasecznie krzyczy sobie 1100 zł za montaż bez lakierowania, a strona moparu oferuje komplet za 449 zł (WTF?!)

Pacias
08-05-2017, 23:49
mi założyli Continental ContiEcoContact 5

jabolek
11-05-2017, 09:10
Myślał ktoś o takim czymś jak poniżej
5 Meter Car Rein Side moulding decoration Strip decorative tape Auto dash panel trim strip Cherokee Liberty-in Styling Mouldings from Automobiles & Motorcycles on Aliexpress.com | Alibaba Group (http://s.aliexpress.com/QnIJFVnm)

giannini
11-05-2017, 12:57
Szczerze ?...... Takie rzeczy to tylko na Wiejski Tuning - Najwiejskie Fury w Sieci (http://www.wiejski-tuning.pl/) . Nie kalecz samochodu , który ma naprawdę bardzo ładne wnętrze. Oczywiście jak na samochód budżetowy.

Regicide1
11-05-2017, 15:25
Daj spokój chłopie, kiczem pachnie.

vati
12-05-2017, 11:20
Podzielam zdanie kolegów. Szkoda psuć wygląd wnętrza zwłaszcza, że projektantom Fiata wnętrze wyszło na prawdę dobrze.

Właśnie dostałem wiadomość, że mój Tipek jest w Tychach i w najbliższych dniach będzie transportowany do Krakowa ^^:cool:

waldekw
15-05-2017, 18:19
No kochani, dzisiaj dostałem info że i mój dotarł do Tych :) Zamówiłem go 31 marca - białego sedana wersja lounge ze wszystkimi opcjami z silnikiem 1,6 automat. Po pierwszym wrażeniu z jazdy automatem (w kilku miastach w Polsce nigdzie nie był dostępny do jazd testowych) i ogólnie wrażeniach oraz foto relacją podzielę się ze wszystkimi.

vati
15-05-2017, 18:33
To już z górki (tego Ci życzę). Mój Tipek dalej jest w Tychach... ciekaw jestem jak organizują w salonie te transporty. Czekają aż się zbierze więcej sztuk?

SAMSAM
15-05-2017, 19:05
No właśnie też mnie to ciekawi mój też jest w Tychach,czeka na transport...

waldekw
15-05-2017, 19:31
Mi kierownik salonu powiedział, że do max 2 tygodni mi go wyda. Zobaczymy.

bahamut24
16-05-2017, 09:55
Witam,
Przymierzamy sie z żoną do Tipo i stad kilka moich pytan.
Planujemy kupic HB 1.4 95km, w wersji EASY dolozyc czujniki , podlokietnik i gaz. Szukamy modelu na stocku zeby nie czekac 3 miechow. Pytania:
1. Jak wyglada i sprawuje sie ten dokladany w salonie podlokietnik?
2. Czy dokladane czujniki w ASO maja buzzer czy wyswietlacz? W salonie Reiski Bydgoszcz mowil sprzedawca ze do wyboru jest.
3. Ktoś juz robil pierszwy przeglad z gazownia? Jaka cena za usluge?
4. Jak dziala ten zestaw naprawczy?

kmlnvm
16-05-2017, 12:32
1. Podłokietnik różni się od tego fabrycznego, wiercą chyba otwory w tunelu środkowym.
2. Wyświetlacz nie zmienia ceny. Mam montowane u siebie w ASO. Czujniki mają dwa małe buzzerki (lewy-prawy) i wyświetlacz który też dzieli czujniki na lewą i prawą część, dodatkowo wyświetla odległość w postaci liczby. Sam wyświetlacz jest montowany nad lusterkiem albo tam gdzie będziesz chciał. Osobiście mi nad lusterkiem pasuje. Czujniki są dosyć czułe. Lakierowanie u mnie w ASO to dodatkowe 150zł.
4. Zestaw naprawczy jak to zestaw naprawczy. Sprawdzi się do póki nie potniesz opony. Według mnie lepsze koło zapasowe.

alexander_Felix
16-05-2017, 14:48
1. Podłokietnik różni się od tego fabrycznego, wiercą chyba otwory w tunelu środkowym.
2. Wyświetlacz nie zmienia ceny. Mam montowane u siebie w ASO. Czujniki mają dwa małe buzzerki (lewy-prawy) i wyświetlacz który też dzieli czujniki na lewą i prawą część, dodatkowo wyświetla odległość w postaci liczby. Sam wyświetlacz jest montowany nad lusterkiem albo tam gdzie będziesz chciał. Osobiście mi nad lusterkiem pasuje. Czujniki są dosyć czułe. Lakierowanie u mnie w ASO to dodatkowe 150zł.


Ile kosztowały Cie czujniki? Ciągle walczę z moim ASO w Warszawie...

jagódka
16-05-2017, 15:16
Właśnie dostałem info, że mój perłowy SW jest u dilera (papiery też) i zaraz jadę go odbierać. Jak wszystko pójdzie dobrze - przelewy - to jutro rejestracja i ...... witaj przygodo. Oczywiście wieczorem wrzucę kilka fotek. Też mnie ciekawi czy jest oklejony czy nie. A zamawiałem 6 marca.

vati
17-05-2017, 21:57
Moje Tipo dotarło już do dealera ^^
27971279722797327974279752797627977

waldekw
17-05-2017, 22:12
Świetny ! Baja ! :)

bahamut24
17-05-2017, 23:31
Dzisiaj zamówiłem Tipo sedan w wersji EASY z gazownią. Czekać muszę do konca lipca na odbiór niestety :evil: Sprawdzaliscie swoje auta przed odbiorem miernikiem lakieru? Jaka rekacja człowieka wydajacego auto?
Wlew gazu montują pod klapka czy w zderzaku bo opinie różne są ?

qwar
18-05-2017, 00:01
Ja odbieram piątek/poniedziałek i już miernik mam pożyczony. Wolę poświęcić więcej czasu, niż później mieć jakieś problemy.

marnyd4d
18-05-2017, 00:15
Ja sprawdzałem swoje tipo miernikiem i sprzedawca nie był w ogóle zdziwiony że coś takiego robie

tedybear
18-05-2017, 01:51
Ja też mierzyłem miernikiem plus checklista. Nawet miał swój miernik diler

vati
18-05-2017, 07:45
Mój dealer powiedział, że jestem pierwszą osobą, która chce przed podpisaniem protokołu odbioru auta przejechać się nim i pierwszą, która chce wejść pod auto. No nic. Byłem też pierwszą osobą, która przeczytała umowę rezerwacyjną i pierwszą która się targowała... :) podejrzane :)

bahamut24
18-05-2017, 08:04
Ja też mierzyłem miernikiem plus checklista. Nawet miał swój miernik diler
Checklista czyli rzeczy do sprawdzenia? Mozesz rozwinac temat? Pierwsze moje auto z salonu ^^

tedybear
18-05-2017, 09:15
Na podstawie info od naszego kolegi z forum zrobiłem listę rzeczy które trzeba sprawdzić wraz z siatka auta aby zapisać grubość lakieru.

miszko
18-05-2017, 09:22
Sprawdzaliscie swoje auta przed odbiorem miernikiem lakieru?
Reakcją się nie przejmuj. Bierz i sprawdzaj.

bahamut24
18-05-2017, 10:22
Na podstawie info od naszego kolegi z forum zrobiłem listę rzeczy które trzeba sprawdzić wraz z siatka auta aby zapisać grubość lakieru.

Mozesz wrzucic tutaj ta liste albo podlinkowac na pewno sie przyda nie tylko mi :]

miszko
18-05-2017, 11:13
Wydzieliłem do tematu listę, którą przygotował Firefighter - była utknięta w jednym dużym temacie. Teraz jest jako podpięty pojedynczy post.
http://fiatklubpolska.pl/tipo-531/odbior-tipo-z-salonu-list-rzeczy-do-sprawdzenia-36693/

bahamut24
18-05-2017, 20:29
Zapoznałem się z listą jest obszerna :lol: A co w przypadku gdy zmierze lakier i okaże sie ,że coś jest nie tak jak powinno być. Czy mam prawo żądać aby samochód dano mi obejrzeć od dołu w salonie?:roll:

vati
18-05-2017, 20:32
Ja polecam obejrzeć samochód od dołu bez względu na stan blacharski ;)

miszko
18-05-2017, 23:05
okaże sie ,że coś jest nie tak jak powinno być.
Może się okazać, ze jakiś element był 2x malowany. Norma Fiata (FCA) istenieje taka i dopuszcza taki scenariusz.
Czyli na teście QA dojrzeli jakiś błąd, wraca do malowania powtórnego. Ktoś kiedyś na forum miał taki przypadek z modelem 500.

bahamut24
19-05-2017, 11:22
Wiem ze mogl byc 2 razy malowany ale to raczej nie beda wartosci powyzej 500

Lombardi
04-06-2017, 10:19
Witam.
Przymierzam się do zakupu Tipo. Nie mam jeszcze sprecyzowanej wersji silnikowej, ani wyposażenia, ale po przeczytaniu wątku pojawiło się kilka pytań
1. Jakie dmc ( dopuszczalna masa całkowita ) przyczepy posiadają Tipo w różnych wersjach silnika? Od lat ciągnę na wakacje przyczepę kempingową i jest to dla mnie bardzo ważne.
2. Czy ktoś z kolegów montował hak holowniczy w ASO jako wyposażenie dodatkowe? Czy są już np. niezależne Steinhoffy do w sumie nowego modelu jakim jest Tipo?
3. Czy 1,4 z małym momentem obrotowym daje radę coś pociągnąć?
4. Czy wersje wyposażenia np. Tipo, Pop itp. są sztywne?. Czy można je dodatkowo konfigurować? Np. wybrać T-jeta do wersji Tipo?
5. Czy któryś z kolegów kupił używane Tipo? Roczne, czy dwuletnie auta są sporo tańsze, ale z kolei dlaczego ktoś sprzedaje roczny samochód?

Pozdrawiam

sebx_g1
04-06-2017, 12:32
Ile kosztowały Cie czujniki? Ciągle walczę z moim ASO w Warszawie...
U mnie u dealera z W-wy 1200 zł, lakierowane, z wyświetlaczem odległości i diodami zamontowany nad lusterkiem wstecznym. Zamontowane do HB pop.

Wysłane z mojego XT1635-02 przy użyciu Tapatalka

kjk
04-06-2017, 13:25
2. Czy ktoś z kolegów montował hak holowniczy w ASO jako wyposażenie dodatkowe? Czy są już np. niezależne Steinhoffy do w sumie nowego modelu jakim jest Tipo?
Ja mam ze Słupska. W ASO, razem z montażem około 1kzł.


