PDA

Zobacz pełną wersję : Problem z regulacją świateł przednich. Brak wyłącznika ASR



bobass1970
29-02-2016, 21:41
Witam serdecznie
Pierwszy temat: zakupiłem właśnie Cromę i odkryłem, że nie dział mi regulacja świateł z przycisku obok zegarów. Na wyświetlaczu zegarów mam pozycję świateł "0" i jak próbuję przyciskać ten przełącznik (auto zapalone, światła włączone) to nic się nie zmienia. W ogóle mam wrażenie, że ten przycisk jakoś dziwnie chodzi pod palcami. Czy on powinien dać się naciskać na górze i dole, czy tylko centralnie i przełączać się skokowo między 0, 1, 2, 3? Miał ktoś podobny problem. Bardzo proszę o pomoc.
Drugi temat: nie mam wyłącznika ASR - croma 2007, 120km jtd wersja Active. Pytanie czy nie mam ASR, czy też nie mam możliwości wyłączenia go?

jaro190
29-02-2016, 22:18
skoro nie ma przycisku asr to go fizycznie nie ma , koledze pewnie chodzi o esp wszystkie cromy miały ale do jego wyłączania czy włączania nie ma żadnego przycisku

andy5
29-02-2016, 22:37
Czy on powinien dać się naciskać na górze i dole, czy tylko centralnie i przełączać się skokowo między 0, 1, 2, 3?

Powinien dać się naciskać na górze i dole



Drugi temat: nie mam wyłącznika ASR - croma 2007, 120km jtd wersja Active. Pytanie czy nie mam ASR, czy też nie mam możliwości wyłączenia go?

Nie masz wyłącznika ASR bo nie masz ESP, nie wszystkie Cromy mają ESP np. moja.
Zadowolenia z zakupu samochodu

jaro190
29-02-2016, 23:28
Nie masz wyłącznika ASR bo nie masz ESP,


jedno z drugim nie ma nic wspólnego, asr "przymula" silnik aby przednie koła(napędowe) nie traciły przyczepności podczas ruszania , a esp w zależności od sytuacji przyhamowuje jedno lub kilka kół aby utrzymać tor jazdy zwłaszcza na łukach drogi, asr był dodatkiem w wersji podstawowej natomiast abs i esp to standard

stevenek
01-03-2016, 02:37
Nie masz wyłącznika ASR bo nie masz ESP,


jedno z drugim nie ma nic wspólnego, asr "przymula" silnik aby przednie koła(napędowe) nie traciły przyczepności podczas ruszania , a esp w zależności od sytuacji przyhamowuje jedno lub kilka kół aby utrzymać tor jazdy zwłaszcza na łukach drogi, asr był dodatkiem w wersji podstawowej natomiast abs i esp to standard
Kolego, jak jest ESP to musi być ASR bo jest on częścią tego systemu. Może występować sam ASR ale nie w drugą stronę, ponieważ ESP nie mogło by bez niego w pełni działać ;)

andy5
01-03-2016, 09:19
esp to standard

Może to Ciebie przekona że ESP był opcją w Cromach.

22920

bobass1970
01-03-2016, 09:29
Sprawdziłem jeszcze raz papiery i okazało się że mam wersję Dynamic.
Bardziej martwią mnie te światła. Przegląd za miesiąc.

Pivko76
01-03-2016, 11:53
a jak sprawdzić czy ESP jest czy nie ma? przycisk ASR posiadam

andy5
01-03-2016, 12:58
a jak sprawdzić czy ESP jest czy nie ma? przycisk ASR posiadam

Są dwie możliwości: podłączyć kompa z MES a druga prostsza to po przekręceniu kluczyka na blacie powinna zaświecić się na chwilę lampka

22926

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


Bardziej martwią mnie te światła. Przegląd za miesiąc

Jeszcze nigdy nie zdarzyło mi się żeby diagnosta sprawdzał elektryczną regulację reflektorów, sprawdzają tylko ustawienie, nie wnikając czy światła są na 0, 1, 2 czy 3.

maciekpt
01-03-2016, 13:21
U mnie o ile już sprawdzali światła (a np. ostatnio w ogóle tego nie robili) to kazali ustawić na 0 jeśli nie było na pokładzie ciężkiego bagażu.
A co do sprawdzenia ESP to łatwo na śniegu można (jeśli jeszcze gdzieś jest...) - wystarczy przy troszkę większej prędkości gwałtownie skręcić kierownicą i wprowadzić auto w poślizg (w bezpiecznym miejscu!). ESP powinno zareagować starając się wyprostować auto (wyprowadzić z poślizgu): będzie to czuć, słychać (reakcja ABS) i widać na desce (ikonka ESP będzie migać).

radek_p14
02-03-2016, 17:32
W Cromach czasem nie było tak że występowało ABS + EBD albo ABS + EBD + ESP + ASR + MSR + Hill holder + HBA.

Ta druga kombinacja była standardem w wersji Emotion i we wszystkich wersjach z silnikami 2.2 16v, 1.9 16v i 2.4.

Capsel
02-03-2016, 18:33
Może to Ciebie przekona że ESP był opcją w Cromach.

22920

To chyba była wyłączność na polski rynek :lol:

Pivko76
02-03-2016, 18:36
Ja mam wersje 1.9 16v a na pewno nie mam hill holdera.chyba procz ASR i ABS to nie mam nic. Bo bokiem dzis latalem na sniegu i nie zauwazylem zadnej pomocy z ESP

mrozek
05-03-2016, 09:04
Wcale nie. Były też wersje business oparte na odchudzonym Active i nie miały nawet radia fabrycznego.

Pivko76
05-03-2016, 12:51
w którym miejscu szukać w MESie jakie mam wyposażenie?

andy5
05-03-2016, 21:52
Nadwozie, CAN info

bobass1970
08-03-2016, 18:50
Bardziej zależało mi na informacji o regulacji świateł, a tu widzę forum żyje swoim życiem i wywiązała się dyskusja o maniu lub niemaniu ESP czy ASR :smile: W sumie o to też pytałem więc nie ma tego złego...
Wracając do świateł, udało mi się rozwiązać problem. Rozebrałem ten przełącznik z lewej strony i okazało się, że jeden z gumowych trzpieni pod przełącznikiem regulacji świateł się po prostu i bezczelnie podwinął i przy obniżaniu świateł klawisz trafiał w pustkę. Wystarczyło zrobić lekką korektę jego położenia małym śrubokrętem i winowajca wskoczył na swoje miejsce. Działa i cieszy. Opisuję, bo może się komuś przyda. ;)
Pozdrawiam.