3. Czy 1,4 z małym momentem obrotowym daje radę coś pociągnąć?
Lekką przyczepkę bagażową albo rowery na platformie bez problemu. Jednak wydaje mi się że ciągnięcie domu na kołach silnikiem 1.4 95KM to nie najlepszy pomysł.


4. Czy wersje wyposażenia np. Tipo, Pop itp. są sztywne?. Czy można je dodatkowo konfigurować? Np. wybrać T-jeta do wersji Tipo?
Wejdź sobie na Fiat - katalogi i cenniki (http://cenniki.fiat.pl/) i przestudiuj stosowny dokument a będziesz wszystko wiedział.


5. Czy któryś z kolegów kupił używane Tipo? Roczne, czy dwuletnie auta są sporo tańsze, ale z kolei dlaczego ktoś sprzedaje roczny samochód?
A widzisz jakiekolwiek ogłoszenia o sprzedaży używanych tipo 1-2-letnich??

bravaj
04-06-2017, 14:01
A widzisz jakiekolwiek ogłoszenia o sprzedaży używanych tipo 1-2-letnich??

Nie dużo tego ale są:

https://www.otomoto.pl/oferta/fiat-tipo-fiat-tipo-1-4-16v-wersja-easy-salon-polska-1-wlasciciel-ID6yWDuL.html#4cc1968fd6

https://www.otomoto.pl/oferta/fiat-tipo-1-4-16v-wersja-pop-ID6ySWLD.html#4cc1968fd6

manio20
04-06-2017, 14:38
Wejdź sobie na Fiat - katalogi i cenniki (http://cenniki.fiat.pl/) i przestudiuj stosowny dokument a będziesz wszystko wiedział.


odnośnie katalogów i cenników, czy ktoś z państwa widzi na oficjalnej (dodam niedawno zmienionej) stronie fiata jakiś link do cenników, bo na starej stronie oczywiście był, zresztą podany wyżej przez kjk.

kjk
04-06-2017, 14:53
odnośnie katalogów i cenników, czy ktoś z państwa widzi na oficjalnej (dodam niedawno zmienionej) stronie fiata jakiś link do cenników, bo na starej stronie oczywiście był, zresztą podany wyżej przez kjk.

Hmm... U mnie widać: http://cenniki.fiat.pl/download/fiat/cennik/tipo-sedan/cennik-2017/Tipo_cennik_2017.pdf


Nie dużo tego ale są:
https://www.otomoto.pl/oferta/fiat-tipo-fiat-tipo-1-4-16v-wersja-easy-salon-polska-1-wlasciciel-ID6yWDuL.html#4cc1968fd6
https://www.otomoto.pl/oferta/fiat-tipo-1-4-16v-wersja-pop-ID6ySWLD.html#4cc1968fd6
Faktycznie, coś tam jest, ale to śladowe ilości w skali kraju.

manio20
04-06-2017, 15:29
Hmm... U mnie widać: http://cenniki.fiat.pl/download/fiat/cennik/tipo-sedan/cennik-2017/Tipo_cennik_2017.pdf

Ja nie pytam o konkretną stronę tylko o link do niej z poziomu strony głównej fiata: fiat.pl, nie wiem może jestem ślepy ale nie widzę żadnego linku do cenników, jest tylko konfigurator czy jakiś kalkulator finansowy

kjk
04-06-2017, 22:34
Ja nie pytam o konkretną stronę tylko o link do niej z poziomu strony głównej fiata: fiat.pl, nie wiem może jestem ślepy ale nie widzę żadnego linku do cenników
Nawet jeżeli go tam nie ma albo jest gdzieś ukryty, to jaki problem? Przecież Fiat - katalogi i cenniki (http://cenniki.fiat.pl) to oficjalna strona FCA i wszystkie cenniki tam są.

Lombardi
06-06-2017, 15:48
Czy orientujecie się jakie są możliwości sprowadzenia do Polski nowego auta z salonu ?
Chodzi mi o to, że w Hiszpanii jest oferowany Tipo Sedan z silnikiem T-jet: https://www.fiat.es/tipo/tipo-4-puertas/consumo-motores-tipo-4-puertas
U nas nie ma takiej konfiguracji, ale czy dealer mógłby sprowadzić takie auto?

sebx_g1
06-06-2017, 15:52
Może gdzieś bliżej poszukaj Czech, Niemcy i pojedz sam, bo z Hiszpanii to może być ciężko 😕

Wysłane z mojego XT1635-02 przy użyciu Tapatalka

Joozwa
19-06-2017, 22:46
Moje pierwsze wrażenie po przejażdżce T-jetem SW (w porównaniu do innych kompaktów kombi którymi jeździłem dzisiaj)
Niestety przesiadam się z diesla 340Nm więc wybaczcie że nie zachwycam się dynamiką
:wink:

Jest naprawdę cicho przy 140km/h i silnik sobie miło mruczy na 3500 obrotów a przy przyspieszaniu nie czuję żeby się męczył mimo kręcenia ponad 4000 obr.
W porównaniu do nowej Kia Ceed 1,6GDI niebo a ziemia - kia jak moja obecna mazda jest wyciszona jak ikarus.
W porównaniu do Astry 1,4 turbo 125KM - w TIPO jest trochę głośniej ale nie na tyle żeby się przejmować
W porównaniu do Megane 1,2TCe 130KM - jest podobnie chociaż w Renault słychać trochę bardziej silnik.

Tipo Nie jest demonem przyspieszeń i nie wgniata w fotel ale w zupełności wystarcza do dynamicznej jazdy.
W porównaniu do Astry 1,4 125km jest wyczuwalnie słabszy mimo że teoretycznie tylko 30Nm mniej - dlaczego, nie wiem
W porównaniu do Kia Ceed oczywiście wyraźnie żwawszy (Kia ma silnik wolnossący tyle że GDI)
W porównaniu do Megane też wypada lepiej bo w moim odczuciu ten 1,2Tce się męczy jak się go mocniej butuje.

wnioski
Gdybym wybierał silnik bez patrzenia na LPG to Astra była by poważnym konkurentem bo cena praktycznie taka sama jak TIPO, ale jednak LPG robi swoje i silnik fiata z mniejszą ilością potencjalnych problemów.
Z drugiej strony nie znając konkretnego spalania to ciężko wyrokować czy ten oplowski TGDI byłby dużo droższy po przeliczeniu paliwa.

Tyle z mojej strony

Loczek30
20-06-2017, 09:46
Mój teść posiada Astre 5 125km jazda spokojna wokół komina 8 litrów przynajmniej. Ja też wybrałem tipo ze względu na sprawdzony silnik i fabryczny Lpg gdyby nie to pewnie była by astra lub coś podobnego

marx30
23-06-2017, 08:20
To teraz ja swoje trzy grosze:
Tipo ogladalem kilka razy (przy okazji zakupu nowego puntolota dla mojej Pani) i jakos mnie nie ujelo. Wczoraj po raz kolejny przejezdzajac kolo Ganinexu w Kato zajrzalem ponownie.
Tym razem nijak nie odnioslem wrazenia ogolnej taniosci auta poza detalami. Calkiem poprawny kompakt z nienachalna stylistyka i ze wszystkim czego potrzebuje.
Nawet ta slynna faktura tworzyw mnie nie odpycha, ich jakosc normalna nie ma sie czego przyczepic. Oczywiscie dla porownania wsiadlem do Giulietty oczekujac powalajacej zmiany i... nic takiego nie nastapilo. Na co dzien jezdze AR mito wiec tych stylistycznych "smaczkow" jest wiecej ale to szybko powszednieje i dzieki temu mozna auta ogladac na chlodno. Normalnie sie dobrze w nim poczulem.
Ze zmian jakie z pewnoscia zrobie to jednak wymiana galki biegow od Julki (to jeden z tych "tanich' detali).

BTW Pamietam jak Giulietta weszla do sprzedazy to byl wrzask o to ze okladziny boczkow drzwi jak z marketu, ze tworzywa nie takie jak trzeba, niemiecka gazeta rozpisywala sie nad tym ze pedal gazu jes niebezpieczny bo moze zahaczyc itp.
Za to Citroen (bo byl po sasiedzku wiec wstailem) to jakas porazka. Ktos kto porownuje C-elysee do Tipo na pewno widzial te auta tylko z daleka.
W C3 C4 nie szlo odsunac przedniego siedzenia zeby bylo wygodnie (mam182 cm) w Tipku jest jeszcze zapas. Moze francuzi projektujac samochody pod statystyczny wzrost napoleona. A jak przy regulacji wysokosci siedzenia raczka mi zostala w rece to zwatpilem. C3 jest obrzydliwy, C4 duzo plastiku wylakierowanego na srebrno choc fajne same zegary, C Elysee w ogolee kiszka od wykladziny poczawszywszy a na konsoli skonczywszy. Na temat techniki wiele nie powiem ale dla mnie najistotniejsze kryterium tzn. bezproblemowy silnik na LPG przemawia na korzysc Tipo.
No wiec zastanawiam sie... Moje Mito przez ponad 8 lat sie juz mi wysluzylo.

marnyd4d
23-06-2017, 08:22
Czemu nie ma polskich znaków???

marx30
23-06-2017, 08:40
Nie mam pojecia skad te krzaczory, pisze z polskiego kompa.
Edit: napisalem teraz w ogole bez polskich

not_exist
24-06-2017, 11:31
Mój teść posiada Astre 5 125km jazda spokojna wokół komina 8 litrów przynajmniej. Ja też wybrałem tipo ze względu na sprawdzony silnik i fabryczny Lpg gdyby nie to pewnie była by astra lub coś podobnego

Tutaj jest wątek o spalaniu Astry jakby kogoś interesowało, sorry za OT:

1.4 Turbo 125 KM - Spalanie - Strona 14 - Astra5Klub.pl (http://astra5klub.pl/1-4-turbo-125-km-spalanie-t175-390.html)

ŻuczekM
25-06-2017, 13:30
To teraz ja swoje trzy grosze:
Tipo ogladalem kilka razy (przy okazji zakupu nowego puntolota dla mojej Pani) i jakos mnie nie ujelo. Wczoraj po raz kolejny przejezdzajac kolo Ganinexu w Kato zajrzalem ponownie.
Tym razem nijak nie odnioslem wrazenia ogolnej taniosci auta poza detalami. Calkiem poprawny kompakt z nienachalna stylistyka i ze wszystkim czego potrzebuje.
Nawet ta slynna faktura tworzyw mnie nie odpycha, ich jakosc normalna nie ma sie czego przyczepic. Oczywiscie dla porownania wsiadlem do Giulietty oczekujac powalajacej zmiany i... nic takiego nie nastapilo. .

Pierwsze Tipo które widziałeś to była podstawowa wersja, teraz pewnie siedziałeś w dobrze wyposażonym hatchbacku i dlatego inny efekt. Co do porównania z Giuliettą to sie nie zgodzę, Tipo w wyższych wersjach wykończone jest podobnie jak Mito czyli przyzwoicie ale do Giulietty sporo mu brakuje.
Główna różnica będzie jednak przy prowadzeniu, gdzie Alfa pokaże swoją wyższość pod każdym względem - zarówno pod kątem pracy zawieszenia, układu kierowniczego jak i dynamiki.
Tipo ma za to dużą przewagę pod względem praktycznym - większy bagażnik i więcej miejsca z tyłu, do tego możliwość zakupu wersji SW.
Obydwa te modele mają inny charakter i są kierowane do innego odbiorcy.

marx30
25-06-2017, 14:47
Obydwa te modele mają inny charakter i są kierowane do innego odbiorcy.
No właśnie. Z samochodem, sorry za analogię, jak z kobietą: na początek jesteś oczarowany a później proza życia i od przepięknej fryzury i temperamentu ważniejsze są dobre kanapki i wsparcie w życiu. I filozofując: jedne i drugie związki trwają, w jednych jest bardziej nerwowo a w drugich spokojniej warto oba typy przerobić aby być spełnionym . Tak jest i tutaj.
Po kupnie nowego punto dla mojej kobitki, który jest przecież bliźniakiem mito uświadomiłem sobie że tym się całkiem inaczej jeździ jakoś spokojniej z większym relaksem. W miciaku cały czas adrenalina bo auto prowokuje do takiej jazdy, no i człowiek jest niby usatysfakcjonowany ale zmęczony.
Beata nawet mówi że wychodzi z niej poddenerwowana. Mi to już trochę spowszedniało i ile parę tygodni temu nie spojrzałbym na tipo jako taki właśnie kredens w porównaniu z Julką to dziś jest inaczej. Patrzę bardziej na chłodno.
W giuliettcie na konsoli dominuje jednak kawał plastiku(oklejonego folią lub polakierowanego, bliźniacze radio i panel klimy, ładniejsze zegary ( w mito patrzę na takie od 8 lat) ale mniej funkcjonalne (w tipku jest więcej informacji na wyświetlaczu no i w julce fajniejsza kierownica (potencjalny swap, z gałką od biegów). Plastiki jakościowo podobne ale w Tipo praktyczniejsze. W alfie faktura jest w drobne kropki w tipo podłużnie "drapane". Jej zadanie jest maskowanie uszkodzeń tworzywa. A najczęściej właśnie trafiają się uszkodzenia podłużne typu rysy, zadrapania i przypuszczam że w Tipo będzie to lepiej spełniać swoją rolę. Twórcy poloneza (do którego się porównuje te plastiki wiedzieli co robią :-)
Myślę za to że Giulietta będzie lepiej poskładana
W obydwóch autach jest T-jet 120 ( w Julce właśnie o nim myślałem)więc dynamika taka sama. Nie bardzo ogarniam jak to jest z rabatami ale Alfa wydaje się sporo droższa (przynajmniej cennikowo) ale tak było od zawsze.
Tak więc po jeepie renegade (którego niemal już zamawiałem), fiacie 500x moje przemyślenia kierują się na tipo ale jeszcze i potrzebuję dojrzeć o ile mnie coś nie zniechęci bo parę wpadek już jest (i się okaże że ani temperamentu ani kanapek :-)

Tombar7125
27-06-2017, 12:52
Zgadzam się z przedmówcą w całej rozciągłości.Na początku zauroczenie a potem rozczarowanie ale do tego trzeba dorosnąć.

dioxidin2002
15-07-2017, 09:18
Byłam wczoraj na jeździe próbnej Tipo 1.4 95KM w wersji hatchback. Czy ktoś z Was miał problem z drżeniami na dźwigni skrzyni biegów? Wibracje były przez całą jazdę bez względu na bieg (bez mocnego dodawania gazu) a na piątce przy przyspieszaniu wręcz dźwignia sama cofała się.

sebx_g1
15-07-2017, 10:55
Byłam wczoraj na jeździe próbnej Tipo 1.4 95KM w wersji hatchback. Czy ktoś z Was miał problem z drżeniami na dźwigni skrzyni biegów? Wibracje były przez całą jazdę bez względu na bieg (bez mocnego dodawania gazu) a na piątce przy przyspieszaniu wręcz dźwignia sama cofała się.
Nie ma opcji, u mnie w takim HB nie ma żadnych drgań - zero zwyczajnie [emoji4]

Wysłane z mojego XT1635-02 przy użyciu Tapatalka

tedybear
15-07-2017, 11:14
To że dźwignia się cofa to normalna rzecz wyczuwalna kiedy przyspierzasz na biegu i dodajesz gazu. To luzy fabryczne. Coś normalnego. U mnie też to jest i aso potwierdziło że TTTM Ten Typ Tak Ma

marx30
15-07-2017, 12:17
U mnie z tym samym zespołem napędowym w alfie nic się nie rusza a praca samego silnika na jałowym to poezja. Zero drgań jakichkolwiek (no chyba że włączona klima to coś tam czuć). Znajomi na skrzyżowaniach mówią że mi auto zgasło. To że ASO coś tam mówi to można miedzy bajki wsadzic. Jak nie ma no cos normy czy metodologii pomiaru to zawsze mozna powiedziec tttm. Obadałbym temat poduszek silnika. A najwazniejsze to zglaszac takie rzeczy formalnie z papierami a nie poprzez gadkę z panem Mieciem z serwisu. Skad mają wiedziec ze cos jest nie tak i zrobic kampanie serwisową jak nikt nie zgłasza.

sebx_g1
15-07-2017, 12:23
Mi też się wydaje że TTTM nie wchodzi w grę, albo przebieg już spory w aucie testowym albo ma feler wóz. Takie drgania to na traktorze mogą być 😀

Wysłane z mojego XT1635-02 przy użyciu Tapatalka

dioxidin2002
15-07-2017, 12:49
Auto testowe którym jechałam miało ok 4tys przebiegu więc też obstawiałabym problem poduszek silnika. Nie powiem, moja mina bezcenna ;)

jaszy
03-08-2017, 00:21
Opiszę pierwsze wrażenia po przejechaniu 34 km ;)

Mój tipek to kombi w wersji POP z bazowym silnikiem benzynowym + kilka dodatków (m.in. przyciemniane szyby i podłokietnik z przodu o czym za chwilę).

Jak na razie jestem bardzo na TAK, mimo, że Tipkowi trochę brakowało w kwestii prezencji - dealer się przeprowadza i pod nowym adresem nie mieli jeszcze czynnej myjni ;) Ale mam się zgłosić za parę dni to mi je odpicują (w sumie nieźle, bo w poniedziałek jadę na wakacje, to mi się ubrudzi w trasie :cool:).

Siedzi się bardzo wygodnie; szybko znalazłem odpowiednią pozycję - mimo prawie 2 metrów wzrostu w ogóle nie dotykam kolanami kierownicy! A miejsca nad głową to mam jeszcze że ho ho! Wszystkie pokrętła, guziki łatwo dostępne; komputer pokładowy podobnie jak radio intuicyjny. Jestem zadowolony z głośników - grają głośno i czysto.

Zapach - faktycznie, trochę przypalana folia, ale w sumie do przeżycia ;)

Zawieszenie - jeśli ktoś twierdzi, że jest głośne, to powinien się przejechać moim 13-letnim oplem !

Jazda - od razu się zaprzyjaźniłem z Tipkiem; miałem jeden malutki problem z pedałem sprzęgła - noga mi się klinowała (rozmiar 46). Ale to przyzwyczajenie z opla, gdzie pedał sprzęgła jest wyjątkowo długi i pod nieco innym kątem. Po 10 minutach przyzwyczaiłem się do nieco innego układania stopy i szafa gra. Co do tej słynnej "dziury" między 1. a 2. biegiem - nic takiego nie stwierdziłem u siebie. Może jest takie delikatne "przytrzymanie" jak za późno dodam gazu, ale przy idealnym skoordynowaniu obu nóg (jednoczesne puszczanie sprzęgła i dodawanie gazu) przyspiesza bez zawahania. Silnika na niższych obrotach prawie nie słychać, wyżej przyjemnie mruczy - dla mnie ok.

Co do dynamiki - dużo zależy czym kto jeździł wcześniej i jakie ma upodobania. Mnie to auto w 100% satysfakcjonuje - bardzo sprawnie rusza spod świateł, dobrze przyspiesza, choć nie powiem, trzeba się trochę namachać wajchą od skrzyni biegów - zanim się człowiek zorientuje już jest na "czwórce" ;) Ale biegi w sumie zmienia się fajnie, drążek jest na takim podeście, nie trzeba mocno wyciągać ręki. Fajne te sugestie zmiany biegów - trzymając się ich udało mi się w pierwszych kilkudziesięciu minutach jazdy po centrum Łodzi zejść z 12 do 9,1 L / 100km (wg kompa). Bak zalany pod korek to zobaczymy ile wyjdzie w realu, ale jak na pierwsze km po mieście nie jest źle.

Co do gadżetów - fabrycznie przyciemniane szyby to był strzał w "10" - od zewnątrz prawie nic nie widać, że środka wydają się tylko takie lekko przydymione, super. Podłokietnik przedni bardzo wygodny - aż mi brakuje jakiejś podpórki również na lewy łokieć ;) Bardzo duży plus za lusterka - boczne są wręcz ogromne, wsteczne, mimo że na pozór małe, daje jednak dobrą widoczność.

Wady? Hmmm... Na siłę jakbym miał coś wskazać to ten nieszczęsny czynnik od klimatyzacji (1234yf), no ale ten syf zalewają chyba już do wszystkich nowych aut, więc ciężko tu mieć pretensje do fiata. Nieco irytujący jest brak możliwości automatycznego domykania szyby pasażera (trzeba trzymać ciągle przycisk), no ale umówmy się - to drobiazg. W oplu mogłem co prawda z automatu otwierać i zamykać przednie szyby za to z tyłu był korbotronik a tu mam pełną elektrykę; coś za coś ;)

Na razie i na gorąco to tyle. Jutro jadę na autostradę, zobaczymy jakie wrażenia będą przy większych prędkościach.

1redzi
03-08-2017, 23:47
Opiszę pierwsze wrażenia po przejechaniu 34 km ;)

Mój tipek to kombi w wersji POP z bazowym silnikiem benzynowym + kilka dodatków (m.in. przyciemniane szyby i podłokietnik z przodu o czym za chwilę).

Jak na razie jestem bardzo na TAK, mimo, że Tipkowi trochę brakowało w kwestii prezencji - dealer się przeprowadza i pod nowym adresem nie mieli jeszcze czynnej myjni ;) Ale mam się zgłosić za parę dni to mi je odpicują (w sumie nieźle, bo w poniedziałek jadę na wakacje, to mi się ubrudzi w trasie :cool:).

Siedzi się bardzo wygodnie; szybko znalazłem odpowiednią pozycję - mimo prawie 2 metrów wzrostu w ogóle nie dotykam kolanami kierownicy! A miejsca nad głową to mam jeszcze że ho ho! Wszystkie pokrętła, guziki łatwo dostępne; komputer pokładowy podobnie jak radio intuicyjny. Jestem zadowolony z głośników - grają głośno i czysto.

Zapach - faktycznie, trochę przypalana folia, ale w sumie do przeżycia ;)

Zawieszenie - jeśli ktoś twierdzi, że jest głośne, to powinien się przejechać moim 13-letnim oplem !

Jazda - od razu się zaprzyjaźniłem z Tipkiem; miałem jeden malutki problem z pedałem sprzęgła - noga mi się klinowała (rozmiar 46). Ale to przyzwyczajenie z opla, gdzie pedał sprzęgła jest wyjątkowo długi i pod nieco innym kątem. Po 10 minutach przyzwyczaiłem się do nieco innego układania stopy i szafa gra. Co do tej słynnej "dziury" między 1. a 2. biegiem - nic takiego nie stwierdziłem u siebie. Może jest takie delikatne "przytrzymanie" jak za późno dodam gazu, ale przy idealnym skoordynowaniu obu nóg (jednoczesne puszczanie sprzęgła i dodawanie gazu) przyspiesza bez zawahania. Silnika na niższych obrotach prawie nie słychać, wyżej przyjemnie mruczy - dla mnie ok.

Co do dynamiki - dużo zależy czym kto jeździł wcześniej i jakie ma upodobania. Mnie to auto w 100% satysfakcjonuje - bardzo sprawnie rusza spod świateł, dobrze przyspiesza, choć nie powiem, trzeba się trochę namachać wajchą od skrzyni biegów - zanim się człowiek zorientuje już jest na "czwórce" ;) Ale biegi w sumie zmienia się fajnie, drążek jest na takim podeście, nie trzeba mocno wyciągać ręki. Fajne te sugestie zmiany biegów - trzymając się ich udało mi się w pierwszych kilkudziesięciu minutach jazdy po centrum Łodzi zejść z 12 do 9,1 L / 100km (wg kompa). Bak zalany pod korek to zobaczymy ile wyjdzie w realu, ale jak na pierwsze km po mieście nie jest źle.

Co do gadżetów - fabrycznie przyciemniane szyby to był strzał w "10" - od zewnątrz prawie nic nie widać, że środka wydają się tylko takie lekko przydymione, super. Podłokietnik przedni bardzo wygodny - aż mi brakuje jakiejś podpórki również na lewy łokieć ;) Bardzo duży plus za lusterka - boczne są wręcz ogromne, wsteczne, mimo że na pozór małe, daje jednak dobrą widoczność.

Wady? Hmmm... Na siłę jakbym miał coś wskazać to ten nieszczęsny czynnik od klimatyzacji (1234yf), no ale ten syf zalewają chyba już do wszystkich nowych aut, więc ciężko tu mieć pretensje do fiata. Nieco irytujący jest brak możliwości automatycznego domykania szyby pasażera (trzeba trzymać ciągle przycisk), no ale umówmy się - to drobiazg. W oplu mogłem co prawda z automatu otwierać i zamykać przednie szyby za to z tyłu był korbotronik a tu mam pełną elektrykę; coś za coś ;)

Na razie i na gorąco to tyle. Jutro jadę na autostradę, zobaczymy jakie wrażenia będą przy większych prędkościach.

Też właśnie dziś odebrałem Tipola SW 1.4 120km w gazie wersja lounge z pakietem Tech(czujniki i kamera cofania) i przyciemnianymi szybami i alarmem przejechałem też koło 30km i powiem tak narazie odpukać to jestem zauroczony jazdą nawet nie sprawdzałem spalania hehe :) na dniach będzie relacja foto i większe przemyślenia.

jaszy
04-08-2017, 01:38
Dziś dalsza część opowieści dziwnej treści - tym razem relacja z trasy (ponad 200 km z czego: 50% autostrada, 30% poza terenem zabudowanym i reszta po mieście).

Pierwsza rzecz - fotele mega wygodne. W sumie za kółkiem spędziłem dobre 4,5 h i nic mnie nie bolało: ani plecy, ani kark, ani nogi. Siedzisko mogłoby być kapkę dłuższe ale a) mam naprawdę długie nogi i b) dla 95% społeczeństwa w zupełności wystarczy. więc się nie czepiam. Siedzi się bardzo wygodnie i dość wysoko jak na zwykłą osobówkę. Miejsca jest masa - na nogi, na głowę, na wszystko po prostu ;) Widoczność to poezja - przednia szyba jest ogromna a słupki boczne, mimo swej grubości, są tak wyprofilowane, że nie przeszkadzają w obserwacji drogi. Do tego szybę osadzono pod takim kątem, że spokojnie widzę na skrzyżowaniach światła - w oplu musiałem się wyginać i łypać spod dachu jak jakiś ogr ;) (albo - gdy dojeżdżałem pierwszy do czerwonego - stawać trzy metry przed skrzyżowaniem). Widoczność do przodu jest wzorowa - do tyłu już tak różowo nie jest, ale zaczynam już wyczuwać auto - na tyle, że zaryzykowałem dziś parkowanie równoległe tyłem :cool: O lusterkach pisałem w poprzednim poście, ale powtórzę - są GENIALNE, w szczególności boczne. Mają kształt który przywodzi mi na myśl uszy słonia ale właśnie dzięki temu wygięciu można o wiele więcej zobaczyć co się dzieje po bokach i z tyłu auta - mam wrażenie, że niemal w 100% niwelują martwe pola!

Dziś w centralnej Polsce była niesympatyczna pogoda - wilgotno i duszno - ale ja w środku tego nie odczułem dzięki klimie ;) Mam zwykłą, manualną, ale jestem z niej bardzo zadowolony. Pracuje cicho i wydajnie i nie wpływa jakoś znacząco na spalanie (o tym później).

Jazda z wyższymi prędkościami - tutaj moja ocena będzie wyjątkowo subiektywna, ponieważ będę porównywał tipka z moim poprzednim autem, czyli astrą g kombi z silnikiem 1.4 90KM (nie twinport). W oplu na autostradzie, przez wyjątkowo krótką skrzynię, komfortowa jazda kończy się na 112-115 km/h. Powyżej tej wartości prędkość obrotowa niebezpiecznie zbliża się do 4000, silnik wyje, pije olej jak głupi a w zbiorniku robi się wir ;) Serio, na autostradzie wyprzedzałem głównie ciężarówki ;)
No i na tym tle tipek wypada bosko - ten szósty bieg to coś, o czym śniłem :D Na liczniku 130, na obrotomierzu nieco ponad 3200, spalanie chwilowe 5,7 L, słychać tylko szum wiatru i szmer opon - czego może chcieć więcej stateczny ojciec i mąż? ;) Dziś w końcu wyprzedziłem kilka osobówek ;)

Właśnie - przyspieszenie - trzeba wiedzieć jak to zrobić i jest nieźle. Podstawa to redukcja, o bieg albo o dwa i pedał w podłogę. Autko naprawdę potrafi być dość żwawe jak na malutki wolnossącą benzynę. Pewnie, że taki t-jet go zjada w przedbiegach, nie mówiąc o poważniejszych autach po 200-300 KM, ale nie zgodzę się, że tym autem nie da się wyprzedzać.

Spalanie - dziś średnie spadło z wczorajszych 9 do 5.9, ale wiadomo - trasa.

Wbijanie biegów - skrzynia precyzyjna i cicha, nie ma żadnych problemów ze zmianą przełożeń. Przez przyzwyczajenie z opla szukam często wstecznego obok "1", ale to drobiazg. Jedynka faktycznie - jak tu już niektórzy pisali - praktycznie tylko do ruszania. Jak tylko auto zacznie się toczyć wrzucamy płynnie dwójkę, jednocześnie mocno gazu i żadnej "dziury" nie powinno być. Podpowiadanie zmiany biegów chyba momentami zbyt gorliwe - naprawdę mam jechać w mieście 50 km/h na "6"??

Tryb CITY - to mój pierwszy fiat, wcześniej nie miałem styczności, ale już jestem fanem ;)

Na koniec jak zwykle wady... Trochę na siłę, ale żeby nie było, że mnie totalnie zaślepiło ;)

* W sumie to trochę mi jednak brakuje napędu CD w radiu - ja wiem, że są pendrivy, tidale i inne spotify'e, ale kurcze, CD jednak brzmieniowo wypada IMO lepiej.
* Jeszcze a propos radia to faktycznie jest tak, że jak się zapamięta stację w momencie gdy leci w RDS np. info o zespole a nie nazwa stacji, to potem po naciśnięciu danego guzika pojawia się w pierwszej chwili nazwa zespołu :D Pod jedynką mam "T LOVE" a dopiero po chwili wyskakuje antyradio ;)
* Klakson trochę dziwny, jeszcze do końca nie wyczułem jak się go uruchamia ;)
* Klapa bagażnika dość ciężka - trzeba włożyć nieco siły, żeby ją podnieść (więcej niż w oplu)

Uffff... Chyba tyle nie pisałem od końca studiów ;)

kmlnvm
04-08-2017, 02:17
* W sumie to trochę mi jednak brakuje napędu CD w radiu - ja wiem, że są pendrivy, tidale i inne spotify'e, ale kurcze, CD jednak brzmieniowo wypada IMO lepiej.

Dlaczego? Skoro bitrate będzie taki sam na CD jak na spotify, pendrive czy tidalu to jakość jest ta sama. Jeśli bardzo chcesz CD to możesz zamontować radio marki Witson na androidzie.




* Klakson trochę dziwny, jeszcze do końca nie wyczułem jak się go uruchamia ;)

Nie rozumiem? SW ma inny klakson niż sedan?

jaszy
04-08-2017, 12:38
Bitrate to nie wszystko, od ponad roku używam sporadycznie tidala HIFI i mam porównanie - niektóre albumy brzmią jak CD, inne gorzej a niektóre znacznie gorzej. O radiach Witsona wiem, czytałem na forum, jest to jakaś opcja.

Nie wiem jaki klakson jest w sedanie, pewnie taki sam jak w kombi - miałem na myśli, że jest inny niż w oplu astrze g ;)

Qvadrat
04-08-2017, 13:33
Mam nadzieję, że klakson jest głośny i nie skrzypi jak ten z mlucha...

Semper
04-08-2017, 16:03
Jest ... standardowy, dość głośny i nie piskliwo-skrzekliwy :)
Po pierwszym tygodniu i 620 km ... No cóż bardzo bym skłamał gdybym nie napisał że jestem zadowolony. Do pasji doprowadza mnie tylko jedna rzecz, choć z każdym dniem coraz mniej, a mianowicie przełączanie funkcji kompa z kierownicy a nie na dźwigience, cóż lata przyzwyczajenia robią swoje. No i w szoku ciężkim jestem jak szybko silnik łapie temperaturę!

giannini
04-08-2017, 16:55
No i w szoku ciężkim jestem jak szybko silnik łapie temperaturę!
O tym czy szybko i jaką , można się przekonać dopiero po podłączeniu ELM-a , czy innego urządzenia diagnostycznego. Wskaźniki są często kalibrowane tak , żeby pokazywały to co kierowca chce zobaczyć :smile:

Joozwa
04-08-2017, 17:46
No to ja opiszę moje drugie pierwsze wrażenie bo dostałem auto na 24h żeby się przekonać czy rzeczywiście mi pasuje.
Pacjent: Tipo SW lounge(goły) 1,4 T-jet

1. Cisza - Powierdzam wcześniejsze obserwacje, jest naprawdę dobrze z wyciszeniem. Przy 140km/h mamy 68db w środku a to naprawdę świetny wynik jak na tą klasę auta, (przy 160 na "niemieckiej autostradzie" jest 70/71db). Słychać że lepiej wyciszono silnik niż budę więc szumy dobiegają bardziej ze słupków drzwi i dachu ale oznacza to tyle że jak ktoś będzie miał potrzebę to go o jeszcze 1-2db może spokojnie wyciszyć. Samo wyciszenie silnika jest super przy dynamicznej jeździe miejskiej bo można ciągnąć po obrotach do 3,5-4 tyś bez niemiłych wrażeń akustycznych.

2. Wygoda - tak jak Jaszy uważam że fotele są bardzo wygodne ale jeżeli będę atuo zamawiał pod siebie to napewno węzmę z podparciem lędźwiowym fotela.

3. Dzieciaki - po wpięciu 2 fotelików w isofixy (co jest mega trudne - opisałem w wątku co mi nie pasuje) pozostaje pomiędzy nimi jeszcze (relatywnie) sporo miejsca na trzecie dziecko bez fotelika i pas z oparcia układa się prawidłowo na ramieniu. Oczywiście nie wejdą tam 3 foteliki (chyba że mega wąskie bez isofixu) ale na sporadczne dojazdy da się wozić trójkę z tyłu.

4. Dynamika - T-jet jest naprawdę dynamiczny i na tle konkurencji zupełnie nie ma się czego wstydzić. Problem dziury w mocy na drugim biegu jest do ogranięcią po krótkim przećwiczeniu operowania pedałami. Ja nauczyłem się po kilku razach żeby przy zmianie z 1 na 2 przytrzymywać lekko gaz, tak żeby po puszczeniu sprzęgła nie mieć poniżej 2000 obr i wtedy auto ciągnie od razu bez zwłoki.

5. Skrzynia biegów - nie zauważyłem żadnych niedogodności z wbijaniem poszczególnych biegów. Jedyne na co mógłbym ponarzekać to krótkie zestopniowanie biegów. Wolałbym 6-tkę do jazdy autostradowej (jakieś 3000 obr przy 140km/h) zamiast megakrótkiej jedynki do czołgania się po wertepach bo to nie Dacia Duster. No ale nie można mieć wszystkiego.

6. Spalanie - silnik ma dwa oblicza. Jak jedziemy emerycko i muskamy gaz można zejść do 6,5 litra w jeździe podmiejskiej. Ale jak już dynamicznie operujemy pełnym zakresem obrotów w mieście to poniżej 10l nie wyświetla ;-/. W trasie przy 140 można zejść do 9 (albo i trochę mniej) ale przy założeniu LPG spalanie 10l przy takiej przelotowej to luksus.

7. Prowadzenie - wspomaganie elektryczne nie zrobiło na mnie żadnego wrażenia. Ani negatywnego ani pozytywnego, co w sumie jest plusem bo pierwsze spotkanie z takim wspomaganiem w suzuki małżonki wspominam raczej źle. Mam za to wrażenie że to o czym piszą niektórzy odnośnie braku stabilności przy większych prędkościach na autostradzie może mieć właśnie źródło w elektrycznym typie wspomagania. Da się Tipkiem lecieć wygodnie 160 ale nie jest to niestety jazda "jak po szynach".

8. Tablet 7" - pierwotnie byłem mocno na NIE. Nie podobało mi się to jak wystaje z deski, ale po przyzwyczajeniu się jest zupełnie zgrabny i wydaje mi się że deska z nim wygląda jednak bardziej lekko.

Werdykt - patrząc na to co można mieć za około 70kzł, czyli pojemne, wygodne kombi z dynamicznym silniem i ekonomicznym spalaniem (LPG) jestem zdecydowanie na TAK. Pozostaje tylko podjąć męską decyzję i iść do salonu ;-) czego Wam i sobie życzę.

Łowca_j
04-08-2017, 23:33
2. Wygoda - tak jak Jaszy uważam że fotele są bardzo wygodne
Przejechałem ostatnio prawie 700 km w jedną stronę (ok. 600 bez postoju). Nie byłem specjalnie zmęczony fotelem. W drodze powrotnej na siedzeniu pasażera po kilku godzinach zacząłem się zastanawiać co mi tu nie pasuje. Gdy tylko wróciłem na ostatnie 80 km na fotel kierowcy uświadomiłem sobie, że jest on ustawiony wyżej i dzięki temu czuję się w nim bardzo dobrze.



5. Skrzynia biegów
W 1.4 16v skrzynie nie jest idealna - Fiat chyba nie potrafi robić dobrze biegów podzielnych przez 3. I trójka i szóstka są jakieś podejrzane.



7. Prowadzenie - wspomaganie elektryczne nie zrobiło na mnie żadnego wrażenia. Ani negatywnego ani pozytywnego, co w sumie jest plusem bo pierwsze spotkanie z takim wspomaganiem w suzuki małżonki wspominam raczej źle. Mam za to wrażenie że to o czym piszą niektórzy odnośnie braku stabilności przy większych prędkościach na autostradzie może mieć właśnie źródło w elektrycznym typie wspomagania. Da się Tipkiem lecieć wygodnie 160 ale nie jest to niestety jazda "jak po szynach".

Przy wyższych prędkościach wspomaganie po prostu się wyłącza, więc to nie to. Samochód z samym kierowcą ma po prostu za lekki tył i to powoduje, że po wjechaniu w wiry między ekranami na autostradzie trzeba uważać. Przy stabilnym wietrze z określonego kierunku jedzie się w miarę normalnie.

Joozwa
05-08-2017, 00:24
Przy wyższych prędkościach wspomaganie po prostu się wyłącza, więc to nie to.
Na pewno się nie wyłącza do zera, a czy jest progresywne (czyli wspomaga słabiej przy dużych prędkościach) to już pytanie do bardzie zorientowanych ale szczerze w to wątpię - nie ta klasa technologiczna.
Dla mnie w porównaniu do mazdy 5 (która jest dużo cięższa ale "miota nią" jak wieje) i tak Tipo prowadzi się całkiem nieźle ale są inne auta o podobnej masie które trzymają się drogi dużo stabilniej.

Semper
05-08-2017, 00:35
Na pewno się nie wyłącza do zera, a czy jest progresywne (czyli wspomaga słabiej przy dużych prędkościach) to już pytanie do bardzie zorientowanych ale szczerze w to wątpię - nie ta klasa technologiczna.
Dla mnie w porównaniu do mazdy 5 (która jest dużo cięższa ale "miota nią" jak wieje) i tak Tipo prowadzi się całkiem nieźle ale są inne auta o podobnej masie które trzymają się drogi dużo stabilniej.

Jasne że są, tylko ciężko znaleźć coś co ma ładowność równa połowy swojej masy, nie ma trasaxle, jest rodzinnym autem raptem klasy C, dodatkowo w tej cenie, nie ma wrednego w naprawach zawieszenia o idiotoodpornej charakterystyce. Czasami jak czytam niektóre posty na tym forum to mam wrażenie że niektórzy chcieliby żeby nasze tanie auta były porównywalne z AUDI S8 co najmniej. Troszkę to niesprawiedliwe. Chcesz pojemności - bierz kombi, poręczności - hatchbacka, elegancki i spokoju - sedana, a jak chcesz zap...dalac, to wybierz Abartha. Zaraz ktoś będzie narzekał pewnie że przy autostradowej prędkości jego Tipo jest podsterowne, no przecież mogli dać RWD abo najlepiej AWD! A wracając do wspomagania - powyżej zaprogramowanej prędkości wyłącza się funkcja CITY i tyle.

Joozwa
05-08-2017, 00:45
Semper,
Nie narzekam tylko dyskutuję, a do tego wydaje mi się że od tego jest forum żeby sobie posmęcić od czasu do czasu. :tongue
Jak widzisz kilka postów wyżej mój werdykt jest na tak mimo że widzę pewne słabsze strony auta.

michajlo89
05-08-2017, 01:21
Co do stabilności przy wyższych prędkościach to zwróćcie uwagę na wysokość Tipo. Jak się na niego patrzy z boku oraz wsiada/wysiada to ma się wrażenie, że to coś w stylu allroad, alltrack jeśli chodzi oczywiście o prześwit, a co za tym idzie wysokość.

Wypaplane z mojego Redmi Note 3 Pro

marx30
05-08-2017, 01:23
odnośnie wspomagania:
na bank jest progresywne (albo raczej degresywne) bo to główna idea wspomagania elektrycznego. Nie jest to żadna nowość bo od ponad 10 lat jest np. w Grande. Bierze sygnał prędkości po Canie i wraz z jej wzrostem zmniejsza siłę wspomagania. Duże znaczenie ma to jak jest zaprogramowane. W Alfie Romeo zestrojonej bardziej sportowo ma dużo mocniej "trzyma" kierownicę w jezdzie na wprost i potrzeba wiekszej siĹly żeby ją z tego stanu ruszyć. Niektórzy na to nawet narzekali że im nie odpowiada ze wzgledu na mniejszy komfort. Po angielsku dobrze oddaje to slowo "overcentered" coś w stylu zbyt mocno wyśrodkowany. W tipo tego nie ma chyba ze wzgledu na charakter auta. Akurat sąsiad pracuje w Nexter (dawniej Delphi)gdzie robią wspomagania m.in. do fiata ale do Turcji nic nie wysyłają więc prawdopodobnie wspomaganie w Tipkach jest z TRW.
Zmiana jakiej ostatnio (mowa o Delphi) tzn. kilka lat temu dokonano to zmiana sposobu odczytu sygnału ze stykowego na bezstykowy. Zużycie styków i brak kontaktu skutkowało tym np. że auto samo skręcało i tzeba było się siłować z kierownicą. Eliminowano to najpierw programowo a potem zmieniono sposób odczytu (info z pierwszej ręki :-).
A odnośnie wrażliwości na wiatr jest wiele czynników, może ma wysoko środek ciężkości. Faktem jest że np. w porównaniu z Mito można zapomnieć o niezwalnianiu na łukach (tam jest jak po szynach) ale za to jazda jak na tapczanie a nie wozie drabiniastym że wypadają plomby z zębów. Coś za coś

jaszy
05-08-2017, 01:49
Potwierdzam, że powyżej 130 km/h kombi robi się nieco niestabilne, ale na szczęście rzadko jeżdżę szybciej ;)

jaszy
07-08-2017, 02:34
Ode mnie jeszcze dwie obserwacje - jedna z jazdy, druga z momentu odbioru ;)

Dziś dałem się przejechać szwagrowi - chłopak ma naprawdę żyłkę do motoryzacji, jest w trakcie robienia papierów na diagnostę. Generalnie był pod wrażeniem auta a szczególną uwagę zwrócił na cichość zawieszenia. Serio - wyłączyliśmy nawiew, radio, szwagier nawet breloczek przy kluczu trzymał żeby nic nie dźwięczało;) - i jazda 15 km/h przez takie nieduże wertepy na polnej drodze. I co? I nic, cisza totalna :D

Druga rzecz - jak odbierałem auto zwróciłem uwagę że licznik pokazywał... 0 ! Nie 3, nie 5 czy 11 km, ale okrągłe zero. Spytałem sprzedawcy jak to możliwe a on na to, że Turcy mogą fabrycznie wyzerować licznik do 200 km przebiegu bo mają w tej Bursie całej ogromnie duże place i auta robią po kilkanaście-kilkadziesiąt km zanim wjadą na statek do Europy ;)

marx30
07-08-2017, 10:05
Turcy mogą fabrycznie wyzerować licznik do 200 km przebiegu bo mają w tej Bursie całej ogromnie duże place i auta robią po kilkanaście-kilkadziesiąt km zanim wjadą na statek do Europy ;)
tak jest w każdym fiacie i nie tylko. Jest cos takiego jak tryb logistyczny i w aso go wyłączają

brylancik13
07-08-2017, 10:36
Druga rzecz - jak odbierałem auto zwróciłem uwagę że licznik pokazywał... 0 ! Nie 3, nie 5 czy 11 km, ale okrągłe zero. Spytałem sprzedawcy jak to możliwe a on na to, że Turcy mogą fabrycznie wyzerować licznik do 200 km przebiegu bo mają w tej Bursie całej ogromnie duże place i auta robią po kilkanaście-kilkadziesiąt km zanim wjadą na statek do Europy ;)

No przecież czymś trzeba skoczyć na miasto po kebsa i browar, turas też człowiek :) :) :) :) :)

marx30
07-08-2017, 11:20
I jezdzą po tych placach na pelnej pizdzie a potem wiele osob skrupulatnie dociera auto i mysli ze to ma jakies znaczenie. Btw jest tez inny poglad o docieraniu na ostro i jego zwolennicy mowia ze wlasnie te pierwsze metry sa najwazniejsze i ze ci rajdowcy na placach fabrycznych robia w zasadzie przysluge

bibi
07-08-2017, 11:49
Panowie nie popadajcie w paranoję...

Joozwa
07-08-2017, 19:16
Panowie nie popadajcie w paranoję...
Ale to żadna paranoja.
Marx30 pisze jak jest naprawdę.
Stevedorzy (czyli ekipa ładując auta z i na statek) mają mało czasu żeby się wyrobić w normie i nie raz widziałem jak to się robi.
Odpalenie, but w podłogę, przejazd z wagonu przez plac na statek a potem w drugą stronę i na czas, co poniektórzy pomagali sobie ręcznym przy zmianie kierunku jak plac był mokry :crazy:

Volvo na ten przykład ma na czas transportu plastikowe osłony tarcz hamulcowych i żeby ich nie stopić w razie silnego hamowania silnik ma ograniczenie do 20km/h więc się nie uskuteczni takich wyścigów ale w tańszych markach raczej nie ma takich fanaberii.

marx30
07-08-2017, 22:58
O ile mnie pamiec nie myli w trybie logistycznym w fiacie jest jakies ograniczenie mocy Moglbym to sprawdzic w alfie wlaczajac go i zobaczyc co sie zmieni. Time is a money i to co dla nas jest wymarzonym cackiem z salonu dla nich jest chlebem powszednim maja normy czasowe itp.

dam9an
29-10-2017, 20:32
Czy system start & stop nadal jest we fiacie, bo nie mogę znaleźć nogdzie nfo na ten temat a z broszurki salonowej wynika, że jest tylko opcja w silniku 1.3 MJ.?

mrozek
29-10-2017, 20:43
Tryb logistyczny ogranicza zużycie prądu w trakcie transportu. Chodzi o to by nie padł akumulator w drodze z fabryki do klienta.

kartonik
29-10-2017, 23:41
Czy system start & stop nadal jest we fiacie, bo nie mogę znaleźć nogdzie nfo na ten temat a z broszurki salonowej wynika, że jest tylko opcja w silniku 1.3 MJ.?

S&S jest też z 1.4 T-Jet bez instalacji LPG. Na szczęście da się go łatwo wyłączyć.

sofcik86
14-02-2018, 14:49
Cześć u nmnie ze względu na powiekszająca sie rodzine padło na easy plus kombi
Autko w dieslu 1.6 multijet II 120 hp
Kupione z salonu które służyło tam jako pokazówka (demo) kupiłem w chwili kupna miało 10 miesiecy i przejechane miało 7500 mil.
Ktoś powie że głupi że kupiłem z takim przebiegiem ale...Autko jest Anglikiem i nowe spod igły z tym wyposażeniem kosztuje koło 19 tyś funtów a 10 miesieczne 11 tyś z ogonkiem. Gwarancja jak przy nowym itp itd i opcja przedłużenie gwarancji producenta o kolejne 3 lata to koszt koło 350 funciaków.
Można się oczywiście przyczepić do jakości niektórych elementów jak i powłoki lakierniczej króra moim zdaniem jest dość delikatna ale może jestem przewrażliwiony.
Ja używam pendraka 32 giga i smiga w fat32. a za cholere nie moge namierzyć skrzynki bezpieczników za schowkiem. Ma ktoś może jakieś fotopomocnicze?
Auto służy do codziennej jazdy do pracy itp. A wygląda tak...
31113
31114
31115

FiatPrime
14-02-2018, 16:29
W sensie kupiłeś go i eksploatujesz w UK?

bahamut24
14-02-2018, 17:55
Przekładkę będzie robić :P szkoda ze w PL auto 19 tys zl nie kosztuje...

sofcik86
15-02-2018, 01:26
Tak tak mieszkam w UK i tutaj tez autko jest użytkowane.
To prawda z tą ceną...jak by na to tak popatrzeć to tutaj ten fiat kosztuje 19 minimalnych krajowych i jeszcze zostanie ale nie róbmy OT.
W styczniu dostałem kwit z MOPAR-u o wizycie na takim jakby przed przeglądzie i jak by tam coś miało wyjść to robią to na własny koszt żeby nie wyszły jakieś "kwiatki" na przeglądzie.

waszka
12-04-2018, 23:55
Na początku chciałbym Wszystkich forumowiczów bardzo serdecznie przywitać :) Przeczytałem ten wątek z zaciekawieniem od pierwszego wpisu i przyszedł czas abym i ja podzielił się pierwszym wrażeniem z użytkowania nowego Fiata Tipo. Samochód użytkuję od niecałych trzech tygodni i przejechałem ok. 1300 km. Autko zakupione w salonie z wyprzedaży rocznika 2017 więc załapałem się na kilka zniżek :) Moja wersja to SW 1.4 16V 95 KM LPG, POP, Brązowy Magnetico, na letnich oponach (felgi stalowe) - doposażona dodatkowo w instalację LPG montowaną przez dealera i przyciemniane szyby. W standardowym wyposażeniu z przydatniejszych dodatków to: czujniki cofania tylne, podłokietnik, sterowanie czterech szyb, bluetooth i sterowanie rozmowami z telefonu w kierownicy, podgrzewane przednie siedzenia, dywaniki a reszta to chyba już standard z wersji podstawowej pop. Pierwsze wrażenia z jazdy i eksploatacji jak najbardziej pozytywne.

Najważniejsze plusy auta wg mnie to:
- duży bagażnik 550 l.
- spora przestrzeń w środku (zarówno przód jak i tył)
- super wygląd z zewnątrz
- jakość wykończeń w środku (naprawdę super)
- świetna jakość do ceny
- komfort jazdy w prędkościach autostradowych jak i w mieście (wyciszenie na duży plus)
- spalanie przy prędkości ok 120 km na autostradzie i szybkiego ruchu w okolicach od 5,8 do 6,2 wg komputera (niezły wynik przy ok. 3200 obrotach)
- wyposażenie podstawowe
- dobra widoczność
- estetyczne wnętrze, czytelne zegary i komputer pokładowy
- sterowanie radiem z kierownicy
- wygodne siedzenia

Ogólne wrażenia z jazdy bardzo pozytywne zaprzyjaźniam się coraz bardziej z autem i mam wrażenie, że im dłużej nim jeżdżę tym bardziej się dobrze w nim czuję :)

Jest też kilka minusów o których chciałbym napisać ale które w ogóle nie mają dużego znaczenia a już na pewno nie skłoniły by mnie w tym momencie do zmiany decyzji o zakupie samochodu. Nie będę w minusach rozpisywał się o braku jakiegoś wyposażenia bo jestem świadomy ograniczeń w wersji pop nie można mieć wszystkiego.

Jeśli już pisać o słabszych stronach mojej wersji auta to zwróciłem uwagę na:

- brak zagłówka z tyłu na środku (naprawdę nie zauważyłem tego przed zakupem :( ale na razie bardzo mi to nie przeszkadza bo nikt po środku nie jeździ, czy wszystkie wersje POP nie mają po środku zagłówka czy tylko mój egzemplarz?
- wydaje się mało dynamiczny silnik przy pierwszych przełożeniach (pomału się do tego przyzwyczajam i nie jest to jakimś dużym problemem)
- może to dziwne ale na początku przeszkadzało mi odbijanie się w przedniej szybie prawie na jej połowie wysokości paska z deski rozdzielczej z nawiewami na szybę (teraz już tego prawie nie zauważam)
- troszkę hałaśliwa klimatyzacja przy jeździe po mieście na niskich biegach (na trasie praktycznie nie słychać chodzącej klimatyzacji)
- brak możliwości słuchania muzyki przez bluetooth z telefonu (na szczęście są pendrive lub wejście aux)

Jak na razie więcej niedogodności nie zaobserwowałem i wymienione powyżej uważam za niewielkie z wyjątkiem braku tego zagłówka bo tu chodzi o bezpieczeństwo pasażera. Jestem bardzo zadowolony z zakupu i uważam, że był to super wybór. Jazda tym samochodem to sama radość. Chętnie czytam inne wątki na tym forum i myślę że będę tu częstym mam nadzieję, że aktywnym klubowiczem :) Pozdrawiam serdecznie i niezdecydowanym polecam a szczęśliwym posiadaczom Fiata Tipo życzę przyjemnej jazdy i szczęśliwej bezawaryjnej eksploatacji.

marx30
13-04-2018, 00:00
No coz kazdy ma rozna baze do porownań. Mnie tipo nie powala designem ale tez nie mam odruchu wymiotnego wiec sobie razem koegzysujemy. Co do zaglowka wersje od easy w gore maja 5. Jak to takie wazne mozna kupic oparcie z wyzszej wersji i przeszczepic

bahamut24
13-04-2018, 00:04
Mozna sluchac muzyki przez bluetooth. Polacz telefon z autem i wejdz w ustawienia (w telefonie) bluetooth i kliknij na auto (domyslnie w telefonie ZFA i cyfry twoj vin) . Zobacz czy masz zaznaczone multimedia audio.

waszka
13-04-2018, 00:12
N Co do zaglowka wersje od easy w gore maja 5. Jak to takie wazne mozna kupic oparcie z wyzszej wersji i przeszczepic

Dzięki za odpowiedź, tak też myślałem, że wyższe wersje pewnie mają 5 sztuk zagłówków, na razie nie jest to priorytetem bo jeżdżę w 3 osoby a jak będzie potrzeba w przyszłości wozić kogoś na środku to dobrze wiedzieć że jest opcja wymiany całej kanapy (pewnie kosztowna ale ważne, że jest)

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


Mozna sluchac muzyki przez bluetooth. Polacz telefon z autem i wejdz w ustawienia (w telefonie) bluetooth i kliknij na auto (domyslnie w telefonie ZFA i cyfry twoj vin) . Zobacz czy masz zaznaczone multimedia audio.

Super by było, jak na razie próbowałem i w mediach wychodziło mi brak multimediów - jutro poeksperymentuję i dam znać :) tylko co znaczy skrót w telefonie ZFA i o co chodzi z cyframi vin? trzeba go gdzieś wpisać w telefonie? W multimediach w opcjach bt w telefonie miałem zaznaczone audio. Mam telefon na androidzie 7.0

bahamut24
13-04-2018, 00:24
W telefonie po polaczeniu z autem poki nie zmienisz nazwy to tipo wyswietla sie jako numer vin. Mam galaxy s7 na andku 7 i muzyka smiga az milo, spotify, tidal i pliki mp3 + glos nawigacji. Sprobuj wymazac urzadzenie ( w telefonie i aucie) i sparuj jeszcze raz. Masz radio 5.5" to dotykowe?

waszka
13-04-2018, 00:28
W telefonie po polaczeniu z autem poki nie zmienisz nazwy to tipo wyswietla sie jako numer vin. Mam galaxy s7 na andku 7 i muzyka smiga az milo, spotify, tidal i pliki mp3 + glos nawigacji. Sprobuj wymazac urzadzenie ( w telefonie i aucie) i sparuj jeszcze raz. Masz radio 5.5" to dotykowe?

Tak mam radio te 5.5'' z uconnect ale nie dotykowe może dlatego nie działa.., też mam galaxy s7 tylko edge więc zrobie jutro tak jak piszesz i dam znać, wielkie dzięki, jakby się udało i połączyć to było by super :)

tedybear
13-04-2018, 07:42
Możesz się połączyć po aux

bahamut24
13-04-2018, 10:33
Możesz się połączyć po aux

Oczywiscie ze mozna ale kabel dynda i jakosc gorsza.

DM70
13-04-2018, 11:17
Panowie, ale po co dyndające kable, jak są tanie rozwiązania po blutku np. od myfriendów. Poniżej 2 przykładowe z ali:

https://www.aliexpress.com/item/3-5MM-Audio-Stereo-Music-Receiver-Car-Kit-Wireless-Bluetooth-Receiver-Speaker-Headphone-Adapter-Hands-free/32710112077.html?spm=2114.search0104.3.2.33ecff91J 6lAIM&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_4_10152_10 065_10151_10344_10068_5722815_10342_10343_10340_10 341_5722915_10698_10697_5722615_10696_10084_10083_ 10618_10304_10307_10301_5722715_5711215_10059_5723 015_10534_308_100031_10103_441_10624_10623_10622_5 711315_5722515_10621_10620-5711215_10620,searchweb201603_25,ppcSwitch_5&algo_expid=a1f109a3-77bc-46cf-b529-04a25a038464-0&algo_pvid=a1f109a3-77bc-46cf-b529-04a25a038464&priceBeautifyAB=0

https://www.aliexpress.com/item/Junsun-Universal-3-5mm-jack-Bluetooth-Aux-Audio-Receiver-Adapter-Hands-free-Car-Kit-Music-Receiver/32838200156.html?spm=2114.search0104.3.9.33ecff91J 6lAIM&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_4_10152_10 065_10151_10344_10068_5722815_10342_10343_10340_10 341_5722915_10698_10697_5722615_10696_10084_10083_ 10618_10304_10307_10301_5722715_5711215_10059_5723 015_10534_308_100031_10103_441_10624_10623_10622_5 711315_5722515_10621_10620-10620,searchweb201603_25,ppcSwitch_5&algo_expid=a1f109a3-77bc-46cf-b529-04a25a038464-1&algo_pvid=a1f109a3-77bc-46cf-b529-04a25a038464&priceBeautifyAB=0

waszka
13-04-2018, 14:08
Możesz się połączyć po aux

To wiem :) tylko, że fajniej było by po BT która opcja pewnie jest w wersji droższej. W ustawieniach na telefonie mam nazwę uconnect i nie wyświetla mi się w nazwie Fiat ani nr VIN, w opcjach mam zaznaczone połączenie audio i dostęp do kontaktu. Ciekawe czy to urządzenie z linków użytkownika DM70 nie będzie gryzło się przy odbieraniu rozmów telefonicznych przy połączeniu fabrycznym bluetooth, bo w tedy wyjdą dwa urządzenia po BT do odbierania rozmów.

bartusssp
13-04-2018, 22:08
Ja mam pop sedan i 3 zaglówki z tylu.

bahamut24
13-04-2018, 22:29
Ja mam pop sedan i 3 zaglówki z tylu.

Sedan vs HB i SW to zupelnie inne auta :P

Qvadrat
13-04-2018, 23:01
Można mieć popa i 3 zagłówki z tylu jak się za niego dopłaci. Standard na 3 zagłówki jest od easy do góry...

kjk
13-04-2018, 23:26
Ja mam pop sedan i 3 zaglówki z tylu.
... jak również podświetlany schowek oraz gniazdo zapalniczki :-D

tomekbud
13-04-2018, 23:54
Można mieć popa i 3 zagłówki z tylu jak się za niego dopłaci.

raczej nie:
31793

marx30
14-04-2018, 00:54
Taniej wyjdzie kanapa z demobilu

Qvadrat
14-04-2018, 07:21
To co w tabelce, co w konfiguratorze a co rzeczywiście można do danej wersji dobrać to amba fatima... nawet sprzedawcy się gubią...

tom05
14-04-2018, 10:45
Qvadrat, panowie, ja mam POP i 3 zagłówki oraz podświetlany schowek i nie dopłacałem...może jakaś ekstra wersja od dealera?:)

kjk
14-04-2018, 11:18
Qvadrat, panowie, ja mam POP i 3 zagłówki oraz podświetlany schowek i nie dopłacałem...może jakaś ekstra wersja od dealera?:)
Bo masz wersję sedan, czyli taką bardziej prestiżową. A w HB i SW na wszystkim oszczędzali :-D

tom05
14-04-2018, 12:47
Bo masz wersję sedan, czyli taką bardziej prestiżową. A w HB i SW na wszystkim oszczędzali :-D

no:) ta mi się podoba;) sedan górą:)

Qvadrat
14-04-2018, 15:35
Tom, a brałeś gotowy z placu, ze stocku, czy zamawiałeś do produkcji co ma mieć, bo jak jedna z dwóch pierwszych opcji to przy jego zamawianiu ktoś podjął decyzje o dołożeniu tego zagłówka... i stad możesz mieć ten „gratis” :-)

kjk
14-04-2018, 16:34
Tak jak pisałem, w sedanie 3 zagłówki to standard, chyba nawet w wersji superbieda.

Yasiooh
14-04-2018, 21:56
Potwierdzam, są w wersji superbieda produkowanej bodajże po połowie 2016 - dołożyli mniej więcej wtedy, kiedy składana kanapa stała się standardem.

tom05
14-04-2018, 22:14
Tom, a brałeś gotowy z placu, ze stocku, czy zamawiałeś do produkcji co ma mieć, bo jak jedna z dwóch pierwszych opcji to przy jego zamawianiu ktoś podjął decyzje o dołożeniu tego zagłówka... i stad możesz mieć ten „gratis” :-)
Witam;
Tipo zamawiałem z produkcji, jako go konfigurowałem (POP z czujnikami cofania i sterowaniem radiem z kierownicy no i lakier) to doradca stwierdził, że nie ma takiej wersji na stocku i że zamawiam niestandardową konfigurację. Zapytałem dlaczego - to doradca stwierdził, że Tipo jest zamawiane jako podstawowa wersja lub full wypas.

jacek2
16-04-2018, 12:00
W tipo sedan nie dość że słaba jest widoczność przez tylną szybę, to ten zagłówek już wszystko zasłania. Nawet promień światła padający z auta jadącego z tyłu na lusterko coby się ściemniło:mad::dresik:

bahamut24
16-04-2018, 12:13
Akurat w kazdym tipo jest slaba widocznosc przez tylna szybe . Czujniki parkowania to minimum.

jacek2
16-04-2018, 12:18
Moja wersja ma czujnik i kamerkę. Jest to super sparawa. gorzej jak się przesiądzie człowiek do innego bolidu- i podczas cofania czeka aż zacznie coś pikać i ostrzegać przed puknięciem w przeszkodę - tu nic. I potem ździwko człowieka dopada jak w coś puknął tyłem:lol2::drive:

DWDW
18-04-2018, 16:37
Panowie, trzy zagłówki w HB i SW to standard od wersji Easy. Podświetlenie schowka w tipo sedan lounge to był standard, ale od 1 kwartału 2018 już nie jest

Bezel3012
19-04-2018, 02:26
Witam, ja chce w lipcu kupić fiata Tipo bo od razu się w nim zakochałem, tylko ja mam tańszą wizję tego, jak ten samochód ma wyglądać, podstawowa wersja w sedanie a do tego sam sobie chce porobić pare rzeczy, bo wiem, że te auto ze mną zostanie na bardzo długo :) przyciemnianie szyb 400zl, czujniki cofania okolo 100zl, kamera cofania z 200, opony lepsze i felgi dobrej firmy na 16 calach to z 3,5k, zamontowanie dystansów 800zł, chromowane listwy to tez z 450zl, sportowy filtr powietrza 250zl, moze jakieś skórzane pokrowce na fotele w jansym kolorze i skórzana kierownica 100zl i obicie deski rozdzielczej jasnym materialem i to bardziej mi się opłaci, najpiekniejsze auto na które mogę sobie pozwolić, biały Tipuś z czarnymi sportowymi felgami i dużym rozstawem osi z chromowanymi wykonczeniami, coś pięknego :)

tom05
23-04-2018, 20:52
A więc przyszedł czas na moje narzekania:)
Po pierwsze: Tipo jest rewelacyjnym samochodem:)
Po drugie: polecam wersję w którym jest wyświetlacz konfigurowalny ponieważ:
- będzie do wyboru wskazanie (spalanie i czasy jazdy) A i B,
- automatyczne zamykanie drzwi po przekroczeniu danej prędkości.
W wersji z wyświetlaczem wielofunkcyjnym (standardowym) nie ma ww. opcji......:(
Dodatkowo zwracam uwagę, że z kierownicy nie można nawiązać połączenia telefonicznego - jedynie można odbierać połączenia (dla mnie niepojęte....:()

kartonik
23-04-2018, 20:57
Z kierownicy możesz głosowo wywołać połączenie.

bahamut24
23-04-2018, 21:04
Z kierownicy możesz głosowo wywołać połączenie.

Potwierdzam.

tom05
23-04-2018, 21:11
Z kierownicy możesz głosowo wywołać połączenie.

w wersji POP głosowe wybieranie? na kierownicy nie mam ikony głosowego wybierania...więc jak?

marx30
23-04-2018, 23:56
W dołożonej radionawigacji made in china naciśnięcie przycisku telefonu aktywuje sie menu telefonu. Ale numer czy kontakt trzeba sobie wybrać na urzadzeniu. Sam mam wyswietlacz graficzny ale to ze nie da sie wlaczyc autoclose bez tego rodzaju wyswietlacza to juz kurestwo. Sztuczne ograniczanie funkcjonalnosci i to dosc waznej bo majacej wplyw na bezpieczenstwo przed zlodziejami. Ale dobry news jest taki że mozna to chyba ustawic np. z alfaobd.

jacek2
24-04-2018, 14:35
A u mnie polecenie głosowe wygląda tak: wciskam tego magika na kierownicy o nieokreślonej twarzy, mówię: wywołaj Basia,Asia, lub Czesia (w zależności kogo potrzebuję) następnie sprzet mówi że wybrano kontakty w liczbie....np5, i pyta z którym kontaktem połączyć- chodzi o wybranie numeru-1,2 lub inny.
I jakoś tak to działa....

Gomez405
06-05-2018, 19:48
Dziś dalsza część opowieści dziwnej treści - tym razem relacja z trasy (ponad 200 km z czego: 50% autostrada, 30% poza terenem zabudowanym i reszta po mieście).

Pierwsza rzecz - fotele mega wygodne. W sumie za kółkiem spędziłem dobre 4,5 h i nic mnie nie bolało: ani plecy, ani kark, ani nogi. Siedzisko mogłoby być kapkę dłuższe ale a) mam naprawdę długie nogi i b) dla 95% społeczeństwa w zupełności wystarczy. więc się nie czepiam. Siedzi się bardzo wygodnie i dość wysoko jak na zwykłą osobówkę. Miejsca jest masa - na nogi, na głowę, na wszystko po prostu ;) Widoczność to poezja - przednia szyba jest ogromna a słupki boczne, mimo swej grubości, są tak wyprofilowane, że nie przeszkadzają w obserwacji drogi. Do tego szybę osadzono pod takim kątem, że spokojnie widzę na skrzyżowaniach światła - w oplu musiałem się wyginać i łypać spod dachu jak jakiś ogr ;) (albo - gdy dojeżdżałem pierwszy do czerwonego - stawać trzy metry przed skrzyżowaniem). Widoczność do przodu jest wzorowa - do tyłu już tak różowo nie jest, ale zaczynam już wyczuwać auto - na tyle, że zaryzykowałem dziś parkowanie równoległe tyłem :cool: O lusterkach pisałem w poprzednim poście, ale powtórzę - są GENIALNE, w szczególności boczne. Mają kształt który przywodzi mi na myśl uszy słonia ale właśnie dzięki temu wygięciu można o wiele więcej zobaczyć co się dzieje po bokach i z tyłu auta - mam wrażenie, że niemal w 100% niwelują martwe pola!

Dziś w centralnej Polsce była niesympatyczna pogoda - wilgotno i duszno - ale ja w środku tego nie odczułem dzięki klimie ;) Mam zwykłą, manualną, ale jestem z niej bardzo zadowolony. Pracuje cicho i wydajnie i nie wpływa jakoś znacząco na spalanie (o tym później).

Jazda z wyższymi prędkościami - tutaj moja ocena będzie wyjątkowo subiektywna, ponieważ będę porównywał tipka z moim poprzednim autem, czyli astrą g kombi z silnikiem 1.4 90KM (nie twinport). W oplu na autostradzie, przez wyjątkowo krótką skrzynię, komfortowa jazda kończy się na 112-115 km/h. Powyżej tej wartości prędkość obrotowa niebezpiecznie zbliża się do 4000, silnik wyje, pije olej jak głupi a w zbiorniku robi się wir ;) Serio, na autostradzie wyprzedzałem głównie ciężarówki ;)
No i na tym tle tipek wypada bosko - ten szósty bieg to coś, o czym śniłem :D Na liczniku 130, na obrotomierzu nieco ponad 3200, spalanie chwilowe 5,7 L, słychać tylko szum wiatru i szmer opon - czego może chcieć więcej stateczny ojciec i mąż? ;) Dziś w końcu wyprzedziłem kilka osobówek ;)

Właśnie - przyspieszenie - trzeba wiedzieć jak to zrobić i jest nieźle. Podstawa to redukcja, o bieg albo o dwa i pedał w podłogę. Autko naprawdę potrafi być dość żwawe jak na malutki wolnossącą benzynę. Pewnie, że taki t-jet go zjada w przedbiegach, nie mówiąc o poważniejszych autach po 200-300 KM, ale nie zgodzę się, że tym autem nie da się wyprzedzać.

Spalanie - dziś średnie spadło z wczorajszych 9 do 5.9, ale wiadomo - trasa.

Wbijanie biegów - skrzynia precyzyjna i cicha, nie ma żadnych problemów ze zmianą przełożeń. Przez przyzwyczajenie z opla szukam często wstecznego obok "1", ale to drobiazg. Jedynka faktycznie - jak tu już niektórzy pisali - praktycznie tylko do ruszania. Jak tylko auto zacznie się toczyć wrzucamy płynnie dwójkę, jednocześnie mocno gazu i żadnej "dziury" nie powinno być. Podpowiadanie zmiany biegów chyba momentami zbyt gorliwe - naprawdę mam jechać w mieście 50 km/h na "6"??

Tryb CITY - to mój pierwszy fiat, wcześniej nie miałem styczności, ale już jestem fanem ;)

Na koniec jak zwykle wady... Trochę na siłę, ale żeby nie było, że mnie totalnie zaślepiło ;)

* W sumie to trochę mi jednak brakuje napędu CD w radiu - ja wiem, że są pendrivy, tidale i inne spotify'e, ale kurcze, CD jednak brzmieniowo wypada IMO lepiej.
* Jeszcze a propos radia to faktycznie jest tak, że jak się zapamięta stację w momencie gdy leci w RDS np. info o zespole a nie nazwa stacji, to potem po naciśnięciu danego guzika pojawia się w pierwszej chwili nazwa zespołu :D Pod jedynką mam "T LOVE" a dopiero po chwili wyskakuje antyradio ;)
* Klakson trochę dziwny, jeszcze do końca nie wyczułem jak się go uruchamia ;)
* Klapa bagażnika dość ciężka - trzeba włożyć nieco siły, żeby ją podnieść (więcej niż w oplu)

Uffff... Chyba tyle nie pisałem od końca studiów ;)
Mam podobne odczucia po jeździe testowej w porównaniu do astry h z16xep. Martwi mnie tylko lpg